Критерии за оценка

I. Група
I.  КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ: ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
1. Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“.
Не
2.
2. Таблица за допустими инвестиции- Приложение № 1 от Условията за кандидатстване, във формат „pdf”, подписан и сканиран от кандидата, както и във формат „xls“.
Да
3.
3. Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от Изпълнителния директор на ДФЗ, представен във формат „pdf“– Приложение № 2 от Условията за кандидатстване   и формат  .xls
Да
4.
4. Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР", представен във формат „pdf“ -Приложение № 3 от Условията за кандидатстване.
Да
5.
5. Декларация за минимални/държавни помощи по образец когато е приложимо, представена във формат „pdf“– Приложение № 4 от Условията за кандидатстване.
Не
6.
6.Справка за предприятието от Годишен отчет за дейността на предприятието за предходна финансова година и/или за последния отчетен период, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност. .pdf, .jpg
Не
7.
7. Декларация по Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22, представена във формат „pdf“ – Приложение № 5 от Условията за кандидатстване.
Да
8.
8. Декларация за липса на основания за отстраняване съгласно чл. 24, ал. 1, т. 8 от Наредба 22 от представляващия/те кандидата – с подпис/и, печат и сканирана - Приложение № 6 Документи за попълване към Условията за кандидатстване. .pdf, .zip, .rar,.7z
.	Източник на информация: ИСУН 2020, секция 12 „Прикачени електронно подписани документи“  към Формуляр за кандидатстване
Принципни действия: В случай че кандидатът не е представил Декларация за липса на основания за отстраняване от представляващия/те кандидата или представената декларация не е попълнена коректно или не е представена от всички представляващи, същата ще бъде изискана като пояснителна информация.			
Да
9.
9. Декларация за нередности от представляващия/те кандидата, представена е във формат „pdf“- Приложение № 7 от Условията за кандидатстване.
Да
10.
10.	Копие от регистрация в регистър БУЛСТАТ
Да
11.
11.	Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД-09-647/03.07.2019 г. на Зам.министъра на МЗХ и Ръководител на УО на ПРСР 2014-2020– Приложение № 9 Документи за попълване .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
12.
12. Решение на компетентния орган на юридическото лице  за кандидатстване по реда на настоящата процедура, представено във формат „pdf“.
Не
13.
13.	Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване, ако е приложимо,(в случай на проект с кандидат за подпомагане Община Лом). 
Не
14.
14.	Решение на Общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на Общинския план за развитие,(в случай на проект с кандидат за подпомагане Община Лом).
Не
15.
15.	Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
16.
16.	Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци).
Да
17.
17.	Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината - предоставя се от всички кандидати във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z (Не се представя от кандидат Община Лом. Представя се за кмета на Общината в лично качество) .
Да
18.
Документ за собственост на недвижими имоти/ ползване на имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване за разходи за закупуване на оборудване и/или обзавеждане. Представен е във формат „pdf“.
Не
19.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни съоръжения). Представено е във формат „pdf“.
Не
20.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите.( когато е приложимо)
Не
21.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо). Представени са във формат „pdf“.
Не
22.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо).
Не
23.
Една независима оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи, в случаите, когато разходът, за който се кандидатства, е включен в списъка с референтни цени, Приложение № 14 Документи за информация към Условията за кандидатстване  и когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). Офертата трябва да съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен данък върху добавената стойност (ДДС). В случаите, когато оферентите са местни лица, трябва да са вписани в Търговския регистър и РЮЛНЦ към Агенцията по вписванията, а оферентите – чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Представя се в .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m

Не
24.
Най-малко Три съпоставими оферти за всяка отделна инвестиция, в случаите, когато разходът, за който се кандидатства не е включен в списъка с референтни цени и  когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). Представени във формат „pdf.Офертата трябва да съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен данък върху добавената стойност (ДДС),заедно с направени от кандидата запитвания за оферти. 
В случаите, когато оферентите са местни лица, трябва да са вписани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към Агенцията за вписване, а оферентите – чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство
Не
25.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо). Представена/и във формат „pdf.
Не
26.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представено е във формат „pdf“.
Не
27.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат „pdf“.
Да
28.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект" или „Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително- монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията;
Не
29.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията;
Не
30.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице;
Не
31.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности);
Не
32.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т. 5;
Не
33.
Декларация за изкуствено създадени условия -Приложение 16
Да
II. Група
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ В СЛУЧАЙ НА ПРОЕКТ С ИНВЕСТИЦИИ, СВЪРЗАНИ С ПРОВЕЖДАНЕ НА НАРОДНИ ОБИЧАИ, ТРАДИЦИОННИ И ФОЛКЛОРНИ СЪБИТИЯ, ФЕСТИВАЛИ, СЪБОРИ, ТЕАТРАЛНИ ПОСТАВКИ И ДР.
Критерий Води до отхвърляне
1.
График за провеждане на планираните дейности.
Не
2.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност).
Не
3.
.В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване - писмено становище от сценограф/художник.
Не
4.
В случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития - писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност.
Не
III. Група
III.  КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ: ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документи, доказващи съответствие с критериите Декларация от член/-ове на управителния орган на кандидатстващата организация, удостоверяваща че е/са представители на уязвими групи по образец - Приложение № 10 от Условията за кандидатстване. Към декларацията се представят допълнителни документи, когато лицата са се самоопределили като имигранти, хора с увреждания, самотни възрастни:
Не
IV. Група
IV.  КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
1. Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата за откриване на процедурата.
Да
2.
2. Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или упълномощено лице, а в случаите когато кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено лице.
Да
3.
3. Всички полета във формуляра за кандидатстване са попълнени и документите са представени в изискуемия формат за съответния документ в зависимост от указанията в Условията за кандидатстване.
Да
4.
4. Кандидатът е някое от изброените лица:

а)Юридически лица, регистриани по Търговския закон
б) Юридически лица, регистрирани по ЗЮЛНЦ
в) Община Лом
г) Музеи, читалища и други юридически лица, с дейност в сферата на културата
Да
5.
5.Кандидатът има постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ Лом и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГЛом.
Да
6.
6. Проектното предложение включва поне една, допустима за финансиране  дейност:
*Проучване, изучаване и съхранение на местните идентичности - култура, бит, типични местни храни, типични местни продукти, музика и изобразително изкуство, история, традиционни занаяти, обичаи и ритуали, неписана и писана традиция;
*Организиране и провеждане на временни и постоянни тематични изложби /етнографски, археологически, типични местни храни, типични местни продукти, занаятчийски продукти и др./, свързани с културното наследство и местните идентичности на територията; 
*Проучвания и изработване на материали във връзка с документиране и/или изследване, и/или промотиране на материалното и/или нематериалното културно наследство - Разработване и разпространение на видео материали;
*	Разработване и разпространение на информационни материали (брошури, тематични изследвания, снимки, каталози и др.);
* Разработване и представяне на макети, възстановяване на елементи от традиционни костюми или предмети от традиционния бит; 
* Подготовка, организация и провеждане на местни празници – събори, панаири, фестивали и др.;
* Подготовка за извършване на проучвания и съхранение на археологическите паметници на територията;
*	Дейности по съхраняване, идентифициране, възстановяване и обновяване на природното и културно наследство на територията;
*	Инвестиции в нематериално културно наследство: изследване, документиране и съхраняване на елементи от него, в т.ч. местния фолклор, опазване на мемориални и природни пространства;
*	Дейности, насочени към развитие на спорта (спортни събития и др.);
* Дейности за популяризиране на културното наследство извън територията;
*	Насърчаване на екологичната култура за опазване на природното наследство на селата.
Други, неизброени тук, но пряко свързани с целите и обхвата на мярката.
Да
7.
7. Изпълнението на проекта допринася за изпълнение целите на мярката съгласно раздел 6 от Условията за кандидатстване.
Да
8.
8. Дейностите, включени в проекта, съответстват на приоритетите на Общинския план за развитие на Община Лом, удостоверено с решение на Общински съвет Лом, в случай на проект с кандидат за подпомагане Община Лом.
Да
9.
9. Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Да
10.
10. Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
Да
11.
11. В случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти, кандидатът е представил разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията.
Да
12.
12. Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Да
13.
13. Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС.
Да
14.
. Кандидатът няма изискуеми и ликвидни задължения към Държавен фонд "Земеделие".
Да
15.
15. Кандидатът няма изискуеми публични задължения към държавата.
Да
16.
16. Кандидатът не е в открито производство за обявяване в несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност.
Да
17.
17. Кандидатът не е в производство по ликвидация
(Изискването не се прилага за кандидати еднолични търговци.)
Да
18.
18. Кандидатът не е получил за същите инвестиционни разходи публична финансова помощ от държавния бюджет или от бюджета на Европейския съюз.
Да
19.
19. Кандидатът е спазил изискванията по отношение на финансовите параметри на размера на допустимите разходи и размера на БФП
Минималният размер на общите допустими разходи е не по-малък от 5 000 лв.
Максималният размер на общите допустими разходи не надвишава 100 000 лв.
Да
20.
Юридическото лице не е включено в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета
Да
V. Група
V. ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
1. Не е установено наличие на двойно финансиране
Да
VI. Група
VI.ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
1.Не са установени изкуствено създадени условия за получаване на подкрепа в противоречие с целите на мярката.Кандидатът е представил декларация-Приложение 16
Не
VII. Група
VII. ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ и ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
1. Проектът е в съответствие с приложимите правила по държавните/минималните помощи
Да
VIII. Група
VIII. ПРОВЕРКА ЗА РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗ РАЗХОДИ-ПОЛЗИ (ФИНАНСОВ АНАЛИЗ), ИЗГОТВЕН ПО ОБРАЗЕЦ, УТВЪРДЕН ОТ ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР НА ДФЗ –ИНТЕНЗИТЕТ НА ПОМОЩТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
- до 100 на сто - когато получател е публично лице, читалище или юридическо лице с нестопанска цел и проектът не генерира приход
-  до 70 на сто - когато получател е публично лице и проектът генерира приход 
- до  60 на сто - когато получател е частно лице
 - до 70 на сто - когато получател е частно лице и проектът е в обществена полза 
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.