|
BG16RFPR002-1.016-Q013 (05.09.2025 г.)
|
Поради съкращаване на времевата рамка на проекта в сравнение с
оригиналното проектно предложение, оценено от ЕК, възможно ли е да
публикуваме обявите за наемане на персонал преди сключване на
административния договор, като самият подбор и сключване на трудовите
договори ще се осъществи след сключване на административния договор?
|
Разясненията на Междинното звено (МЗ) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 3 до 09.09.2025 г. (отговор на въпрос 13). Отговорите и разясненията на МЗ се съобщават (публикуват) на интернет страницата на Междинното звено http://opnoir.bg, в секция „Процедури/Въпроси и отговори“, в ИСУН: https://eumis2020.government.bg (към документите по процедурата) и на интернет страницата на ПНИИДИТ https://pniidit.egov.bg/.
|
|
BG16RFPR002-1.016-Q012 (05.09.2025 г.)
|
Съгласно Условията за кандидатстване индикатор RCR08 (Публикации от
подкрепяни проекти) включва всички публикации, публикувани по време на изпълнение на проектното предложение и отчитани накрая на проекта
(Правилна ли е нашата интерпретация?). За индикатори RCО06 и RCR102 е
записано "Отчита се за всяка година от изпълнението на проекта по
ПНИИДИТ. Целевата стойност е равна на средноаритметичната стойност от отчетените годишни стойности.". Тук възникват три подвъпроса: 1. Как да се оцени средноаритметичната стойност, тъй като времето за изпълнение на проекта не е известно (зависи от сроковете на процедурата по оценка)? 2.Под "всяка година" се разбира календарна година или година от датата на сключване на административният договор? Ако отчитането е по календарни години, за първата година от проекта в много възможно срокът за отчитане да не е 12 месеца, а по-малко. 3. В тези индикатори включват ли се работното време на Председателя на катедрата, на координатора на проекта (учен, дефиниран в проекта съгласно изискванията на ЕК с научни и организационни задачи) и на екипа за управление на проекта (съгласно Условията за кандидатстване - "ръководител, координатор, счетоводител/финансист, които имат опит в управлението и/или изпълнението на проекти със сходни дейности.")?
|
Разясненията на Междинното звено (МЗ) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 3 до 09.09.2025 г. (отговор на въпрос 12). Отговорите и разясненията на МЗ се съобщават (публикуват) на интернет страницата на Междинното звено http://opnoir.bg, в секция „Процедури/Въпроси и отговори“, в ИСУН: https://eumis2020.government.bg (към документите по процедурата) и на интернет страницата на ПНИИДИТ https://pniidit.egov.bg/.
|
|
BG16RFPR002-1.016-Q011 (05.09.2025 г.)
|
В рамките на проектното предложение е предвидено обучение на 3
докторанти. В допълнение към стипендията, съгласно проектното
предложение те ще бъдат назначени като изследователи R1 на 4 часов
работен ден за срока на докторантурата (3 години). Следва ли тези
работни места да бъдат отчитани като стойност на индикатор RCR102
(3х1.5=4.5 годишни еквиваленти пълно работно време, но само за три
години от изпълнението на проекта)?
|
Разясненията на Междинното звено (МЗ) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 3 до 09.09.2025 г. (отговор на въпрос 11). Отговорите и разясненията на МЗ се съобщават (публикуват) на интернет страницата на Междинното звено http://opnoir.bg, в секция „Процедури/Въпроси и отговори“, в ИСУН: https://eumis2020.government.bg (към документите по процедурата) и на интернет страницата на ПНИИДИТ https://pniidit.egov.bg/.
|
|
BG16RFPR002-1.016-Q010 (04.09.2025 г.)
|
В комуникацията, предхождаща отварянето на конкурсната сесия, ни беше обяснено, че можем да правим корекции на работните заплати съгласно инфлацията, вземайки 2024г за база. Това трябва ли да бъде отразено във финансовия план сега (което ще предизвика радикални промени в оригиналната екселовска таблица, част от проектното предложение, оценено от ЕК) или може да бъде направено в процеса на работа след подписван на административния договор?
|
Съгласно т. 14.2 „Допустими разходи“ от Условията за кандидатстване е посочено следното: „Разходите по настоящата процедура следва напълно да съответстват на разходите в подробният бюджет, подаден заедно с проектното предложение в рамките на конкурсна сесия HORIZON-WIDERA-2023-TALENTS-01, и оценен от Европейската комисия (ЕК), във формат ексел.“, „За проектно предложение „ERA CHAIR IN FOSTERING DIGITAL CULTURAL HERITAGE VIA OPEN INNOVATION AND OPEN SCIENCE“ подробният бюджет трябва да бъде коригиран (увеличен) от кандидата като са прецизирани съответните разходи, описани в Декларация за съответствие на разходите с подробния бюджет на проектното предложение, подадено в рамките на конкурсна сесия HORIZON-WIDERA-2023-TALENTS-01 (Приложение II към Условията за кандидатстване), така че общата му стойност да съответства на сумата в електронно подписаното и оценено от ЕК проектно предложение, както и на сумата в електронно подписаната оценка на проектното предложение от ЕК (Evaluation Summary Report), съответно на максималния размер на БФП за проекта по настоящата процедура“, „В хода на изпълнение на проекта конкретният бенефициент може да индексира заложените в оценения от ЕК проект разходи за възнаграждения, като приложи метода за корекция, описан в т. 1.4. на Приложението към Делегиран регламент (ЕС) 2023/1676 и приеме 2024 г. за базова година. Евентуалното индексиране от страна на конкретния бенефициент е в рамките на оперативната самостоятелност на бенефициента, не се съгласува с МЗ, не се отразява на размера на еднократните суми за всеки Работен пакет (РП) и не води до промяна в приложение „РП етапи“.“.
В тази връзка, на етапа на кандидатстване разходите в бюджета във Формуляра за кандидатстване в ИСУН следва напълно да съответстват на разходите в подробния бюджет (отчитайки забележката за проектно предложение „ERA CHAIR IN FOSTERING DIGITAL CULTURAL HERITAGE VIA OPEN INNOVATION AND OPEN SCIENCE“). Конкретният бенефициент може да индексира разходите за възнаграждения на етап изпълнение на проекта.
|
|
BG16RFPR002-1.016-Q009 (04.09.2025 г.)
|
Въпрос по отношение на Анекс III (Работни пакети). Някои от работните пакети и дейностите по тях включват командировки, организиране на събития, участия в конференции и др., които са описани общо за продължителността на работните пакети, както са в оригиналното проектно предложение, оценено от ЕК. В рамките на 6 месечните интервали е невъзможно да бъда точно да бъдат фиксирани тези събития защото те не зависят само от нас. Например не знаем кога ще има авторитетни научни конференции на които можем да участваме (още повече, че на такива събития организаторите правят преселекция и не всички са допуснати), не е известно кога точно ще а организираните от нас събития, защото зависим от възможността на външните лектори да дойдат и т.н. Как да процедираме в Анекс III? Ако например в един 6 месечен интервал сме планирали участие в научна конференция или организация на научно събитие, а то се осъществи в следващия 6 месечен интервал, това ще се разглежда ли като неизпълнение на първия 6 месечния етап и до какви санкции ще доведе?
|
Съгласно т. 14.2 „Допустими разходи от Условията за кандидатстване „Бенефициентът може да раздели всеки РП на части (етапи), обвързани с един или няколко 6-месечни отчетни периода, като попълни документа „РП етапи“, който е приложение и към административния договор… 1) всички работни задачи (task) и подкрепящи документи (deliverables), описани в съответния Работен пакет, одобрен от ЕК, трябва да бъдат разпределени между различните етапи. В случай че дадена работна задача се разделя между няколко етапа, трябва да бъдат описани отделните подзадачи за всеки етап;“. Изискванията при разделянето на РП на етапи, както и възстановяването на еднократните суми за РП са описани в т. 14.2 „Допустими разходи“ от Условията за кандидатстване, стр. 16.
Съгласно чл. 2.4. от Образеца на Административен договор за предоставяне на БФП (Приложение VIII към Условията за изпълнение) „Възстановяването на част от еднократната сума за даден работен пакет се извършва в съответствие с етапите и процентите на изпълнение, посочени в Приложение VIII към настоящия договор, като бенефициентът може да поиска възстановяване на допустимите разходи във всеки момент, в който условията за възстановяване са изпълнени. Еднократната сума за даден работен пакет, записана в одобрения бюджет на проекта, или част от нея, съгласно процента на изпълнение, посочен в Приложение VIII за съответния етап, се възстановява след като изпълнението на работния пакет или съответният етап от изпълнението на работния пакет е изцяло завършено, отчетено и верифицирано от Междинното звено.“.
|