|
Група 1
|
12.00
|
|
|
Критерий |
Максимален праг (60.00) |
|
1. |
Претеглен коефициент на рентабилност на EBITDA за 2019 г., 2020 г. и 2021 г.
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 15% и <= 17,5% - (10 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 12,5% и <= 15% - (9 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 17,5% и <= 20% - (8 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 10% и <= 12,5% - (7 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 20% и <= 22,5% - (6 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 22,5% и <= 25% - (5 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 25% - (4 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 7,5% и <= 10% - (3 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 5% и <= 7,5% - (2 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е > 2,5% и <= 5% - (1 т.)
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на предприятието е <= 2,5 - (0 т.)
|
10.00
|
|
2. |
Претеглен коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи за 2019 г., 2020 г. и 2021 г.
Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е >= 2% - (3 т.)
Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е >= 1,6% и < 2% - (2,5 т.)
Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е >= 1,2% и < 1,6% - (2 т.)
Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е >= 0,8% и < 1,2% - (1,5 т.)
Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е >= 0,4% и < 0,8% - (1 т.)
Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е > 0% и < 0,4% - (0,5 т.)
Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е <= 0% - (0 т.)
|
3.00
|
|
3. |
Претеглен коефициент на марж на печалбата за 2019 г., 2020 г. и 2021 г.
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 17,5% <= 21% - (10 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 14% и <= 17,5% - (9 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 21% и <= 24,5% - (8 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 10,5% и <= 14% - (7 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 24,5% и <= 28% - (6 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 28% и <= 31,5% - (5 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 31,5% и <= 35% - (4 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 35% - (3 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 7% и <= 10,5% - (2 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е > 3,5% и <= 7% - (1 т.)
Претегленият коефициент на марж на печалбата е <= 3,5% - (0 т.)
|
10.00
|
|
4. |
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат за 2019 г., 2020 г. и 2021 г.
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е > 100 хил.лв. и <= 120 хил.лв. - (9 т.)
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е > 80 хил.лв. и <= 100 хил.лв. - (8 т.)
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е > 120 хил.лв. и <= 140 хил.лв. - (7 т.)
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е > 60 хил.лв. и <= 80 хил.лв. - (6 т.)
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е > 140 хил.лв. и <= 160 хил.лв. - (5 т.)
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е > 160 хил.лв. и <= 180 хил.лв. - (4 т.)
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е > 180 хил.лв. - (3 т.)
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е > 40 хил.лв. и <= 60 хил.лв. - (2 т.)
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е > 20 хил.лв. и <= 40 хил.лв. - (1 т.)
Претеглена производителност на едно лице, работещо в предприятието-кандидат е <= 20 хил.лв. - (0 т.)
|
9.00
|
|
5. |
Претеглен коефициент на брутна добавена стойност за 2019 г., 2020 г. и 2021 г.
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 30% и <= 40% - (7 т.)
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 20% и <= 30% - (6 т.)
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 40% и <= 50% - (5 т.)
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 10% и <= 20% - (4 т.)
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 50% и <= 60% - (3 т.)
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 60% и <= 70% - (2 т.)
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е > 70% - (1 т.)
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност е <= 10% - (0 т.)
|
7.00
|
|
6. |
Претеглен коефициент на приходите от износ за 2019 г., 2020 г. и 2021 г.
Претегленият коефициент на приходи от износ е > 20% <= 40% - (7 т.)
Претегленият коефициент на приходи от износ е > 40% <= 60% - (6 т.)
Претегленият коефициент на приходи от износ е > 15% <= 20% - (5 т.)
Претегленият коефициент на приходи от износ е > 60% - (4 т.)
Претегленият коефициент на приходи от износ е > 10% <= 15% - (3 т.)
Претегленият коефициент на приходи от износ е > 5% <= 10% - (2 т.)
Претегленият коефициент на приходи от износ е > 0,1% <= 5% - (1 т.)
Претегленият коефициент на приходите от износ е <= 0,1% - (0 т.)
|
7.00
|
|
7. |
Инвестиционна дейност на кандидата за 2019 г., 2020 г. и 2021 г.
Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност >= 80% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция. - (7 т.)
Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност >= 70% < 80% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция. - (6 т.)
Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност >= 60% < 70% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция. - (5 т.)
Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност >= 40% < 60% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция. - (4 т.)
Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност >= 20% < 40% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция. - (3 т.)
Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност >= 10% < 20% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция. - (2 т.)
Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност >= 5% < 10% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция. - (1 т.)
Кандидатът е реализирал общо инвестиции свързани със закупуване на ДМА, ДНА, земя и сгради през последните три години на стойност < 5% от заявените общо допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция. - (0 т.)
|
7.00
|
|
8. |
Приоритизация съгласно Националната стратегия за малките и средните предприятия 2021-2027 г.
Кодът на основната икономическа дейност на предприятието-кандидат и кодът на предложението за изпълнение на инвестиция са сред секторите на регионална специализация за съответната административна област (изброени в Приложение 13 „Регионална специализация съгласно НСМСП 2021-2027“). - ( 2 т.)
Не е изпълнено горепосоченото изискване. - ( 0 т.)
|
2.00
|
|
9. |
Участие на кандидата в процедури по ОПИК.
Кандидатът няма сключени договори за безвъзмездна помощ по ОПИК или ако има същите са прекратени към датата на подаване на предложението за изпълнение на инвестиция. - ( 3 т.)
Кандидатът има един сключен договор за безвъзмездна помощ по ОПИК, който не е прекратен към датата на подаване на предложението за изпълнение на инвестиция. - ( 2 т.)
Кандидатът има два сключени договори за безвъзмездна помощ по ОПИК, които не са прекратени към датата на подаване на предложението за изпълнение на инвестиция. - ( 1 т.)
Кандидатът има повече от два сключени договори за безвъзмездна помощ по ОПИК, които не са прекратени към датата на подаване на предложението за изпълнение на инвестиция. - ( 0 т.)
Важно: Следните процедури, финансирани със средства по ОПИК, са извън обхвата на критерия:
- BG16RFOP002-2.073 „Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“;
- BG16RFOP002-2.077 „Подкрепа за средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“;
- BG16RFOP002-2.083 „Ваучерна схема за предоставяне на услуги за информационни и комуникационни технологии“;
- BG16RFOP002-2.089 „Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“;
- BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“;
- BG16RFOP002-2.097 „Предоставяне на допълнителна информация във връзка с продължаване на подпомагането по процедура BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“;
- BG16RFOP002-2.101 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки II“.
|
3.00
|
|
10. |
Реалистичност на разходите по предложението за изпълнение на инвестиция:
Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са допустими и
Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са обосновани и съответстват на дейностите, предвидена за изпълнение и
Всички разходи за активи са съпоставими с пазарните цени за аналогични активи, като за тях е представена оферта и
Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са в съответствие с праговете/процентните съотношения, заложени в Условията за кандидатстване (където е приложимо) и
Всички бюджетни пера са коректно обособени и попълнени и в бюджета не са извършвани корекции . - ( 2 т.)
Изпълнени са 4 от горепосочените изисквания. - ( 1 т.)
Изпълнени са по-малко от 4 от горепосочените изисквания. - ( 0 т.)
|
2.00
|
|
11. Финансови ограничения, ограничения произтичащи от Условията за кандидатстване и интензитета на помощта:
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Общият размер на заявеното безвъзмездно финансиране на всяко предложение за изпълнение на инвестиция е по-нисък или равен на:
- 180 000 лева, в случай че кандидатът е микропредприятие;
- 350 000 лева, в случай че кандидатът е малко предприятие;
- 700 000 лева, в случай че кандидатът е средно предприятие.
|
Не
|
|
2. |
Общият размер на заявеното безвъзмездно финансиране за индивидуално предложение за изпълнение на инвестиция НЕ надвишава, както следва:
- за микропредприятия: 100% от реализираните средногодишни нетни приходи от продажби за тригодишния период 2019 г., 2020 г. и 2021 г.;
- за малки предприятия: 60% от реализираните средногодишни нетни приходи от продажби за тригодишния период 2019 г., 2020 г. и 2021 г.;
- за средни предприятия: 25% от реализираните средногодишни нетни приходи от продажби за тригодишния период 2019 г., 2020 г. и 2021 г.
|
Не
|
|
3. |
В случай на „регионална инвестиционна помощ“ заявеното безвъзмездно финансиране, за която кандидатът заявява подкрепа, заедно с получената държавна/минимална помощ от други източници, не надхвърля максимално допустимия размер на помощта по чл. 4, пар. 1, буква „а“ от Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014, съгласно посоченото в Приложение 3.А „Изисквания, свързани с правилата за „регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и „минимална помощ“ (de minimis) съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013“.
|
Не
|
|
4. |
В случай на „регионална инвестиционна помощ“ заявеното безвъзмездно финансиране, за която кандидатът заявява подкрепа не надхвърля максимално допустимия размер на помощта за един и същ краен получател на равнище група по чл. 14, пар. 13 от Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014, съгласно посоченото в Приложение 3.А „Изисквания, свързани с правилата за „регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и „минимална помощ“ (de minimis) съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013“.
|
Не
|
|
5. |
В случай на „минимална помощ“ максималният размер на помощта по режим de minimis за едно и също предприятие , заедно с другите получени минимални помощи от страна на кандидата, не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три бюджетни години, изчислен в съответствие с посоченото в Приложение 3.А „Изисквания, свързани с правилата за „регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и „минимална помощ“ (de minimis) съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013“.
|
Не
|
|
6. |
В случаите когато предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и предвижда дейности извън Югозападен район за планиране, интензитетът на заявеното безвъзмездно финансиране е по-нисък или равен на 50% от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция (независимо от категорията на предприятието-кандидат).
|
Не
|
|
7. |
В случаите когато кандидатът е микро/малко предприятие, предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „регионална инвестиционна помощ“ и предвижда дейности в Югозападен район за планиране, интензитетът на безвъзмездното финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция:
- София град (столица): 40%;
- София област: 50%;
- Област Благоевград: 50%;
- Област Перник: 40%;
- Област Кюстендил: 45%.
|
Не
|
|
8. |
В случаите когато кандидатът е средно предприятие, предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „регионална инвестиционна помощ“ и предвижда дейности в Югозападен район за планиране, интензитетът на безвъзмездното финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция:
- София град (столица): 30%;
- София област: 50%;
- Област Благоевград: 50%;
- Област Перник: 30%;
- Област Кюстендил: 35%.
|
Не
|
|
9. |
В случаите когато предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „минимална помощ“ (de minimis), интензитетът на безвъзмездното финансиране е по-нисък или равен на 50% от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция.
|
Не
|
|
10. |
Най-малко 25% от общите допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция са съфинансирани чрез собствени средства на кандидата или със средства от външни източници, които изключват всякаква публична подкрепа.
|
Не
|
|
11. |
Разходите за придобиване на ERP системи, CRM системи и/или MOM/MES системи не надвишават общо 50 000 лева (ако е приложимо).
|
Не
|
|
12. |
Предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява в рамките само на един от двата приложими режими на държавна/минимална помощ.
|
Не
|