Критерии за оценка

I. Група Праг за преминаване
Група 1
12.00
Критерий Максимален праг
60.00
1.
Претеглен коефициент на рентабилност на EBITDA за 2019 г., 2020 г. и 2021 г.

Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 15% и <= 17,5%  - (10 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 12,5% и <= 15%  -  (9 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 17,5% и <= 20% - (8 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 10% и <= 12,5%  - (7 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 20% и <= 22,5%  - (6 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 22,5% и <= 25%  - (5 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 25% - (4 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 7,5% и <= 10% - (3 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 5% и <= 7,5% - (2 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 2,5% и <= 5% - (1 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA  на предприятието е  <=  2,5 - (0 т.)
	
10.00
2.
Претеглен коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи за 2019 г., 2020 г. и 2021 г.

Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е >= 2% - (3 т.)
Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е >= 1,6% и < 2% - (2,5 т.)
Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е >= 1,2% и < 1,6% - (2 т.)
Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е >= 0,8% и < 1,2% - (1,5 т.)
Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е >= 0,4% и < 0,8% - (1 т.)
Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е > 0% и < 0,4% - (0,5 т.)
Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е <= 0% - (0 т.)
	
3.00
3.
Претеглен коефициент на марж на печалбата за 2019 г., 2020 г. и 2021 г.

Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 17,5% <= 21% - (10 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 14% и  <= 17,5% - (9 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 21% и <= 24,5% - (8 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 10,5% и <= 14% - (7 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 24,5% и <= 28% - (6 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 28% и  <= 31,5% - (5 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 31,5% и <= 35% - (4 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 35% - (3 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 7% и  <= 10,5% - (2 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 3,5%  и <= 7% - (1 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е <=  3,5% - (0 т.)
	
10.00
4.
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат за 2019 г., 2020 г. и 2021 г.

Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е  > 100 хил.лв. и  <=  120 хил.лв. - (9 т.)
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е  > 80 хил.лв. и <= 100 хил.лв. - (8 т.)
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е  > 120 хил.лв. и  <= 140 хил.лв. - (7 т.)
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е  > 60 хил.лв. и <= 80 хил.лв. - (6 т.)
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е  > 140 хил.лв. и  <= 160 хил.лв. - (5 т.)
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е  > 160 хил.лв. и <= 180 хил.лв. - (4 т.)
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е  > 180 хил.лв. - (3 т.)
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е  > 40 хил.лв. и <= 60 хил.лв. - (2 т.)
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е  > 20 хил.лв. и <= 40 хил.лв. - (1 т.)
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е <=  20 хил.лв. - (0 т.)
	
9.00
5.
Претеглен коефициент на брутна добавена стойност за 2019 г., 2020 г. и 2021 г.

Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 30% и <= 40%  - (7 т.)
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 20% и <= 30%  -  (6 т.)
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 40% и <= 50%  - (5 т.)
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 10% и <= 20%  - (4 т.)
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 50% и <= 60%  - (3 т.)
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 60% и <= 70%  - (2 т.)
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 70%  - (1 т.)
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е <= 10%  - (0 т.)
	
7.00
6.
Претеглен коефициент на приходите от износ за 2019 г., 2020 г. и 2021 г.

Претегленият коефициент на приходи от износ е > 20% <= 40%  - (7 т.)
Претегленият коефициент на приходи от износ е > 40% <= 60%  - (6 т.)
Претегленият коефициент на приходи от износ е > 15% <= 20%  - (5 т.)
Претегленият коефициент на приходи от износ е > 60% - (4 т.)
Претегленият коефициент на приходи от износ е > 10% <= 15%  - (3 т.)
Претегленият коефициент на приходи от износ е > 5% <= 10%  - (2 т.)
Претегленият коефициент на приходи от износ е > 0,1% <= 5%  - (1 т.)
Претегленият коефициент на приходите от износ е <= 0,1%  - (0 т.)

	
7.00
7.
Инвестиционна дейност на кандидата за 2019 г., 2020 г. и 2021 г.

Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА,  ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност >= 80% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция. - (7 т.)
Кандидатът е реализирал общо  инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност >= 70% < 80%  от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция. - (6 т.)
Кандидатът е реализирал общо  инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност >= 60% < 70%  от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция. - (5 т.)
Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност >= 40% < 60% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция. - (4 т.)
Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност >= 20% < 40% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция. -  (3 т.)
Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност >= 10% < 20% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция. -  (2 т.)
Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност >= 5% < 10% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция.  -  (1 т.)
Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност < 5% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция. -  (0 т.)
	
7.00
8.
Приоритизация съгласно Националната стратегия за малките и средните предприятия 2021-2027 г.

Кодът на основната икономическа дейност на предприятието-кандидат  и кодът на предложението за изпълнение на инвестиция  са сред секторите на регионална специализация за съответната административна област (изброени в Приложение 13 „Регионална специализация съгласно НСМСП 2021-2027“). - ( 2 т.)

Не е изпълнено горепосоченото изискване. - ( 0 т.)
			
2.00
9.
Участие на кандидата в процедури по ОПИК.

Кандидатът няма сключени договори за безвъзмездна помощ по ОПИК  или ако има същите са прекратени към датата на подаване на предложението за изпълнение на инвестиция. - ( 3 т.)

Кандидатът има един сключен договор за безвъзмездна помощ по ОПИК, който не е прекратен към датата на подаване на предложението за изпълнение на инвестиция. - ( 2 т.)

Кандидатът има два сключени договори за безвъзмездна помощ по ОПИК, които не са прекратени към датата на подаване на предложението за изпълнение на инвестиция. -  ( 1 т.)

Кандидатът има повече от два сключени договори за безвъзмездна помощ по ОПИК, които не са прекратени към датата на подаване на предложението за изпълнение на инвестиция.  - ( 0 т.)

Важно: Следните  процедури, финансирани със средства по ОПИК, са извън обхвата на критерия:

- BG16RFOP002-2.073 „Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“;
- BG16RFOP002-2.077 „Подкрепа за средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“;
- BG16RFOP002-2.083 „Ваучерна схема за предоставяне на услуги за информационни и комуникационни технологии“;
- BG16RFOP002-2.089 „Подкрепа за малки  предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“;
- BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“;
- BG16RFOP002-2.097 „Предоставяне на допълнителна информация във връзка с продължаване на подпомагането по процедура BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“;
- BG16RFOP002-2.101 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки II“.
			
3.00
10.
Реалистичност на разходите по предложението за изпълнение на инвестиция:

Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са допустими и
Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са обосновани и съответстват на дейностите, предвидена за изпълнение и
Всички разходи за активи са съпоставими с пазарните цени за аналогични активи, като за тях е представена оферта и
Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са в съответствие с праговете/процентните съотношения, заложени в Условията за кандидатстване (където е приложимо) и
Всички бюджетни пера са коректно обособени и попълнени и в бюджета не са извършвани корекции .  - ( 2 т.)

Изпълнени са 4 от горепосочените изисквания. - ( 1 т.)

Изпълнени са по-малко от 4 от горепосочените изисквания. - ( 0 т.)



			
2.00
II. Група
11. Финансови ограничения, ограничения произтичащи от Условията за кандидатстване и интензитета на помощта:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Общият размер на заявеното безвъзмездно финансиране на всяко предложение за изпълнение на инвестиция е по-нисък или равен на:

- 180 000 лева, в случай че кандидатът е микропредприятие;
- 350 000 лева, в случай че кандидатът е малко предприятие;
- 700 000 лева, в случай че кандидатът е средно предприятие.
			
Не
2.
Общият размер на заявеното безвъзмездно финансиране за индивидуално предложение за изпълнение на инвестиция НЕ надвишава, както следва:

- за микропредприятия: 100% от реализираните средногодишни нетни приходи от продажби за тригодишния период 2019 г., 2020 г. и 2021 г.;
- за малки предприятия: 60% от реализираните средногодишни нетни приходи от продажби за тригодишния период 2019 г., 2020 г. и 2021 г.;
- за средни предприятия: 25% от реализираните средногодишни нетни приходи от продажби за тригодишния период 2019 г., 2020 г. и 2021 г.
			
Не
3.
В случай на „регионална инвестиционна помощ“ заявеното безвъзмездно финансиране, за която кандидатът заявява подкрепа, заедно с получената държавна/минимална помощ от други източници, не надхвърля максимално допустимия размер на помощта по чл. 4, пар. 1, буква „а“ от  Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014, съгласно посоченото в Приложение 3.А „Изисквания, свързани с правилата за „регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и „минимална помощ“ (de minimis) съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013“.
Не
4.
В случай на „регионална инвестиционна помощ“ заявеното безвъзмездно финансиране, за която кандидатът заявява подкрепа не надхвърля максимално допустимия размер на помощта за един и същ краен получател на равнище група по чл. 14, пар. 13 от Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014, съгласно посоченото в Приложение 3.А „Изисквания, свързани с правилата за „регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и „минимална помощ“ (de minimis) съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013“.
Не
5.
В случай на „минимална помощ“ максималният размер на помощта по режим de minimis за едно и също предприятие , заедно с другите получени минимални помощи от страна на кандидата, не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три бюджетни години, изчислен в съответствие с посоченото в Приложение 3.А „Изисквания, свързани с правилата за „регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и „минимална помощ“ (de minimis) съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013“.
Не
6.
В случаите когато предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и предвижда дейности извън Югозападен район за планиране, интензитетът на заявеното безвъзмездно финансиране е по-нисък или равен на 50% от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция (независимо от категорията на предприятието-кандидат).
Не
7.
В случаите когато кандидатът е микро/малко предприятие, предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „регионална инвестиционна помощ“ и предвижда дейности в Югозападен район за планиране, интензитетът на безвъзмездното финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция:

- София град (столица): 40%;
- София област: 50%;
- Област Благоевград: 50%;
- Област Перник: 40%;
- Област Кюстендил: 45%.
			
Не
8.
В случаите когато кандидатът е средно предприятие, предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „регионална инвестиционна помощ“ и предвижда дейности в Югозападен район за планиране, интензитетът на безвъзмездното финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция:

- София град (столица): 30%;
- София област: 50%;
- Област Благоевград: 50%;
- Област Перник: 30%;
- Област Кюстендил: 35%.
			
Не
9.
В случаите когато предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „минимална помощ“ (de minimis), интензитетът на безвъзмездното финансиране е по-нисък или равен на 50% от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция.
Не
10.
Най-малко 25% от общите допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция са съфинансирани чрез собствени средства на кандидата или със средства от външни източници, които изключват всякаква публична подкрепа.
Не
11.
Разходите за придобиване на ERP системи, CRM системи и/или MOM/MES системи не надвишават общо 50 000 лева (ако е приложимо).
Не
12.
Предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява в рамките само на един от двата приложими режими на държавна/минимална помощ.
Не
12.00
Праг за преминаване:
60.00
Максимален праг:
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.