1. |
Кандидатът е допустим бенефициент по настоящата процедура, съгласно т. 11 от Условията за кандидатстване
|
Да
|
2. |
Конкретният бенефициент разполага с необходимия административен, финансов и оперативен капацитет, който гарантира успешното изпълнение на дейностите по проекта.
10.1. Административен капацитет – екипът за изпълнение на проекта е съобразен със спецификата и обема дейности по проекта и гарантира ефективното управление и изпълнение на проекта от страна на конкретния бенефициент;
10.2. Финансов капацитет – конкретният бенефициент е в състояние да осигури необходимото финансиране за изпълнение на дейностите по проекта; наличие на изградена система за финансово управление и контрол, наличие на правила за провеждане на процедури по мониторинг и управление на проекти и тяхното прилагане;
10.3. Оперативен капацитет – конкретният бенефициент има опит в изпълнението на дейности, сходни с дейностите по настоящия проект и/или опит в изпълнението на проекти, финансирани от различни донори.
Конкретният бенефициент разполага с необходимия административен, финансов и оперативен капацитет, който гарантира успешното изпълнение на дейностите по проекта.
|
Не
|
3. |
Проектът се предвижда да бъде осъществен в съответствие с посочения териториален обхват за операцията, съгласно т. 5 от Условията за кандидатстване.
|
Не
|
4. |
Продължителността на проекта е не повече от 24 месеца в съответствие с настоящите Условия за кандидатстване.
|
Не
|
5. |
Дейностите и разходите по проекта съответстват на допустимите за финансиране дейности и разходи по процедурата съгласно т.13 и т.14 от Условията за кандидатстване.
|
Не
|
6. |
Дейностите по проекта НЕ са били физически завършени или изцяло осъществени преди подаването на проектното предложение за финансиране по програмата, независимо дали всички свързани плащания са направени от бенефициента или не съгласно т.1 , т.7 и т.10 от Формуляра за кандидатстване.
|
Не
|
7. |
Предвиденият принос на ЕС за проекта съответства на резултатите от представения финансов анализ и на правилата, определени в чл. 61 на Регламент на Съвета (ЕС) № 1303/2013.
|
Не
|
8. |
В представения финансов анализ коректно е определен финансовия дефицит по проекта, като изчисленията са коректно извършени, добре обосновани и правилни, включително основните показатели от финансовия анализ: финансовата норма на възвръщаемост (ФНВ) на инвестицията и финансовата нетна настояща стойност (ФННС), финансовата жизнеспособност (устойчивост) на проекта, като същите са в съответствие с раздел III „Метод за изчисляване на дисконтираните нетни приходи от операции, които генерират нетни приходи“ от Делегиран регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията.
|
Не
|
9. |
Във финансовия анализ е представена информация/анализ относно жизнеспособността на подпомагания проект или подпомаганата дейност с помощта и без нея, както и информация, че предоставяната помощ има стимулиращ ефект, като ще доведе до постигане на едно или повече от следните:
- съществено нарастване на обхвата на проекта или дейността в резултат на помощта; или
- съществено увеличение на общата сума, изразходвана от бенефициента за проекта или дейността в резултат на помощта; или
- съществено нарастване на скоростта на изпълнение на съответния проект или съответната дейност.
|
Не
|
10. |
В проектното предложение са присъединени/включени всички индикатори за изпълнение, посочени в Условията за кандидатстване.
|
Не
|
11. |
Основната икономическа дейност на кандидата, както и дейността, за която кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области:
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) преработка и продажба на селскостопански продукти, в следните случаи:
− когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
− когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители;
|
Не
|
12. |
Проектното предложение не съдържа дейности за улесняване на закриването на неконкурентоспособни въглищни мини в съответствие с Решение 2010/787/ЕС на Съвета.
|
Не
|
13. |
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
|
Не
|
14. |
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
|
Не
|
15. |
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) в затруднено положение и по отношение на него не е изпълнено нито едно от следните обстоятелства:
• В случай на акционерно дружество, когато неговият записан акционерен капитал е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. Такъв е случаят, когато приспадането на натрупаните загуби от резервите (и всички други елементи, които по принцип се считат за част от собствения капитал на дружеството) води до отрицателен кумулативен резултат, който надхвърля половината от записания акционерен капитал. За целите на настоящата разпоредба понятието „акционерен капитал" включва, когато е уместно, премии от акции.
• В случай на събирателно дружество или командитно дружество или други лица по Приложение II към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато капиталът, вписан в баланса на дружеството, е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество, при което поне някои съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на друже-ството", се разбира по-специално типовете дружества, посочени в приложение II към Директива 2013/34/ЕС.
• Когато предприятието (обединението) е в процедура по колективна несъстоятелност или отговаря на критериите на своето вътрешно право, за да бъде обект на процедура по колективна несъстоятелност по искане на неговите креди¬тори.
• Когато предприятието (обединението) е получило помощ за оздравяване и все още не е възстановило заема или не е прекратило гаранцията, или е получило помощ за преструктуриране и все още е обект на план за преструктуриране.
• Когато предприятието (обединението) не е МСП и през последната година:
- съотношението задължения/собствен капитал на предприятието е било по-голямо от 7,5; и
- съотношението за лихвено покритие на предприятието (обединението), изчислено на основата на EBITDA, е било под 1,0.
• Изчисляването на съотношението задължения/собствен капитал се извършва съгласно следната формула: От пасива на баланса раздел В. „Задължения“, ред „Облигационни заеми“ (код 07100) плюс „Задължения към финансови предприятия“ (код 07200) делено на раздел А. „Общо за раздел А“ (код 05000).
• Съотношението за лихвено покритие на предприятието (обединението), изчислено на основата на EBITDA се преценява съгласно следната формула: (код 15000, ред „Общо за група I“, от Раздел Б „Приходи“ на ОПР минус код 10000, ред „Общо за група I“ от Раздел А „Разходи“ на ОПР плюс код 10410, ред „Разходи за амортизация и обезценка на дълготрайни материални и нематериални активи“) делено на код 11 200, ред „Разходи за лихви и други финансови разходи“ от Раздел А „Разходи“ на ОПР.
|
Не
|
16. |
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) - обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисията, с което дадена помощ се обявява за незаконосъобразна и несъвместима с общия пазар.
|
Не
|
17. |
Инфраструктурата, която ще бъде изградена с техническата помощ следва да отговаря на дефиницията за „енергийна инфраструктура“, посочена в чл. 2, т. 130, буква „б“ от Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията.
|
Не
|
18. |
Изградената инфраструктура подлежи на цялостно регулиране по отношение на тарифите и на достъпа на трети страни до нея, в съответствие със законодателството за вътрешния пазар на енергия.
|
Не
|
19. |
С оглед спазване на изискванията на чл. 48, пар. 6 от Регламент (ЕС) № 651/2014, подкрепеният по настоящата процедура проект не следва да бъде в инвестиции за съхранение на електричество и газ и в петролна инфраструктура.
|
Не
|
20. |
Максималният размер на помощта не надхвърля разликата между допустимите разходи и оперативната печалба от инвестицията.
|
Не
|