Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Yes
2.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния/ните представител/и на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат .pdf. или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Yes
3.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във формат ,,pdf“ или друг формат.
Yes
4.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
5.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Yes
6.
Представено е заявление за кандидатстване по мярка 4.1 – Приложение № 2.
Yes
7.
Представена е Таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец – Приложение № 3.
Yes
8.
Представена е Декларация съгласно Приложение № 12 от Наредба 22 на МЗХГ – Приложение № 19.
Yes
9.
Представена е Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от ПМС 162/2016 г.  /Приложение №21 към Условията за кандидатстване/, попълнена и подписана от всички лица, които са посочени в чл. 40 от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки (приет с ПМС № 73 от 5.04.2016 г., обн., ДВ, бр. 28 от 8.04.2016 г., в сила от 15.04.2016 г.), по конкретно:
1. при събирателно дружество – лицата по чл. 84, ал. 1 и чл. 89, ал. 1 от Търговския закон;
2. при командитно дружество – неограничено отговорните съдружници по чл. 105 от Търговския закон;
3. при дружество с ограничена отговорност – лицата по чл. 141, ал. 1 и 2 от Търговския закон, а при еднолично дружество с ограничена отговорност – лицата по чл. 147, ал. 1 от Търговския закон;
4. при акционерно дружество – лицата по чл. 241, ал. 1, чл. 242, ал. 1 и чл. 244, ал. 1 от Търговския закон;
5. при командитно дружество с акции – лицата по чл. 256 във връзка с чл. 244, ал. 1 от Търговския закон;
6. при едноличен търговец – физическото лице – търговец;
7. при клон на чуждестранно лице – лицето, което управлява и представлява клона или има аналогични права съгласно законодателството на държавата, в която клонът е регистриран;
8. в случаите по т. 1 – 7 – и прокуристите, когато има такива;
9. в случаите, когато лицето има повече от един прокурист, декларацията се подава само от прокуриста, в чиято представителна власт е включена територията на Република България;
10. в останалите случаи, включително за чуждестранните лица – лицата, които представляват, управляват и контролират кандидата/партньора съгласно законодателството на държавата, в която са установени.
11. други лица със статут, който им позволява да влияят пряко върху дейността на предприятието по начин, еквивалентен на този, валиден за представляващите го лица, членовете на управителните или надзорните органи.
Yes
10.
Представено е нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата
Yes
11.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо);
Yes
12.
Представено е становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване;
Yes
13.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо);
Yes
14.
Представени са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък;
Yes
15.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг;
Yes
16.
Представен е бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" – Приложение № 4 и Приложение № 4А.
Yes
17.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството;
No
18.
Представено е решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР;
Yes
19.
Представена е Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци)
Yes
20.
Представена е декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, когато е приложимо – Приложение № 8.
Yes
21.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. ведно с банкови извлечения;
No
22.
Представена е оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо);
Yes
23.
Представени са документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо)
Yes
24.
Представени са други документи за доказване на изисквания от стратегията за ВОМР (когато е приложимо).
No
25.
Представен е формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 – Приложение № 21.
Yes
26.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му;
Yes
27.
Представена е декларация съгласно приложение № 14 от представляващия/те кандидата
Yes
28.
Представена е декларация за нередности съгласно приложение № 10 от представляващия/те кандидата
Yes
29.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията
Yes
30.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията;
Yes
31.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията;
Yes
32.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице – Приложение № 6.
Yes
33.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти;
Yes
34.
Представен е одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници
Yes
35.
Представено е удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо
No
36.
Представен е технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес)
Yes
37.
Представена е форма за наблюдение и оценка по мярка 4.1 - Приложение № 18.
Yes
38.
Представена е справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната или текущата финансова година - за кандидати юридически лица с изключение на такива, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване и са подали проект в селски район, с инвестиции изцяло в сектор "Животновъдство", "Плодове и зеленчуци" или "Етеричномаслени и медицински култури", включително с инвестиции, в обхвата на два или повече от тези сектори.- Приложение № 5 .
Yes
39.
Представена е декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (по образец). Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът предоставя и декларация с данни за предходната стопанска година - не се изисква за признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти и юридически лица, кандидати за колективни инвестиции. Изисква се за техните членове. – Приложение № 9.
Yes
40.
Представена е регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП , и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. – не се изисква за признати групи/организации на производители и юридически лица кандидати за колективни инвестиции.
Yes
41.
Представен е отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период - важи за кандидати юридически лица
Yes
42.
Представено е заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ
Yes
43.
Представено е становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ.
Yes
44.
Представени са предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки по образец.
Yes
45.
Представени са най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно приложение № 7 - не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции.
No
46.
Представено е решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП , а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора.
Yes
47.
Представено е удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане - важи в случай, че се проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост.
Yes
48.
Представено е удостоверение съгласно чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47 от 2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър - важи в случай, че проектът включва разходи за производство на пчелни майки по чл. 32, ал. 1, т. 5 от Наредба № 9 от 21.03.2015 г. за прилагане на подмярка 4.1 издадена от Министерството на земеделието и храните, обн. ДВ. бр.22 от 24 Март 2015г., доп. ДВ. бр.40 от 2 Юни 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.76 от 30 Септември 2016г.) (когато е приложимо).
Yes
49.
Представена е декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството, придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника на възраст до 7 години – Приложение № 13.
Yes
50.
Представено е разрешително за водовземане или ползване на повърхностен воден обект за изграждане на съоръжения за водовземане, ако се предвижда такова или Договор за извършване на услуга „водоподаване за напояване“ (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи).
Yes
51.
Представено е становище за допустимост по чл.155, ал.1, т.23 от Закона за водите, издадено от директора на съответната Басейнова дирекция за управление на водите към Министерството на околната среда и водите за съответствие на проектното предложение с действащите план за управление на речните басейни и План за управление на риска от наводнения (предоставя се на кандидата от съответната РИОСВ, за проекти с включени инвестиции за напоителни системи).
Yes
52.
Представен е инженерен проект, изготвен и заверен от строителен инженер, вписан в регистъра към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, правоспособен да проектира системи за напояване (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи).
Yes
53.
Представено е удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013. (когато е приложимо)
No
54.
Представено е становище на БАБХ, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС. (когато е приложимо)
No
55.
Представено е становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда. (когато е приложимо)
No
56.
Представен е документ, издаден от правоспособно лице, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕС на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2015 г.). (когато е приложимо)
No
57.
Представен е анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса).
No
58.
Представен е отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните 3 години, спрямо датата на подаване на заявление за кандидатстване, заверено от НСИ (когато е приложимо)
No
59.
Представено е извлечение от книгата на членовете на сдружението, заверено с подпис и поечат „Вярно с оригинала“ от председателя на сдружението за напояване. (когато е приложимо)
No
60.
Представено е копие от годишни данъчни декларации за последните 3 финансови години, спрямо датата на кандидатстване, заверени от съответната ТД на НАП (когато е приложимо)
No
61.
Представена е декларация – НСИ – в електронен вид с поставена отметка, към Формуляра за кандидатстване в ИСУН2020
Yes
62.
Представена е декларация по образец съгласно т. 1, буква ”б” от Заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г – Приложение № 11.
Yes
63.
Представена е декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – приложение № 5 от Документи за изпълнение.
Yes
64.
Представена е декларация за липса на изкуствено създадени условия – приложение № 16.
Yes
65.
Представено е удостоверение от НСИ за определяне на кода на основната и допълнителните икономически дейности, осъществявани от кандидата през предходната финансова година, предхождаща датата на кандидатстване. Удостоверението се представя когато кандидатът заявява приоритет по критерий 1.
No
66.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период.
Yes
67.
Договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общите организации на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз (ЗПООПЗПЕС) с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 ЗПООПЗПЕС, заедно с копие от сертификационно писмо от контролиращото лице, удостоверяващо, че е проведена най-малко първа инспекция, или копие от сертификат от контролиращо лице, удостоверяващ, че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичен/и или уведомление до министъра на земеделието и храните в срок един месец от датата на сключване на договор за контрол и сертификация с контролиращо лице за преминаване към биологично производство. . Представя се, в случай че кандидатът изпълнява приоритет по критерий от Раздел 22, т. 5 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
68.
Справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година.
Yes
69.
Декларация за иновации. Декларацията се попълва в случаите, когато кандидатът заявява разходи за иновации.
No
70.
Декларация за постигнати стандарти на общността.
No
71.
Декларация за съответствие с всички задължителни стандарти Приложение 4 от Документи за изпълнение.
Yes
72.
Документ за умения и компетентности - копие на диплома за завършено средно професионално образование, придружена от свидетелство за професионална квалификация или диплома за завършено висше образование по образователно-квалификационна степен бакалавър или образователно квалификационна степен магистър в областта на селското стопанство, ветеринарната медицина и/или икономическо образование със земеделска насоченост или удостоверение за завършен курс от 150 часа в областта на селското стопанство.
No
73.
Резюме и доклад за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система, съобразно изискванията на Наредба № РД-16-346 от 2.04.2009 г. за показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на промишлени системи, условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност на промишлени системи, изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 34, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност.
No
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Допустимост на кандидата за предоставяне на финансова помощ съгласно изискванията на СВОМР за територията на МИГ „Дряново – Трявна – в сърцето на Балкана“ – кандидатът отговаря на изискванията за допустимост от Условията за кандидатстване;
Yes
2.
Допустимост на кандидата за предоставяне на финансова помощ съгласно изискванията на СВОМР за територията на МИГ „Дряново – Трявна – в сърцето на Балкана“– минималния стандартен производствен обем на стопанството на кандидата не е по-малко от 8 000 евро;
Yes
3.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ „Дряново – Трявна – в сърцето на Балкана“.
Yes
4.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по съответната мярка от СВОМР за територията на МИГ „Дряново – Трявна – в сърцето на Балкана“.
Yes
5.
Кандидатът ФЛ има постоянен адрес, а кандидатът едноличен търговец и ЮЛ има седалище и адрес на управление, съгласно изискванията на СВОМР за територията на действие на МИГ „Дряново – Трявна – в сърцето на Балкана“.
Yes
6.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Условията за кандидатстване. Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Yes
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в Наредба 22 за съответната мярка от ПРСР и Условията за кандидатстване.
Yes
8.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение е не-по малък от левовата равностойност на 10 000 лева;
Yes
9.
Максималният размер на допустимите разходи на проектното предложение е до левовата равностойност на 120 000 лева;
Yes
10.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ „Дряново – Трявна – в сърцето на Балкана“ и Условията за кандидатстване.
Yes
11.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът „брой работни места, разкрити в подпомогнати проекти в рамките на стратегия за ВОМР“ и той е количествено определен.
Yes
12.
Кандидатът е представил минимум 3 запитвания изпратени до потенциални оференти (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП)
Yes
13.
Приложените оферти съдържат следните задължителни реквизити (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП)
1. Име и адрес на оферента;
2. Техническа спецификация, съответстваща на посочената в изпратеното запитване от страна на кандидата;
3. Цена, включваща и описание на ДДС;
4. Валидност на офертата.
Yes
14.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП)
Yes
15.
Сключеният предварителен договор с един от оферентите е определен на базата, на посоченият в запитването критерий за оценка. (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП)
Yes
16.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1. инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2. други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3. определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
Yes
17.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
1. за лихви по дългове;
2. за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3. за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
4. за обикновена подмяна и поддръжка;
5. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7. за режийни разходи;
8. за застраховки;
9. за закупуване на оборудване втора употреба;
10. извършени преди 1 януари 2014 г.;
11. за принос в натура;
12. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14. извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
15. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16. надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтните разходи;
17. определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
Yes
18.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Yes
III. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
1.	Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
2.	В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22):
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение не представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС.
No
VI. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Yes
VII. Group
Оценка на Бизнес Плана - реалистичност, качество и икономически показатели
Criteria Leads to rejection
1.
- Дейностите по проекта са ясно описани и съответстват на целите, обхвата и условията на
съответната мярка от СМР;
- Разработеният бизнес план е реалистичен и отговаря на пазарната конюнктура и тенденции;
- Стойността на показателя „Нетна настояща стойност” е по голяма от О (NPV>0);
- Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1. (PI>1).
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021