Отворена процедура за кандидатстване

В тази страница имате възможност да разгледате всички публикувани разяснения по процедурата за кандидатстване. Ако не сте достъпили системата чрез потребителски профил, не можете да подавате искане за разяснение. За да създадете и подадете такова е необходимо да влезете в системата или да създадете потребителски профил от менюто " Вход ".

Рег. номер Въпрос Разяснения
BG-RRP-11.020-Q047 (02.10.2024 г.)
Здравейте,
Имам следния въпрос:
По проекта искаме да създадем детска книжка и анимационна поредица към нея. Съответно разходи за печат на книгата и за създаване на анимацията ще бъдат извършени от подизпълнители като външна услуга. Къде в бюджета следва да се заложат този тип разходи?
Съгласно т.1.1  „Разходи за, привличане на специалисти, извършване на анализи и проучвания, провеждане на семинари, лекции, дискусионни форуми и др.» от раздел 10.2. от УК разходите са допустими. Същите се посочват във ФК, т. 7, I. РАЗХОДИ ЗА ДЕЙНОСТИ, ред  1.“Разходи за, привличане на специалисти, извършване на анализи и проучвания, провеждане на семинари, лекции, дискусионни форуми и др. ( ПО: BG-RRP-11 , фонд: МВУ ).» Разходите за печат, предпечат и дизайн, могат да се заложат и в т.  8. Разходи за превод на културния продукт, свързани с представянето му на международно или европейско културно събитие, за субтитри, придружаващи аудио и видео материали, целящи подпомагане на възприемането на културния продукт, дизайн, художествено оформление и/или редакция на преводните и/или рекламните материали, пряко свързани с представяния културен продукт на европейско или международно събитие ( ПО: BG-RRP-11 , фонд: МВУ )»
Поставянето на допустими по същество разходи в неточен бюджетен ред, няма да доведе до отхвърляне. В страницата на НФК е достъпно видео за попълване на формуляра в ИСУН.
BG-RRP-11.020-Q046 (01.10.2024 г.)
Здравейте,
Имаме изпратено запитване към Вас от дата 13.09.2024, Въпрос 28, но все още нямаме отговор, а виждаме, че сте отговорили на доста въпроси, зададени след нашия.
Моля, отговорете на нашия въпрос, тъй като е от особено значение за идеите, които имаме.
Изпращам въпроса отново:
З
дравейте, Имаме следните въпроси: 1. Допустимо ли е промотиране на културния продукт в страни извън ЕС? 2. Има ли изискване за датата на регистрация на кандидата/партньора (да е регистриран от поне 3 години), предвид това, че в списъка с документи, които се подават на етап кандидатстване се изискват отчетите за последните 3 финансови години? И в този смисъл, допустим кандидат/партньор ли е НПО, което е регистрирано в края на 2022 г.? 3. В условията за кандидатстване е посочено, че културните продукти следва да са "достъпни за обществеността безвъзмездно". Има ли срок за това ограничение? Срокът на изпълнение на проекта? Срок от 3 или 5 години след изпълнението на проекта? Например, ако културният продукт е книга, допустимо ли е след приключване на проекта тя да се предлага в търговската мрежа? Благодарим Ви за отделеното време!
1.	Съгласно раздел „Териториален обхват“ от Условията за кандидатстване, предложенията за изпълнение на инвестиция по процедурата се изпълняват на територията на Република България и задължително и на територията на държави-членки на Европейския съюз. 
2.	Допустими са кандидати осъществявали дейности свързани с развитие на културни продукти минимум една година през последните три календарни години: 2021, 2022, 2023г.
3.	Съгласно УК не се допуска под никаква форма реализиране на печалба от дейности, за които се предоставят безвъзмездни финансови средства /съгласно 10.3. Недопустими разходи/. В съответствие с чл. 192, пар. 2 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 2018/1046 г. В допълнение: разгледайте отговорът на въпрос: BG-RRP-11.020-Q005/31.08.2024
BG-RRP-11.020-Q045 (30.09.2024 г.)
Здравейте,

Във връзка с условията за допустимост на кандидатите и партньорите по процедура BG-RRP-11.020 - Схема за безвъзмездна помощ в две сесии „Създаване на български продукции и копродукции в сектора на КТИ и промотирането им  на европейските и международни пазари за изкуства“, моля Ви за отговор на следните въпроси:

1. Допустимо ли е община да бъде кандидат и/или партньор по настоящата процедура?
2. Допустимо ли е читалище, регистрирани на територията на Република България, съгласно Закона за народните читалища, да бъде кандидат и/или партньор по настоящата процедура?


Благодаря Ви за съдействието!
Отговор 1: Допустимите кандидати са посочени в т. 6 на УК. Предстоят процедури, в които допустими кандидати ще са общините. 
Отговор 2: Допустимите кандидати са посочени в т. 6 на УК, част от които са: „4.Лица, осъществяващи дейност като частни културни организации, учредени съгласно Закона за народните читалища”.
BG-RRP-11.020-Q044 (28.09.2024 г.)
Здравейте,

Физическо лице кандидатства посредством ЕТ. Моля за вашето потвърждение дали опитът като физическо лице се признава при изпълнение на 2. Критерии за оценка на допустимостта на кандидата от Приложение 9 Pril.9_Kriterii i metodika za otzenka_БГ20, точка 2?

Благодаря ви!
При подадена кандидатура от ЕТ, опитът на физическото лице ще се признае по отношение на т. 2 от Критерии за оценка на допустимост от Приложение 9.
BG-RRP-11.020-Q043 (27.09.2024 г.)
В отговора на подвъпрос 8 от въпрос BG-RRP-11.020-Q007 сте направили следното уточнение „Кандидатите следва да знаят, че поставянето на допустими по същество разходи в неточен бюджетен ред, няма да доведе до отхвърляне“. Въпреки вашия отговор, с цел коректното поставяне на разходите по проекта ми по отделните бюджетни редове, моля да изясните:
1. Разходите за консултант, който да подготви проекта административно, в т.ч да попълни формуляра за кандидатстване в ИСУН допустим по същество разход ли е или е недопустим. Ако е допустим разход, в кой бюджетен ред следва да се постави?
2. Разходите за консултант, който да отчете административно проекта в ИСУН допустим по същество разход ли е или е недопустим. Ако е допустим разход, в кой бюджетен ред следва да се постави?
3. Разходите за юрист, който да оформи процедурата за избор с публична покана по подадения проект допустим по същество разход ли е или е недопустим. Ако е допустим разход, в кой бюджетен ред следва да се постави?
4. Разходите за възнаграждение на счетоводител, който работи на трудов договор за кандидата и преди подаване на проекта, допустим по същество разход ли е или е недопустим. Ако е допустим разход, в кой бюджетен ред следва да се постави?
5. Разходите за създаване на дигитална фотографска изложба, допустим по същество разход ли е, като се има предвид, че самата дигитална фотографска изложба е създаваното ново произведение на изкуството. Ако е допустим разход, в кой бюджетен ред следва да се
постави?
6. Пътни разходи на преките участници в създаването на културния продукт до мястото на създаването му, което е друга страна членка на ЕС, допустим по същество разход ли е или е недопустим. Ако е допустим разход, в кой бюджетен ред следва да се постави?
7. Пътни разходи на оборудване и техника за създаване на културния продукт до мястото на създаването му, което е друга страна членка на ЕС, допустим по същество разход ли е или е недопустим. Ако е допустим разход, в кой бюджетен ред следва да се постави?
8. Нощувки на преките участници в създаването на културния продукт до мястото на създаването му, което е друга страна членка на ЕС, допустим по същество разход ли е или е недопустим. Ако е допустим разход, в кой бюджетен ред следва да се постави?
1.Съгласно т.10.3 «Недопустими разходи» от УК Разходите за подготовка на ПИИ са недопустими. 
2.Процедурата предвижда използването на опростени разходи с единна ставка за финансиране на непреките разходи, чрез прилагане на точно 7 % към размера на извършените и верифицирани преки допустими разходи от всяко ПИИ. Непреките разходи са тези, свързани с възнагражденията на персонала по администриране на проекта - ръководител на проект, технически сътрудник, счетоводител и друг експертен или технически персонал, както и административните разходи, свързани с управлението на проекта (режийни разходи, консумативи и материали, разходи за видимост, прозрачност и комуникация и др.). СНД няма изисквания относно разходването на средства финансирани с единна ставка. В този смисъл,  управлението на проекта може да се възложи на външни за организацията лица, при спазване на всички законодателни изисквания.
3.Разходите за юрист са част от Непреките разходи по проекта.
4.Разходите за счетоводител са част от Непреките разходи по проекта.
5.Съгласно т.1.1  „Разходи за, привличане на специалисти, извършване на анализи и проучвания, провеждане на семинари, лекции, дискусионни форуми и др.» от раздел 10.2. от УК разходите са допустими. Същите се посочват във ФК, т. 7, I. РАЗХОДИ ЗА ДЕЙНОСТИ, ред  1.“Разходи за, привличане на специалисти, извършване на анализи и проучвания, провеждане на семинари, лекции, дискусионни форуми и др. ( ПО: BG-RRP-11 , фонд: МВУ ).» 
Поставянето на допустими по същество разходи в неточен бюджетен ред, няма да доведе до отхвърляне. В страницата на НФК е достъпно видео за попълване на формуляра в ИСУН.
6. Разходите са допустими за създаването на културния продукт. Същите се посочват във ФК, т. 7, I. РАЗХОДИ ЗА ДЕЙНОСТИ, ред 1 и ред 6. Поставянето на допустими по същество разходи в неточен бюджетен ред, няма да доведе до отхвърляне.
7. Разходите са допустими за създаването на културния продукт. Същите се посочват във ФК, т. 7, I. РАЗХОДИ ЗА ДЕЙНОСТИ, ред 1 и ред 5. Поставянето на допустими по същество разходи в неточен бюджетен ред, няма да доведе до отхвърляне.
8. Разходите са допустими за създаването на културния продукт. Същите се посочват във ФК, т. 7, I. РАЗХОДИ ЗА ДЕЙНОСТИ, ред 1 и ред 6. Поставянето на допустими по същество разходи в неточен бюджетен ред, няма да доведе до отхвърляне.
Съответно ако създателите имат и последващи ангажименти свързани с представянето на културния продукт, цитираните разходи ще са допустими.
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.