|
|
Criteria |
Leads to rejection |
1. |
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез ИСМ-ИСУН 2020, раздел НПВУ и е подписан с валиден КЕП от лице, което е официален представляващ на кандидата и е вписан като такъв в ТР и регистъра на ЮЛНЦ, или от упълномощено от него лице.
В случаите, когато кандидатът се представлява само заедно от няколко физически лица, предложението за изпълнение на инвестиция е подписано с валиден КЕП от всяко от тях при подаването.
|
Yes
|
2. |
Изрично пълномощно за подаване на предложението за изпълнение на инвестиция - попълнено по образец (Приложение 1) и прикачено в ИСМ - ИСУН 2020, раздел НПВУ (ако е приложимо).
|
Yes
|
3. |
Декларация при кандидатстване на кандидата – попълнена по образец (Приложение 2) и прикачена в ИСМ-ИСУН 2020, раздел НПВУ и/или обстоятелствата са декларирани в раздел „E-ДЕКЛАРАЦИИ” от Формуляра на кандидатстване (в зависимост от избрания начин на подаване на предложението за изпълнение на инвестиция).
Декларацията се попълва и подписва от ВСИЧКИ лица, които са официални представляващи на кандидата и са вписани като такива в ТР и регистърa на ЮЛНЦ (вкл. прокурист/и, ако е приложимо), независимо дали представляват предприятието заедно и/или поотделно, и/или по друг начин.
|
Yes
|
4. |
Декларация за държавна/минимална помощ – попълнена от кандидата по образец (Приложение 3) и прикачена в ИСМ - ИСУН 2020, раздел НПВУ и/или обстоятелствата са декларирани в раздел „E-ДЕКЛАРАЦИИ” от Формуляра на кандидатстване (в зависимост от избрания начин на подаване на предложението за изпълнение на инвестиция).
|
Yes
|
5. |
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена от кандидата по образец (Приложение 4) и прикачена в ИСМ- ИСУН 2020, раздел НПВУ и/или обстоятелствата са декларирани в раздел „E-ДЕКЛАРАЦИИ” от Формуляра на кандидатстване (в зависимост от избрания начин на подаване на предложението за изпълнение на инвестиция).
Декларацията е приложима само за кандидати, които са микро, малки или средни предприятия по смисъла на чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия и Приложение I към Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията относно определението за микро-, малки и средни предприятия. Декларацията не е приложима за кандидати - големи предприятия.
|
Yes
|
6. |
Техническа спецификация на предвидените за закупуване от кандидата/партньора ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение 5) и прикачена в раздел „Прикачени електронно подписани документи” от Формуляра за кандидатстване.
|
Yes
|
7. |
Оферта за всяка отделна инвестиция на кандидата/партньора в активи (ДМА и ДНА), с предложена цена.
|
Yes
|
8. |
Счетоводен амортизационен план на кандидата, удостоверяващ балансовата стойност на активите, които се използват повторно, към 31 декември на годината преди започване на работата по инвестицията.
Документът е приложим САМО в случай че кандидатът ще изпълнява инвестицията в режим „регионална инвестиционна помощ” И чрез предложението ще се осъществява:
- „диверсификация на продукцията на стопанския обект с продукти, или услуги, които той не е произвеждал или предлагал до този момент”, или
- „диверсификация на дейността на даден стопански обект, при условие че новата дейност не е същата или сходна с дейността, извършвана преди това от него” (приложимо в случай че кандидатът е голямо предприятие и в рамките на предложението мястото на изпълнение на инвестицията е в ЮЗР (NUTS-2).
|
Yes
|
9. |
Данъчен амортизационен план на кандидата, удостоверяващ сумата на разходите за амортизация на активите, свързани с дейностите, които ще бъдат модернизирани за предходните три отчетни периода (години) преди започване на работата по инвестицията.
Документът е приложим САМО в случай че кандидатът ще изпълнява инвестицията в режим „регионална инвестиционна помощ” И чрез предложението ще се осъществява „основна промяна в целия производствен процес на продукта(ите) или цялостното предоставяне на услугата(ите), засегнати от инвестицията в стопанския субект”, И кандидатът е голямо предприятие.
|
Yes
|
10. |
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти, от която е виден определения от кандидата стойностен праг на същественост на ДМА и ДНА .
Вместо Счетоводна политика е допустимо представянето на поясненията към Годишния финансов отчет на кандидата, в случай че същите съдържат информация за стойностния праг на същественост на ДМА и ДНА.
|
No
|
11. |
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите или е еквивалентно лице по смисъла на законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство.
|
Yes
|
12. |
Кандидатът е регистриран не по-късно от 31.12.2020 г.
|
Yes
|
13. |
Кандидатът е микро, малко, средно предприятие по смисъла на чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия и Приложение I към Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията относно определението за микро-, малки и средни предприятия или е голямо предприятие.
|
Yes
|
14. |
Кандидатът е реализирал нетни приходи от продажби за 2022-ра финансова година в зависимост от категорията на предприятието, както следва:
- в случаите, когато кандидатът е микро предприятие е реализирал за 2022-ра финансова година нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 170 000 лева.
- в случаите, когато кандидатът е малко предприятие е реализирал за 2022-ра финансова година нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 550 000 лева.
- в случаите, когато кандидатът е средно предприятие е реализирал за 2022-ра финансова година нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 950 000 лева.
- в случаите, когато кандидатът е голямо предприятие е реализирал за 2022-ра финансова година нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 3 000 000 лева.
|
Yes
|
15. |
Кандидатът развива основната си икономическа дейност или осъществява допълнителна икономическа дейност, която формира не по-малко от 20 % от нетните му приходи от продажби за 2022 г. , в сектор С „Преработваща промишленост” съгласно Класификацията на икономическите дейности (КИД-2008).
|
Yes
|
16. |
Кандидатът е заявил подкрепа за икономическа дейност, която попада в сектор С „Преработваща промишленост” съгласно КИД-2008.
|
Yes
|
17. |
Икономическата дейност, за която кандидатът е заявил подкрепа НЕ попада в следните сектори, раздели, групи и класове съгласно КИД-2008 на НСИ (Приложение 12):
- сектор С „Преработваща промишленост”, раздел 10 „Производство на хранителни продукти” и раздел 11 „Производство на напитки”, както следва:
• 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
• 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
• 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
• 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
• 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
• 10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
• 10.83. „Преработка на кафе и чай” - ограничението е приложимо само в случаите, когато дейността на кандидата е свързана с производство на билков чай (мента, върбинка, лайка и други);
• 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители”;
• 10.91. „Производство на готови храни (фуражи) за селскостопански животни”;
• 11.02. „Производство на вина от грозде”;
• 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”.
- сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент (ЕС) № 1379/2013;
- сектора на първичното производство на селскостопански продукти;
- преработката и продажбата на селскостопански продукти, в следните случаи:
• когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия, или
• когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители.
- преработката и/или маркетинга на горски продукти .
|
Yes
|
18. |
В случай на „регионална инвестиционна помощ”, икономическата дейност, за която кандидатът е заявил подкрепа НЕ попада в следните сектори:
- сектора на стоманата, лигнита и въглищата;
- сектор транспорт и свързаната с него инфраструктура;
- производство, съхранение, пренос и разпределение на енергия и за енергийни инфраструктури.
|
Yes
|
19. |
В случай на „регионална инвестиционна помощ” предложението за изпълнение на инвестиция не съдържа дейности за улесняване на закриването на неконкурентоспособни въглищни мини в съответствие с Решение 2010/787/ЕС на Съвета.
|
Yes
|
20. |
В случай на минимална помощ („de minimis”) предложението за изпълнение на инвестиция не съдържа дейности за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение.
|
Yes
|
21. |
Помощта за кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция:
- не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-конкретно помощи, които са пряко свързани с изнасяните количества, със създаването и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи, свързани с износа;
- не е поставена в зависимост от използване на местни (национално произведени стоки и услуги) за сметка на вносни стоки;
- не се предоставя за дейности, които са започнати преди подаването на формуляра за кандидатстване от кандидата, независимо дали всички свързани плащания са извършени.
|
Yes
|
22. |
Кандидатът не е микропредприятие по смисъла на чл. 3-4 от ЗМСП, което има седалище или клон със седалище на територията на селски район и което е заявило за подпомагане дейности по предложението за изпълнение на инвестиция, които ще се осъществяват в община на територията на селските райони в Република България.
|
Yes
|
23. |
- Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по процедурата, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация;
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си;
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените по букви от а) до д) процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени (в случай че кандидатът е чуждестранно лице);
ж) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
з) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
и) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
й) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към Столична община и към общината по седалище на кандидата, или аналогични задължения съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган, и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията, или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, или е повече от 50 000 лева;
к) е установено, че:
1) са представили документ с невярно съдържание, с който се доказва декларираната липса на основания за отстраняване или декларираното изпълнение на критериите за подбор;
2) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
л) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки;
м) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда, или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
н) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ или неправилно използвана държавна помощ;
о) лицата, които представляват кандидата, са осъждани с влязла в сила присъда за:
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, чл. 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза /буква о), т. 1)/, в друга държава членка или трета страна;
п) за лицата, които представляват кандидата, е налице конфликт на интереси, във връзка с процедурата за предоставяне на средства, който не може да бъде отстранен;
р) лицата, които представляват кандидата, са опитали да:
1) повлияят на вземането на решение от страна на СНД на ПИТ, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на средства;
с) при които член на управителен или контролен орган, както и временно изпълняващ такава длъжност, включително прокурист или търговски пълномощник, е свързано лице по смисъла на § 1, т. 15 от допълнителните разпоредби на Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество с ръководителя на Структурата за наблюдение и докладване.
- Кандидатът не е предприятие, спрямо което е установено с влязъл в сила административен акт наличието на недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по предложения за изпълнение на инвестиции, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, Eвропейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
|
Yes
|
24. |
В случай на „регионална инвестиционна помощ”, кандидатът НЕ е:
- предприятие (и на ниво група) - обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисията, с което дадена помощ се обявява за незаконосъобразна и несъвместима с общия пазар .
- предприятие (и на ниво група), което е извършило преместване към предприятието, в което предстои да бъде осъществена първоначалната инвестиция през двете години, предхождащи заявлението му за регионална инвестиционна помощ или което към момента на подаване на заявлението за помощ възнамерява да направи това в период до две години след приключването на първоначалната инвестиция.
- предприятие (и на ниво група) в затруднено положение и по отношение на него НЕ е изпълнено нито едно от следните обстоятелства:
*В случай на акционерно дружество, дружество с ограничена отговорност, командитно дружество с акции или кооперация или други дружества по Приложение I към Директива 2013/34/ЕС (различно от МСП, което съществува по-малко от три години), когато неговият записан акционерен капитал е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. Такъв е случаят, когато приспадането на натрупаните загуби от резервите (и всички други елементи, които по принцип се считат за част от собствения капитал на дружеството) води до отрицателен кумулативен резултат, който надвишава половината от записания акционерен капитал. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество с ограничена отговорност” се разбира по-специално видовете дружества, упоменати в Приложение I към Директива 2013/34/ЕС на Европейския парламент и на Съвета, а „акционерен капитал” включва, ако е уместно, всякакви премии от емисии.
*В случай на събирателно дружество или командитно дружество или други лица по Приложение II към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува от по-малко от три години), когато капиталът, вписан в баланса на дружеството, е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество, при което поне някои негови съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на дружеството”, се разбира по-специално типовете дружества, посочени в Приложение II към Директива 2013/34/ЕС.
*Когато предприятието е в процедура по колективна несъстоятелност или отговаря на критериите на своето вътрешно право, за да бъде обект на процедура по колективна несъстоятелност по искане на неговите креди¬тори.
*Когато предприятието е получило помощ за оздравяване и все още не е възстановило заема или не е прекратило гаранцията, или е получило помощ за преструктуриране и все още е обект на план за преструктуриране.
*Когато предприятието не е МСП и през последните две години:
- съотношението задължения/собствен капитал на предприятието е било по-голямо от 7,5; и
- съотношението за лихвено покритие на предприятието, изчислено на основата на EBITDA, е било под 1,0.
|
Yes
|
25. |
Кандидатът не попада в обхвата на член 5л) от Регламент (ЕС) № 2022/576 на Съвета от 8 април 2022 г. за изменение на Регламент (ЕС) № 833/2014 относно ограничителни мерки с оглед на действията на Русия, дестабилизиращи положението в Украйна.
|
Yes
|
|