Критерии за оценка

I. Група
Оценка за допустимост на проектното предложение и на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН в срок
Да
2.
Електронният формуляр за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
Да
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата е прикачено/и нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а или заповед на кмета за кандидати общини във формат „pdf“ или друг формат, подписано с КЕП от упълномощеното/ите лице/а.
Да
4.
Съответствие на кандидата с изискванията на СВОМР:
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Долна Митрополия – Долни Дъбник.
Да
5.
Дейностите по проекта се осъществяват на територията на МИГ
Да
6.
Дейностите по проекта се изпълняват върху имот общинска собственост
Да
7.
Проектното предложение отнася ли се за обявената процедура
Да
8.
Целите на проекта съответстват на поне една от целите на мярката от СВОМР
Да
9.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по мярката от СВОМР
Да
10.
Електронния формуляр за кандидатстване е попълнен и съдържа цялата изискуема информация.
Да
11.
Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Да
12.
Проектното предложение е с финансови параметри на допустимите разходи съгласно СВОМР
Да
II. Група
Проверка за окомплектованост на проектното предложение
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формуляр за кандидатстване, генериран електронно в ИСУН 2020, подписан с КЕП
Да
2.
Заявени точки по критерии за оценка на проектното предложение (по образец Приложение № 1)
Да
3.
Таблица за допустимите инвестиции и дейности (по образец, Приложение № 12)
Да
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно или заповед на кмета за кандидати общини
Да
5.
Решение на компетентния орган на юридическото лице с нестопанска цел за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване
Да
6.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване.
Да
7.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектното предложение, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община (Долна Митропория и/или Долни Дъбник)
Да
8.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектното предложение, съответстват на Програмата за развитие на туризма на съответната община (Долна Митрополия и/или Долни Дъбник)
Да
9.
Декларация за липса на основания за отстраняване 
(образец, Приложение № 4) 
Да
10.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия (по образец, Приложение № 5).
Да
11.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни (по образец, Приложение № 3)
Да
12.
Декларация за нередности (образец, Приложение № 13)
Да
13.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта (по образец, Приложение № 15)
Да
14.
Декларация данни НСИ 
(по образец, Приложение № 16) 
Да
15.
Учредителен акт или устав, когато кандидат/ получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел (ЗЮЛНЦ)
Не
16.
Удостоверение за актуално правно състояние (за кандидати НПО), издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
Не
17.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване и Справка за дълготрайни материални активи - приложение към счетоводния баланс за предхоната финансова година - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството
Да
18.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение
Да
19.
Удостоверение/я от общината/ите (Долна Митропория и/или Долни Дъбник) по седалище и адрес на управление или постоянен адрес на кандидата, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
Да
20.
Влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът/програмата/проектът и/или разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите.
Да
21.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата).
Да
22.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж (Изисква се в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ).)
Да
23.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение (в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи за които не се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ).
Да
24.
Заснемане на обекта/ съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията).
За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата.
Да
25.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или “Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) и техническите спецификации на съоръженията и/или принадлежностите, включени в проекта – важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект, съгласно ЗУТ
Да
26.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи. 
За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство.
Да
27.
Разрешение за строеж – важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ
Да
28.
Становище на главния архитект на общината, на територията на която ще се реализира проектното предложение, с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж – важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ
Да
29.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ – важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане.
Да
30.
Заверени от кандидата количествено-стойностни сметки.
Да
31.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност
Да
32.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности).
Да
33.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Да
34.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки - важи в случай, че проектът включва разходи  по т. 3 от раздел 14.3 от условията за кандидатстване, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по ЗОП.
Да
35.
Пълна документация от проведената, съгласно изискванията на ЗОП процедура за пазарни проучвания или пазарни консултации за изпълнение на дейностите по проекта - когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ
Да
36.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора - важи в случаите, когато кандидатът се явява възложител по Закона за обществените поръчки.
Да
37.
Най-малко три съпоставими независими оферти за всяка отделна дейност и инвестиция, ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти по образец съгласно Приложение № 8 - важи в случаите на заявени разходи, за които няма референтни цени и кандидатът не е възложител по ЗОП.
Да
38.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки и планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160
Да
39.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по ЗОП и не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора
Да
40.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки и не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160.
Да
41.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски – важи в случай, че проектът включва разходи за  закупуване на активи чрез финансов лизинг
Не
42.
Фактури, придружени с платежни нареждания за разходи по т.3 (Общи разходи) от раздел 14.3, извършени от кандидати, които не са възложители по ЗОП,  след 1 януари 2014 г. и преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, ведно с банкови извлечения.
Не
43.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие”, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, съгласно Приложения № 2 и № 2а.
Да
44.
Декларация от представляващия МИГ, че изпълнител или подизпълнител на дейностите на проекта отговарят на изискванията на чл. 19, ал. 5, т. 2 от Наредба № 22 на МЗХ (при кандидат МИГ).
Да
45.
Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 – 2020“ и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (само в случаите на подадени проектни предложения).
Да
46.
Свидетелство за съдимост, издадено не по-рано от 6 месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
Да
47.
Декларация за отсъствието на обстоятелства по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕФСУ и чл. 7 от Постановление № 162 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от ЕСИФ (образец, Приложение № 6)
Да
48.
Декларация за размера на получените минимални/ държавни помощи независимо от тяхната форма и източник по образец съгласно приложение № 19 - важи за кандидати НПО
Да
49.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2
Да
50.
Декларация за липса на свързаност с членовете на МИГ, (образец, Приложение № 20) - не е приложима за кандидати, които са публични органи
Да
51.
Декларация за дейността, както и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т.ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност - неприложимо за общини
Да
52.
Технически спецификации за оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта – важи за проекти, в които има включени разходи за оборудване и/или обзавеждане.
Да
III. Група
Проверка за съответствие с изискванията на мярката
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът и дейностите по по проекта отговарят на условията за допустимост
Да
2.
По проекта не са включени дейности, свързани с инвестиции в обекти, обявени за недвижима културна ценност от национално и световно значение
Да
3.
Кандидатът/представляващия кандидата не попада в някоя от категориите, посочени в чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕФСУ и чл. 7 от Постановление №162
Да
4.
Приложени са всички изискуеми документи, съгласно раздел ІІ Проверка за окомплектованост на проектното предложение от настоящия контролен лист
Да
5.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост съгласно раздел 14.1, 14.2 и 14.3 от Условията за кандидатстване
Да
6.
Проектното предложение НЕ включва недопустими разходи
Да
7.
Предложените за финансиране разходи по настоящата процедура са основателни
Да
8.
Общите разходи по т. 3 от Раздел 14.2. „Допустими разходи” не надхвърлят 12% от сумата на разходите по т. 1, 2 и 4
Да
9.
Разходите за разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ-разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи (т.1, т. 2 и т.3)
Да
10.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите. При проверките по-горе НЕ са установени следните обстоятелства:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други условия за допустимост в настоящите условия за кандидатстване; 
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите
Да
11.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа
Да
12.
Дейностите по проекта са с неикономически характер и не генерират нетни приходи.
Да
13.
Проектът е в съответствие с поне един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
Равенство между половете и липса на дискриминация, 
Устойчиво развитие (защита на околната среда), 
Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността.
Да
14.
В електронния формуляр за кандидатстване са въведени индикаторите относими към проектното предложение и са количествено определени
Да
15.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР на МИГ и Насоките за кандидатстване.
Да
16.
Дейностите, включени в проекта, съответстват на приоритетите на актуалния към момента на кандидатстване Общински план за развитие на съответната община
Да
17.
Дейностите, включени в проектите, са в съответствие  с актуалната към момента на кандидатстване Програма за развитие на туризма на съответната община
Да
IV. Група
Проверка за липса на двойно финансиране
Критерий Води до отхвърляне
1.
За дейностите/ разходите по проекта липсва двойно финансиране в публичния модул на ИСУН (за двата програмни периода 2007-2013 и 2014-2020)
Да
2.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Да
V. Група
Проверка за наличие на изкуствено създадени условия
Критерий Води до отхвърляне
1.
Липсват данни за изкуствено създадени условия
Да
2.
Кандидатът е представил декларация за изкуствено създадени условия
Да
VI. Група
Проверка за минимални/ държавни помощи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверка за минимални помощи в регистър „de minimis“
Да
2.
Финансовото подпомагане по проектното предложение не представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС.
Да
VII. Група
Проверка от посещение на място за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно протокол от посещение на място съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.