Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в  ИСУН 2020 в срока, определен в обявата за откриване на процедурата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от кандидата, а за кандидати юридически лица - от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено от него лице и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език   .
Кандидатът подписва формуляра с валиден КЕП към датата на кандидатстване с титуляр и автор - физическото лице, което е законен представител на кандидата или КЕП с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е законен представител на предприятието-кандидат. Когато кандидатът е юридическо лице и се представлява от няколко лица заедно, формулярът се подписва от всяко от тях с КЕП. За целите на процедурата под „лице с право да представлява кандидата“ следва да се разбира официален представител на кандидата.
Yes
3.
В проектното предложение (Формуляра за кандидатстване и/или Таблица за допустими инвестиции и дейности (Приложение 2 от документи за попълване към УК) задължително се съдържа следната информация: 
 1. Наименование на проектното предложение; 
 2. Данни за кандидата: ЕИК, ЕГН, банкова сметка, правно-организационна форма на лицето, пол на собственика/управителя, възраст на собственика/управителя, брой на работните места, които ще бъдат осигурени чрез осъществяването на проекта, сектор на основната дейност по Класификацията на икономическите дейности (КИД) на юридическото лице; 
 3. Място на извършване на инвестицията (област, община, УПИ, имот, парцел, отдел, подотдел и др.); 
 4. Описание на проектното предложение;
 5. Стойност на разходите, за които се кандидатства; 
 6. Стойност на субсидията, за която се кандидатства;
 7. Стойност на разходите и субсидията на междинното плащане, в случай че се кандидатства за такова; 
 8. Сектор на дейността, за която се кандидатства по КИД; 
 9. Код на референтен разход, за който се кандидатства.
Yes
4.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
a) равнопоставеност и недопускане на дискриминацията - насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. Европейският съюз насърчава равнопоставеността както между мъжете и жените, така и между представителите на различните етнически, социални и малцинствени групи и се стреми да отстрани всички дейности, водещи до неравнопоставеност. В този контекст, настоящата процедура е отворена за всички кандидати, които отговарят на изискванията, посочени в Условията за кандидатстване, независимо от техния пол, етническа принадлежност или вид увреждане.
б) устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
No
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на  МИГ – Минерални бани – Черноочене.
Yes
6.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението съгласно Условията за кандидатстване  -  продължителността на проекта не надхвърля 24 (двадесет и четири)  месеца, но не по-късно от крайния срок за изпълнение на дейностите по проектите към стратегия за ВОМР – 15.09.2025 г.
Yes
7.
Целите на проектното предложение съответстват на приоритетите и целите на СВОМР
Yes
8.
Целите на проектното предложение съответстват на целите на мярка 4.1 и процедурата за предоставяне на БФП, като целите и задачите на проекта са ясно и последователно описани и структурирани и обвързани с очакваните резултати от изпълнение на проекта.
Yes
9.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта:
Общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 
5 867,40 лв. и по-нисък или равен на  195 580,00 лв. за кандидати с размер на стопанството 8 000 и над 8000 евро измерен в СПО.
Yes
10.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален  размер на безвъзмездната финансова помощ по проект -  заявеният от кандидата размер на БФП по проекта е по-висок или равен на:
2 933,70 лева за  кандидати  с размер на стопанството 8 000 и над 8 000 евро измерен в  СПО.
(при интензитет на БФП 50%)
No
11.
Проектното предложение отговаря на изискванията за максимален  размер на безвъзмездната финансова помощ по проекта - заявеният от кандидата размер на БФП по проекта е по-нисък или равен на:
86 536,44 лева за  кандидати  с размер на стопанството 8 000 и над 8 000 евро измерен в  СПО.	
(при интензитет на БФП 50%)
No
12.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален  размер на безвъзмездната финансова помощ по проект -   заявеният от кандидата размер на БФП по проекта е по-висок или равен на:
3 520,44 лева за  кандидати  с размер на стопанството 8 000 и над 8 000 евро измерен в  СПО.
(при интензитет на БФП 60%)
No
13.
Проектното предложение отговаря на изискванията за максимален  размер на безвъзмездната финансова помощ по проекта - заявеният от кандидата размер на БФП по проекта е по-нисък или равен на:
86 536,44 лева за  кандидати  с размер на стопанството 8 000 и над 8 000 евро измерен в  СПО.	
(при интензитет на БФП 60%)
No
14.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален  размер на безвъзмездната финансова помощ по проект -   заявеният от кандидата размер на БФП по проекта е по-висок или равен на:
4 107,18 лева за  кандидати  с размер на стопанството 8 000 и над 8 000 евро измерен в  СПО.
(при интензитет на БФП 70%)
No
15.
Проектното предложение отговаря на изискванията за максимален  размер на безвъзмездната финансова помощ по проекта - заявеният от кандидата размер на БФП по проекта е по-нисък или равен на:
86 536,44  лева за  кандидати  с размер на стопанството 8 000 и над 8 000 евро измерен в  СПО.	
(при интензитет на БФП 70%)
ВАЖНО! При кандидатстване по ЧЕТВЪРТИ краен срок по настоящата процедура МАКСИМАЛНИЯТ размер само на безвъзмездната финансова помощ НЕ МОЖЕ да надвишава 86 536,44 лв., който е общ разполагаем бюджет по приема (независимо от интензитета на подпомагане - 50%, 60% и 70 %)
No
16.
Заявеният от кандидата процент на съфинансиране не надвишава:
- 50 % за ндивидуален проект, ако не са приложими т. 1, 2, 3, 4, 5 и 6 от Раздел 10 “Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатстване - за кандидати с размер на стопанството 8 000 и над 8 000 евро СПО;
- 60 % за проект, отговарящ на повече от едно от условията по т. 1, 2, 3, 4, 5 и 6 от Раздел 10 “Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатстване - за кандидати с размер на стопанството 8 000 и над 8 000 евро СПО;
- 70 % за проект за колективни инвестиции, представен от един кандидат/ползвател на финансова помощ, отговарящ на повече от едно от условията по т. 1, 2, 3, 4, 5 и 6 Раздел 10 “Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатстване.
Yes
17.
Налице е съответствие относно представената информацията за  индикаторите/показателите за изпълнение и резултат в проектното предложение.
Yes
II. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Информация относно критериите за подбор  подписана от представляващия кандидата. Представя се във формат „pdf”. (Приложение № 1).;
No
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности по образец, подписана от кандидата и сканирана. Представя се във формат „pdf”, както и във формат  xls“/„xlsх“ (Приложение № 2).
No
3.
Формуляр за мониторинг (Приложение № 3). Представя се сканиран във формат .pdf, .jpg, .PDF, с подпис и пeчат на кандидата.
No
4.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни, подписана от кандидата и сканирана. Представя се във формат .pdf, .jpg, .PDF. (Приложение № 4).
No
5.
Декларация за нередности, подписана от кандидата и сканирана. Представя се във формат .pdf, .jpg, .PDF. (Приложение № 5) или е-декларация
когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидатаподписана от представляващия/те кандидата.
No
6.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат .pdf, .jpg, .PDF. 
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всички от тях и се прикачва в ИСУН 2020. От текста на пълномощното следва да става ясно, че лицето/лицата с право да представлява/т кандидата упълномощават пълномощника да подаде от тяхно име проектното предложение.
No
7.
Декларация  за липса на основание за отстраняване (Приложение № 13) или е-декларация, с подпис/и, печат и сканирани във формат „pdf“ или jpg.
Декларациите се представят от представляващия/представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ,  същите се предоставят и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице  декларациите се представят от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ.
No
8.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР (Приложение № 14), с подпис/и, във формат „pdf“.
Декларацията се представя подписна от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговско дружество.
No
9.
Свидетелство за съдимост,  издадено не по-рано от 3 месеца преди датата на подаване на проектното предложение на представляващия/представля-ващите кандидата, във формат „pdf“.
Когато кандидат е ЮЛ,  свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛ.
No
10.
Удостоверение за наличие или липса на задължения на кандидата по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения  на кандидата към общината по седалището на кандидата. Представят се във формат „pdf“.
No
11.
Декларация за липса двойно финансиране, изкуствено създадени условия и функционална несамостоятелност (Приложение № 6) или е-декларация. Представя се във формат „pdf“
No
12.
Удосотоверение за постоянен адрес – за кандидати физически лица/земеделски производители; Представя се във формат „pdf“
No
13.
Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“  във връзка с обстоятелствата по чл. 54, ал.1, т. 6 от ЗОП.  Представя се във формат „pdf“
No
14.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите). Представя се във формат „pdf“ . (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
No
15.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“.
No
16.
Бизнес план (по образец) с подпис/печат на всяка страница, сканиран във формат „pdf“  и таблиците от бизнес плана в „xls”/ „xlsx” по образец (Приложение № 7 и 7-А).
No
17.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по процедурата. Представя се във формат „pdf“. Представя се само от кандидати - юридически лица, подписано, подпечатано и сканирано от кандидата.
No
18.
Отчет за приходи и разходи и Счетоводен баланс за предходна финансова година или за последния приключен междинен период (за новорегистрирани предприятия) по образеца, който е част от ГОД към НСИ (важи само за кандидати юридически лица, в случай че ОПР и Счетоводен баланс не представени в НСИ или не са публикувани в търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ към Агенцията по вписванията и представени в НСИ. Представя се във формат „pdf“. 
ВАЖНО: Комисията за подбор ще извърши служебна проверка на документите чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ.  В случай че ГОД не е подаден в НСИ към момента на подаване на проектното предложение, документите по т. 18 следва да бъдат приложени към Формуляра за кандидатстване.
No
19.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството,  подписана, подпечатана  и сканирана от кандидата. Представя се във формат "pdf"
No
20.
Справка за дълготрайни материални активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период - важи за кандидати юридически лица и в случай че същата не публикувана като част от ГФО в НСИ. Представя се във формат „pdf“.
No
21.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството (Приложение № 8), подписана, подпечатана  и сканирана от кандидата, придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника, на възраст до 7 години. Представя се във формат "pdf". (ако е приложимо);
No
22.
Таблица за оценка на капацитета на земеделската техника (налична и планирана за закупуване по проекта) – Приложение № 9. Представя се във формат „xls“ или „xlsx“. Представя се от кандидати, които планират закупуването на земеделска техника.
No
23.
Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл.137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност (само в случай че кандидатът се занимава с отглеждане на животни).  Представя се във формат "pdf“.
No
24.
Декларация по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП и справка за обобщените параметри на предприятието, което подава деклаraцията. (по образец, утвърден от министъра на икономиката - Приложение № 10), с подпис/и, печат на кандидата,  сканирани във формат „pdf“.
No
25.
Документ, удостоверяващ представителната власт на законния представител на кандидата, създаден по Закона за Селскостопанската академия (важи за юридическите лица, създадени по Закона за Селскостопанската академия). Представя се във формат „pdf“;
No
26.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА. 
Представя се като е-деклрация
No
27.
Една независима оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи/услуги, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. Представя се във формат „pdf. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх” (важи в случаите, когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост).
No
28.
Най-малко три съпоставими независими оферти от проведено пазарно проучване, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС. (важи в случаите, в които кандидатът следва да извършва избор на изпълнител по реда на ПМС 160, и разходите, за които кандидатства не са включени в списък с референти разходи, съгласно условията от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“ и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси). При голям брой документи или обем на файловете, документите по точката могат да са компресирани и  прикачени във формат „rar” или „zip”
No
29.
Документи за проведен избор на изпълнител (когато е приложимо) Представя се във формат "pdf". “jpg”;
No
30.
Запитване за оферта по образец, съгласно Приложение № 11. Представят се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”.
No
31.
Декларация за информираност на оферентите -  Представя се във формат "pdf". “jpg”, към всяка оферта
No
32.
Предварителни или окончателни договори - за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел,  цена в левове или евро, количество и начин на доставка и срок за изпълнение. Представят се във формат „pdf”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”. (важи в случаите, когато разходите не попадат в обхвата на ПМС  № 160 от 1.07.2016 г. и след сключване на административен договор няма задължение за провеждане на процедура за избор на изпълнител).
No
33.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски  (важи В случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf.
No
34.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а в случай че избраната оферта не е с най – ниска цена с вкл. обосновка на мотивите за избор на оферта, която не е с най ниска цена, след проведено пазарно проучване, преди сключване на предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/
доставки.  Представя/т се във формат „pdf“.
No
35.
Удостоверение за данъчна оценка (важи В случай че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). Представя/т се във формат „pdf“.
No
36.
Удостоверение съгласно чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47 от 2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър  (важи В случай че проектът включва разходи за производство на пчелни майки и закупуване на: съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки, включително чрез финансов лизинг). Представят се във формат „pdf“.
No
37.
Документация за възлагане на изпълнение на дейностите по проекта (важи в случай че проектът включва разходи от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидата). Представя се във формат „pdf“.
No
38.
Декларация
No
39.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР – важи в случаите на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения (Важи в случай че проектът включва разходи преди подаване на проектното предложение). Представят се във формат „pdf“.
No
40.
Декларация и таблица за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството за текущата и или предходната стопанска година, с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 15 и/или Приложение № 15-А) (декларацията  се попълва от земеделски стопани и всеки един от членовете, участващи в юридическо лице кандидат за колективна инвестиция,  когато икономическият размер на стопанството за текущата стопанска година се доказва с намерения за засаждане/засяване на земеделски култури)
No
41.
Таблица за изчисляване на икономическия размер на  земеделското  стопанство  на кандидата за текущата /предходната стопанска година (Приложение 15-Б), към Приложение № 15 или Приложение № 15-А във формат „xls”/“xlsх”
No
42.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията, с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 16)  - представят се от кандидати ГП/ОП).
No
43.
Справка за дейността на кандидата, издадена във връзка с регистрацията като земеделски стопанин по реда на Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани, сканирани във формат „pdf“.
No
44.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея –  Представя се от кандидати, регистринани земеделдски производители във  „pdf“.
No
45.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37 в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем за текущата стопанска година (за доказване на съответствие с изискването по т.4, б.“б“ от раздел 11.1. Критерии за допустимост на кандидатите. За признати групи/организации на производители се изискват на всички членове). Представя се във формат „pdf“.
No
46.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната финансова година или текущата финансова година (Приложение №17), във формат „pdf“, подписана, подпечатана  и сканирана от кандидата. (Попълва се от кандидати юридически лица, с изключение на тези, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване и са подали проект, с инвестиции, изцяло насочени във: сектор „Животновъдство”, „Плодове и зеленчуци” или  „Етеричномаслени и медицински култури”, включително с инвестиции, в обхвата на два или повече от тези сектори).
No
47.
Копие от годишната данъчна декларация. Към ГДД се прилагат съставните части на финансовия отчет съгласно изискванията на Закона за счетоводството (ЗСч), Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ) и Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО). Представя се във формат "pdf". (Представя се  от кандидати юридически лица, с изключение на тези, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване и са подали проект, с инвестиции, изцяло насочени във: сектор „Животновъдство”, „Плодове и зеленчуци” или  „Етеричномаслени и медицински култури”, включително с инвестиции, в обхвата на два или повече от тези сектори).
Yes
48.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата), или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж) - важи в случаите по т.6 и т.6.1 от раздел 13.1. Условия за допустимост на дейностите. Представя се във формат „pdf“.
No
49.
Документ за собственост или документ за ползване на имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти - обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години считано от датата на подаване на проектно предложение, вписан в районната служба по вписвания, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие - важи в случаите по т.6 и т.6.2 от раздел 13.1. Условия за допустимост на дейностите. Представя се във формат „pdf“.
No
50.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
No
51.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект", или заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява  (представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“. При голям брой документи или обем на файловете, документите по точката могат да са компресирани и  прикачени във формат „rar” или „zip”. (Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за одобрение  от съответния орган. Одобреният инвестиционен проект трябва да се представи най-късно в срока за представяне на допълнителни документи)
No
52.
Подробни количествено - стойностни сметки (Приложение № 21) и Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице  (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представя се във формат „pdf“ и „xls”/„xlsх”
No
53.
Разрешение за строеж (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“. 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
No
54.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи В случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
No
55.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи В случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти. От разрешението за поставяне следва да е  е видно, че съоръжението ще бъде разположено на територията на МИГ – Минерални бани – Черноочене.  Представя се във формат „pdf“.
No
56.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съобразно изискванията на Наредба № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (ДВ, бр. 81 от 2016 г.), изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ) и Декларация по чл. 57, ал. 5 от ЗЕЕ, придружена с доказателства за подаването й пред АУЕР – важи в случаите, предвидени в ЗЕЕ, както и  Анализ, удостоверяващ изпълнението на условията по  т. 11.2 – 11.6 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“, (прилага се само ако документа е изискуем съгласно националното законодателство и/или изискванията към настоящите условия за кандидатстване). Представят се във формат „pdf“.
No
57.
Одобрен технически/Технологичен проект, придружен от предпроектно проучване - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. Представя се във формат „pdf“.
No
58.
Агроплан и/или Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения, изготвена и заверена от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за създаване и отглеждане на трайни насаждения). Представя се във формат „pdf“.
No
59.
Документи за собственост и/или ползване на земеделска земя и/или друг вид недвижими имоти за трайни насаждения, или за оранжерии и гъбарници, както и във всички други случаи (за доказване на съответствие с изискването по т.4 от раздел 13.1 Условия за допустимост на дейностите, и В случай че същите не са представени във връзка с изчисляването на минималният стандартен производствен обем на земеделското стопанство по т.4 от раздел 11.1. Критерии за допустимост на кандидатите. Представят се във формат „pdf“.
No
60.
Копие от договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и чл. 20 от ЗПООПЗПЕС, придружен от документ (сертификационно писмо от контролиращото лице, сертификат, или друг документ), издаден от контролиращо лице, удостоверяващ че земята/площите и/или наличните животни, с които се кандидатства по проектното предложение, са в процес на преход към биологични или са сертифицирани като биологични. Представя се във формат "pdf". (важи в случай че кандидатът заявява по-висок размер на помощта на основание инвестиции, изцяло свързани с изпълнявани от кандидата ангажименти по мярка 11 „Биологично земеделие" от ПРСР 2014 - 2020 г. или сходни ангажименти по мярка 214 "Агроекологични плащания", направление "Биологично земеделие" от ПРСР 2007 - 2013г./по-висок размер на помощта за разходи по  проекти, интегриращи хоризонталните приоритети за иновации, опазване и възстановяване на околната среда, включително биологично производство, икономия на ресурси и адаптация към климатичните промени, както и в случай че кандидатът заявява приоритет по критерий №2 „Проектът е за биологично производство“.
No
61.
Декларация по образец, (че кандидата е  млад стопанин) – Приложение № 19 

Представят се във формат „pdf“. (Представят се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 4 „Проектът е на млад фермер, който е получил подкрепа за създаване на стопанства на млади фермери и полупазарни стопанства (малки стопанства) през периода 2007 – 2013 и периода 2014 - 2020 и не са получавали подпомагане по Програмата за инвестиционни дейности по мерки 121 и 4.1, с цел осигуряване на приемственост в селското стопанство“ и заявен  по-висок размер на помощта за проекти, представени от млади земеделски стопани).
Представят се във формат „pdf.
No
62.
Документ за професионални умения и компетентности в областта на селското стопанство. Представя се във формат „pdf“. (Представят се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор №4 и по-висок размер на помощта за проекти, представени от млади земеделски стопани и е заявил, че притежава професионални умения и компетентности в областта на селското стопанство към датата на подаване на проектното предложение).
No
63.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година (в случай, че кандидатът заявява приоритет по критерий № 3 „Проектът осигурява допълнителни работни места“
No
64.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (в случай, че кандидатът заявява приоритет по критерий № 3 „Проектът осигурява допълнителни работни места“
No
65.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съобразно изискванията на Наредба № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (ДВ, бр. 81 от 2016 г.), изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ) и Декларация по чл. 57, ал. 5 от ЗЕЕ, придружена с доказателства за подаването й пред АУЕР – важи в случаите, предвидени в ЗЕЕ (прилага се само ако документа е изискуем съгласно националното законодателство и/или изискванията към настоящите условия за кандидатстване). Представят се във формат „pdf“. 
(представят се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 5 „Проектът повишава енергийната ефективност на стопанството “).
No
66.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел в рамките на четири години преди датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“. (представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор №6 „Проектът води до въвеждане на иновации в земеделското стопанство“.
No
67.
Копие от удостоверение и/или заповед за признаване на група/организация на производители /приложимо за признати групи/организации на производители/.
No
III. Group
II.	ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/Общо изискване към всички съпътстващи документи прикачени в ИСУН 2020
Criteria Leads to rejection
1.
Документите, приложени към формуляра за кандидатстване, са  представени на български език. В случаите, в които  е представен документ изготвен на чужд език, той трябва да бъде придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален по смисъла на Гражданския процесуален кодекс - да бъде легализиран или с апостил. Когато държавата, от която произхожда документът, е страна по Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове, ратифицирана със закон (обн., ДВ, бр. 47 от 2000 г.), и има договор за правна помощ с Република България, освобождаващ документите от легализация, документът трябва да е представен съгласно режима на двустранния договор.
No
IV. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Земеделски производители (физически лица и юридически лица);
No
2.
Кандидатите/получателите на финансова помощ трябва да имат постоянен адрес за физическите лица, седалище и адрес на управление за едноличните търговци и юридическите лица на територията на МИГ – Минерални бани – Черноочене и да осъществяват дейностите по проекта на територията на действие на МИГ. 
2. Не е допустим получател на финансова помощ клон на юридическо лице или на едноличен търговец, ако юридическото лице или едноличният търговец, открил клона, не отговаря на изискванията на т.1.
3. За признати групи производители и признати организации на производители, всички техни членове трябва да са със седалище и адрес на регистрация на територията на МИГ.
Yes
3.
Кандидатът е микро-, малко или средно предприятие по смисъла на чл.3, ал.2 и ал.3 от Закона за малките и средните предприятия.
No
4.
Кандидатът/представляващите кандидата не попадат в някоя от категориите, в Декларацията за липса на отстраняване - приложение към Заповед № РД 09-359 от 27.04.2020г., изменена със Заповед № РД 09-442 от 04.06.2020г. на Заместник-министъра на земеделието
Yes
5.
Кандидатът/представляващите кандидата не са:
•	Свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или с кмета на съответните общини на територията на МИГ.
•	Член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не са свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
•	Свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
(Приложимо за кандидати, които не са публично правни организации по смисъла на & 2, т.43 от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки.)
Yes
6.
В случай че кандидатът е юридическо лице – кандидат за колективни инвестиции, някое от лицата, участващи в юридическото лице, или някой от членовете на групата или организацията на производители: 
1. не притежава доминиращо влияние върху дейността на кандидата; 
2. не участва в проекта със стандартен производствен обем на земеделското си стопанство, който надвишава: 
а) 30 на сто от общия стандартен производствен обем, формиран като сбор от стандартните производствени обеми на земеделските стопанства на членовете, с които те участват в проекта - за юридически лица, които не са признати групи производители или признати организации на производители на земеделски продукти, и 
б) 40 на сто от общия стандартен производствен обем, формиран като сбор от стандартните производствени обеми на земеделските стопанства на членовете, с които те участват в проекта - за признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти; 
3. помежду си не са свързани предприятия или предприятия партньори по смисъла на Закона за малките и средните предприятия.
No
7.
Кандидатът не попадат в хипотезата на независими предприятия по смисъла на чл. 4, ал. 2 от Закона за малките и средните предприятия, за които се установява, че са учредени или преобразувани след 1 януари 2014 г. с цел получаване на предимство в противоречие с целите на подмярка 4.1  от СВОМР на МИГ – Минерални бани – Черноочене, включително с цел получаване на финансова помощ в размер, надвишаващ посочените в Условията за кандидатстване максимални размери.
No
8.
Кандидатът не е голямо предприятие, съгласно ЗМСП.
Yes
V. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТЕ ДЕЙНОСТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение включват поне една от допустимите за финансиране дейности, описани в раздел 13 от Условията за кандидатстване.
1. внедряване на нови продукти, процеси и технологии и обновяване на наличните производствени материални и/или нематериални активи или 
2. насърчаване на сътрудничеството с производителите и преработвателите на земеделски продукти или
3. опазване на компонентите на околната среда, включително с намаляване на вредните емисии и отпадъци или
4. повишаване на енергийната ефективност в земеделските стопанства и/или
5. подобряване условията на труд, подобряване на хигиенните, ветеринарните, фитосанитарните, екологичните и други условия на производство или
6. подобряване качеството на произвежданите земеделски продукти или
7. осигуряване на възможностите за производство на биологични земеделски продукти.
Yes
2.
Безвъзмездна финансова помощ се предоставя на  земеделски стопани за инвестиции в техните стопанства, пряко свързани с една или няколко от дейностите по първично селскостопанско производство и съхранение само на собствени земеделски продукти, както и подготовка на продукцията за продажба. Инвестициите трябва са свързани с производството на селскостопански (земеделски) продукти, включени в приложение I към Договора за функциониране на Европейския съюз или памук, с изключение на тютюн, риба и рибни продукти. Земеделските продукти трябва да бъдат включени в Приложение  № 3И  към Документи за информация.
No
3.
В случай че проектът е представен от призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г., инвестиции, са от полза на цялата група или организация на производители и са свързани с основната земеделска дейност по производство и/или съхранение на земеделски продукти, произведени от техните членове, както и с подготовка на продукцията за продажба.
В останалите случаи е неприложимо
No
4.
Инвестициите, включени в проектното предложение отговарят на разпоредбите на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие или/и Закона за водите.
Yes
5.
Проектът се  изпълнява върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата/членовете на групата или организацията, към проектите се прилагат документи за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж - в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за които се изисква Разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ);
No
6.
Проектът се  изпълнява върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата/членовете на групата или организацията, са приложили документи  за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, нотариално заверени и вписани в районната служба по вписванията – в случай на кандидатстване за разходи за:
а) закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ;
б) строително-монтажни работи, за които не се изисква разрешение за строеж;
в) създаване и/ или презасаждане на трайни насаждения.
No
7.
В случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи, кандидатът е приложил документи удостоверяващи съответствие със Закона за устройство на територията, в съответствие с раздел 13.1. Общи условия за допустимост на дейностите, т.8.
No
8.
В случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти е представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ,  от което е видно, че съоръжението ще бъде разположено на територията на МИГ – Минерални бани – Черноочене.
No
9.
За дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство, са  представени съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията.
No
10.
В случаите, в които се кандидатства за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници (ВЕИ), са изпълнени условията по т.11.2 – 11.8 от Раздел 13.2 Условия за допустимост на дейностите.
No
11.
Проектното предложение не включва недопустими дейности, посочени в Раздел 13.3 Недопустими дейности. Проектът не предвижда подпоматане като самостоятелен проект или дейност:
а) събарянето на стари сгради и производствени съоръжения;
б) инвестициите в нематериални активи.
Yes
VI. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение включва категории разходи, допустими  за финансиране  по процедурата съгласно раздел 14.1. Допустими разходи.
No
2.
Инвестициите са свързани с производството на селскостопански (земеделски) продукти, включени в приложение I към Договора за функциониране на Европейския съюз или памук, с изключение на тютюн, риба и рибни продукти. Земеделските продукти трябва да бъдат включени в Приложение  № 3И  към Документи за информация.
No
3.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими, съгласно раздел 14.3 от Условията за кандидатстване.
No
VII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени  преди подаване на проектното предложение и преди извършване на посещение на място (при дейности и разходи за СМР и създаване на трайни насаждения), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги.
No
2.
Дейностите/инвестиционните разходи по проекта не са финансирани/не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
No
VIII. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Пo проекта не са установени изкуствено създадени условия за получаване на подкрепа в противоречие с целите на мярката
No
IX. Group
ПРОВЕРКА ЗА БИЗНЕС ПЛАН
Criteria Leads to rejection
1.
Представеният от кандидата Бизнес план отговаря на условията, посочени раздел 13.1. Общи условия за допустимост на дейностите от Условията за кандидатстване, инвестицията показва жизнеспособност съгласно показателите, определени от ДФЗ: 
1. NPV е по-голяма от "0"
2. IRR е по-голяма от "6%"
3. PI е по-голям от "1"
4. РВР e по-малък или равен на срока, за който е разработен Бизнес плана.
No
X. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ И ИНТЕНЗИТЕТ НА ПОМОЩТА
Criteria Leads to rejection
1.
Интензитетът на заявената финансова помощ е в съответствие с определения в т. 10 „Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатстване
No
2.
Разходите, включени в проектното предложение са необходими и основателни за изпълнението на проекта, същите са в съответствие с раздел 14.2. Условия за допустимост на разходите и са обосновани или за проектното предложение е налице необходимост от корекция/редукция на бюджета.
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021