Критерии за оценка

I. Група
I.	КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от кандидата, а за кандидати юридически лица - от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено от него лице и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език   .
Кандидатът подписва формуляра с валиден КЕП към датата на кандидатстване с титуляр и автор - физическото лице, което е законен представител на кандидата или КЕП с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е законен представител на предприятието-кандидат. Когато кандидатът е юридическо лице и се представлява от няколко лица ЗАЕДНО, формулярът се подписва от всяко от тях с КЕП. За целите на процедурата под „лице с право да представлява кандидата“ следва да се разбира официален представител на кандидата.
Да
2.
В проектното предложение (Формуляра за кандидатстване и/или Основна информация на проектното предложение (Приложение 1 от документи за попълване към УК) и/или Таблица за допустими инвестиции и дейности (Приложение 2 от документи за попълване към УК) следва да се  съдържа следната  информация: 
 1. Наименование на проектното предложение; 
 2. Данни за кандидата: ЕИК, ЕГН, банкова сметка, правно-организационна форма на лицето, пол на собственика/управителя, възраст на собственика/управителя, брой на работните места, които ще бъдат осигурени чрез осъществяването на проекта (ако е приложимо), сектор на основната дейност по Класификацията на икономическите дейности (КИД) на юридическото лице; 
 3. Място на извършване на проектните дейности (област, община, населено място и др.); 
 4. Декларативна част в Основна информация на проектното предложение;
 5. Стойност на разходите, за които се кандидатства; 
 6. Стойност на субсидията, за която се кандидатства;
 7. Стойност на разходите и субсидията на междинното плащане, в случай че се кандидатства за такова; 
 8. Сектор на дейността, за която се кандидатства по КИД;
Да
3.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение в рамките на един краен срок по процедурата за предоставяне на БФП.
Да
4.
Целите на проекта съответстват на: 
	Цел 3 на Регламент 1305/2013 г. на ЕС;
	Приоритети/области с поставен акцент от ПРСР 2014 -2020;
	Стратегията за ВОМР на МИГ - Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово.
Да
5.
Проектът е в съответствие с поне един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1. Равнопоставеност и недопускане на дискриминация - насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. Европейският съюз насърчава равнопоставеността както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи и се стреми да отстрани всички дейности, водещи до неравнопоставеност. В този контекст, настоящата процедура е отворена за всички кандидати, които отговарят на изискванията, посочени в Условията за кандидатстване, независимо от техния пол, етническа принадлежност или вид увреждане.
2. Устойчиво развитие - подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на  МИГ - Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово.
Да
7.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението съгласно УК -  продължителността на проекта е в рамките на 36  (тридесет и шест) месеца и е налице съответствие в продължителността на проекта, посочена от кандидата в  отделените чести  на проектното предложение.
Крайният срок е не по-късно от 30.06.2025 г.
Да
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта. Заявените от кандидата общи допустими разходи са в границите:
Не по-малко от 9 779,00 лева /5 000 евро/ и не повече от  19 965,05 лева /10 208,12 евро/.
Да
9.
Заявеният от кандидата интензитет на помощта е в размер на:
До 100 % - когато получател е публично лице, читалище или юридическо лице с нестопанска цел и проектът не генерира приход съгласно „Анализ  разходи-ползи“ (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ;
 2. До 70 % - когато получател е публично лице и проектът генерира приход съгласно представения „Анализ разходи-ползи“ (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ;
3. До 60 % - когато получател е частно лице;
4. До 70 % - когато получател е частно лице и проектът е в обществена полза.
Да
10.
В проектното предложение са включени приложимите за проектното предложение индикатори за резултат и е налице съответствие относно представената информация за индикаторите/показателите, включени  в проектното предложение в различните части на ПП.
Да
11.
В проектното предложение, кандидатът е описал механизми за устойчивост на резултатите след приключване на дейностите и/или тяхното мултиплициране.
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА - ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
1. Основна информация за проектното предложение (Приложение №1), с подпис и печат на кандидата, сканирана във формат „pdf” или „jpg“. Информацията се подписва от представляващия кандидата.
Да
2.
2. Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 (Приложение №1A), с подпис и печат на кандидата, сканиран във формат „pdf” .
Да
3.
3. Таблица за допустими инвестиции и дейности по подмярка 19.2. (Приложение №2), с подпис и печат на кандидата, сканирана във формат „pdf” или „jpg“. Представя се и във формат „xls“/„xlsх“.
Да
4.
4. Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
5.
5. Решение на компетентния орган на кандидата за кандидатстване по реда на настоящата процедура и одобрение на партньорство по проекта и подписване на Споразумение за партньорство (ако и приложимо). Представят се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
6.
6. Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни (Приложение № 3) и Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни, (Приложение № 3-А)  подписани от кандидата и сканирани. Представят се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
7.
7. Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение № 4) -  подписана лично от представляващия/
представляващите кандидата, сканирана/и във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
8.
8. Свидетелство за съдимост, издадено не по-рано от 3 месеца преди датата на подаване на проектното предложение - на представляващия/представляващите кандидата. Представя/т се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
9.
9. Удостоверение за липса на публични задължения на кандидата по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК и Удостоверение за липса на задължения на кандидата към общината по седалището на кандидата, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им.
Представят се сканирани във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
10.
10. Декларация за нередности (Приложение № 5), подписана, сканирана във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
11.
11. Копие от учредителен акт, устав или друг учредителен документ на кандидата, във формат „pdf“ или „jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Да
12.
12. Удостоверение за актуално правно състояние издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Да
13.
13. Удостоверение, потвърждаващо, че кандидатът не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Да
14.
14. Удостоверение, потвърждаващо, че кандидатът не е в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Да
15.
15. Декларация по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (Приложение №7 и №7А) (по образец, утвърден от министъра на икономиката) с подпис/и, печат. Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (приложимо за кандидати - предприятия по смисъла на ЗМСП, Читалища и ЮЛНЦ).
Да
16.
16. Декларация за икономическа/неикономическа дейност на кандидата (по образец Приложение №18 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване), вкл. отчитайки и характера на конкретните проектни дейности, които ще осъществяват и Годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово - счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност. 
Представя се  с подпис и печат, във формат „pdf или “jpg“.
Да
17.
17. 	Декларация за минимални и държавни помощи (по образец Приложение № 8 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване). Представя с подпис/и, печат се във формат „pdf“ или “jpg“. Декларацията се подписва задължително от представляващия/
представляващите кандидата.
Да
18.
18. Справка за дълготрайните активи, приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (приложимо за новорегистрирани кандидати).  Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване).
Да
19.
19. Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване).
Да
20.
20. Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда и Закона за биологичното разнообразие (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. 
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган).
Да
21.
21. Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (ако е приложимо). Представят се във формат „pdf“ или “jpg“.
Да
22.
22. Сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за възлагане на обществена поръчка, вкл. в случай на възлагане на обществена поръчка  по реда на чл. 20, ал. 4 от ЗОП чрез директно възлагане (важи, в случай че проектът включва предварителни разходи по т. 8 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, договорени/извършени преди  датата на подаване на проектното предложение). 
Представят се във формат „pdf“ или “jpg.
Не
23.
23. Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение за разходи за консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения 
(важи, в случай че проектът включва разходи по т. 8 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” и същите са извършени преди подаване на проектното предложение.). Представят се във формат „pdf“ или “jpg.
Не
24.
24. Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.
Не
25.
25. Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат следното минимално съдържание - наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, с вкл. техническа спецификация на активите/услугите, срок за изпълнение, количество и начин на доставка, ценово предложение в левове или евро, с посочен ДДС, ведно със запитвания за представяне на оферти по образец Приложение №12 (Приложимо и за предварителни разходи по т. 8 от раздел 14.1 „Допустими разходи“). 
Представят се във формат „pdf“ или “jpg“.
Не
26.
26. Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили изборът му (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и няма да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор. Приложимо и за предварителни разходи по  т. 8 от раздел 14.1 „Допустими разходи. Представят се във формат „pdf“ или “jpg“.
Не
27.
27. Предварителни или окончателни договори за услуги/доставки - обект на инвестицията, с детайлно описание на техническите характеристики, включително с посочени марка, модел (когато е приложимо), и срок за изпълнение, количество и начин на доставка, цена в левове или евро с посочен ДДС (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и разходите не попадат в обхвата на ПМС  № 160/1.07.2016 г. и кандидатът няма задължение да провежда процедура за избор на изпълнител след сключване на административен договор. Приложимо и за предварителни разходи по т.8 от раздел 14.1 „Допустими разходи“).
Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
28.
28. Документ за правосубектност съгласно националното законодателство на оферентите, в случаите, когато са чуждестранни лица. Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (ако е приложимо).
Не
29.
29. Анализ разходи-ползи (финансов анализ) - Приложение № 6 и № 6А. Представят се във формат „pdf“ или “jpg“ и таблиците към анализа във формат „xls“/„xlsx“. Законният представител на кандидата задължително подписва собственоръчно всяка страница на Анализа, след което се същият се сканира във формат „pdf“/ “jpg“и прикачва в ИСУН 2020.
Забележка: В Приложения № 6 и № 6-А кандидатите, които ще провеждат процедура за избор на изпълнител с публична покана по реда на ПМС №160/2016 г. или процедура за избор на изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, не следва да посочват марка и модел на планираните за закупуване активи. В тези случаи кандидатите следва да посочат техническа спецификация с минимални технически параметри на планираните за доставка активи.
Да
30.
30. Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020, Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020, Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" 2014 - 2020, Оперативна програма „Околна среда“  2014 - 2020 (Приложение № 14). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.
Да
31.
31. Декларация за наличие/липса на двойно финансиране (Приложение №9). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. Декларацията се от представляващия/управляващия кандидата.
Да
32.
32. Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия и недопускане създаването на такива при одобрение на проекта (Приложение №10). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.  Декларацията се от представляващия/управляващия кандидата.
Да
33.
33. Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ (Приложение №11). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. Представя се от представляващия/управляващия кандидата.
Да
34.
34. Декларация за свързаност (Приложение № 13). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.    
(Представя се от кандидати, които не са публично правни организации по смисъла на & 2, т. 43 от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки. 
Декларацията се попълва от представляващия/управляващия кандидата. Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговското дружество, всеки член на настоятелството на читалището или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел).
ВАЖНО! Декларацията следва да бъде попълнена и подписана от всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин). 
Когато Читалището или ЮЛНЦ не попада в хипотезите на & 2, т.43 ат ДР на ЗОП, членовете на неговото настоятелство имат задължение да попълват декларация съгласно Заповед № РД 09 - 647/03.07.2019 г. на Заместник-министъра на земеделието и Ръководител на УО на ПРСР, изменена със заповед № РД - 903/19.09.2020 г.
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ПАРТНЬОРИТЕ - ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ АСОЦИИРАНИЯ/ИТЕ ПАРТНЬОР/И:
Критерий Води до отхвърляне
1.
35. Споразумение за партньорство (Приложение № 16). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. Представя се подписано от представляващите кандидата и асоциираните партньорите по проекта.
Да
2.
36. Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни (Приложение № 3) и Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни, (Приложение № 3-А)  от асоциираните партньори. Представят се във формат „pdf“ или „jpg“.
Декларацията се подписва от всички лица, представляващи или управляващи асоцииирания/ните ПАРТНЬОР/И.
Да
3.
37. Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение №4) -  подписана лично от представляващия/представляващите асоцииирания/ните ПАРТНЬОР/И. Представя/т се сканирана/и във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
4.
38. Свидетелство за съдимост,  издадено не по-рано от 3 месеца преди датата на подаване на проектното предложение - на представляващия/представляващите асоцииирания/ните ПАРТНЬОР/И. Представя/т се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
5.
39. Удостоверение за липса на публични Удостоверение за липса на публични задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК на асоциирания партньор и Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на асоциирания ПАРТНЬОР, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им -  сканирани във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
6.
40. Декларация за нередности от асоциирания/ите партньор/и (Приложение № 5), подписана, сканирана във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
7.
41. Решение на компетентния орган на асоциирания/ните ПАРТНЬОР/И одобрение на партньорство по проекта и подписване на Споразумение за партньорство по настоящата процедура. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
8.
42. Копие от учредителен акт, устав или учредителен документ на асоцииирания/ните ПАРТНЬОР/И, във формат „pdf“ или „jpg“. (Не се изисква от асоциирани партньори, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Да
9.
43. Удостоверение за актуално правно състояние на асоциирания/ните ПАРТНЬОР/И, издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.  (Не се изисква от асоциирани партньори, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Да
10.
44. Удостоверение, потвърждаващо, че асоцииирания/ните ПАРТНЬОР/И, не е/са в открито производство по несъстоятелност или не е/са обявен/и в несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (Не се изисква от асоциирани партньори, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Да
11.
45. Удостоверение, потвърждаващо, че асоцииирания/ните ПАРТНЬОР/И, не е/са в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (Не се изисква от асоциирани партньори, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Да
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА - ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА - СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ЗА ДЕЙНОСТИ СВЪРЗАНИ С НАРОДНИ ОБИЧАИ, ТРАДИЦИОННИ И ФОЛКЛОРНИ СЪБИТИЯ, ФЕСТИВАЛИ И ДР. ПОДОБНИ СЪБИТИЯ И СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ЗА ИНФОРМАЦИОННИ ДЕЙНОСТИ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
46. График за провеждане на планираните дейности (Приложение №15). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. Графикът се представя подписан от представляващия/управляващия кандидата. (приложимо в случай, че в проектното предложение включва инвестиции за организиране на фестивали, събори и други подобни събития).
Да
2.
47. Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. Обосновката се представя подписана от  представляващия/управляващия кандидата. (приложимо в случай на закупуване на закупуване на оборудване, необходимо за изпълнение на дейностите (носии, озвучителна техника, компютърна техника, техника за заснемане на филми и видео и др.).
Да
3.
48. Писмено становище от сценограф/художник. Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (приложимо в случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване).
Да
4.
49. Писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност (приложимо в случай че в проектното предложение включва инвестиции за организиране на фестивали, събори и други подобни събития). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.
Да
5.
50. Учебна програма за всяка информационна дейност. (приложимо в случай че в проектното предложение да включва разходи за информационни дейности). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.
Да
6.
51. График за провеждане на планираните дейности за всяка информационна дейност по проекта (приложимо в случай че в проектното предложение да включва разходи за информационни дейности). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.
Да
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА - ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА -  документи, доказващи съответствие с критериите за подбор/оценка
Критерий Води до отхвърляне
1.
52. Декларация за получена подкрепа за реализация на проекти (Приложение №17). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (декларацията се представя се в случай че кандидатът заявява приоритет по критерий №3 „Собственикът и представляващият кандидата не са получавали подкрепа за реализация на проекти, финансирани от фондове на ЕС или други донорски програми, независимо дали чрез кандидата или чрез друго юридическо лице, в което участват“).
Не
VI. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е: 
1. Юридическо лице с нестопанска цел  (ЮЛНЦ) в обществена полза, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел;
2. Читалище, регистрирано по Закона за народните читалища;
3. Настоятелство, регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел, съгласно Закона за предучилищното и училищното образование (Обн. - ДВ, бр. 79 от 13.10.2015 г., в сила от 01.08.2016 г.).
4. Културна организация, регистрирани по Закона за закрила и развитие на културата.
Да
2.
1. Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на МИГ - Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово и планира да осъществява дейностите по проекта на територията на действие на същата МИГ.
2. Не е допустим получател на финансова помощ клон на юридическо лице, ако юридическото лице, открило клона, не отговаря на изискванията по т. 1.
Да
3.
Кандидатът/представляващия/представляващите кандидата не попада/т по което и да е от условията, посочени в посочени в приложение към Заповед № РД 09-359 от 27.04.2020г., изменена със Заповед № РД 09-442 от 04.06.2020г. на Заместник-министъра на земеделието (Приложение №4)
Да
4.
Собствениците и представляващите  по закон или пълномощие, техните управители (за юридическите лица), всеки от съдружниците в търговски дружества, членовете на Управителния съвет/Настоятелство (на ЮЛНЦ/Читалища) не са:
•	Свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или с кмета на съответните общини на територията на МИГ.
•	Член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не са свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
•	Свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
 (Приложимо за кандидати, които не са публично правни организации по смисъла на & 2, т.43 от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки.
Да
5.
Кандидатът не е МИГ - Гоце Делев - Гърмен - Хаджидимово
Да
6.
Кандидатът не е голямо предприятие по смисъла на Закона за малките и средни предприятия (ЗМСП).
(Приложимо за кандидати – предприятия, Читалища и ЮЛНЦ).
Да
VII. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА АСОЦИИРАНИТЕ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Допустими партньори (асоциирани партньори) са :
1. Юридически лица с нестопанска цел  (ЮЛНЦ) в обществена полза, регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел;
2. Читалища, регистрирани по Закона за народните читалища;
3. Настоятелства, регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел, съгласно Закона за предучилищното и училищното образование (Обн. - ДВ, бр. 79 от 13.10.2015 г., в сила от 01.08.2016 г.).
4. Културни организации, регистрирани по Закон за закрила и развитие на културата.
Да
2.
1. Асоциираният партньорът трябва да има седалище и адрес на управление на територията на МИГ - Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово.
2. Не е допустим асоцииран партньор клон на юридическо лице или на едноличен търговец, ако юридическото лице или едноличният търговец, открил клона, не отговаря на изискванията на т.1.
Да
3.
МИГ - Гоце Делев - Гърмен - Хаджидимово не е асоцииран партньор по проектното предложение.
Да
4.
Асоциираният партньор/представляващия /представляващите асоциирания партньор/и не попада/т по което и да е от условията, посочени в посочени в приложение към Заповед № РД 09-359 от 27.04.2020 г., изменена със Заповед № РД 09-442 от 04.06.2020г. на Заместник-министъра на земеделието и Декларация за липса на основания за отстраняване по образец Приложение № 4
Да
5.
Между кандидатът и асоциираните партньори по настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна помощ не е налице конфликт на интереси по смисъла на чл. 61, параграф 3 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 .
Да
VIII. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТE ДЕЙНОСТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата, изброени в т. 13.1. от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на общите условия за допустимост на проектните дейности,  посочени в  точка 13.2 от Условията за кандидатстване, т. I. Общи условия за допустимост на проектните дейности.
Да
3.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на специфичните условия за допустимост на проектните дейности,  посочени в  точка 13.2 от Условията за кандидатстване, т. II. Специфични изисквания за проекти, включващи дейности за организиране на фестивали, събори и други подобни събития и т. III. Специфични изисквания за проекти, включващи информационни дейности (ако е приложимо).
Да
4.
В проектното предложение не са включени дейности, посочени като недопустими съгласно точка 13.3.  Недопустими дейности  от Раздел 13. Дейности, допустими за финансиране.
Да
IX. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ И ОСНОВАТЕЛНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14.1. от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост, посочени в т. 14.2. от Условията за кандидатстване, подточки 1 – 7.
Да
3.
Проверка  на основателността на предложените за финансиране разходи, включени в проектното предложение чрез съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти, при прилагане на метода посочен в подточки 8 - 9 на т. 14.2. Условия за допустимост на разходите/Раздел 14. Категории разходи, допустими за финансиране.
Не
4.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатстване.
Не
X. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите и разходите по проекта не са   финансирани със средства от ЕСИФ или чрез други инструменти на Европейския съюз, както и с други публични средства или донорски програми, различни от тези на бенефициента за дейностите.
Да
XI. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
По проекта не са налице изкуствено създадени условия*
* „Изкуствено създадени условия“ е всяко установено условие по смисъла на чл. 60 от Регламент (ЕС) № 1306/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година относно финансирането, управлението и мониторинга на общата селскостопанска политика и за отмяна на регламенти (ЕИО) № 352/78, (ЕО) № 165/94, (ЕО) № 2799/98, (ЕО) № 814/2000, (ЕО) № 1290/2005 и (ЕО) № 485/2008 на Съвета.
Да
XII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ/МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил обосновка и аргументирал, чрез посочване на конкретни данни, липсата на въздействие върху търговията между държавите членки, в съответствие с решенията на Европейската комисия по т. 197 от Известие на Комисията относно понятието държавна помощ, посочено в чл.107, пар. 1  от ДФЕС. (Приложимо за проектни предложения, които ще се реализират н режим на „непомощ“).
Не
2.
Кандидатът отговаря на изискванията за минимални помощи по Регламент (ЕС) №1407/2013  и финансовото подпомагане  представлява „минимална помощ“ по смисъл на чл.107, параграф 1 от ДФЕС и дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Потенциалните кандидати не могат да участват в процедура и да получат безвъзмездна финансова помощ, в случай че дейностите за които кандидатстват попадат в забранителните режими на Регламент на Комисията (ЕС) № 1407/2013 (приложимо за кандидати - предприятия по смисъла на правилата в областта на държавните и минимални помощи).
Да
3.
Финансовата помощ за един кандидат/ползвател, заедно с другите получени минимални помощи не  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години, включително текущата (приложимо за кандидати - предприятия по смисъла на правилата в областта на държавните и минимални помощи)
Да
XIII. Група
ПРОВЕРКА НА АНАЛИЗ „РАЗХОДИ - ПОЛЗИ“
Критерий Води до отхвърляне
1.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения Анализ „Разходи - ползи“:
1. До 100 % - когато получател е публично лице, читалище или юридическо лице с нестопанска цел и проектът не генерира приход съгласно Анализ „Разходи-ползи“ (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ;
 2. До 70 % - когато получател е публично лице и проектът генерира приход съгласно представения Анализ „Разходи-ползи“ (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ;
3. До 60 % - когато получател е частно лице;
4. До 70 % - когато получател е частно лицеи  проектът е в обществена полза.
5. Заявената от кандидата БФП е в съответствие с определения  интензитет на помощта, съгласно Анализ „Разходи  - ползи“.
6. Проверката на Анализ „Рразходи - ползи“ се извършва по показатели, определени от ДФЗ.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.