|
I. КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от кандидата, а за кандидати юридически лица - от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено от него лице и е на български език, с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език .
Кандидатът подписва формуляра с валиден КЕП към датата на кандидатстване с титуляр и автор - физическото лице, което е законен представител на кандидата или КЕП с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е законен представител на предприятието-кандидат. Когато кандидатът е юридическо лице и се представлява от няколко лица ЗАЕДНО, формулярът се подписва от всяко от тях с КЕП. За целите на процедурата под „лице с право да представлява кандидата“ следва да се разбира официален представител на кандидата.
|
Да
|
|
2. |
В проектното предложение (Формуляра за кандидатстване и/или Основна информация на проектното предложение (Приложение 1 от документи за попълване към УК) и/или Таблица за допустими инвестиции и дейности (Приложение 2 от документи за попълване към УК) следва да се съдържа следната информация:
1. Наименование на проектното предложение;
2. Данни за кандидата: ЕИК, ЕГН, банкова сметка, правно-организационна форма на лицето, пол на собственика/управителя, възраст на собственика/управителя, брой на работните места, които ще бъдат осигурени чрез осъществяването на проекта (ако е приложимо), сектор на основната дейност по Класификацията на икономическите дейности (КИД) на юридическото лице;
3. Място на извършване на проектните дейности (област, община, населено място и др.);
4. Декларативна част в Основна информация на проектното предложение;
5. Стойност на разходите, за които се кандидатства;
6. Стойност на субсидията, за която се кандидатства;
7. Стойност на разходите и субсидията на междинното плащане, в случай че се кандидатства за такова;
8. Сектор на дейността, за която се кандидатства по КИД;
|
Да
|
|
3. |
Кандидатът е подал само едно проектно предложение в рамките на един краен срок по процедурата за предоставяне на БФП.
|
Да
|
|
4. |
Целите на проекта съответстват на:
Цел 3 на Регламент 1305/2013 г. на ЕС;
Приоритети/области с поставен акцент от ПРСР 2014 -2020;
Стратегията за ВОМР на МИГ - Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово.
|
Да
|
|
5. |
Проектът е в съответствие с поне един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1. Равнопоставеност и недопускане на дискриминация - насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. Европейският съюз насърчава равнопоставеността както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи и се стреми да отстрани всички дейности, водещи до неравнопоставеност. В този контекст, настоящата процедура е отворена за всички кандидати, които отговарят на изискванията, посочени в Условията за кандидатстване, независимо от техния пол, етническа принадлежност или вид увреждане.
2. Устойчиво развитие - подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
|
Да
|
|
6. |
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на МИГ - Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово.
|
Да
|
|
7. |
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението съгласно УК - продължителността на проекта е в рамките на 36 (тридесет и шест) месеца и е налице съответствие в продължителността на проекта, посочена от кандидата в отделените чести на проектното предложение.
Крайният срок е не по-късно от 30.06.2025 г.
|
Да
|
|
8. |
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта. Заявените от кандидата общи допустими разходи са в границите:
Не по-малко от 9 779,00 лева /5 000 евро/ и не повече от 19 965,05 лева /10 208,12 евро/.
|
Да
|
|
9. |
Заявеният от кандидата интензитет на помощта е в размер на:
До 100 % - когато получател е публично лице, читалище или юридическо лице с нестопанска цел и проектът не генерира приход съгласно „Анализ разходи-ползи“ (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ;
2. До 70 % - когато получател е публично лице и проектът генерира приход съгласно представения „Анализ разходи-ползи“ (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ;
3. До 60 % - когато получател е частно лице;
4. До 70 % - когато получател е частно лице и проектът е в обществена полза.
|
Да
|
|
10. |
В проектното предложение са включени приложимите за проектното предложение индикатори за резултат и е налице съответствие относно представената информация за индикаторите/показателите, включени в проектното предложение в различните части на ПП.
|
Да
|
|
11. |
В проектното предложение, кандидатът е описал механизми за устойчивост на резултатите след приключване на дейностите и/или тяхното мултиплициране.
|
Да
|
|
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА - ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
1. Основна информация за проектното предложение (Приложение №1), с подпис и печат на кандидата, сканирана във формат „pdf” или „jpg“. Информацията се подписва от представляващия кандидата.
|
Да
|
|
2. |
2. Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 (Приложение №1A), с подпис и печат на кандидата, сканиран във формат „pdf” .
|
Да
|
|
3. |
3. Таблица за допустими инвестиции и дейности по подмярка 19.2. (Приложение №2), с подпис и печат на кандидата, сканирана във формат „pdf” или „jpg“. Представя се и във формат „xls“/„xlsх“.
|
Да
|
|
4. |
4. Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
|
Да
|
|
5. |
5. Решение на компетентния орган на кандидата за кандидатстване по реда на настоящата процедура и одобрение на партньорство по проекта и подписване на Споразумение за партньорство (ако и приложимо). Представят се във формат „pdf“ или „jpg“.
|
Да
|
|
6. |
6. Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни (Приложение № 3) и Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни, (Приложение № 3-А) подписани от кандидата и сканирани. Представят се във формат „pdf“ или „jpg“.
|
Да
|
|
7. |
7. Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение № 4) - подписана лично от представляващия/
представляващите кандидата, сканирана/и във формат „pdf“ или „jpg“.
|
Да
|
|
8. |
8. Свидетелство за съдимост, издадено не по-рано от 3 месеца преди датата на подаване на проектното предложение - на представляващия/представляващите кандидата. Представя/т се във формат „pdf“ или „jpg“.
|
Да
|
|
9. |
9. Удостоверение за липса на публични задължения на кандидата по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК и Удостоверение за липса на задължения на кандидата към общината по седалището на кандидата, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им.
Представят се сканирани във формат „pdf“ или „jpg“.
|
Да
|
|
10. |
10. Декларация за нередности (Приложение № 5), подписана, сканирана във формат „pdf“ или „jpg“.
|
Да
|
|
11. |
11. Копие от учредителен акт, устав или друг учредителен документ на кандидата, във формат „pdf“ или „jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
|
Да
|
|
12. |
12. Удостоверение за актуално правно състояние издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
|
Да
|
|
13. |
13. Удостоверение, потвърждаващо, че кандидатът не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
|
Да
|
|
14. |
14. Удостоверение, потвърждаващо, че кандидатът не е в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
|
Да
|
|
15. |
15. Декларация по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (Приложение №7 и №7А) (по образец, утвърден от министъра на икономиката) с подпис/и, печат. Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (приложимо за кандидати - предприятия по смисъла на ЗМСП, Читалища и ЮЛНЦ).
|
Да
|
|
16. |
16. Декларация за икономическа/неикономическа дейност на кандидата (по образец Приложение №18 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване), вкл. отчитайки и характера на конкретните проектни дейности, които ще осъществяват и Годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово - счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност.
Представя се с подпис и печат, във формат „pdf или “jpg“.
|
Да
|
|
17. |
17. Декларация за минимални и държавни помощи (по образец Приложение № 8 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване). Представя с подпис/и, печат се във формат „pdf“ или “jpg“. Декларацията се подписва задължително от представляващия/
представляващите кандидата.
|
Да
|
|
18. |
18. Справка за дълготрайните активи, приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (приложимо за новорегистрирани кандидати). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване).
|
Да
|
|
19. |
19. Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване).
|
Да
|
|
20. |
20. Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда и Закона за биологичното разнообразие (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган).
|
Да
|
|
21. |
21. Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (ако е приложимо). Представят се във формат „pdf“ или “jpg“.
|
Да
|
|
22. |
22. Сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за възлагане на обществена поръчка, вкл. в случай на възлагане на обществена поръчка по реда на чл. 20, ал. 4 от ЗОП чрез директно възлагане (важи, в случай че проектът включва предварителни разходи по т. 8 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, договорени/извършени преди датата на подаване на проектното предложение).
Представят се във формат „pdf“ или “jpg.
|
Не
|
|
23. |
23. Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение за разходи за консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения
(важи, в случай че проектът включва разходи по т. 8 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” и същите са извършени преди подаване на проектното предложение.). Представят се във формат „pdf“ или “jpg.
|
Не
|
|
24. |
24. Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.
|
Не
|
|
25. |
25. Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат следното минимално съдържание - наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, с вкл. техническа спецификация на активите/услугите, срок за изпълнение, количество и начин на доставка, ценово предложение в левове или евро, с посочен ДДС, ведно със запитвания за представяне на оферти по образец Приложение №12 (Приложимо и за предварителни разходи по т. 8 от раздел 14.1 „Допустими разходи“).
Представят се във формат „pdf“ или “jpg“.
|
Не
|
|
26. |
26. Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили изборът му (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и няма да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор. Приложимо и за предварителни разходи по т. 8 от раздел 14.1 „Допустими разходи. Представят се във формат „pdf“ или “jpg“.
|
Не
|
|
27. |
27. Предварителни или окончателни договори за услуги/доставки - обект на инвестицията, с детайлно описание на техническите характеристики, включително с посочени марка, модел (когато е приложимо), и срок за изпълнение, количество и начин на доставка, цена в левове или евро с посочен ДДС (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и разходите не попадат в обхвата на ПМС № 160/1.07.2016 г. и кандидатът няма задължение да провежда процедура за избор на изпълнител след сключване на административен договор. Приложимо и за предварителни разходи по т.8 от раздел 14.1 „Допустими разходи“).
Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
|
Не
|
|
28. |
28. Документ за правосубектност съгласно националното законодателство на оферентите, в случаите, когато са чуждестранни лица. Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (ако е приложимо).
|
Не
|
|
29. |
29. Анализ разходи-ползи (финансов анализ) - Приложение № 6 и № 6А. Представят се във формат „pdf“ или “jpg“ и таблиците към анализа във формат „xls“/„xlsx“. Законният представител на кандидата задължително подписва собственоръчно всяка страница на Анализа, след което се същият се сканира във формат „pdf“/ “jpg“и прикачва в ИСУН 2020.
Забележка: В Приложения № 6 и № 6-А кандидатите, които ще провеждат процедура за избор на изпълнител с публична покана по реда на ПМС №160/2016 г. или процедура за избор на изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, не следва да посочват марка и модел на планираните за закупуване активи. В тези случаи кандидатите следва да посочат техническа спецификация с минимални технически параметри на планираните за доставка активи.
|
Да
|
|
30. |
30. Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020, Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020, Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" 2014 - 2020, Оперативна програма „Околна среда“ 2014 - 2020 (Приложение № 14). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.
|
Да
|
|
31. |
31. Декларация за наличие/липса на двойно финансиране (Приложение №9). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. Декларацията се от представляващия/управляващия кандидата.
|
Да
|
|
32. |
32. Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия и недопускане създаването на такива при одобрение на проекта (Приложение №10). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. Декларацията се от представляващия/управляващия кандидата.
|
Да
|
|
33. |
33. Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ (Приложение №11). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. Представя се от представляващия/управляващия кандидата.
|
Да
|
|
34. |
34. Декларация за свързаност (Приложение № 13). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.
(Представя се от кандидати, които не са публично правни организации по смисъла на & 2, т. 43 от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки.
Декларацията се попълва от представляващия/управляващия кандидата. Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговското дружество, всеки член на настоятелството на читалището или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел).
ВАЖНО! Декларацията следва да бъде попълнена и подписана от всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
Когато Читалището или ЮЛНЦ не попада в хипотезите на & 2, т.43 ат ДР на ЗОП, членовете на неговото настоятелство имат задължение да попълват декларация съгласно Заповед № РД 09 - 647/03.07.2019 г. на Заместник-министъра на земеделието и Ръководител на УО на ПРСР, изменена със заповед № РД - 903/19.09.2020 г.
|
Да
|
|
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ПАРТНЬОРИТЕ - ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ АСОЦИИРАНИЯ/ИТЕ ПАРТНЬОР/И:
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
35. Споразумение за партньорство (Приложение № 16). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. Представя се подписано от представляващите кандидата и асоциираните партньорите по проекта.
|
Да
|
|
2. |
36. Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни (Приложение № 3) и Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни, (Приложение № 3-А) от асоциираните партньори. Представят се във формат „pdf“ или „jpg“.
Декларацията се подписва от всички лица, представляващи или управляващи асоцииирания/ните ПАРТНЬОР/И.
|
Да
|
|
3. |
37. Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение №4) - подписана лично от представляващия/представляващите асоцииирания/ните ПАРТНЬОР/И. Представя/т се сканирана/и във формат „pdf“ или „jpg“.
|
Да
|
|
4. |
38. Свидетелство за съдимост, издадено не по-рано от 3 месеца преди датата на подаване на проектното предложение - на представляващия/представляващите асоцииирания/ните ПАРТНЬОР/И. Представя/т се във формат „pdf“ или „jpg“.
|
Да
|
|
5. |
39. Удостоверение за липса на публични Удостоверение за липса на публични задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК на асоциирания партньор и Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на асоциирания ПАРТНЬОР, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им - сканирани във формат „pdf“ или „jpg“.
|
Да
|
|
6. |
40. Декларация за нередности от асоциирания/ите партньор/и (Приложение № 5), подписана, сканирана във формат „pdf“ или „jpg“.
|
Да
|
|
7. |
41. Решение на компетентния орган на асоциирания/ните ПАРТНЬОР/И одобрение на партньорство по проекта и подписване на Споразумение за партньорство по настоящата процедура. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
|
Да
|
|
8. |
42. Копие от учредителен акт, устав или учредителен документ на асоцииирания/ните ПАРТНЬОР/И, във формат „pdf“ или „jpg“. (Не се изисква от асоциирани партньори, вписани в ТРРЮЛНЦ).
|
Да
|
|
9. |
43. Удостоверение за актуално правно състояние на асоциирания/ните ПАРТНЬОР/И, издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (Не се изисква от асоциирани партньори, вписани в ТРРЮЛНЦ).
|
Да
|
|
10. |
44. Удостоверение, потвърждаващо, че асоцииирания/ните ПАРТНЬОР/И, не е/са в открито производство по несъстоятелност или не е/са обявен/и в несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (Не се изисква от асоциирани партньори, вписани в ТРРЮЛНЦ).
|
Да
|
|
11. |
45. Удостоверение, потвърждаващо, че асоцииирания/ните ПАРТНЬОР/И, не е/са в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (Не се изисква от асоциирани партньори, вписани в ТРРЮЛНЦ).
|
Да
|