Evaluation criterias

I. Group
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице с КЕП на физическото лице автор или с титуляр юридическото лице кандидат.
Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат
или с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е физическото лице-официален представител на упълномощеното юридическо лице.
Yes
2.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение № 1), датирана, подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Yes
3.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от ПМС 162/2016 г. – попълнена по образец (Приложение № 3), датирана, подписана на хартиен носител от всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
4.
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение № 4), датирана, подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Yes
5.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение № 5), датирана, подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Yes
6.
Декларация от физическото лице-предприемач- попълнена по образец (Приложение 2 ) към Условията за кандидатстване- подписана и сканирана от кандидата и прикачена в ИСУН 2020
No
7.
Декларация за участие в проектно предложение – попълнена по образец (Приложение № 8) към Условията за кандидатстване – подписана и датирана на хартиен носител от експертите, които предстои да бъдат наети на трудов договор в предприятието-кандидат в рамките на един месец след сключване на Административния договор за безвъзмездна финансова помощ. След попълването, подписването и поставянето на дата на хартиения носител,  декларацията следва да се сканира и да се прикачи в ИСУН 2020.
No
8.
Бизнес план – попълнен по образец във формат Excel (Приложение № 6) и прикачен в ИСУН 2020.
Yes
9.
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на
 кандидата, въз основа на данни за последната приключила финансова година. (ако е приложимо)
Кандидати, които имат приключила финансова година и са осъществявали дейност през тази година, но нямат реализирани приходи през нея следва да представят Удостоверение/документ от НСИ, от което да е видно, че НСИ не може да определи код на основната икономическа дейност на кандидата на основа на информация за последната приключила финансова година. По отношение на тези кандидати съответствието с изискването ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т.2 от Формуляра за кандидатстване.  
По отношение на кандидати, които нямат приключена финансова година или не са осъществявали дейност през последната финансова година , съответствието с изискването ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване.

Заб.:   Неосъществяването на дейност през съответната година следва да се удостовери чрез представяне на Декларация за неактивност, подадена към НСИ.
Yes
10.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА (ако е приложимо) – попълнена по образец (Приложение № 7) и прикачена в ИСУН 2020.
No
11.
Оферта от производител или първи доставчик за всяка отделна инвестиция в активи (ДМА и ДНА) с предложена цена от производителя/първия доставчик –  прикачена в ИСУН 2020.
No
12.
Декларация от производител/оторизационно писмо от първи доставчик/договор за търговско представителство между производител и първи доставчик, от които да е видно, че е спазено изискването за предоставяне на оферта от производител или първи доставчик – прикачени в ИСУН 2020.
No
13.
Документи, доказващи наличието на образователно-квалификационно ниво на предприемача/екипа - прикачени в ИСУН 2020. Документите включват:
- диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна);
- документ от висше учебно заведение, удостоверяващ придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна) - приложимо в случаите, когато предприемачът/член на екипа има завършено висше образование, но все още не му е издадена диплома.
- уверение от висше учебно заведение, удостоверяващо че предприемачът/член на екипа е студент в редовна или задочна форма на обучение през учебната 2017/2018 г  ( за първи  краен срок прием) или учебната 2018/2019 ( за втори и трети краен срок на прием);
- диплома за завършено средно или средно-специално образование;
- документ за придобита степен на професионална квалификация, издаден от лицензиран от НАПОО център за професионално обучение.
No
14.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – прикачена в ИСУН 2020.
No
15.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) – попълнено, датирано, подписано на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всяко от тях. 
В случаите, когото е приложимо, представянето на пълномощно е задължително.
Yes
II. Group
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е юридическо лице или едноличен търговец, регистриран съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите.
Yes
2.
Кандидатът има постоянен адрес (в случай на ЕТ), седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Балчик - Генерал Тошево и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ Балчик-Генерал Тошево.
Yes
3.
Кандидатът е стартиращо предприятие или съществуващо предприятие с по-малко от три приключили финансови години към датата на подаване на проектното предложение.
Yes
4.
Кандидатът е  малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро-, малки и средни предприятия (ОВ L 124, 20.5.2003 г., стр. 36).
Yes
5.
Кандидатът развива своята основна икономическа дейност в следните сектори:
Сектори от НСНМСП, изведени като приоритетни за създаване и развитие на нови предприятия:
Високотехнологични и средно високотехнологични промишлени производства:
С20 „Производство на химични продукти“ 
C21 „Производството на лекарствени вещества и продукти“ 
C26 „Производството на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“ 
С27 „Производство на електрически съоръжения“ 
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“ 
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“ 
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“ 
Интензивни на знание услуги: 
J58 „Издателска дейност“ 
J59 „Производството на филми и телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика“ 
J60 „Радио- и телевизионна дейност“ 
J61 „Далекосъобщения“ 
J62 „Дейности в областта на информационните технологии“ 
J63 „Информационни услуги“ 
М72 „Научноизследователска и развойна дейност“
Нискотехнологични и средно нискотехнологични промишлени производства: 
С10 „Производство на хранителни продукти“ 
С11 „Производство на напитки“ 
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“ 
С14 „Производство на облекло“ 
С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм“ 
С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“ 
ВАЖНО: Производството на пелети (което е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура, с изключение на пелети получени от индустриалната преработка на дървесина. Производството на дърва за горене, изделия от корк, слама и материали за плетене (което също е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура.
С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон“ 
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“ 
С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти“ 
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“ 
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“ 
С24 „Производство на основни метали“ 
С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване“ 
С31 „Производство на мебели“ 
С32 „Производство, некласифицирано другаде“ 
С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване“.
Сектори, свързани с преодоляване на европейски и регионални предизвикателства
С21 „Производство на лекарствени вещества и продукти“; С25.50 „Коване, щамповане и валцуване на метал; прахова металургия“; 
С25.62 „Механично обработване на метал“; 
С25.50 „Коване, щамповане и валцуване на метал; прахова металургия“;
С25.71 „Производство на кухненски прибори и ножарски изделия“; 
С32.20 „Производство на музикални инструменти“; 
С32.50 „Производство на медицински и зъболекарски инструменти и средства“; 
J60.10 “Създаване и излъчване на радиопрограми“; 
J60.20 „Създаване и излъчване на телевизионни програми“; 
M71.11 „Архитектурни дейности“; 
М71.12 „Инженерни дейности и технически консултации“; 
M74.10 „Дейности в областта на дизайна“; 
M74.20 „Дейности в областта на фотографията“; 
Q86 „Хуманно здравеопазване“; 
Q87 „Медико-социални грижи с настаняване“; 
Q88 „Социална работа без настаняване“.
Yes
6.
Кандидатът развива дейността, за която кандидатства в секторите, посочени в т.5.
Yes
7.
Кандидатът е пряко отговорен за изпълнението на дейностите по проекта, а не действа в качеството на посредник.
Yes
8.
Кандидатът не развива своята основна икономическа дейност и дейността, за която кандидатства в следните сектори ( в противен случай води до отхвърляне ) :
• сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
• сектора на първично производство на селскостопански продукти;
• сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:
- когато размерът на помощта е определен въз основа на цените или количествата на този вид продукти, изкупувани от първичните производители или предлагани на пазара от съответните предприятия; или
- когато помощта е свързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители;
Yes
9.
Проектното предложение не съдържа дейности за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение.
Yes
10.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Yes
11.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
Yes
12.
Кандидатът не е предприятие, спрямо което е налице недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
Yes
13.
Кандидатът не е предприятиe, извършващo основната си икономическа дейност, както и кандидатстващo за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
Yes
14.
Кандидатът не е микро предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора за създаване на европейската общност (Приложение З), или с производството на памук, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони (Приложение И).
Yes
15.
Кандидатът не е малко и средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора за създаване на европейската общност (Приложение В), или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони (Приложение И)
Yes
16.
Кандидатът не микро предприятие по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, които имат седалище или клон със седалище на територията на селски район, съгласно определението в т. 8.1. Описание на общите условия от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. и са заявили за подпомагане дейности по проекта, които ще се осъществяват в община на територията на селските райони в Република България, съгласно Списък на общините в обхвата на селските райони на Република България. (Приложение И)
Yes
17.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност, както и кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно КИД 2008 (Приложение Й) попадат в Сектор С - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код 11 „Производство на напитки”, както следва:
• 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
• 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
• 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
• 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
• 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
• 10.6 „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
• 10.81. „Производство на захар”;
• 10.83 „Преработка на кафе и чай”;
• 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“;
• 10.91 „Производство на готови храни за животни”;
• 11.02. „Производство на вина от грозде”;
• 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
• 11.06. „Производство на малц”.
Yes
18.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
а) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;;
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си; 
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година;
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
1) повлияят на вземането на решение от страна на УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
o) по отношение на лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
1) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
2) не са предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Yes
III. Group
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Продължителността на проекта не надхвърля 18 (осемнадесет) месеца.
Yes
2.
Дейностите по проекта се изпълняват на територията на МИГ –Балчик-Генерал Тошево ( община Балчик и община Генерал Тошево )
Yes
3.
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Yes
4.
Проектът включва задължително дейности по т.А за насърчаване на предприемаческите идеи в области, свързани с европейски и регионални предизвикателства и определените сектори на НСНМСП съгласно т. 13.1 и 11.1 от Условията за кандидатстване.
Yes
5.
Проектът не включва дейности само по т.Б - Дейности за информиране и публичност, съгласно т. 13.1 от Условията за кандидатстване.
Yes
6.
Изпълнението на проектите следва да води до постигане на заложените цели в одобрената стратегия за водено от общностите местно развитие и постигане на положителен ефект върху развитието на устойчива пазарна конкурентоспособност на МСП на територията на МИГ Балчик - Генерал Тошево с цел насърчаване на предприемачеството, подобряване на производствените процеси, повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на предприятията.
Проектите следва да водят до постигане на следните  приоритети и цели на Стратегията за ВОМР на МИГ Балчик-Генерал Тошево:
Приоритет 1. Повишаване на конкурентоспособността на местната икономика и баланса в развитието на икономическите дейности
Приоритетна цел 1.4. Предприемачество и капацитет за растеж
Специфична цел 1.4.1. Достъп до финансиране в подкрепа на предприемачите
Yes
7.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики, залегнали в чл.7 и чл.8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета:
•	Равнопоставеност и недопускане на дискриминация - насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация.
•	Устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Yes
8.
Проектът не включва дейности и разходи, които са извършени преди датата на подписване на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
Yes
9.
Общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 52 807.41 лв.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021