Приключилa/прекратена процедура

Рег. номер Въпрос Разяснения
BG06RDNP001-19.723-Q001 (28.07.2023 г.)
Във връзка с отворена процедура BG06RDNP001-19.723 - МИГ Луковит-Роман: мярка 19-6.4 „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“ имам следния въпрос:

Фирмата кандидат ще стартира нова дейност, свързана с интерактивни занимания за деца. В тази връзка допустимо ли е да се заложат като активи за закупуване книгите, на които ще се обучават децата? Книгите ще се използват дългосрочно в предприятието и общата им стойност ще е около 15 000 лв.
Във връзка с въпрос: „ Фирмата кандидат ще стартира нова дейност, свързана с интерактивни занимания за деца. В тази връзка допустимо ли е да се заложат като активи за закупуване книгите, на които ще се обучават децата? Книгите ще се използват дългосрочно в предприятието и общата им стойност ще е около 15 000 лв.
       Съгласно Раздел 14. Категории разходи, допустими за финансиране, подраздел 14. 2 „Допустиими разходи“,  от Условия за кандидатстване по процедура BG06RDNP001-19.723, мярка 19-6.4 и стратегията за ВОМР на „МИГ Луковит-Роман“, допустими за финансова помощ са материални и нематериални инвестиции, за създаване и развитие на неземеделски дейности, включващи: 
а)Изграждане, придобиване или подобренията на недвижимо имущество; 
б) Закупуване, включително чрез лизинг на нови машини , съоръжения и оборудване до пазарната стойност на активите; 
в) Нематериални инвестиции: придобиване и създаване на компютърен софтуер до пазарната стойност, включително чрез лизинг, и придобиване на патенти, лицензи, авторски права и марки.
г) Общи разходи, свързани с разходите за буква „а“, „б“ и „в“, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост, включително проучвания за техническа осъществимост. Консултациите се състоят от разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ-разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта и не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи. 
          Общо разходите по т. „г“ не могат да надхвърлят 12 % от сумата на     разходите по т. „а“, „б“ и „в“.  
         Не са допустими за подпомагане текущи разходи.
         Посочените разходи са допустими при условията разписани в подраздел 14.3 Допълнителни условия за допустимост от Условията за кандидатстване.
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.