Evaluation criterias

I. Group
Основни изисквания
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец.
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Yes
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено изрично нотариално/и заверено/и пълномощно/и във формат „рdf“, От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра. - Заповед на кмета за кандидати общини, в случай че документите не се подават лично от него.
No
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат.
Yes
6.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
II. Group
Придружаващи общи документи
Criteria Leads to rejection
1.
Таблица за допустими инвестиции по образец на ДФЗ  /Приложение 5 от Документи за попълване/.
Yes
2.
Декларация /чл. 19 и 20 от ЗЗЛД/,  по образец, съгласно 
приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 с подпис/и, печат. /Приложение № 6 от Документи за попълване/.
Yes
3.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ.
Yes
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата в случай че документите не се подават лично от него.
No
5.
Копие от учредителен акт или устав, или дружествен договор когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел  или по Закона за народните читалища (не се изисква за кандидати общини).
No
6.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Yes
7.
Представено е становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване.
No
8.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо).
No
9.
Представени са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък.
No
10.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг.
No
11.
Представен е бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" – Приложение № 7 и Приложение № 7А./от Документи за попълване/.
Yes
12.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
No
13.
Представено е решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР.
Yes
14.
Представена е Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци).
No
15.
Представена е декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за
 малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, когато е приложимо – Приложение № 8 и 8А от Документи за попълване.
No
16.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения.
No
17.
Представена е оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо).
No
18.
Представени са документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо).
No
19.
Представени са други документи за доказване на изисквания от стратегията за ВОМР (когато е приложимо).
No
20.
Представен е формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 – Приложение № 9 /от Документи за попълване/.
Yes
21.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му.
Yes
22.
Представена е декларация съгласно приложение № 18 от 
представляващия/те кандидата /от Документи за попълване/.
Yes
23.
Представена е декларация за нередности съгласно приложение № 13 от представляващия/те кандидата /от Документи за попълване/.
Yes
24.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
No
25.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
No
26.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията.
No
27.
Представени са подробни количествени сметки за 
предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице – Приложение № 15 /Документи за попълване/.
No
28.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти.
No
29.
Представен е одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници.
No
30.
Представено е удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо.
No
31.
Представен е технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес).
No
32.
Представена е форма за наблюдение и оценка по мярка 4.1 - 
Приложение № 10 /от Документи за попълване/.
Yes
33.
Представена е справка-декларация за приходите от земеделск
и дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната или текущата финансова година - за кандидати юридически лица с изключение на такива, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване и са подали проект в селски район, с инвестиции изцяло в сектор "Животновъдство", "Плодове и зеленчуци" или "Етеричномаслени и медицински култури", включително с инвестиции, в обхвата на два или повече от тези сектори.- Приложение № 11 /Документи за попълване/.
No
34.
Представена е декларация за изчисление на минимални
я стандартен производствен обем на стопанството (по образец). Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът предоставя и декларация с данни за предходната стопанска година - не се изисква за признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти и юридически лица, кандидати за колективни инвестиции. Изисква се за техните членове. – Приложение № 12/от Документи за попълване/.
Yes
35.
Представена е регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП , и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. – не се изисква за признати групи/организации на производители и юридически лица кандидати за колективни инвестиции.
Yes
36.
Представен е отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период - важи за кандидати юридически лица.
No
37.
Представено е заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.
No
38.
Представено е становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ.
No
39.
Представени са предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и  6 от ЗОП. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител (по образец).
No
40.
Представени са най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно приложение № 16 /от Документи за попълване/ - не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции.
Yes
41.
Представено е решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и  6 от ЗОП , а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора.
Yes
42.
Представено е удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане - важи в случай, че се проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост.
No
43.
Представено е удостоверение съгласно  чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47 от 2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър - важи в случай, че проектът включва разходи за производство на пчелни майки по чл. 32, ал. 1, т. 5от Наредба № 9 от 21.03.2015 г. за прилагане на подмярка 4.1 издадена от Министерството на земеделието и храните, обн. ДВ. бр.22 от 24 Март 2015 г., доп. ДВ. бр.40 от 2 Юни 2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.76 от 30 Септември 2016 г.)(когато е приложимо).
No
44.
Представена е декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството, придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника на възраст до 7 години – Приложение № 17/ от Документи за попълване.
No
45.
Представено е становище на БАБХ, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС. (когато е приложимо).
No
46.
Представено е становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда. (когато е приложимо).
No
47.
Представен е документ, издаден от правоспособно лице, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕС на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2015 г.). (когато е приложимо).
No
48.
Представен е анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса).
No
49.
Представен е отчет за заетите лица,  средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните 3 години, спрямо датата на подаване на заявление за кандидатстване, заверено от НСИ (когато е приложимо).
No
50.
Представено е извлечение от Книгата на членовете на сдружението заверено с подпис и печат „Вярно с оригинала“ от председателя на сдружението за напояване.(когато е приложимо).
No
51.
Представени са копия от годишни данъчни декларации за последните 3 финансови години, спрямо датата на кандидатстване, заверени от съответната ТД на НАП (когато е приложимо).
No
52.
Представена е декларация – НСИ – Приложение № 19 /от Документи за попълване/.
Yes
53.
Представена е декларация за неприложими документи – Приложение № 14 /Документи за попълване/.
Yes
54.
Представена е декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – приложение № 21/от Документи за попълване/.
Yes
55.
Представена е декларация за липса на изкуствено създадени условия – приложение № 22/от Документи за попълване/.
Yes
56.
Договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз /ЗПООПЗПЕС/ с контролиращо лице, получило разрешение от Министъра на земеделието и храните и горите за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 от ЗПООПЗПЕС, придружен от документ /сертификационно писмо от контролиращото лице, сертификат, че кандидатът е производител на продукт /и, сертифициран/и, като биологичен /и , или друг документ/ издаден от контролиращо лице, удостоверяващ, че земята/ площите и/ или наличните животни, с които е обосновано ползването на инвестициите, свързани с производство на биологични продукти, са предмет на контрол към датата на кандидатстване . Документът се представят, когато кандидатът заявява приоритет по критерий за подбор 2. Представя се във формат „pdf“.
No
57.
Представено е копие на регистрационна карта, издадена по реда на Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани  (обн., ДВ, бр.10 от 1999 г.; изм., бр. 106 от 2000 г., бр. 99 от 2001 г.; изм., бр. 39 от 2002 г., бр. 1 от 2003 г., бр. 20 от 2005 г., бр. 3 от 2007 г.; Решение № 2312 от 2007 г. на ВАС - бр. 23 от 2007 г.; Решение № 5821 от 2007 г. на ВАС - бр. 48 от 2007 г.; изм., бр. 2 от 2008 г., бр. 3, 79 и 89 от 2011 г., бр. 23 от 2012 г., бр. 110 от 2013 г., бр. 22, 43 и 63 от 2014 г. и бр. 31 от 2015 г.)  и анкетни формуляри към нея. Документите  се представят като доказателство, че към датата на подаване на заявлението за подпомагане кандидатът да е регистриран за първи път като земеделски стопанин по реда на Наредба № 3.
No
58.
Представен е документ за умения и компетентности - копие  на  диплома за завършено средно професионално образование, придружена от свидетелство за професионална квалификация  или диплома за завършено висше образование по образователно-квалификационна степен бакалавър или образователно квалификационна степен магистър  в областта на селското стопанство, ветеринарната медицина и/или икономическо образование със земеделска насоченост. Документът се представят, когато кандидатът заявява приоритет по критерий 6.
No
59.
Представена е справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година – Приложение № 23 (когато е приложимо). Справката се представя, когато кандидатът заявява приоритет по критерий 7.
No
60.
Представен е отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година, заверена от кандидата и НСИ. Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор 7.
No
61.
Представена е декларация  за иновации  - Приложение № 20 /
Документи за попълване/. Декларацията се попълва в случаите, когато кандидатът заявява разходи за иновации, съгласно иновативните характеристики по отношение на технологията „прецизно земеделие“ описани в раздел 4.4. Описание на иновативните характеристики на стратегията за ВОМР на МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица“ и кандидатът заявява приоритет по критерии 5.
No
62.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване - Приложение № 4 /Документи за попълване/
Yes
63.
Представена е Декларация за свързаност - Приложение № 18/Документи за попълване/
Yes
64.
Представени са Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения от общината по седалището на кандидата.
Yes
65.
Удостоверение за липса на задължения към общините Котел, Сунгурларе и Върбица
Yes
III. Group
Критерии за допустимост
Criteria Leads to rejection
1.
Допустимост на кандидата за предоставяне на  финансова помощ съгласно  изискванията на СВОМР за територията на МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица“ – кандидатът е регистриран земеделски производител по  Закона за подпомагане на земеделските производители.
Yes
2.
Допустимост на кандидата за предоставяне на  финансова помощ съгласно  изискванията на СВОМР за територията на МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица“ – минималния стандартен производствен обем на стопанството на кандидата не е по-малко от  2 000 евро.
Yes
3.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица“.
Yes
4.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по съответната мярка от СВОМР за територията на МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица“.
Yes
5.
Кандидатът ФЛ има постоянен адрес, а кандидатът  едноличен търговец  и  ЮЛ има   седалище и адрес на управление,  съгласно изискванията на  СВОМР за територията на действие на „МИГ Котел, Сунгурларе и Върбица“.
Yes
6.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Насоките за кандидатстване. Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Yes
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в Наредба 22 за съответната мярка от ПРСР и Насоките за кандидатстване.
Yes
IV. Group
Обща допустимост
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение  попада в обхвата на мярка 4.1. и може да бъде включено в категория интервенции, заложени в ПРСР.
Yes
2.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа.
Yes
3.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в Стратегията за Водено от общностите местно развитие по Мярка 4.1.
Yes
4.
Допустимите разходи за проекта са определени в съответствие със Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 4.1.
Yes
5.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на ФК; 
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Yes
6.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът „допълнителни работни места в стопанството“ и той е количествено определен.
Yes
7.
Кандидатът е представил минимум 3 запитвания изпратени до потенциални оференти (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП).
No
8.
Приложените оферти съдържат следните задължителни реквизити (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП)
1. Име и адрес на оферента;
2. Техническа спецификация, съответстваща на посочената в изпратеното запитване от страна на кандидата;
3. Цена, включваща и описание на ДДС; 
4. Валидност на офертата.
No
9.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП).
No
10.
Сключеният предварителен договор с един от оферентите е определен на базата, на посоченият в запитването критерий за оценка. (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП).
No
11.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Yes
V. Group
Допустимост на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ.
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, отговарят на
 следните изисквания:
1. не е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. не е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;
3. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
4. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
5. не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) съм представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) не е предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
6. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;

7. не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.
8. не е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не съм в процедура по ликвидация, не съм сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не съм преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намирам в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която съм установен;
9. не е установено, че не е изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ.
10. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР.
11.Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или кмета на съответната община на територията на МИГ.
12. Не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не е свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
13. Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.


Yes
VI. Group
Допустимост на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовата помощ по проекта е в размер минимум 50 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, като същата може да се увеличава на база общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи в следните случаи:
1.1. За проекти представени от млади земеделски стопани финансовата помощ се увеличава с 10 %;
1. 2.За проекти, които се изпълняват в обхвата на необлагодетелствани райони, като най-малко 75 на сто от посочената в бизнес плана земя или площ се намира в необлагодетелстван район помоща се увеличава с 10 %.
Максималният размер на финансовата помощ за проект, отговарящ и на двете условия не може да бъде повече от 70 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи.
Yes
2.
Размерът на общите допустими разходи за проекта по - голям или равен на 10 000 лева.
Yes
3.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е по - малък или равен на 150 000 лева.
Yes
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Котел, Сунгурларе, гр. Върбица и селата Крайгорци и Чернооково.
Yes
VII. Group
Допустимост на  дейностите по проектa
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът включва/отговаря на инвестиции в материални и нематериални активи в новосъздадени и съществуващи земеделските стопанства за покриване нуждите на същите, съобразени с техният капацитет:
- Инвестиции за модернизация и механизация пряко свързана с намаляване на производствените разходи и повишаване производителността на труда;
- Инвестиции за постигане съответствие с нововъведени стандарти на Общността приложими за съответните стопанства;
- Инвестиции пряко свързани с подобряване на енергийната ефективност на стопанствата;
- Инвестиции за съхранение на земеделската продукция с цел запазване качеството на продукцията;
- Инвестиции в машини и съоръжения за опазване на околната среда, включително за съхранение на оборска тор;
- Инвестиции в недвижима собственост свързана с дейността на земеделските стопанства;
- Инвестиции за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед и бързорастящи храсти и дървесни видове за производство на биоенергия;
- Инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници  за нуждите на земеделските стопанства
Yes
VIII. Group
Допустимост на разходите
Criteria Leads to rejection
1.
Разходите се свеждат до:
1. Закупуване и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на земеделския производствен процес, включително свързани с опазване на околната среда, съхранение и подготовка за продажба на земеделска продукция от стопанството, получаване на топлинна и/или електро- енергия, необходими за земеделските дейности в стопанството, подобряване на енергийната ефективност.
2. Създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, включително трайни насаждения от десертни лозя, медоносни дървесни видове /за производство на мед/ и други бързо растящи храсти и дървесни видове, използвани за производство на био-енергия.
3. Инвестиции за съоръжения и съответно оборудване необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки.
4. Закупуване на земя, необходима за изграждане/модернизиране на сгради, помещения и други недвижими активи предназначени за земеделските производствени дейности и/или за създаване/презасаждане на трайни насаждения /до 10 % от общия размер на допустимите инвестиционни разходи.
5. Закупуване на специализирани земеделски транспортни средства – като например камиони, цистерни за събиране мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици, и др.
6. Общите разходи, свързани със съответния проект за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта не надхвърлят 12 % от общия размер на допустимите разходи по проекта.
7. Разходи за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, разходи за регистрация на търговски марки и процеси необходими за изготвяне и изпълнение на проекта.
8. Закупуване на софтуер и разходите, свързани за достигане съответствие с международни признати стандарти, като: Въвеждане на системи за управление на качеството в земеделските стопанства, въвеждане на добри производствени практики, подготовка за сертификация.
Yes
IX. Group
Оценка на съответствието
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Yes
2.
Проектът доказва икономическата жизнеспособност на кандидата за периода, за който е изготвен и доказва постигането на показателите.
Yes
X. Group
Проверка за липса на двойно финансиране
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
XI. Group
Проверка за наличие на изкуствено създадени условия
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
XII. Group
Проверка за минимални помощи
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение не представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС.
Yes
XIII. Group
Посещение на място за заявления, включващи разходи за СМР и за създаване на трайни насъждения
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021