Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
РАЗДЕЛ І: КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Да
2.
Формулярът за кандидатстване  е подписан с КЕП поне от едно лице, представляващо кандидата
Да
3.
Текстът на предложението е на български език
Да
4.
Дейностите приключват не по-късно от 31.12.2017 г.
Да
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
6.
Проектното предложение отговоря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на Република България.
Да
7.
Целевата група е допустима.
Да
8.
Проектното предложение включва информация за прилаганата от организацията/те методология за идентифициране.

Информацията за прилаганата от организацията/те методология за идентифициране се представя като отделен документ, сканиран и прикачен в ИСУН, подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) от лице с право да представлява кандидата.

Да
9.
Проектното предложение съдържа мерки за информиране и публичност, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020.
Да
10.
В проектното предложение са заложени основните индикатори за изпълнение и резултат и са количествено определени.
Да
11.
В проектното предложение са застъпени и обосновани всички хоризонталните принципи, описани в т. 2.1 от Насоките за кандидатстване.
Да
12.
Бюджетът на проекта е представен съгласно изисквания формат и е изразен в лева
Да
13.
Сумата на исканата безвъзмездна финансова помощ е по-голяма от или равна на минималния размер на допустимата безвъзмездна финансова помощ.
Да
14.
Сумата на исканата безвъзмездна финансова помощ е по-малка от или равна на максималния размер на допустимата безвъзмездна финансова помощ
Да
15.
Автобиографията на ръководителя на проекта и на ключовите експерти (ако е приложимо) - Приложение І е/са попълнена/и, подписана/и от съответното/те лице/а, сканирана/и и прикачена/и  в ИСУН 2020
Не
16.
Декларацията на кандидата/партньора (Приложение ІІ и Приложение ІІ-1 само за кандидати/партньори общини и райони на общини) е попълнена по образец и е подписана с КЕП от всяко едно от лицата, представляващи кандидата/партньора, независимо дали го представляват заедно или  поотделно/подписана на хартия от всяко едно от лицата, представляващи кандидата/партньора, независимо дали го представляват заедно или поотделно, сканирани и прикачени в ИСУН 2020
Не
17.
Декларацията за минимални и държавни помощи е попълнена по образец (Приложение ІІІ) и подписана с КЕП от поне едно от представляващите кандидата/партньора/те лица или подписана на хартия от поне едно от представляващите кандидата/партньора/те лица, сканирана и прикачена в ИСУН
Не
18.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013
Да
19.
Когато по проекта е предвидено да се предоставят обучения за придобиване на професионална квалификация и/или ключови компетентности и обучените лица да бъдат наети от работодател/и по Дейност 4 (субсидирана заетост), работодателят/те е/са кандидат или партньор/и по проекта
Да
20.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва  обучение/я по професионална квалификация, за всяко от предвидените по проекта обучения е спазена  минималната продължителност, посочена в т. 3.1.6. от Насоките за кандидатстване
Да
21.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва  обучение/я по ключови компетентности, за всяко от предвидените по проекта обучения е спазена  минималната продължителност, посочена в т. 3.1.6. от Насоките за кандидатстване
Да
II. Група
РАЗДЕЛ II. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА / II. 1. ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Удостоверение за актуално състояние от кандидата, издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН. В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.4 от Закона за Търговския регистър
Не
2.
Счетоводен баланс и ОПР за 2014  и  2013 финансова година или друг еквивалентен документ, съответстващ на счетоводните стандарти според дейността на кандидата -  подписани с КЕП от поне едно от представляващите организацията лица  или сканирани и прикачени в ИСУН. 

Изискванията за доказване на икономическото или финансовото състояние на кандидата не се отнасят за бюджетните предприятия.
Не
3.
За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс и ОПР или друг еквивалентен документ, съответстващ на счетоводните стандарти според дейността на кандидата за месеците, през които са съществували – подписани с КЕП от поне едно от представляващите организацията лица  или сканирани и прикачени в ИСУН.

Изискванията за доказване на икономическото или финансовото състояние на кандидата не се отнасят за бюджетните предприятия.
Не
4.
За институции, регистрирани по Закона за професионалното образование и обучение (центрове за професионално обучение или центрове за информация и професионално ориентиране) - активна лицензия, издадена от Националната агенция за професионално образование и обучение (НАПОО) – сканирана и прикачена в ИСУН;

- В случай, че кандидатът е посочил № на лицензията от НАПОО в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване, информацията ще бъде проверена по служебен път.
Не
5.
Копие от Решение на ОбС, съгл. чл. 59 и сл. от ЗМСМА, за одобряване на споразумение за общинско сътрудничество, с партньора/ите по проекта, когато кандидат е община или район на община и има партньор/и по проекта, заверено с подпис и текст „Вярно с оригинала” – сканирано и прикачено в ИСУН
Не
6.
Удостоверение за код  на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт за предходната година /ако е приложимо/- сканирано и прикачено в ИСУН
Не
III. Група
РАЗДЕЛ II. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА / ІI.2. СПЕЦИФИЧНИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА(съгласно т. 3.1.2. от Насоките за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица:
	неправителствена организация;
	организация, предоставяща посреднически услуги на пазара на труда;  
	център за информация и професионално ориентиране; 
	център за професионално обучение;  
	социален партньор (национално представителна организация на работниците и служителите и на работодателите, в съответствие с изискванията на Кодекса на труда); 
	община или район на община, 
	работодател (в т.ч. общини и райони на общини и общинските предприятия по чл. 52 от ЗОС).
Да
2.
Кандидатът е лице, със самостоятелна юридическа правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Да
4.
За приключилите  две предходни финансови години, кандидатът разполага с финансов ресурс (съгласно приложени Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс  или друг еквивалентен документ, съответстващ на счетоводните стандарти според дейността на кандидата) равен или по-голям на максимално допустимия размер на авансовото плащане (20% от стойността на безвъзмездната финансова помощ)
Да
5.
Когато кандидатът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период;
Да
6.
Кандидатът е пряко отговорен за подготовката, управлението и изпълнението на дейностите по проекта, а не изпълнява ролята на посредник - видно от разпределението на дейностите във Формуляра за кандидатстване
Да
7.
В случай, че кандидатът ще извършва обучение по професионална квалификация, същият притежава активна лицензия от НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението.
Да
8.
В случай, че кандидатът ще извършва обучение по професионална квалификация представителите на обучаващия екип отговарят на държавните изисквания за извършване на съответното обучение
Да
9.
В случай, че кандидатът ще извършва обучения по ключови компетентности, представителите на обучаващия екип притежават образование и професионален опит съгласно Таблицата за определяне на допустимите почасови ставки (Приложение за информация към Насоките за кандидатстване)
Да
10.
В случай, че кандидатът ще извършва професионално ориентиране, същият притежава активна лицензия за професионално ориентиране, издадена от НАПОО.
Да
11.
В случай, че кандидатът е организация, предоставяща посреднически услуги на пазара на труда, същият е регистриран в Агенция по заетостта и притежава валидно удостоверение за регистрация за извършване на посредническа дейност по наемане на работа.
Да
IV. Група
РАЗДЕЛ ІII. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ / ІII.1. ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Удостоверение за актуално състояние на партньора/те, издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН. 
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.4 от Закона за търговския регистър;
Не
2.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс за 2013 г. и 2014 г. (индивидуален) или друг еквивалентен документ, съответстващ на счетоводните стандарти според дейността на партньора/те  - подписани с КЕП от поне едно от представляващите организацията лица  или сканирани и прикачени в ИСУН.

В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.

Изискванията за доказване на икономическото или финансовото състояние на партньора не се отнасят за бюджетните предприятия.
Не
3.
За новорегистрираните/новосъздадените предприятия – Счетоводен баланс и ОПР или друг еквивалентен документ, съответстващ на счетоводните стандарти според дейността на партньора за месеците, през които са съществували - подписани с КЕП от поне едно от представляващите организацията лица  или сканирани и прикачени в ИСУН 

В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.

Изискванията за доказване на икономическото или финансовото състояние на партньора не се отнасят за бюджетните предприятия.
Не
4.
За институции, регистрирани по Закона за професионалното образование и обучение (центрове за професионално обучение или центрове за информация и професионално ориентиране) – активна лицензия, издадена от Националната агенция за професионално образование и обучение (НАПОО) –сканирана и прикачена в ИСУН;
- В случай, че кандидатът е посочил № на лицензията от НАПОО в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване, информацията ще бъде проверена по служебен път;
Не
5.
Копие от Решение на ОбС, съгл. чл. 59 и сл. от ЗМСМА, за одобряване на споразумение за общинско сътрудничество, с партньора по проекта, когато партньор по проекта е община или район на община, заверено с подпис и текст „Вярно с оригинала” – сканирано и прикачено в ИСУН;
Не
6.
Удостоверение за код  на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт за предходната година /ако е приложимо/ - сканирано и прикачено в ИСУН
Не
V. Група
РАЗДЕЛ ІII. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ / ІІІ. 2 СПЕЦИФИЧНИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ /съгласно т. 3.1.3 от Насоките за кандидатстване/
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
	неправителствена организация;
	организация, предоставяща посреднически услуги на пазара на труда;  
	център за информация и професионално ориентиране; 
	център за професионално обучение;  
	социален партньор; 
	община или район на община, 
	работодател (в т.ч. общини и райони на общини и общинските предприятия по чл. 52 от ЗОС).
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна юридическа правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако разходва средства по проекта и извършва стопанска дейност).
Да
4.
За приключилите  две предходни финансови години, партньорът/те трябва да разполага/т с финансов ресурс (съгласно приложени Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс или друг еквивалентен документ, съответстващ на счетоводните стандарти според дейността на партньора) равен на или по-голям от 20% от стойността на прогнозните средства, които партньорът ще разходва по проекта - в случай, че е приложимо, т.е предвидено е партньорът/те да разходва/т средства по проекта;
Да
5.
Когато партньорът е новорегисрирана/новосъздадена организация, същите изисквания за финансов ресурс се отнасят и за него, за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период	
Да
6.
В случай, че партньорът ще извършва обучение по професионална квалификация, притежава активна лицензия от НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението.
В случай, че кандидатът е посочил № на лицензията от НАПОО на партньора в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване, информацията ще бъде проверена по служебен път.
Да
7.
В случай, че партньорът ще извършва обучение по професионална квалификация представителите на обучаващия екип отговарят на държавните изисквания за извършване на съответното обучение
Да
8.
В случай, че партньорът ще извършва обучения по ключови компетентности, представителите на обучаващия екип притежават образование и професионален опит съгласно Таблицата за определяне на допустимите почасови ставки (Приложение за информация към Насоките за кандидатстване)
Да
9.
В случай, че партньорът ще извършва професионално ориентиране, притежава активна лицензия за професионално ориентиране, издадена от НАПОО.
Да
10.
В случай, че партньорът е организация, предоставяща посреднически услуги на пазара на труда, е регистриран в Агенция по заетостта и притежава валидно удостоверение за регистрация за извършване на посредническа дейност по наемане на работа.
Да