Критерии за оценка

I. Група
РАЗДЕЛ І: КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Да
2.
Формулярът за кандидатстване  е подписан с КЕП поне от едно лице, представляващо кандидата
Да
3.
Текстът на предложението е на български език
Да
4.
Дейностите приключват не по-късно от 31.12.2017 г.
Да
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
6.
Проектното предложение отговоря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на Република България.
Да
7.
Целевата група е допустима.
Да
8.
Проектното предложение включва информация за прилаганата от организацията/те методология за идентифициране.

Информацията за прилаганата от организацията/те методология за идентифициране се представя като отделен документ, сканиран и прикачен в ИСУН, подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) от лице с право да представлява кандидата.

Да
9.
Проектното предложение съдържа мерки за информиране и публичност, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020.
Да
10.
В проектното предложение са заложени основните индикатори за изпълнение и резултат и са количествено определени.
Да
11.
В проектното предложение са застъпени и обосновани всички хоризонталните принципи, описани в т. 2.1 от Насоките за кандидатстване.
Да
12.
Бюджетът на проекта е представен съгласно изисквания формат и е изразен в лева
Да
13.
Сумата на исканата безвъзмездна финансова помощ е по-голяма от или равна на минималния размер на допустимата безвъзмездна финансова помощ.
Да
14.
Сумата на исканата безвъзмездна финансова помощ е по-малка от или равна на максималния размер на допустимата безвъзмездна финансова помощ
Да
15.
Автобиографията на ръководителя на проекта и на ключовите експерти (ако е приложимо) - Приложение І е/са попълнена/и, подписана/и от съответното/те лице/а, сканирана/и и прикачена/и  в ИСУН 2020
Не
16.
Декларацията на кандидата/партньора (Приложение ІІ и Приложение ІІ-1 само за кандидати/партньори общини и райони на общини) е попълнена по образец и е подписана с КЕП от всяко едно от лицата, представляващи кандидата/партньора, независимо дали го представляват заедно или  поотделно/подписана на хартия от всяко едно от лицата, представляващи кандидата/партньора, независимо дали го представляват заедно или поотделно, сканирани и прикачени в ИСУН 2020
Не
17.
Декларацията за минимални и държавни помощи е попълнена по образец (Приложение ІІІ) и подписана с КЕП от поне едно от представляващите кандидата/партньора/те лица или подписана на хартия от поне едно от представляващите кандидата/партньора/те лица, сканирана и прикачена в ИСУН
Не
18.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013
Да
19.
Когато по проекта е предвидено да се предоставят обучения за придобиване на професионална квалификация и/или ключови компетентности и обучените лица да бъдат наети от работодател/и по Дейност 4 (субсидирана заетост), работодателят/те е/са кандидат или партньор/и по проекта
Да
20.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва  обучение/я по професионална квалификация, за всяко от предвидените по проекта обучения е спазена  минималната продължителност, посочена в т. 3.1.6. от Насоките за кандидатстване
Да
21.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва  обучение/я по ключови компетентности, за всяко от предвидените по проекта обучения е спазена  минималната продължителност, посочена в т. 3.1.6. от Насоките за кандидатстване
Да
II. Група
РАЗДЕЛ II. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА / II. 1. ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Удостоверение за актуално състояние от кандидата, издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН. В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.4 от Закона за Търговския регистър
Не
2.
Счетоводен баланс и ОПР за 2014  и  2013 финансова година или друг еквивалентен документ, съответстващ на счетоводните стандарти според дейността на кандидата -  подписани с КЕП от поне едно от представляващите организацията лица  или сканирани и прикачени в ИСУН. 

Изискванията за доказване на икономическото или финансовото състояние на кандидата не се отнасят за бюджетните предприятия.
Не
3.
За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс и ОПР или друг еквивалентен документ, съответстващ на счетоводните стандарти според дейността на кандидата за месеците, през които са съществували – подписани с КЕП от поне едно от представляващите организацията лица  или сканирани и прикачени в ИСУН.

Изискванията за доказване на икономическото или финансовото състояние на кандидата не се отнасят за бюджетните предприятия.
Не
4.
За институции, регистрирани по Закона за професионалното образование и обучение (центрове за професионално обучение или центрове за информация и професионално ориентиране) - активна лицензия, издадена от Националната агенция за професионално образование и обучение (НАПОО) – сканирана и прикачена в ИСУН;

- В случай, че кандидатът е посочил № на лицензията от НАПОО в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване, информацията ще бъде проверена по служебен път.
Не
5.
Копие от Решение на ОбС, съгл. чл. 59 и сл. от ЗМСМА, за одобряване на споразумение за общинско сътрудничество, с партньора/ите по проекта, когато кандидат е община или район на община и има партньор/и по проекта, заверено с подпис и текст „Вярно с оригинала” – сканирано и прикачено в ИСУН
Не
6.
Удостоверение за код  на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт за предходната година /ако е приложимо/- сканирано и прикачено в ИСУН
Не
III. Група
РАЗДЕЛ II. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА / ІI.2. СПЕЦИФИЧНИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА(съгласно т. 3.1.2. от Насоките за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица:
	неправителствена организация;
	организация, предоставяща посреднически услуги на пазара на труда;  
	център за информация и професионално ориентиране; 
	център за професионално обучение;  
	социален партньор (национално представителна организация на работниците и служителите и на работодателите, в съответствие с изискванията на Кодекса на труда); 
	община или район на община, 
	работодател (в т.ч. общини и райони на общини и общинските предприятия по чл. 52 от ЗОС).
Да
2.
Кандидатът е лице, със самостоятелна юридическа правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Да
4.
За приключилите  две предходни финансови години, кандидатът разполага с финансов ресурс (съгласно приложени Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс  или друг еквивалентен документ, съответстващ на счетоводните стандарти според дейността на кандидата) равен или по-голям на максимално допустимия размер на авансовото плащане (20% от стойността на безвъзмездната финансова помощ)
Да
5.
Когато кандидатът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период;
Да
6.
Кандидатът е пряко отговорен за подготовката, управлението и изпълнението на дейностите по проекта, а не изпълнява ролята на посредник - видно от разпределението на дейностите във Формуляра за кандидатстване
Да
7.
В случай, че кандидатът ще извършва обучение по професионална квалификация, същият притежава активна лицензия от НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението.
Да
8.
В случай, че кандидатът ще извършва обучение по професионална квалификация представителите на обучаващия екип отговарят на държавните изисквания за извършване на съответното обучение
Да
9.
В случай, че кандидатът ще извършва обучения по ключови компетентности, представителите на обучаващия екип притежават образование и професионален опит съгласно Таблицата за определяне на допустимите почасови ставки (Приложение за информация към Насоките за кандидатстване)
Да
10.
В случай, че кандидатът ще извършва професионално ориентиране, същият притежава активна лицензия за професионално ориентиране, издадена от НАПОО.
Да
11.
В случай, че кандидатът е организация, предоставяща посреднически услуги на пазара на труда, същият е регистриран в Агенция по заетостта и притежава валидно удостоверение за регистрация за извършване на посредническа дейност по наемане на работа.
Да
IV. Група
РАЗДЕЛ ІII. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ / ІII.1. ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Удостоверение за актуално състояние на партньора/те, издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН. 
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.4 от Закона за търговския регистър;
Не
2.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс за 2013 г. и 2014 г. (индивидуален) или друг еквивалентен документ, съответстващ на счетоводните стандарти според дейността на партньора/те  - подписани с КЕП от поне едно от представляващите организацията лица  или сканирани и прикачени в ИСУН.

В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.

Изискванията за доказване на икономическото или финансовото състояние на партньора не се отнасят за бюджетните предприятия.
Не
3.
За новорегистрираните/новосъздадените предприятия – Счетоводен баланс и ОПР или друг еквивалентен документ, съответстващ на счетоводните стандарти според дейността на партньора за месеците, през които са съществували - подписани с КЕП от поне едно от представляващите организацията лица  или сканирани и прикачени в ИСУН 

В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.

Изискванията за доказване на икономическото или финансовото състояние на партньора не се отнасят за бюджетните предприятия.
Не
4.
За институции, регистрирани по Закона за професионалното образование и обучение (центрове за професионално обучение или центрове за информация и професионално ориентиране) – активна лицензия, издадена от Националната агенция за професионално образование и обучение (НАПОО) –сканирана и прикачена в ИСУН;
- В случай, че кандидатът е посочил № на лицензията от НАПОО в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване, информацията ще бъде проверена по служебен път;
Не
5.
Копие от Решение на ОбС, съгл. чл. 59 и сл. от ЗМСМА, за одобряване на споразумение за общинско сътрудничество, с партньора по проекта, когато партньор по проекта е община или район на община, заверено с подпис и текст „Вярно с оригинала” – сканирано и прикачено в ИСУН;
Не
6.
Удостоверение за код  на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт за предходната година /ако е приложимо/ - сканирано и прикачено в ИСУН
Не
V. Група
РАЗДЕЛ ІII. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ / ІІІ. 2 СПЕЦИФИЧНИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ /съгласно т. 3.1.3 от Насоките за кандидатстване/
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
	неправителствена организация;
	организация, предоставяща посреднически услуги на пазара на труда;  
	център за информация и професионално ориентиране; 
	център за професионално обучение;  
	социален партньор; 
	община или район на община, 
	работодател (в т.ч. общини и райони на общини и общинските предприятия по чл. 52 от ЗОС).
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна юридическа правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако разходва средства по проекта и извършва стопанска дейност).
Да
4.
За приключилите  две предходни финансови години, партньорът/те трябва да разполага/т с финансов ресурс (съгласно приложени Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс или друг еквивалентен документ, съответстващ на счетоводните стандарти според дейността на партньора) равен на или по-голям от 20% от стойността на прогнозните средства, които партньорът ще разходва по проекта - в случай, че е приложимо, т.е предвидено е партньорът/те да разходва/т средства по проекта;
Да
5.
Когато партньорът е новорегисрирана/новосъздадена организация, същите изисквания за финансов ресурс се отнасят и за него, за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период	
Да
6.
В случай, че партньорът ще извършва обучение по професионална квалификация, притежава активна лицензия от НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението.
В случай, че кандидатът е посочил № на лицензията от НАПОО на партньора в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване, информацията ще бъде проверена по служебен път.
Да
7.
В случай, че партньорът ще извършва обучение по професионална квалификация представителите на обучаващия екип отговарят на държавните изисквания за извършване на съответното обучение
Да
8.
В случай, че партньорът ще извършва обучения по ключови компетентности, представителите на обучаващия екип притежават образование и професионален опит съгласно Таблицата за определяне на допустимите почасови ставки (Приложение за информация към Насоките за кандидатстване)
Да
9.
В случай, че партньорът ще извършва професионално ориентиране, притежава активна лицензия за професионално ориентиране, издадена от НАПОО.
Да
10.
В случай, че партньорът е организация, предоставяща посреднически услуги на пазара на труда, е регистриран в Агенция по заетостта и притежава валидно удостоверение за регистрация за извършване на посредническа дейност по наемане на работа.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.