Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока определен в обявата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния/ните представител/и на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат .pdf. или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
4.
Представени са всички изискуеми документи към формуляра за кандидатстване в съответните формати съгласно Условията за кандидатстване
No
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
6.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация
Yes
7.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец – Приложение № 1
Yes
8.
Представена е декларация в оригинал по закона за защита на личните данни -Приложение № 2 от Документи за попълване
Yes
9.
Представено е нотариално заверено изрично пълномощно – в случай, че документите не се подават лично от кандидата или заповед на кмета за кандидати общини.
No
10.
Представено е Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища (не се изисква за кандидати общини)
No
11.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 3 месеца преди представянето му
Yes
12.
Представено е Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение
No
13.
Удостоверение за липса на задължения от общината по седалището на кандидата – за кандидати, които не са общини.(когато е приложимо)
Yes
14.
Декларация за липса на основания за отстраняване от представляващия/те кандидата (по образец, Приложение № 3 от документи за попълване)
Yes
15.
Представена е декларация за нередовности съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата
Yes
16.
Представена е Декларация за свързаност, попълнена и подписана от: собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговското дружество съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР от представляващия/те кандидата (когато е приложимо) (Приложение № 5 от Документи за попълване)
Yes
17.
Декларация на бенефициента за отсъствие на обстоятелствата по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (по образец, Приложение № 14 от документи за попълване)
Yes
18.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Yes
19.
Представено е становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване
No
20.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо).
No
21.
Представени са лицензии, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; (когато е приложимо)
No
22.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. (когато е приложимо)
No
23.
Представен е Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие”, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ – Приложение № 6а и 6б от Документи за попълване в изискуемите формати.
Yes
24.
Представено е решение на компетентния орган: решение на общинския съвет – за кандидати общини, и решение на компетентния орган на читалището или юридическото лице с нестопанска цел, за кандидатстване по ПРСР.
Yes
25.
Представено е решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община
No
26.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
No
27.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица).
No
28.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, ведно с банкови извлечения , когато е приложимо
No
29.
Представено е заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по точка 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП).
No
30.
Представени са изискуемите съгласно точка 6 от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи.
No
31.
Представена е декларация от представляващия МИГ, че изпълнител или подизпълнител на дейностите на проекта отговарят на изискванията на чл. 19, ал. 5, т. 2 от Наредба № 22 на МЗХ (при кандидат МИГ)
No
32.
Представена е Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 – 2020“ и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (само в случаите на подадени проектни предложения)
No
33.
Представена е Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 7 от документи за попълване към указанията за кандидатстване
No
34.
Представена е Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 8 от документи за попълване към указанията за кандидатстване
No
35.
Представен е Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 9 от документи за попълване към указанията за кандидатстване
Yes
36.
Представена е Декларация НСИ - Приложение № 10
No
37.
I.Списък с документи при строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 9 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 9 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
No
38.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
No
39.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. (когато е приложимо)
No
40.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице - (когато е приложимо)
No
41.
Представена е количествено-стойностна сметка, подписана и подпечатана - съгласно Приложение № 11
No
42.
Представено е съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности).
No
43.
Представено е удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност (когато е приложимо)
No
44.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане).
No
45.
II.Специфични документи за дейност 1. Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях:
Представена е декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях.
No
46.
ІІІ. Списък със специфични документи за дейност 3. Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
Представена е Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга
No
47.
Представено е Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият
No
48.
Представено е Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
49.
Представена е Декларация за минимални помощи по образец на МФ (ако е приложимо – съгласно условията на раздел 16) - Приложение № 12 от Документи за попълване
No
50.
Декларация за обстоятелствата по чл.3 и чл.4 от ЗМСП (ако е приложимо – съгласно условията на раздел 16) - Приложение № 13 и Приложение № 13б
No
51.
ІV. Специфични документи за дейност 4. Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:
Представено е решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община.
No
52.
Представено е обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради
No
53.
V.Специфични документи за дейности 5. Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура
И 6. Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства
Представена е Декларация за минимални помощи по образец на МФ (ако е приложимо – съгласно условията на раздел 16) - Приложение № 12 от Документи за попълване
No
54.
Декларация за обстоятелствата по чл.3 и чл.4 от ЗМСП (ако е приложимо – съгласно условията на раздел 16) - Приложение № 13 и Приложение № 13б
No
55.
VІ. Специфични документи за дейност 7. Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони
1.За основно общинско училище или средно общинско училище:
• Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган.
No
56.
2. За професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование:
• Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община или двустранно споразумение между съответната община и Министерство на земеделието, храните и горите, с което се дава съгласие да се извърши реконструкция и ремонт на образователната инфраструктура.
No
57.
3. Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
(когато и което е приложимо)
No
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение допринася за постигане на следните цели: Подобряване на основните услуги за населението и инфраструктурата на територията на МИГ – Елхово - Болярово. Осигуряване на адекватни условия за живот и заетост – изграждане на съпътстваща спорна, социална, културна и техническа инфраструктура.
Извършва се оценка на приноса на проектното предложение към целите на мярката. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Yes
2.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа.
Извършва се проверка на Анализ разходи / ползи и в случай, че проектното предложение не показва необходимост от подкрепа, то се отхвърля.
Yes
3.
Кандидатът е:
1. Общините от територията на МИГ – Елхово - Болярово за всички допустими дейности –община Елхово и община Болярово;
2. Юридически лица с нестопанска цел за дейности, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот, включително Сдружение „МИГ – Елхово – Болярово“;
3. Читалища за дейности, свързани с културния живот.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица на територията на действие на МИГ
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
5.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и в Приложение 1 към него на мястото на инвестиция – дали е на територията на МИГ. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
6.
Кандидатът отговаря на изискванията, описани в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Обстоятелствата се доказват с Декларация липса основания за отстраняване Приложение 3, свидетелство за съдимост и удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК. В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията на 12, ал. 3 и 10от Наредба № 22 от 14 декември 2015 г., проектът се отхвърля.
Yes
7.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
8.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение е не-по малък от 5000 евро (9 779 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
9.
Максималният размер на допустимите разходи на проектното предложение е до левовата равностойност на 200 000 евро (391 160 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
10.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ – Елхово - Болярово и Насоките за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
11.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът „брой работни места, разкрити в подпомогнати проекти в рамките на стратегия за ВОМР“ и той е количествено определен. В случай, че не се създават работни места, във Формуляра за кандидатстване в Индикатора се попълва стойност „0“.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
12.
Проектът включва поне една от следните дейности:
1. Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях;
2. Изграждане и/или обновяване на площи, за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности;
3. Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства;
4. Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност с изключение на сгради в рамките на строителните граници на град Елхово;
5. Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура;
6. Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;
7. Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
13.
В случай на проект на кандидат община, дейностите по проекта съответстват на приоритетите на общинския план за развитие (решение на съответния Общински съвет) (когато е приложимо)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
No
14.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване.
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
15.
Дейностите, включени в проектното предложение, отговарят на общите изисквания съгласно Условията за кандидатстване, раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него.
В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
16.
В случай на проект дейности за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях, той отговаря на следните изисквания:
Подпомагат се проекти, ако под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на административния договор.
(когато е приложимо)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него.
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
17.
В случай на проект за дейности за изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства, той отговаря на следните изисквания:
Допустими за подпомагане са проекти за интервенция върху социална инфраструктура за предоставяне на социални услуги съгласно чл. 36, ал. 2 или 5 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ДВ, бр. 133 от 1998 г.), за които Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията за социалните услуги, които ще се разкрият.
(когато е приложимо)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него.
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
No
18.
Общинските сгради, предмет на проекта за реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност, са извън рамките на строителните граници на град Елхово
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на несъответствие с това изискване, проектът се отхвърля.
No
19.
1. Дейностите по проекта, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община;
2. Извършено е обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него.
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
No
20.
1. за основно общинско училище или средно общинско училище: представена е заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган.
2. За професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование се представя копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община или двустранно споразумение между съответната община и Министерство на земеделието, храните и горите, с което се дава съгласие да се извърши реконструкция и ремонт на образователната инфраструктура.
3. за детска градина: представена заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него.
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
No
21.
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства:
1. има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение / плана / програмата / проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон;
3. по които дейностите по настоящите Условия за кандидатстване, включени в проектите, са били физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени;
4. след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
5. не съдържат анализ за социално-икономическите ползи (анализ разходи-ползи) за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията съгласно Приложение № 6а и 6б;
6. включват инвестиции, които не отговарят на европейското и национално законодателство.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него.
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
22.
Проектното предложение не включва някоя от следните дейности:
1. дейности, допустими за подпомагане по подмярка 4.1. „Инвестиции в земеделски стопанства“; подмярка 4.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“; подмярка 4.1.2. „Инвестиции в земеделските стопанства по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.2.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.4. „Непроизводствени инвестиции“; подмярка 4.4.2. „Непроизводствени инвестиции по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“; подмярка 6.3. „Стартова помощ за развитието на малки стопанства“ подмярка 6.1. „Помощ при стартиране за млади земеделски стопани“; подмярка 6.2. „Помощ при стартиране за неселскостопански дейности в селските райони“; подмярка 6.4.1. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“; подмярка 6.4.2. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“; подмярка 7.5. „Инвестиции за публично ползване в инфраструктура за отдих, туристическа инфраструктура“; подмярка 7.6. „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природно наследство на селата“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ или по мярка 16 „Сътрудничество“ по Програма за развитие на селските райони 2014 – 2020 г.;
2. дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“;
3. инвестиции в държавна или общинска инфраструктура за здравеопазване;
4. дейности които включват обекти с предоставен от министъра на културата статут на недвижима културна ценност с категория „национално значение“ или „световно значение“;
5. дейности за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на образователна инфраструктура от регионално и национално значение и по-конкретно спортни училища, училища по изкуство и култура и висши училища и професионални гимназии допустими за подпомагане по приоритетна Ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“ от Оперативна програма „Региони в растеж“ по процедура BG16RFOP001-3.02 за професионални училища в Република България;
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него.
В случай, че се установи несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
23.
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране:
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране и Декларация за подадени проекти, ако има такива) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля.
Yes
24.
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
Yes
25.
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Извършва се проверка дали финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „не помощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони 2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него и съгласно раздел 16 от Условията за кандидатстване. Оценката се извършва на базата на информацията в проектното предложение и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство (когато е приложимо)
No
26.
В случай, че проектното предложение отговаря на условията на ІІ.2. Определяне на финансовото подпомагане като „помощ“ от Раздел 16 на Условията за кандидатстване, се извършва проверка за размера на помощта по режим de minimis:
Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не може да надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро, в случай на едно и също предприятие, което осъществява шосейни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три данъчни години. Определя се на базата на представената декларация за минимални помощи и от Информационна система „Регистър на минималните помощи“ (когато е приложимо)
В случай, че се установи, че с финансовата помощ, за която се кандидатства, ще бъде надхвърлен прагът на допустимите минимални помощи, Комисията намалява служебно размера на безвъзмездната финансова помощ до максимално допустимия размер. Намаляването се прехвърля като сума в лева към собствения принос на кандидата.
No
27.
Съгласно протокола от посещение на място (Приложение 9 ПРОТОКОЛ ОТ ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО, към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
Yes
28.
ДОПУСТИМОСТ И ОСНОВАТЕЛНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1. инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2. други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3. определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
4. определени като допустими разходи в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират на УО на ПРСР 2014 -2020 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай че при проверката се установи наличие на недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Yes
29.
Проектното предложение включва следните разходи, задължително поне един от разходите 1,2 и 3:
1. за строителство, реконструкция, рехабилитация, изграждане, обновяване, ремонт и/или реставрация на сгради и/или помещения и/или друга недвижима собственост, съгласно допустимите за подпомагане дейности по настоящите Условия за кандидатстване;
2. за закупуване на нови транспортни средства, оборудване и обзавеждане до пазарната им стойност, включително чрез финансов лизинг, съгласно допустимите за подпомагане дейности по настоящите Условия за кандидатстване;
3. за придобиване на компютърен софтуер, патентни и авторски права, лицензи, регистрация на търговски марки, до пазарната им стойност;
4. Общи разходи, свързани с проекта, в това число разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, енергийно обследване, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на проектното предложение, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 1, 2 и 3.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Yes
30.
Разходите по т. 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” от УК са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди 1 януари 2014 г., Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
31.
В случай на разходи по т. 4 от раздел 14.1 от Условията за кандидатстване, извършени преди датата на подаване на проектното предложение, кандидатът - в случай, че е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП, са представили заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за възлагане на обществена поръчка. (когато е приложимо)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи.В случай, че не е представено заверено копие на процедурата по ЗОП, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
32.
В случай на разходи по т. 4 от раздел 14.1 от Условията за кандидатстване, те не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта, включени в т. 1, 2 и 3 от същия раздел.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи по т.4 над 12 на сто от общия размер на допустимите разходи, Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
33.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1. за лихви по дългове;
2. за обикновена подмяна и поддръжка;
3. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
4. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
5. за режийни разходи;
6. за застраховки;
7. за закупуване на оборудване втора употреба;
8. извършени преди 1 януари 2014 г.;
9. за принос в натура;
10. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
11. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
12. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
13. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
14. надвишаващи определените референтни разходи;

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
34.
Проектното предложение не включва и следните разходи:
1. закупуване или наем на земя и сгради;
2. данък върху добавена стойност (ДДС) с изключение на невъзстановим ДДС, когато е поет действително и окончателно от кандидати, различни от лицата, освободени от данък съгласно чл. 3, ал. 5 от Закона за данък върху добавената стойност;
3. оперативни разходи, включително разходи за поддръжка, наеми, застраховка, текущ ремонт;
4. банкови и административни такси, разходи за гаранции, изплащане и рефинансиране на лихви, застраховки;
5. обезщетения за отчуждаване на имоти;
6. принос в натура;
7. закупуване на нови транспортни средства и оборудване, включително компютърен софтуер, над пазарната им стойност;
8. едногодишни растения;
9. плащания в брой;
10. инвестиции, за които РА или друг компетентен орган установи изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката;
11. неустойки за неизпълнение по договорите с избраните доставчици/изпълнители;
12. натрупани лихви върху изплатени авансови плащания.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
35.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи.В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
36.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на недопустими разходи, определени в Постановление № 189, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
37.
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ЗАЯВЕНИТЕ РАЗХОДИ
Предложените за финансиране разходи по т. 1, 2, 3 и 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2 от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021