Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
Критерии за административно съответствие и допустимост 
1. Критерии за административно съответствие
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни в Електронния формуляр за кандидатстване.
Не
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с валиден КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице.
Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат,
или 
с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е физическото лице-официален представител на упълномощеното юридическо лице.
Не
3.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) – попълнено, датирано, подписано на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всяко от тях.
Не
4.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение Б към Условията за кандидатстване), датирана и подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата , сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Не
5.
Декларация относно статута по ЗДДС – попълнена по образец (Приложение В към Условията за кандидатстване), датирана и подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Не
6.
Декларация за държавни/минимални помощи – попълнена по образец (Приложение Д), датирана и подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Не
7.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни с цел извършване на оценка от НСИ на УО по служебен път - попълнена на хартиен носител по образец (Приложение Н), датирана, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
8.
Приложен е Финансов анализ, обосноваващ подходящия определящ (максималния) принос от фондовете, финансовата жизнеспособност на проекта, както и стимулиращия ефект на помощта, изготвен в съответствие с член 61 от Регламент (ЕС) № 1303/2013 и приложение V към Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с раздел III „Метод за изчисляване на дисконтираните нетни приходи от операции, които генерират нетни приходи“ от Делегиран регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията – прикачен в ИСУН 2020.
Не
9.
Анализ/обосновка/оферта/извлечение от катагалог/пазарни проучвания или пазарни консултации по реда на ЗОП относно остойностяването на включените в проектното предложение дейности и съответните разходи  – прикачени в ИСУН 2020.
Не
10.
Документи, доказващи съответствието с изискванията на чл. 48 (3) от Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията, че изградената инфраструктура подлежи на цялостно регулиране по отношение на тарифите и на достъпа на трети страни до нея, в съответствие със законодателството за вътрешния пазар на енергия (лицензии за пренос на природен газ, издадени от ДКЕВР; Решение на Комисията за енергийно и водно регулиране за сертифициране на "Булгартрансгаз" ЕАД като независим преносен оператор; Първи, Втори Трети Списък на проектите от общ интерес, които са одобрени от Европейската комисия в съответствие с  Регламент (ЕС) № 347/2013 относно развитието на траснсевропейската енергийна инфраструктура) – прикачени в ИСУН 2020.
Не
11.
Десетгодишен план за развитие на мрежите на „Булгартрансгаз“ ЕАД за периода 2019 – 2028 г., одобрен от УС на дружеството с протокол № 345/23.04.2019 г.  – служебна проверка
Не
12.
Годишен финансов отчет (ГФО) за 2017 г. и 2018 г. за предприятието – кандидат и за предприятията, с които то формира група - копие, заверено от кандидата – прикачени в ИСУН 2020 г.
Не
13.
Годишен доклад за дейността на „Булгартрансгаз“ ЕАД за 2017 г. и 2018 г.  – служебна проверка.
Не
14.
Справка за група-предприятия за 2017 г. и 2018 г. – прикачени в ИСУН 2020.
Не
15.
Приложение към ГФО за 2018 г. за предприятието- кандидат и за предприятията, с които същото формира група – прикачено в ИСУН 2020.
Не
II. Група
2. Критерии за оценка на допустимостта на кандидата и проекта.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е допустим бенефициент по настоящата процедура, съгласно т. 11 от Условията за кандидатстване
Да
2.
Конкретният бенефициент разполага с необходимия административен, финансов и оперативен капацитет, който гарантира успешното изпълнение на дейностите по проекта. 
10.1. Административен капацитет – екипът за изпълнение на проекта е съобразен със спецификата и обема дейности по проекта и гарантира ефективното управление и изпълнение на проекта от страна на конкретния бенефициент; 

10.2. Финансов капацитет – конкретният бенефициент е в състояние да осигури необходимото финансиране за изпълнение на дейностите по проекта; наличие на изградена система за финансово управление и контрол, наличие на правила за провеждане на процедури по мониторинг и управление на проекти и тяхното прилагане; 


10.3. Оперативен капацитет – конкретният бенефициент има опит в изпълнението на дейности, сходни с дейностите по настоящия проект и/или опит в изпълнението на проекти, финансирани от различни донори.
Конкретният бенефициент разполага с необходимия административен, финансов и оперативен капацитет, който гарантира успешното изпълнение на дейностите по проекта. 

Не
3.
Проектът се предвижда да бъде осъществен в съответствие с посочения териториален обхват за операцията, съгласно т. 5 от Условията за кандидатстване.
Не
4.
Продължителността на проекта е не повече от 24 месеца в съответствие с настоящите Условия за кандидатстване.
Не
5.
Дейностите и разходите по проекта съответстват на допустимите за финансиране дейности и разходи по процедурата съгласно т.13 и т.14 от Условията за кандидатстване.
Не
6.
Дейностите по проекта НЕ са били физически завършени или изцяло осъществени преди подаването на проектното предложение за финансиране по програмата, независимо дали всички свързани плащания са направени от бенефициента или не съгласно т.1 , т.7 и  т.10 от Формуляра за кандидатстване.
Не
7.
Предвиденият принос на ЕС за проекта съответства на резултатите от представения финансов анализ  и на правилата, определени в чл. 61 на Регламент на Съвета (ЕС) № 1303/2013. 

Не
8.
В представения финансов анализ коректно е определен финансовия дефицит по проекта, като изчисленията са коректно извършени, добре обосновани и правилни, включително основните показатели от финансовия анализ: финансовата норма на възвръщаемост (ФНВ) на инвестицията и финансовата нетна настояща стойност (ФННС), финансовата жизнеспособност (устойчивост) на проекта, като същите са в съответствие с раздел III „Метод за изчисляване на дисконтираните нетни приходи от операции, които генерират нетни приходи“ от Делегиран регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията.
Не
9.
Във финансовия анализ е представена информация/анализ относно  жизнеспособността на подпомагания проект или подпомаганата дейност  с помощта и без нея, както и информация, че предоставяната помощ има стимулиращ ефект, като ще доведе до постигане на едно или повече от следните: 
- съществено нарастване на обхвата на проекта или дейността в резултат на помощта; или
- съществено увеличение на общата сума, изразходвана от бенефициента за проекта или дейността в резултат на помощта; или
- съществено нарастване на скоростта на изпълнение на съответния проект или съответната дейност.
Не
10.
В проектното предложение са присъединени/включени всички индикатори за изпълнение, посочени в Условията за кандидатстване.
Не
11.
Основната икономическа дейност на кандидата, както и дейността, за която  кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) преработка и продажба на селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
−	когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители;
Не
12.
Проектното предложение не съдържа дейности за улесняване на закриването на неконкурентоспособни въглищни мини в съответствие с Решение 2010/787/ЕС на Съвета.
Не
13.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Не
14.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
Не
15.
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) в затруднено положение и по отношение на него не е изпълнено нито едно от следните обстоятелства: 
•	В случай на акционерно дружество, когато неговият записан акционерен капитал е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. Такъв е случаят, когато приспадането на натрупаните загуби от резервите (и всички други елементи, които по принцип се считат за част от собствения капитал на дружеството) води до отрицателен кумулативен резултат, който надхвърля половината от записания акционерен капитал. За целите на настоящата разпоредба понятието „акционерен капитал" включва, когато е уместно, премии от акции.
•	В случай на събирателно дружество или командитно дружество или други лица по Приложение II към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато капиталът, вписан в баланса на дружеството, е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество, при което поне някои съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на друже-ството", се разбира по-специално типовете дружества, посочени в приложение II към Директива 2013/34/ЕС.
•	Когато предприятието (обединението) е в процедура по колективна несъстоятелност или отговаря на критериите на своето вътрешно право, за да бъде обект на процедура по колективна несъстоятелност по искане на неговите креди¬тори.
•	Когато предприятието (обединението) е получило помощ за оздравяване и все още не е възстановило заема или не е прекратило гаранцията, или е получило помощ за преструктуриране и все още е обект на план за преструктуриране.
•	Когато предприятието (обединението) не е МСП и през последната година:
-	съотношението задължения/собствен капитал на предприятието е било по-голямо от 7,5; и
-	съотношението за лихвено покритие на предприятието (обединението), изчислено на основата на EBITDA, е било под 1,0.
•	Изчисляването на съотношението задължения/собствен капитал се извършва съгласно следната формула: От пасива на баланса  раздел В. „Задължения“,  ред „Облигационни заеми“  (код 07100) плюс „Задължения към финансови предприятия“  (код 07200) делено на раздел А. „Общо за раздел А“ (код 05000). 
•	Съотношението за лихвено покритие на предприятието (обединението), изчислено на основата на EBITDA се преценява съгласно следната формула: (код 15000, ред „Общо за група I“, от Раздел Б „Приходи“ на ОПР  минус код 10000, ред „Общо за група I“ от Раздел А „Разходи“ на ОПР плюс код 10410, ред „Разходи за амортизация и обезценка на дълготрайни материални и нематериални активи“) делено на код 11 200, ред „Разходи за лихви и други финансови разходи“ от Раздел А „Разходи“ на ОПР.
Не
16.
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) - обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисията, с което дадена помощ се обявява за незаконосъобразна и несъвместима с общия пазар.
Не
17.
Инфраструктурата, която ще бъде изградена с техническата помощ следва да отговаря на дефиницията за „енергийна инфраструктура“, посочена в чл. 2, т. 130, буква „б“ от Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията.
Не
18.
Изградената инфраструктура подлежи на цялостно регулиране по отношение на тарифите и на достъпа на трети страни до нея, в съответствие със законодателството за вътрешния пазар на енергия.
Не
19.
С оглед спазване на изискванията на чл. 48, пар. 6 от Регламент (ЕС) № 651/2014, подкрепеният по настоящата процедура проект не следва да бъде в инвестиции за съхранение на електричество и газ и в петролна инфраструктура.
Не
20.
Максималният размер на помощта не надхвърля разликата между допустимите разходи и оперативната печалба от инвестицията.
Не
III. Група
II. Критерии за техническа и финансова оценка 
I. Цел на проекта, описание на дейностите и организация на изпълнението
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение допринася за постигане на специфичната цел на инвестиционния приоритет и целта на настоящата процедура.
Не
2.
Проектното предложение е в съответствие с приложимите хоризонтални принципи, залегнали в чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, посочени в Условията за кандидатстване: 

- Насърчаване на равенството между мъжете и жените и на недискриминацията – проектът насърчава равните възможности за всички, независимо от пол и етническа принадлежност, религия или вероизповедание, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. 

- Устойчиво развитие – проектът допринася за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях, опазване на биологичното разнообразие, устойчивостта на природни бедствия, както и превенцията и управлението на риска.
Не
3.
Проектното предложение демонстрира ясна връзка между цели, дейности и резултати.
Не
IV. Група
II. Ефективност на дейностите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Всички дейности по проекта са ясно и последователно описани, като са посочени причините за избора на всяка една дейност и нейният принос за постигане на очакваните резултати.
Не
2.
Планът за изпълнение на дейностите е реалистично планиран и осъществим, като е съобразен с плана за външно възлагане.
Не
3.
Планът за външно възлагане е в съответствие с предвидените дейности, като кандидатът е предвидил механизми, позволяващи мониторинг и текущ контрол на изпълнението на предвидените поръчки и своевременното предприемане на корективни мерки.
Не
4.
Заложените индикатори за постигнати резултати за отчитане на степента на изпълнение на дейностите са измерими и съответстват на дейностите по проекта.
Не
5.
В проектното предложение са описани начините, чрез които се планира да бъде осигурена устойчивостта на резултатите и ефекта от изпълнението на проекта.
Не
6.
Конкретният бенефициент е предложил екип с подходяща квалификация и опит за изпълнението на дейностите по проекта. Предложено е ясно разделение на отговорностите и функциите между отделните членове на екипа.
Не
V. Група
III. Бюджет и ефективност на разходите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът не е получил финансиране от източник с публичен характер (друг проект/програма/бюджетна линия или друга финансова схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма) за същите разходи, за финансирането на които кандидатства по настоящата процедура.
Не
2.
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение.
Не
3.
Всички разходи са ефективни, обосновани и допустими съгласно Условията за кандидатстване, като заложените стойности в бюджета са съпоставими с пазарните цени.
Не
4.
Размерът на исканата безвъзмездна финансова помощ е в съответствие с максималния размер, указан в Условията за кандидатстване.
Не