Приключилa/прекратена процедура

Рег. номер Въпрос Разяснения
BG05SFPR002-1.008-Q001 (19.06.2023 г.)
Във връзка със изготвянето на бюджета на проект по процедура BG05SFPR002-1.008 „„НЕ“ НА ДИСКРИМИНАЦИЯТА“ имаме следните въпроси:
1.	По отношение на бюджета на проекта:
Молим за разяснение относно разпределението на разходите по всяка дейност на „за слаборазвити региони“ и за „региони в преход“ /стр. 14 от Условията за кандидатстване/.
Прави впечатление, че по-голяма част от бюджета е предназначен за слаборазвити региони - 1 473 280 лв. а за региони в преход където е и седалището на КЗД само  126 720 лв.
Ако правилно разбираме правилата например по отношение на дейностите свързани с кампании, кръгли маси и семинари – те могат да са предназначени и да се провеждат в населени места съответстващи на посоченото разпределение. 
По отношение на други дейности обаче за нас остава неясно как да се разпределят разходите по този начин на бюджетиране. 
Например за дейност 5. „Разходи за въвеждане на нови дигитални инструменти и услуги, вкл. осигуряване на възможност за електронно подаване на жалби и сигнали“. Тук ние бихме възложили по реда на ЗОП на един изпълнител изработването на 1 продукт. При това положение при изпълнение ще имаме 1 фактура за обща сума. Как бихме могли да я разпределим по посочения в указанията начин, а именно:
5.1. Разходи за нови дигитални инструменти и услуги – за слаборазвити региони;
5.1.Разходи за нови дигитални инструменти и услуги – за региони в преход;

Същите въпроси възникват и във връзка с разходите по дейност 6. „Разходи за последваща надграждаща оценка на въздействието на глава втора, раздел първи от ЗЗДискр. - „Защита при упражняване на правото на труд“, проучвания и анализи за причините и факторите, влияещи върху ненаемането на работа на представителите на уязвимите групи /вкл. роми, жени и хора с увреждания/“.
Тази дейност се предвижда да се изпълни от служители на КЗД, което означава, че разходите са за възнаграждения. Всички възнаграждения се начисляват изплащат от КЗД, която е със седалище София т.е. регион в преход.  При това положение, как бихме могли да разпределим по посочения начин тези възнаграждения след като всички служители са в София.
6.1.Разходи за оценка на въздействието на глава втора, раздел първи от ЗЗДискр. – за слаборазвити региони;
6.2.Разходи за оценка на въздействието на глава втора, раздел първи от ЗЗДискр. – за региони в преход;

Прави впечатление, че същите правила на разпределение на разходите е въведен и по отношение на непреките разходи – стр.15 от Условията за кандидатстване:
„7/7.1 Непреки разходи - определят се чрез прилагане на единна ставка, определена чрез прилагане на процент към една или няколко определени категории разходи, съгласно чл. 53 (1), буква (г)., чл. 53 (3), буква (а), (i) и (ii) и чл. 54 буква (в) от Регламент 2021/1060.
7.1. Непреки разходи - разходи за слаборазвити региони;
7.2.Непреки разходи - разходи за регион в преход.“
Тук отново се поставя въпроса как да разпределим разходите по управление на проекта по посочения способ , след като всички лица които ще получат възнаграждения са с адрес гр. София т.е. регион в преход.

2.	По отношение на индикатора за резултат „Заети лица, повишили техните компетенции“ –стр. 6 от Условията за кандидатстване.

Посочен е Слабо развити региони извън ЮЗР 83 бр. , а за  Регион в преход Югозападен район за планиране (ЮЗР) (NUTS-2) София град (столица) София област Област Благоевград Област Перник Област Кюстендил (целева стойност и мерна единица) – 7 бр. 

Доколкото проекта е предназначен за служители на КЗД това означава ли, че само 7 наши служители могат да се обучат, тъй като седалището на Комисията е в гр. София?
Отговор № 1/19.06.2023  г.
Уважаема госпожо/Уважаеми господине,
1.	По отношение на бюджета на проекта:
Моля да имате предвид, че не е допустимо преразпределянето на средства между слабо развити региони и регион в преход в рамките на общия бюджет на процедурата. 
В бюджета следва да попълните суми и за двата региона към всяка дейност, разпределени съгласно процентното съотношение на общите разходи между регион преход и слабо развити региони. Процедурата се изпълнява на територията на цялата страна и посочените от Ваша страна дейности и продукти обхващат не само региона в преход, а и слабо развити региони.
2.	Посочените индикатори за слабо развити региони извън ЮЗР 83 бр. и за регион в преход Югозападен район за планиране (ЮЗР) (NUTS-2) София град (столица) София област Област Благоевград Област Перник Област Кюстендил (целева стойност и мерна единица) – 7 бр. не могат да бъдат променяни. Те ще се отчитат пропорционално на база на съответните бюджетни редове. Заложените бройки в индикаторите са минимални, както следва: 7 от ЮЗР и 83 от слабо развити региони. Броят на индикаторите може да бъде по-голям от посоченото в Условията за кандидатстване, така че може да се обучат повече от 7 служители на КЗД. Имайте предвид, че в целевата група по проекта, освен служители на КЗД, могат да бъдат включени и други служители в институции и организации, например представители на общинската и областна администрации, представители на агенцията по заетостта и на инспекцията по труда.
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.