Evaluation criterias

I. Group
Критерии за административна допустимост на КАНДИДАТА:
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез ИСМ-ИСУН 2020, раздел НПВУ и е подписан с валиден КЕП от лице, което е официален представляващ на кандидата и е вписан като такъв в ТР и регистъра на ЮЛНЦ, или от упълномощено от него лице.

В случаите, когато кандидатът се представлява само заедно от няколко физически лица, предложението за изпълнение на инвестиция е подписано с валиден КЕП от всяко от тях при подаването.
Yes
2.
Изрично пълномощно за подаване на предложението за изпълнение на инвестиция - попълнено по образец (Приложение 1) и прикачено в ИСМ - ИСУН 2020, раздел НПВУ (ако е приложимо).
Yes
3.
Декларация при кандидатстване на кандидата – попълнена по образец (Приложение 2) и прикачена в ИСМ-ИСУН 2020, раздел НПВУ и/или обстоятелствата са декларирани в раздел „E-ДЕКЛАРАЦИИ” от Формуляра на кандидатстване (в зависимост от избрания начин на подаване на предложението за изпълнение на инвестиция).

Декларацията се попълва и подписва от ВСИЧКИ лица, които са официални представляващи на кандидата и са вписани като такива в ТР и регистърa на ЮЛНЦ (вкл. прокурист/и, ако е приложимо), независимо дали представляват предприятието заедно и/или поотделно, и/или по друг начин.
Yes
4.
Декларация за държавна/минимална помощ – попълнена от кандидата по образец (Приложение 3) и прикачена в ИСМ - ИСУН 2020, раздел НПВУ и/или обстоятелствата са декларирани в раздел „E-ДЕКЛАРАЦИИ” от Формуляра на кандидатстване (в зависимост от избрания начин на подаване на предложението за изпълнение на инвестиция).
Yes
5.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена от кандидата по образец (Приложение 4) и прикачена в ИСМ- ИСУН 2020, раздел НПВУ и/или обстоятелствата са декларирани в раздел „E-ДЕКЛАРАЦИИ” от Формуляра на кандидатстване (в зависимост от избрания начин на подаване на предложението за изпълнение на инвестиция).

Декларацията е приложима само за кандидати, които са микро, малки или средни предприятия по смисъла на чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия и Приложение I към Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията относно определението за микро-, малки и средни предприятия. Декларацията не е приложима за кандидати - големи предприятия.
Yes
6.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване от кандидата/партньора ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение 5) и прикачена в раздел „Прикачени електронно подписани документи” от Формуляра за кандидатстване.
Yes
7.
Оферта за всяка отделна инвестиция на кандидата/партньора в активи (ДМА и ДНА), с предложена цена.
Yes
8.
Счетоводен амортизационен план на кандидата, удостоверяващ балансовата стойност на активите, които се използват повторно, към 31 декември на годината преди започване на работата по инвестицията.
Документът е приложим САМО в случай че кандидатът ще изпълнява инвестицията в режим „регионална инвестиционна помощ” И чрез предложението ще се осъществява:

- „диверсификация на продукцията на стопанския обект с продукти, или услуги, които той не е произвеждал или предлагал до този момент”, или 
- „диверсификация на дейността на даден стопански обект, при условие че новата дейност не е същата или сходна с дейността, извършвана преди това от него” (приложимо в случай че кандидатът е голямо предприятие и в рамките на предложението мястото на изпълнение на инвестицията е в ЮЗР (NUTS-2).
Yes
9.
Данъчен амортизационен план на кандидата, удостоверяващ сумата на разходите за амортизация на активите, свързани с дейностите, които ще бъдат модернизирани за предходните три отчетни периода (години) преди започване на работата по инвестицията.
Документът е приложим САМО в случай че кандидатът ще изпълнява инвестицията в режим „регионална инвестиционна помощ” И чрез предложението ще се осъществява „основна промяна в целия производствен процес на продукта(ите) или цялостното предоставяне на услугата(ите), засегнати от инвестицията в стопанския субект”, И кандидатът е голямо предприятие.
Yes
10.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти, от която е виден определения от кандидата стойностен праг на същественост на ДМА и ДНА .
Вместо Счетоводна политика е допустимо представянето на поясненията към Годишния финансов отчет на кандидата, в случай че същите съдържат информация за стойностния праг на същественост на ДМА и ДНА.
No
11.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите или е еквивалентно лице по смисъла на законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство.
Yes
12.
Кандидатът е регистриран не по-късно от 31.12.2020 г.
Yes
13.
Кандидатът е микро, малко, средно предприятие по смисъла на чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия и Приложение I към Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията относно определението за микро-, малки и средни предприятия или е голямо предприятие.
Yes
14.
Кандидатът е реализирал нетни приходи от продажби за 2022-ра финансова година в зависимост от категорията на предприятието, както следва:

- в случаите, когато кандидатът е микро предприятие е реализирал за 2022-ра финансова година нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 170 000 лева. 
- в случаите, когато кандидатът е малко предприятие е реализирал за 2022-ра финансова година нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 550 000 лева.
- в случаите, когато кандидатът е средно предприятие е реализирал за 2022-ра финансова година нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 950 000 лева.
- в случаите, когато кандидатът е голямо предприятие е реализирал за 2022-ра финансова година нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 3 000 000 лева.
Yes
15.
Кандидатът развива основната си икономическа дейност или осъществява допълнителна икономическа дейност, която формира не по-малко от 20 % от нетните му приходи от продажби за 2022 г. , в сектор С „Преработваща промишленост” съгласно Класификацията на икономическите дейности (КИД-2008).
Yes
16.
Кандидатът е заявил подкрепа за икономическа дейност, която попада в сектор С „Преработваща промишленост” съгласно КИД-2008.
Yes
17.
Икономическата дейност, за която кандидатът е заявил подкрепа НЕ попада в следните сектори, раздели, групи и класове съгласно КИД-2008 на НСИ (Приложение 12):
- сектор С „Преработваща промишленост”, раздел 10 „Производство на хранителни продукти” и раздел 11 „Производство на напитки”, както следва:
•	10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
•	10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
•	10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
•	10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
•	10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
•	10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
•	10.83. „Преработка на кафе и чай” - ограничението е приложимо само в случаите, когато дейността на кандидата е свързана с производство на билков чай (мента, върбинка, лайка и други);
•	10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители”;
•	10.91. „Производство на готови храни (фуражи) за селскостопански животни”;
•	11.02. „Производство на вина от грозде”;
•	11.03. „Производство на други ферментирали напитки”.
- сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент (ЕС) № 1379/2013;
- сектора на първичното производство на селскостопански продукти;
- преработката и продажбата на селскостопански продукти, в следните случаи:
•	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия, или
•	когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители.
- преработката и/или маркетинга на горски продукти .
Yes
18.
В случай на „регионална инвестиционна помощ”, икономическата дейност, за която кандидатът е заявил подкрепа НЕ попада в следните сектори:

- сектора на стоманата, лигнита и въглищата;
- сектор транспорт и свързаната с него инфраструктура;
- производство, съхранение, пренос и разпределение на енергия и за енергийни инфраструктури.

Yes
19.
В случай на „регионална инвестиционна помощ” предложението за изпълнение на инвестиция не съдържа дейности за улесняване на закриването на неконкурентоспособни въглищни мини в съответствие с Решение 2010/787/ЕС на Съвета.
Yes
20.
В случай на минимална помощ („de minimis”) предложението за изпълнение на инвестиция не съдържа дейности за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение.
Yes
21.
Помощта за кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция:
- не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-конкретно помощи, които са пряко свързани с изнасяните количества, със създаването и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи, свързани с износа;
- не е поставена в зависимост от използване на местни (национално произведени стоки и услуги) за сметка на вносни стоки;
- не се предоставя за дейности, които са започнати преди подаването на формуляра за кандидатстване от кандидата, независимо дали всички свързани плащания са извършени.
Yes
22.
Кандидатът не е микропредприятие по смисъла на чл. 3-4 от ЗМСП, което има седалище или клон със седалище на територията на селски район и което е заявило за подпомагане дейности по предложението за изпълнение на инвестиция, които ще се осъществяват в община на територията на селските райони в Република България.
Yes
23.
- Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по процедурата, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си;
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените по букви от а) до д) процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени (в случай че кандидатът е чуждестранно лице);
ж) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
з) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
и) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
й) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към Столична община и към общината по седалище на кандидата, или аналогични задължения съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган, и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията, или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, или е повече от 50 000 лева;
к) е установено, че:
1) са представили документ с невярно съдържание, с който се доказва декларираната липса на основания за отстраняване или декларираното изпълнение на критериите за подбор;
2) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
л) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки;
м) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда, или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
н) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ или неправилно използвана държавна помощ;
о) лицата, които представляват кандидата, са осъждани с влязла в сила присъда за:
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, чл. 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза /буква о), т. 1)/, в друга държава членка или трета страна;
п) за лицата, които представляват кандидата, е налице конфликт на интереси, във връзка с процедурата за предоставяне на средства, който не може да бъде отстранен;
р) лицата, които представляват кандидата, са опитали да:
1) повлияят на вземането на решение от страна на СНД на ПИТ, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на средства;
с) при които член на управителен или контролен орган, както и временно изпълняващ такава длъжност, включително прокурист или търговски пълномощник, е свързано лице по смисъла на § 1, т. 15 от допълнителните разпоредби на Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество с ръководителя на Структурата за наблюдение и докладване.
- Кандидатът не е предприятие, спрямо което е установено с влязъл в сила административен акт наличието на недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по предложения за изпълнение на инвестиции, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, Eвропейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
Yes
24.
В случай на „регионална инвестиционна помощ”, кандидатът НЕ е:
- предприятие (и на ниво група) - обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисията, с което дадена помощ се обявява за незаконосъобразна и несъвместима с общия пазар .
- предприятие (и на ниво група), което е извършило преместване към предприятието, в което предстои да бъде осъществена първоначалната инвестиция през двете години, предхождащи заявлението му за регионална инвестиционна помощ или което към момента на подаване на заявлението за помощ възнамерява да направи това в период до две години след приключването на първоначалната инвестиция.
- предприятие (и на ниво група) в затруднено положение и по отношение на него НЕ е изпълнено нито едно от следните обстоятелства: 
*В случай на акционерно дружество, дружество с ограничена отговорност, командитно дружество с акции или кооперация или други дружества по Приложение I към Директива 2013/34/ЕС (различно от МСП, което съществува по-малко от три години), когато неговият записан акционерен капитал е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. Такъв е случаят, когато приспадането на натрупаните загуби от резервите (и всички други елементи, които по принцип се считат за част от собствения капитал на дружеството) води до отрицателен кумулативен резултат, който надвишава половината от записания акционерен капитал. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество с ограничена отговорност” се разбира по-специално видовете дружества, упоменати в Приложение I към Директива 2013/34/ЕС на Европейския парламент и на Съвета, а „акционерен капитал” включва, ако е уместно, всякакви премии от емисии.
*В случай на събирателно дружество или командитно дружество или други лица по Приложение II към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува от по-малко от три години), когато капиталът, вписан в баланса на дружеството, е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество, при което поне някои негови съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на дружеството”, се разбира по-специално типовете дружества, посочени в Приложение II към Директива 2013/34/ЕС.
*Когато предприятието е в процедура по колективна несъстоятелност или отговаря на критериите на своето вътрешно право, за да бъде обект на процедура по колективна несъстоятелност по искане на неговите креди¬тори.
*Когато предприятието е получило помощ за оздравяване и все още не е възстановило заема или не е прекратило гаранцията, или е получило помощ за преструктуриране и все още е обект на план за преструктуриране.
*Когато предприятието не е МСП и през последните две години:
- съотношението задължения/собствен капитал на предприятието е било по-голямо от 7,5; и
- съотношението за лихвено покритие на предприятието, изчислено на основата на EBITDA, е било под 1,0.
Yes
25.
Кандидатът не попада в обхвата на член 5л) от Регламент (ЕС) № 2022/576 на Съвета от 8 април 2022 г. за изменение на Регламент (ЕС) № 833/2014 относно ограничителни мерки с оглед на действията на Русия, дестабилизиращи положението в Украйна.
Yes
II. Group
Критерии за административна допустимост на ПРЕДЛОЖЕНИЕТО ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ИНВЕСТИЦИЯ:
Criteria Leads to rejection
1.
Предложението за изпълнение на инвестиция е в съответствие с:
- принципите на равнопоставеност на жените и мъжете и осигуряване на равни възможности за всички, и
- принципа за „ненанасяне на значителни вреди” и по предложението НЕ се подкрепят:
i) дейностите и активите, свързани с изкопаеми горива, включително използване надолу по веригата; 
ii) дейностите и активите по схемата на ЕС за търговия с емисии;
iii) дейностите и активите, свързани със сметища, инсталации за изгаряне на отпадъци и заводи за механично-биологично третиране;
iv) дейностите и активите, при които дългосрочното обезвреждане на отпадъци може да причини вреда на околната среда.
- съответното законодателство на ЕС и национално законодателство в областта на околната среда.
Yes
2.
Продължителността на предложението за изпълнение на инвестиция не надхвърля 18 (осемнадесет) месеца.
Yes
3.
Дейностите по предложението за изпълнение на инвестиция се изпълняват само на територията на Република България.
Yes
4.
Предложението за изпълнение на инвестиция води до постигане на целта на процедурата.
Yes
5.
В случай че предложението се изпълнява в партньорство, същото осигурява постигането на промишлена (индустриална) симбиоза.
Yes
6.
В случай че е предвидено инвестицията да се изпълнява в партньорство, в предложението участва само един партньор.
В случай че в едно предложение участва повече от един партньор, то предложението се отхвърля.
Yes
7.
Изпълнено е изискването едно предприятие да участва само в едно предложение – или като кандидат, или като партньор.
В случай че посоченото изискване не е спазено, всички предложения, в които участва съответното предприятие ще бъдат отхвърлени.
Yes
8.
В случай че е избран режим „регионална инвестиционна помощ“, изпълняваните от страна на кандидата/партньора дейности в рамките на предложението имат за свой основен предмет осъществяването на ЕДНА от следните първоначални инвестиции в материални и/или нематериални активи:
• създаване на нов стопански обект, или
• увеличаване на капацитета на съществуващ стопански обект, или
• диверсификация на продукцията на даден стопански обект с продукти или услуги, които той не е произвеждал или предлагал до този момент, или 
• основна промяна в целия производствен процес на продукта(ите) или цялостното предоставяне на услугата(ите), засегнати от инвестицията в стопанския субект.
Посочените 4 (четири) категории първоначални инвестиции са приложими за:
- Инвестиции, предвидени за изпълнение от кандидати/партньори - микро, малки, средни или големи предприятия извън ЮЗР (NUTS-2), както и 
- Инвестиции, предвидени за изпълнение от кандидати/партньори - микро, малки или средни предприятия в ЮЗР (NUTS-2).
Yes
9.
В случай че е избран режим „регионална инвестиционна помощ” И кандидат/партньор е голямо предприятие И мястото на изпълнение на инвестицията е в ЮЗР (NUTS-2), изпълняваните от кандидата/партньора дейности в рамките на предложението имат за свой основен предмет осъществяването на ЕДНА от следните първоначални инвестиции, които създават нова икономическа дейност, свързана с придобиването на материални и/или нематериални активи за:
- създаване на нов стопански обект, или
- диверсификация на дейността на даден стопански обект, при условие че новата дейност не е същата или сходна с дейността, извършвана преди това от него .
Yes
10.
Предложението за изпълнение на инвестиция включва дейност „Придобиване на нови технологии за въвеждане на кръгови модели в предприятията” за кандидата и за партньора (в случай, че предложението се изпълнява в партньорство), която осигурява въвеждането на кръгови модели в минимум едно от задължителните направления, посочени в т. 13.1, подт. 1) до подт. 5) от Условията за кандидатстване.
Yes
11.
Общият размер на заявеното безвъзмездно финансиране е по-висок или равен на 70 000 лева.
Yes
12.
В случай на „регионална инвестиционна помощ” и в случай че дейностите, изпълнявани от кандидата и/или от партньора (в случаите на партньорство) се отнасят към категория на инвестицията – „диверсификация на продукцията на даден стопанския обект с продукти или услуги, които той не е произвеждал или предлагал до този момент” или „диверсификация на дейността на даден стопански обект, при условие че новата дейност не е същата или сходна с дейността, извършвана преди това от него” (за големи предприятия с място на изпълнение на инвестицията в Югозападен район за планиране), общият размер на заявените разходи от кандидата/партньора надхвърля с поне 200% счетоводната стойност на активите на кандидата и съответно на партньора, които се използват повторно, както са осчетоводени през финансовата година преди започването на работите по инвестицията.
Yes
13.
В случай на „регионална инвестиционна помощ” и в случай че дейностите, изпълнявани от кандидата и/или от партньора (в случаите на партньорство) се отнасят към категория на инвестицията „основна промяна в целия производствен процес на продукта(ите) или цялостното предоставяне на услугата(ите), засегнати от инвестицията в стопанския субект” и в случай, че кандидатът/партньорът е голямо предприятие, общият размер на заявените разходи от кандидата/партньора надхвърля амортизацията на активите на кандидата и съответно на партньора, свързани с дейността, която предстои да бъде модернизирана за предходните 3 (три) отчетни периода (години).
Yes
III. Group Threshold for passing
Критерии за оценка на качеството (въз основа на данни от Годишния отчет за дейността на предприятието-кандидат)  и информацията във Формуляра за кандидатстване:
23.00
Criteria Weight
70.00
1.
Претеглен коефициент на рентабилност на EBITDA за 2020 г., 2021 г. и 2022 г.

Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 13% и ≤ 15% (21 т.)

Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 11% и ≤ 13% или > 15% и ≤ 17% (19 т.)

Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 9% и ≤ 11% (17 т.)

Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 17% и ≤ 19% (15 т.)

Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 7% и ≤ 9% (13 т.)

Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 19% и ≤ 21% (11 т.)

Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 21% и ≤ 23% (9 т.)

Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 23% (7 т.)

Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 5% и ≤ 7% (5 т.)

Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 3% и ≤ 5% (3 т.)

Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA  на предприятието е  ≤  3% (0 т.)
21.00
2.
Претеглен коефициент на брутна добавена стойност за 2020 г., 2021 г. и 2022 г.

Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 30% и ≤ 35% (19т.)

Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 35% и ≤ 40% (17 т.)

Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 40% и ≤ 45% (15 т.)

Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 45% и ≤ 50% (13 т.)

Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 50% и ≤ 55% (11 т.)

Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 55% и ≤ 60% (9 т.)

Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 60% (7 т.)

Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 25% и ≤ 30% (5 т.)

Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 20% и ≤ 25% (3 т.)

Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е ≤ 20% (0 т.)
19.00
3.
Претеглен коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи за 2020 г., 2021 г. и 2022 г.

Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е ≥ 1,2% (5 т.)

Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е ≥ 0,9% и < 1,2% ( 4 т.)

Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е ≥ 0,6% и < 0,9% (3 т.)

Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е ≥ 0,3% и < 0,6% (2 т.)

Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е > 0% и < 0,3% (1 т.)

Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е ≤ 0% (0 т.)
5.00
4.
Инвестиционна дейност на кандидата за 2020 г., 2021 г. и 2022 г.

Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност ≥ 80% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция (15 т.)

Кандидатът е реализирал общо  инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност ≥ 70% < 80%  от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция (13 т.)

Кандидатът е реализирал общо  инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност ≥ 60% < 70%  от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция (11 т.)

Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност ≥ 40% < 60% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция (9 т.)

Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност ≥ 20% < 40% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция (7 т.)

Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност ≥ 10% < 20% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция (5 т.)

Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност ≥ 5% < 10% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция (3 т.)

Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност < 5% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция (0 т.)
15.00
5.
Кръгови модели, включени в инвестицията

Инвестицията включва въвеждането на следните кръгови модели в дейността на предприятието:
- Намаляване образуването на отпадъци /съгласно подт. 1) от т. 13.1 на Условията за кандидатстване/, и
- Ограничаване използването на пластмасови продукти за еднократна употреба /съгласно подт. 2) от т. 13.1 на Условията за кандидатстване/, и
- Използване на ресурси с биологичен произход /съгласно подт. 3) от т. 13.1 на Условията за кандидатстване/, и
- Подобряване на стандартите за екологосъобразност на продуктите /съгласно подт. 4) от т. 13.1 на Условията за кандидатстване/, и
- Подобряване на енергийната ефективност на продуктите /съгласно подт. 5) от т. 13.1 на Условията за кандидатстване/, и
- Дейност за информиране на потребителите за намаляването на въглеродния отпечатък (5 т.)

Инвестицията включва въвеждането на 5 от гореизброените кръгови модели в дейността на предприятието (4 т.)

Инвестицията включва въвеждането на 4 от гореизброените кръгови модели в дейността на предприятието (3 т.)

Инвестицията включва въвеждането на 3 от гореизброените кръгови модели в дейността на предприятието ( 2 т.)

Инвестицията включва въвеждането на 2 от гореизброените кръгови модели в дейността на предприятието ( 1 т.)

Инвестицията включва въвеждането на 1 от гореизброените кръгови модели /по подт. 1) до подт. 5) от т. 13.1 на Условията за кандидатстване/ в дейността на предприятието (0 т.)
5.00
6.
Бюджет на предложението за изпълнение на инвестиция

• Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция са допустими, и
• Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са обосновани, съответстват на дейностите, планирани за изпълнение, като за всеки отделен актив, предвиден за придобиване от кандидата и от партньора (в случай че инвестицията се изпълнява в партньорство) е представена обосновка, че същият осигурява въвеждането на кръгови модели в едно или повече от направленията, посочени в т. 13.1, подт. 1) до подт. 6) от Условията за кандидатстване, и
• Всички разходи за активи са съпоставими с пазарните цени за аналогични активи, като за тях е представена оферта, и 
• Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция са в съответствие с праговете/процентните съотношения, заложени в Условията за кандидатстване (където е приложимо), както и с приложимия (избрания) режим на помощ и
• Всички бюджетни пера са коректно обособени и попълнени и в бюджета не са извършвани корекции (5 т.)

Изпълнени са 4 от горепосочените изисквания (4 т.)

Изпълнени са 3 от горепосочените изисквания (3 т.)

Изпълнени са 2 от горепосочените изисквания (2 т.)

Изпълнено е 1 от горепосочените изисквания (1 т.)

Не е изпълнено нито едно от горепосочените изисквания, или 
- Оценителната комисия е премахнала всички разходи от бюджета на предложението, или
-  Липсва обосновка за съответствието на инвестицията с изискванията на принципа за „ненанасяне на значителни вреди”, или
- Вследствие на извършените корекции, в бюджета останат само разходи за активи, осигуряващи въвеждането на кръгов/и модел/и, включен/и в незадължителното направление по подт. 6) от т. 13.1 „Допустими дейности” на Условията за кандидатстване, или 
- Вследствие на корекциите на бюджета, общият размер на безвъзмездното финансиране е по-нисък от 70 000 лева, или 
- Вследствие на корекциите на бюджета, общият размер на допустимите разходи за кандидата/партньора (в случаите на партньорство) не надхвърля с поне 200% счетоводната стойност на активите на кандидата/партньора, които се използват повторно, както са осчетоводени през финансовата година преди започването на работите по инвестицията (ако е приложимо), или 
- Вследствие на корекциите на бюджета, общият размер на заявените разходи от кандидата/партньора (в случаите на партньорство) не надхвърля амортизацията на активите на кандидата и съответно на партньора, свързани с дейността, която предстои да бъде модернизирана за предходните 3 (три) отчетни периода (години), или
- В случай че инвестицията се изпълнява в партньорство и вследствие на корекциите на бюджета, бъдат премахнати всички разходи за кандидата или всички разходи за партньора (0 т.)

В случай че предложението за изпълнение на инвестиция получи „0” точки по критерий „Бюджет на предложението за изпълнение на инвестиция”, то се отхвърля.
5.00
IV. Group
Финансови ограничения, ограничения, произтичащи от Условията за кандидатстване и интензитета на помощта:
Criteria Leads to rejection
1.
Общият размер на заявеното безвъзмездно финансиране по индивидуалните предложения за изпълнение на инвестиции е по-нисък или равен на:
- 350 000 лева, в случай че кандидатът е микро предприятие;
- 550 000 лева, в случай че кандидатът е малко предприятие;
- 750 000 лева, в случай че кандидатът е средно предприятие;
- 1 000 000 лева, в случай че кандидатът е голямо предприятие.
No
2.
Общият размер на заявеното безвъзмездно финансиране по индивидуалните предложения за изпълнение на инвестиции НЕ надвишава, както следва:

- за микро предприятия: 90 % от реализираните средногодишни нетни приходи от продажби на предприятието - кандидат за тригодишния период 2020 г., 2021 г. и 2022 г.

- за малки предприятия: 60 % от средногодишните нетни приходи от продажби на предприятието - кандидат за тригодишния период 2020 г., 2021 г. и 2022 г.

- за средни предприятия: 30 % от средногодишните нетни приходи от продажби на предприятието - кандидат за тригодишния период 2020 г., 2021 г. и 2022 г.

- за големи предприятия: 20 % от средногодишните нетни приходи от продажби на предприятието – кандидат за тригодишния период 2020 г., 2021 г. и 2022 г.
No
3.
В случай на „регионална инвестиционна помощ” безвъзмездното финансиране, за което кандидатът/партньорът заявява подкрепа, заедно с получената държавна/минимална помощ от други източници, не надхвърля максимално допустимия размер на помощта по чл. 4, пар. 1, буква „а” от  Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014.
No
4.
В случай на „регионална инвестиционна помощ” безвъзмездното финансиране, за която кандидатът/партньорът заявява подкрепа не надхвърля максимално допустимия размер на помощта за един и същ краен получател на равнище група по чл. 14, пар. 11 от Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014, съгласно посоченото в Приложение 3.А „Изисквания, произтичащи от правилата за „регионална инвестиционна помощ” съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и правилата за „минимална помощ” (de minimis) съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013”.
No
5.
В случай на „минимална помощ” максималният размер на помощта за кандидата/партньора по режим „de minimis” за едно и също предприятие , заедно с другите получени минимални помощи от страна на кандидата/партньора, не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три бюджетни години, изчислен в съответствие с посоченото в Приложение 3.А „Изисквания, произтичащи от правилата за „регионална инвестиционна помощ” съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и правилата за „минимална помощ” (de minimis) съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013”.
No
6.
В случай че предложението се изпълнява при условията на режим „регионална инвестиционна помощ” съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и предвижда дейности извън Югозападен район за планиране, интензитетът на заявеното безвъзмездно финансиране е по-нисък или равен на 50% от общите допустими разходи, заявени от кандидата/партньора за съответния регион (в случаите когато кандидатът/партньорът е микро, малко или средно предприятие).
No
7.
В случай че предложението се изпълнява при условията на режим „регионална инвестиционна помощ” съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и предвижда дейности извън Югозападен район за планиране, интензитетът на заявеното безвъзмездно финансиране е по-нисък или равен на 35% от общите допустими разходи, заявени от кандидата/партньора  за съответния регион (в случаите когато кандидатът/партньорът е голямо предприятие).
No
8.
В случаите когато кандидатът/партньорът е микро или малко предприятие и предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява при условията на режим „регионална инвестиционна помощ”, и предвижда дейности в Югозападен район за планиране, интензитетът на безвъзмездното финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата/партньора за съответния регион:
- София град (столица): 40%;
- София област: 50%;
- Област Благоевград: 50%;
- Област Перник: 40%;
- Област Кюстендил: 45%.
No
9.
В случаите когато кандидатът/партньорът е средно предприятие и предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява при условията на режим „регионална инвестиционна помощ”, и предвижда дейности в Югозападен район за планиране, интензитетът на безвъзмездното финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата/партньора за съответния регион:
- София град (столица): 30%;
- София област: 50%;
- Област Благоевград: 50%;
- Област Перник: 30%;
- Област Кюстендил: 35%.
No
10.
В случаите когато кандидатът/партньорът е голямо предприятие и предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява при условията на режим „регионална инвестиционна помощ” и предвижда дейности в Югозападен район за планиране, интензитетът на безвъзмездното финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата/партньора за съответния регион:
- София град (столица): 20%;
- София област: 25%;
- Област Благоевград: 25%;
- Област Перник: 20%;
- Област Кюстендил: 25%.
No
11.
В случаите когато предложението се изпълнява при условията на режим „минимална помощ” (de minimis) и кандидатът/партньорът е микро, малко или средно предприятие, интензитетът на безвъзмездното финансиране е по-нисък или равен на 50% от общите допустими разходи, заявени от кандидата/партньора по предложението за изпълнение на инвестиция.
No
12.
В случаите когато предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява при условията на режим „минимална помощ” (de minimis) и кандидатът/партньорът е голямо предприятие, интензитетът на безвъзмездното финансиране е по-нисък или равен на 35% от общите допустими разходи, заявени от кандидата/партньора по предложението за изпълнение на инвестиция.
No
13.
Най-малко 25% от общите допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция са съфинансирани чрез собствени средства на кандидата/партньора или със средства от външни източници, които изключват всякаква публична подкрепа.
No
14.
Разходите за придобиване на дълготрайни нематериални активи (ДНА) са допустими в размер до 50 % от общо допустимите разходи за съответния кандидат/партньор (за всички категории предприятия – микро, малки, средни и големи предприятия) в рамките на  предложението за изпълнение на инвестиция, независимо от избрания режим на помощ („регионална инвестиционна помощ” съгласно Регламент (ЕС) № 651/2014 или „минимална помощ” съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013).
No
15.
В случай че предложението за изпълнение на инвестиция се осъществява в партньорство, то общите допустими разходи за партньора са до 30% от общите допустими разходи по предложението и не повече от 273 816 лв.
No
16.
Предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява в рамките само на един от двата приложими режими на държавна/минимална помощ („регионална инвестиционна помощ” съгласно Регламент (ЕС) № 651/2014 или „минимална помощ” съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013).
No
23.00
Threshold for passing:
70.00
Max weight total:
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021