Evaluation criterias

I. Group
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице с КЕП на физическото лице автор или с титуляр юридическото лице кандидат.
Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат
или с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е физическото лице-официален представител на упълномощеното юридическо лице.
Yes
2.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение №1) към  Условията за кандидатстване, датирана, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН2020.Декларацията е разписана от лицето с право да представлява кандидата.В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Yes
3.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от ПМС 162/2016 г. – попълнена по образец (Приложение № 2) към Условията за кандидатстване), датирана, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. Декларацията се разписва от всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
Yes
4.
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение № 3 и 3.1) към Условията за кандидатстване), датирана, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. Декларацията се подписва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Yes
5.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия –попълнена по образец (Приложение № 4) към Условията за кандидатстване, датирана, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. Декларацията се подписва  от лице с право да представлява кандидата В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Yes
6.
Декларация от физическото лице - предприемач - попълнена по образец (Приложение № 5)към  Условията за кандидатстване, датирана, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
No
7.
Декларация за участие в проектно предложение - попълнена по образец (Приложение № 6) към Условията за кандидатстване, датирана, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. Декларацията се разписва от всяко от лицата, различни от предприемача, които са част от квалифицирания персонал обект на оценка.
No
8.
Бизнес план - попълнен по образец, съгласно (Приложение №7 към Условията за кандидатстване) и прикачен в ИСУН 2020 във формат  „xls“.
Yes
9.
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за последната приключила финансова година – 2020 г. - прикачено в ИСУН 2020.
No
10.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение №8 от Условията за кандидатстване) и прикачена в ИСУН 2020.
No
11.
Две оферти  за всяка отделна инвестиция в активи (ДМА и ДНА) с предложена цена – прикачени в ИСУН 2020.
No
12.
Документи, доказващи наличието на образователно-квалификационно ниво на предприемача - прикачени в ИСУН 2020. Документите включват:
- диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна);
- документ от висше учебно заведение, удостоверяващ придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“или по-висока степен (образователна или научна) - приложимо в случаите, когато предприемачът има завършено висше образование, но все още не му е издадена диплома.
- уверение от висше учебно заведение, удостоверяващо че предприемачът е студент в редовна или задочна форма на обучение през учебната 2020/2021 г.;
- диплома за завършено средно или средно-специално образование.

No
13.
Документи, доказващи наличието на образователно-квалификационно ниво на екипа на кандидата -  прикачени в ИСУН 2020 Документите включват:
- диплома за придобита образователно-квалификационна степен „магистър“ или по-висока степен (образователна или научна);
- диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“;
- документ от висше учебно заведение, удостоверяващ придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“, „магистър“ или по-висока степен (образователна или научна) - приложимо в случаите, когато член на екипа на кандидата има завършено висше образование, но все още не му е издадена диплома.
уверение от висше учебно заведение, удостоверяващо, че членът на екипа е студент в редовна или задочна форма на обучение през учебната 2020/2021 г.;
- диплома за завършено средно или средно-специално образование.
No
14.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – прикачена в ИСУН 2020
No
15.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо)– подписано от лице с право да представлява кандидата и прикачено в ИСУН 2020. В случай че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всяко от тях и се прикачва в ИСУН 2020.
Пълномощното се попълва, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и пълномощното се подписва от всяко от тях. След попълването, подписването и поставянето на дата на хартиения носител,  пълномощното следва да се сканира и да се прикачи в ИСУН 2020.
От пълномощното следва да е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на кандидатстване за подаване на проектното предложение по процедурата.
Документът не е задължителен за всички кандидати, а се изисква в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е официален представител на предприятието да подаде проектното предложение с КЕП.
No
II. Group
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е юридическо лице, регистриран съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите.
Yes
2.
Кандидатът има постоянен адрес (в случай на ET), седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ „Мъглиж-Казанлък-Гурково“ и ще осъществяват дейностите по проекта на територията на действие на МИГ „Мъглиж-Казанлък-Гурково“.
Yes
3.
Кандидатът е микро , малко или средно предприятие съгласно по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средни предприятия.

Yes
4.
Кандидатът е регистриран след 31.12.2019 г.
Yes
5.
Поне 50% от предприятието-кандидат се притежават от едно физическо лице - предприемач .
Yes
6.
Предприемачът  няма участие в управлението и не притежава собственост в капитала (не е съдружник или акционер) на друго юридическо лице или едноличен търговец, регистрирани съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите, с изключение на юридически лица или еднолични търговци, които не са осъществявали дейност през последните две приключени финансови години   .
Yes
7.
Кандидатът развива своята основна икономическа дейност в следните сектори:
Сектори от НСНМСП, изведени като приоритетни за създаване и развитие на нови предприятия:
Високотехнологични и средно високотехнологични промишлени производства: 

С20 „Производство на химични продукти“ 
C21 „Производството на лекарствени вещества и продукти“ 
C26 „Производството на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“ 
С27 „Производство на електрически съоръжения“ 
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“ 
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“ 
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“ 

Интензивни на знание услуги: 

J58 „Издателска дейност“ 
J59 „Производството на филми и телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика“ 
J60 „Радио- и телевизионна дейност“ 
J61 „Далекосъобщения“ 
J62 „Дейности в областта на информационните технологии“ 
J63 „Информационни услуги“ 
М72 „Научноизследователска и развойна дейност“ 

Нискотехнологични и средно нискотехнологични промишлени производства: 
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“ 
С14 „Производство на облекло“ 
С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм“ 
С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“ 
С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон“ 
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“ 
С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти“ 
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“ 
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“ 
С24 „Производство на основни метали“ 
С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване“ 
С31 „Производство на мебели“ 
С32 „Производство, некласифицирано другаде“ 
С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване“.
Сектори, изведени като приоритетни за преодоляване на европейски и регионални предизвикателства:
С14 „Производство на облекло“;
С15.1 „Обработка на кожи; производство на изделия за пътуване и сарашки изделия“;
С16.29 „Производство на други изделия от дървен материал; производство на изделия от корк, слама и материали за плетене“	
ВАЖНО: Производството на пелети (което е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура, с изключение на пелети получени от индустриалната преработка на дървесина. Производството на дърва за горене, изделия от корк, слама и материали за плетене (което също е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура.
ВАЖНО: Недопустим за подкрепа е и код на икономическа дейност С16.10 „Разкрояване, рендосване и импрегниране на дървен материал“, с изключение на производството на несглобени дървени паркетни дъски.
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“;
С21 „Производство на  лекарствени вещества и продукти“;
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“;
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“;
С25.50 „Коване, щамповане и валцуване на метал; прахова металургия“;
С25.62 „Механично обработване на метал“;
С25.71 „Производство на кухненски прибори и ножарски изделия“;
С32.20 „Производство на музикални инструменти“;
С32.50 „Производство на медицински и зъболекарски инструменти и средства“;
J60.10 “Създаване и излъчване на радиопрограми“;
J60.20 „Създаване и излъчване на телевизионни програми“;

Yes
8.
Кандидатът развива дейността, за която кандидатства в секторите, посочени в т. 7.
Yes
9.
Кандидатът е пряко отговорен за изпълнението на дейностите по проекта, а не действа в качеството на посредник.
Yes
10.
Кандидатът не развива своята основна икономическа дейност и дейността, за която кандидатства в следните сектори:
• сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
• сектора на първично производство на селскостопански продукти;
• сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:
- когато размерът на помощта е определен въз основа на цените или количествата на този вид продукти, изкупувани от първичните производители или предлагани на пазара от съответните предприятия; или
- когато помощта е свързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители;
Yes
11.
Проектното предложение не съдържа дейности за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение.
Yes
12.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Yes
13.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
Yes
14.
Кандидатът не е предприятие, спрямо което е налице недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
Yes
15.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност, както и кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
Yes
16.
Кандидатът не е микро предприятие  по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, които имат седалище или клон със седалище на територията на селски район, съгласно определението в т. 8.1. Описание на общите условия от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. и са заявили за подпомагане дейности по проекта, които ще се осъществяват в община на територията на селските райони в Република България, съгласно Списък на общините в обхвата на селските райони на Република България.
Yes
17.
Кандидатът не е малко и средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора за създаване на европейската общност (Приложение 8), или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони (Приложение 13).
Yes
18.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност, както и кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно КИД 2008 (Приложение № 9) попадат в Сектор С - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код 11 „Производство на напитки”, както следва:
• 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
• 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
• 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
• 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
• 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
• 10.6 „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
• 10.81. „Производство на захар”;
• 10.83 „Преработка на кафе и чай”;
• 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“;
• 10.91 „Производство на готови храни за животни”;
• 11.02. „Производство на вина от грозде”;
• 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
• 11.06. „Производство на малц”.
Yes
19.
Кандидатът не попада под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
а) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;;
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си; 
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година;
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
i) повлияят на вземането на решение от страна на УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
ii) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
i) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
ii) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
o) по отношение на лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
i) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
ii) не са предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Yes
III. Group
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Продължителността на проекта не надхвърля 18 (осемнадесет) месеца.
Yes
2.
Дейностите по проекта се изпълняват на територията на СНЦ „МИГ Мъглиж-Казанлък-Гурково“.
Yes
3.
Проектът съответства на избраните мерки/операции и целите на стратегията за ВОМР.
Yes
4.
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Yes
5.
Дейностите включени в проектното предложение отговарят на допустимите дейности посочени в т.13.1 от Условията за кандидатстване.
Yes
6.
Дейностите по проекта попадат в обхвата на определените сектори на Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 и области, свързани с европейски и регионални предизвикателства.
Yes
7.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики, залегнали в чл.7 и чл.8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета:
•	Равнопоставеност и недопускане на дискриминация - насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация.
•	Устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Yes
8.
Проектът не включва дейности и разходи, които са извършени преди датата на подписване на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
Yes
9.
Размерът на общо допустимите разходи по проекта е по-висок или равен на левовата равностойност на 25 000 евро -  48 895,75 лева.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021