Приключилa/прекратена процедура

Рег. номер Въпрос Разяснения
BG-RRP-11.015-Q082 (11.04.2024 г.)
Здравейте, въпросът ми е свързан с доказване на планираните ставки за възнагражденията на творческия екип по проекта. При условие, че възнагражденията/хонорарите са определени на база минималната работна заплата за страната, необходимо ли е доказване на начина на формиране на единична ставка или в този случай са достатъчни само автобиография и диплома за завършено образование?
Следва да имате предвид, че всеки кандидат преценява размера на разходите за възнаграждения по проекта въз основа на целите на ПИИ и съотносимостта им към професионалния капацитет на участниците в ПИИ. Всички форми на договаряне с физически лица в рамките на ПИИ следва стриктно да се придържат към разпоредбите на КТ и ЗЗД. Възможните документи, които се подават на етап кандидатстване по отношение екипа по проекта, са включени в Приложение № 9 към Условията за кандидатстване, а индикативен списък на документите, които се подават на етап отчитане, са описани в Приложение № 11 към Условията за изпълнение.
BG-RRP-11.015-Q081 (10.04.2024 г.)
Здравейте, 

В насоките е описано, че самоучастието трябва да е минимум 10%, но може ли да бъде по-голямо? Прави впечатление, че бюджетната бланка на формуляра е фиксирана в съотношение 90/10, но това може ли да бъде променяно? Например, някое перо може да бъде поето изцяло като самоучастие за сметка на друго, което да е изцяло за сметка на субсидията. Общият бюджет може ли да бъде с по-голямо самоучастие - например субсидията да е 60% от бюджета, вместо 90%?

Предварително благодаря!
По процедурата се предоставя безвъзмездно финансиране в размер до 90% от стойността на допустимите разходи, при задължително съфинансиране от страна на крайните получатели в размер на най-малко 10% от стойността на допустимите разходи. Участието на крайния получател може да бъде само в парична форма. Финансова помощ се предоставя в рамките на наличните средства по тази процедура под формата на възстановяване на действително направени и платени допустими разходи.
BG-RRP-11.015-Q080 (09.04.2024 г.)
Здравейте,

в рамките на дейност "Създаване на дигитално съдържание за разширяване на достъпа до културния/ите продукт/и (мобилни приложения, виртуални турове, дигитални изложби и други)"  бихме искали да създадем дигитално съдържание за стриймване в реално време или на запис през културна стрийминг платформа на създадена по проекта театрална продукция. Моля за уточнение в кой бюджетен ред следва да се заложи разхода за създаване на  дигитално съдържание , което е една от допустимите дейности, но същевременно не виждаме предвидени в преките разходи такъв разход. Допустимо ли е след като няма заложен конкретен разход за тази дейност, същия да бъде заложен в б.ред Други специфични разходи по създаването на културния/те продукт/и
Във формуляра за кандидатстване, в секция "Бюджет" са зададени категории разходи на първо и второ ниво в съответствие с допустимите разходи по процедурата, описани в Раздел 9.2 от Условията за кандидатстване. Разходът за създаване на  дигитално съдържание, като разход от трето ниво следва да се отнесе към зададените категории.
Всеки бюджетен ред (всеки разход, за чието финансиране се кандидатства) следва да се отнесе към някоя от допустимите по настоящата процедура дейности, описани в Раздел 8.2 от Условията за кандидатстване.
Дадена е възможност всички допустими разходи да могат да бъдат отнесени към всички допустими дейности.
BG-RRP-11.015-Q079 (09.04.2024 г.)
Уважаеми дами и гопода от НФК, 

Задължително условие по настоящата процедура е осигуряването на 10% дофинансиране от страна на бенефициента. Допустимо ли е дофинансирането да бъде под форма на билети, за концерт създаден по настоящата процедура, като размерът е точно 10% и не се генерира печалба? Кандидатът е ЮЛНЦ в обществена полза с допълнителна стопанска дейност и отговаря на т. 4 от Критерии за допустимост на кандидатите:
Учтиво моля, да ми отговорите с ДА или НЕ, а не да ми цитирате Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 2018/1046, защото вече го прочетох и продължавам да нямам яснота. 

Поздрави!
Николай Петров
Описаното дофинансиране е недопустимо по настоящата процедура. Финансова помощ се предоставя в рамките на наличните средства по тази процедура под формата на възстановяване на действително направени и платени допустими разходи.
BG-RRP-11.015-Q078 (09.04.2024 г.)
Здравейте, моля, за разяснение по следните въпроси:
1. Считат ли се за нови културни продукти нови броеве на периодично издание за култура, които са, разбира се, с изцяло ново съдържание, автори, тематики?
2. Допустима ли е организация с основен предмет "журналистическа, издателска и рекламна дейност, сделки с интелектуална собственост...". Според Европейската комисия, медийният сектор е част от екосистемата на културните и творческите индустрии, но от текстовете в ЗЗРК не става ясно дали периодиката се възприема като литература.
1. „Нов културен продукт“ представлява културен продукт, създаден при изпълнението на ПИИ за целите, заложени в ПИИ. 
„Нова комбинация от съществуващи културни продукти“ представлява културен продукт, създаден при изпълнението на ПИИ за целите, заложени в ПИИ, който може да включва и създаден вече културен продукт, негови елементи и/или комбинация от нови и от вече съществуващи продукти или техни елементи."
2. Съгласно публикуваните Условия за кандидатстване Раздел 6 „Кандидати по процедурата могат да бъдат само културни организации по смисъла на Закона за закрила и развитие на културата, както и еднолични търговци с предмет на дейност в сферата на културата“. 
Допълнително е уточнено следното:
„Културни организации са:
т. 2. лица, осъществяващи дейност като частни културни организации, учредени съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите, чийто предмет на дейност е създаването, разпространението и опазването на културни ценности в областта на театъра, музиката, киното, аудиовизията, литературата, художествения превод, танца, цирка, пластичните изкуства, архитектурата, дизайна, фолклора, включително опазването на културно-историческото наследство“.; 
и
т. 4. лица, осъществяващи дейност като частни културни организации, учредени съгласно Закона за юридическите лица с нестопанска цел с вписана в Устава/Учредителния си акт цел, свързана със създаването, разпространението и опазването на културни ценности в областта на театъра, музиката, киното, аудиовизията, литературата, художествения превод, танца, цирка, пластичните изкуства, архитектурата, дизайна, фолклора, включително опазването на културно-историческото наследство;
Предвид промените в Закона за закрила и развитие на културата, в сила от 23.02.2024 г. Националният фонд „Култура“ взема под внимание и допълнението в § 1, т. 3 от Допълнителните разпоредби на Закона, отнасящо се до дефиницията за „културна организация“. При определяне допустимостта на кандидатите Националният фонд „Култура“ ще обследва предмета на дейност на съответната организация.
Организация с основен предмет "журналистическа, издателска и рекламна дейност, сделки с интелектуална собственост..." би могла да бъде допустим кандидат, в случай че отговаря на всички условия за допустимост, съгласно публикуваната документация по процедурата.
Обръщаме внимание, че оценката на проектните предложения ще се осъществява от оценителна комисия, която ще разглежда всеки проект в неговата цялост, по същество и въз основа на предоставените документи и информацията за съответните разходи и дейности.
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.