Критерии за оценка

I. Група
Критерии за оценка на проектно предложение
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подписано от лицето, представляващо бенефициента, или оправомощено за целите на подаване на проектното предложение лице
Да
2.
В случай че за подписване на проектното предложение е оправомощено лице, различно от лицето, представляващо бенефициента, има приложено за тази цел пълномощно/заповед
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е представен в изискания формат (Приложение II на Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207 на ЕК от 20 януари 2015 г.) заедно с Допълнения от 1 до 6 (които са приложими за проекта) към него на български и на английски език и е попълнен съгласно указанията в образеца на формуляр към Насоките за кандидатстване
Да
4.
Приложено е сканирано копие на Заключително становище, съдържащо положителна оценка от JASPERS (Completion Note)
Да
5.
Приложена е таблица на английски език, съдържаща: всяка забележка от Заключителното становище на JASPERS (Completion Note), съответния раздел/точка от документа, където е отразена забележката, и коригираният текст, а в случай че забележката не е приета, има аргументи, обосноваващи несъобразяването със забележката, и други документи (доказателства) в подкрепа на позицията на бенефициента (като приложения към таблицата)
Да
6.
Забележките (ако такива са налични) от Заключителното становище на JASPERS (Completion Note) са коректно отразени във формуляра за кандидатстване и допълненията към него
Да
7.
Приложена е декларация на министъра на здравеопазването, с която се поема ангажимент за осигуряване на необходимия собствен ресурс (в случай че БФП не покрива общата стойност на разходите)
Да
8.
Приложена е декларация на министъра на здравеопазването, с която се гарантира, че е осигурена устойчивост за предложения проект и че видът и предназначението на изградените/ реконструираните по проекта инфраструктура и закупените активи (оборудване, съоръжения, транспортни средства и др.) няма да бъде променяно за период не по-малък от 5 години след крайното плащане към бенефициента
Да
9.
Приложена е декларация, че проектът (или дейности от него) не е вече финансиран със средства от ЕСИФ или други инструменти на ЕС, както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента
Да
10.
Приложена е декларация за съгласие данните от статистическите изследвания, провеждани от Националния статистически институт, за дейността на конкретния бенефициент да бъдат  предоставяни от Националния статистически институт на Управляващия орган на ОПРР 2014-2020, както и разпространявани/публикувани в докладите за изпълнение на програмата
Да
11.
За всеки от обектите на интервенция са приложени:
•	технически/работни проекти и КСС към тях (ако за обектите на интервенция има разработени инвестиционни проекти към момента на кандидатстване); или
•	идеен проект и обобщена КСС по окрупнени показатели (ако за обектите на интервенция няма пълна проектна готовност към момента на кандидатстване); или 
•	обща ситуация на проекта (схема, чертеж) с обяснителна записка, заверени от правоспособен проектант, и обобщена КСС по окрупнени показатели (ако за обектите на интервенция е предвиден инженеринг)
Да
12.
Приложени са остойностени списъци за всички предвидени по проекта доставки с описание на конкретните технически характеристики на предвиденото оборудване/обзавеждане/ транспортни средства
Да
13.
Приложено е Становище от съответната компетентна институция (РИОСВ/МОСВ) дали следва да бъдат проведени разрешителните и/или съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за защитените територии (ЗЗТ)
Да
14.
Приложено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС, съгласно чл. 8 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда и/или положително Решение по ОВОС, съгласно чл. 18 от същата наредба
Да
15.
Приложено е нетехническо Резюме към Доклада за оценка на въздействието върху околната среда и документи, касаещи доклада за ОВОС (в случай че е преценено да се извърши ОВОС)
Да
16.
Приложен е Доклад за оценка на въздействието върху околната среда (в случай че е преценено да се извърши ОВОС)
Да
17.
Приложен/и е/са документ/и, от който/които става ясно за всеки от недвижимите имоти, обекти на СМР интервенции по проекта, че същият/те е/са държавна и/или общинска собственост, и/или собственост на лечебно заведение с над 50 % държавно и/или общинско участие в капитала, с предоставено право на безвъзмездно ползване, управление или учредено право на строеж или пристрояване в полза на Министерството на здравеопазването
Да
18.
Приложена е декларация от министъра на здравеопазването, че медицинската апаратура, оборудване и санитарните превозни средства, предвидени за закупуване по проекта, ще бъдат използвани само за извършването на медицинска помощ при спешни състояния и няма да се ползва за други дейности извън СМП
Да
19.
Информацията, попълнена в електронния формуляр за кандидатстване в ИСУН 2020, съответства на информацията, попълнена в приложения формуляр на български и на английски език съгласно Приложение II на Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207
Да
20.
Полетата на формуляра за кандидатстване и допълненията от 1 до 6 към него (които са приложими за проекта) са попълнени с относимата информация, в необходимия обем и степен на детайлност за целите на оценката
Да
21.
Продължителността на проекта съответства на максимално допустимия период на изпълнение съгласно Насоките за кандидатстване
Да
22.
В проекта са предвидени интервенции във всички центрове за СМП (ЦСМП) и техните  филиали и изнесени екипи, и в спешните отделения на лечебни заведения с над 50 % държавна собственост в капитала съгласно Концепцията за развитие на системата за СМП в Република България
Да
23.
Дейностите в проектното предложение, за които се предвижда финансиране чрез БФП, съответстват на допустимите дейности по процедурата
Да
24.
Проектът не е физически завършен или изцяло осъществен преди подаването му за финансиране, независимо дали всички свързани плащания са извършени от конкретния бенефициент или не
Да
25.
Разходите в проектното предложение, за които се предвижда финансиране чрез БФП, са допустими за финансиране в съответствие с Насоките за кандидатстване
Да
26.
Проектът предвижда мерки за информация и комуникация съгласно Насоките за кандидатстване
Да
27.
Проектното предложение допринася за изпълнението на Концепцията за развитие на системата за СМП в Република България и Националната здравна стратегия 2020
Да
28.
Приложена е декларация на министъра на здравеопазването, че предвидените в проектното предложение дейности покриват изискванията на утвърдения медицински стандарт „Спешна медицина”
Да
29.
Представеното предпроектно проучване отговаря по обхват и съдържание на изискванията в Насоките за кандидатстване:  направен е цялостен анализ на текущото състояние на системата за СМП; правен и институционален анализ, идентифицирани са съществуващите проблеми и ограничения в системата и нейното функциониране; дефинирани са потребностите на населението от достъп до СМП; формулирани са решения с оглед подобряване нивото на предоставената услуга; изведени са конкретните цели, които проектът ще изпълни; остойностени са индикаторите
Да
30.
Предпроектното проучване съдържа обосновка, че избраната алтернатива е най-подходяща от разгледаните варианти и отговаря за принципа за ефикасност на разходите – постига се най-добро съотношение между използваните ресурси и постигнатите резултати
Да
31.
Предпроектното проучване съдържа подробно и ясно описание на компонентите и дейностите от избраната алтернатива, предложена за изпълнение
Да
32.
Доказана е осъществимостта на избраната алтернатива по отношение на местоположение, капацитет и размер на инфраструктурата в контекста на нуждите на целевата група, като са взети предвид идентифицираните рискове
Да
33.
Анализът на разходите и ползите е разработен в съответствие с изискванията на ЕК (методологията, определена в приложение III към Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207 на ЕК от 20 януари 2015 г., Делегиран регламент (ЕС) № 480/2014 на ЕК от 3 март 2014 г., Насоките на ЕК от декември 2014 г. за изготвяне на Анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти)
Да
34.
Към проектното предложение е представено детайлно текстово описание на допусканията, методологията и получените резултати от финансовия анализ, анализа разходи-ползи, анализа на чувствителността и анализа на риска
Да
35.
Изчисленията в анализа разходи-ползи са добре обосновани и правилни, като са използвани подходящи допускания и базови данни (преки и непреки икономически влияния, методология за прогнозиране, макроикономически показатели, прилагане на принципа „замърсителят плаща” и др.), чиито източници са посочени
Да
36.
Анализът разходи-ползи доказва, че проектът е целесъобразен от икономическа гледна точка (икономическа нетна норма на възвръщаемост > 5%, икономическа нетна настояща стойност > 0).
Да
37.
Изготвени са коректно анализ на чувствителността и анализ на риска в съответствие с Насоките на ЕК от декември 2014 г. за изготвяне на Анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти и с методологията, определена в приложение III към Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207 на ЕК от 20 януари 2015 г.
Да
38.
Финансовият анализ доказва, че приносът от ЕФРР е необходим за осигуряване на финансовата жизнеспособност на проекта (финансова нетна норма на възвръщаемост на инвестицията < 4%, финансова нетна настояща стойност < 0).
Да
39.
Представеният финансов анализ демонстрира финансовата устойчивост на инвестицията, включително осигурява достатъчно средства за подмяна на недълготрайно оборудване и за поддържане на изградената инфраструктура
Да
40.
Размерът на БФП и стойността на съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие, посочени в бюджета на проектното предложение, съответстват на резултатите от финансовия анализ
Да
41.
Спазени са процентните ограничения на разходите съгласно Насоките за кандидатстване
Да
42.
Проектът допринася за изпълнение на хоризонталните политики на ЕО
Да
43.
Проектното предложение допринася за изпълнението на Стратегията на ЕС за Дунавския регион
Да
44.
Бенефициентът е предвидил организационна структура за управление на проекта с подходящи численост, квалификация, опит и  възложени отговорности на екипа спрямо предвидените в проекта дейности
Да
45.
Бенефициентът разполага с необходимия финансов капацитет (наличие на необходимата ликвидност за финансиране на проекта) и юридически  капацитет (възможност за предприемане на правни действия при необходимост) за изпълнение на проекта
Да
46.
В проектното предложение са включени всички посочени в Насоките за кандидатстване индикатори, и те са остойностени адекватно спрямо предвидените дейности и графика за изпълнение, като са посочени надеждни източници на информация
Да
47.
Проектното предложение води до постигане на целите и индикаторите на Приоритетна ос 4 на ОПРР 2014-2020
Да
48.
Времевият обхват на отделните дейности в плана за действие е реалистичен и разпределението на дейности във времето е балансирано
Да
49.
Идентифицирани са основните рискове, които може да застрашат изпълнението на проекта, и са предвидени подходящи мерки за управлението им
Да
50.
Описани са мерки, които гарантират оптимално използване на инфраструктурата и активите, придобити в рамките на проекта, и след неговото приключване, и гарантират продължаващи ползи за целевата група
Да
51.
Разходите в отделните бюджетни пера на проекта съответстват на инвестиционните разходи, включени във финансовия анализ, както и на планираните дейности
Да
52.
Стойността на разходите за СМР/доставки в бюджета на проекта съответстват на стойността, посочена в съответните КСС/технически спецификации, приложени към проектното предложение
Да
53.
Представена е финансова обосновка на всички включени в проекта дейности за тяхната реалистичност и съответствие с пазарните цени
Да
54.
В случай на настъпили изменения във Формуляра за кандидатстване (или в приложимите към него Допълнения от 1 до 6) по време на оценката на проектното предложение, бенефициентът е представил: окончателна версия на изменените документи на български език и декларация в свободен текст, удостоверяваща пълното съответствие между окончателните версии на документите на български и английски език
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.