Критерии за оценка

I. Група
	
Общи критерии за допустимост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език, с изключение на т.1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език - подписан с КЕП и прикачена в ИСУН 2020
Да
3.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване – попълнена по образец (Приложение 1) - подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020
Да
4.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и чл.7 от ПМС 162/2016г.– попълнена по образец (Приложение 2) към Условията за кандидатстване – подписана с КЕП от всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин) и прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение 3) към Условията за кандидатстване – подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020.
Да
6.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение 4) към Условията за кандидатстване – подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020;
Да
7.
Бизнес план, по образец (Приложение 5). В случай, че бизнес планът не е представен в изискуемия образец или не са попълнени всички таблици, същият не може да бъде допълнително изискван от кандидатите и проектното предложение ще бъде отхвърлено, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ.
Да
8.
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за последната приключила финансова година – 2016г./2017г.
Да
9.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена от производителя/доставчика – прикачен в ИСУН 2020.
Не
10.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение 6) - прикачена в ИСУН 2020.
Не
11.
Пълномощно за подаване на проектното предложение, подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата и прикачено в ИСУН 2020. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва с КЕП от всеки от тях и прикачено в ИСУН 2020.
Не
12.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – прикачени в ИСУН 2020.
Не
13.
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности за последните три приключенифинансови години (2014г./2015г., 2015г./2016г. и 2016г./2017г.) (индивидуален) – прикачени в ИСУН 2020, в случай че е приложимо.
Не
14.
Справка за група предприятия за последните три години (2014г./2015г., 2015г./2016г. и 2016г./2017г.) – прикачена в ИСУН 2020, вслучай че е приложимо. 
- В случай че кандидатът не съставя посочената справка, същият следва да е представил списък на предприятията, с които формира група предприятия 
(В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър)
Не
15.
Счетоводен баланс за последните три години (индивидуален) за последните три приключени финансови години (2014г./2015г., 2015г./2016г. и 2016г./2017г.) - прикачен в ИСУН 2020, в случай, че е приложимо.
(В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.)
Не
16.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три приключени финансови години (2014г./2015г., 2015г./2016г. и 2016г./2017г.) – прикачен в ИСУН 2020, в случай, че е приложимо.
Не
17.
Справка за нетекущите (дълготрайните) активи за последните три приключени финансови години (2014г./2015г., 2015г./2016г. и 2016г./2017г.) – прикачена в ИСУН 2020, в случай че е приложимо.
(В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър)
Не
18.
Копие на въвежданата добра производствена практика, издадена и утвърдена от организация/група лица, организирани на браншови принцип, което следва да съдържа информация относно: наименование на организацията, име на лицето, което я издава от името на организацията, подпис на лицето, дата на издаване, описание на ДПП (приложимо, в случай че по проекта се предвижда изпълнението на дейности за въвеждане на добри производствени практики) - прикачена в ИСУН 2020
Не
19.
Сертификат за вече приложения стандарт за управление, който е обект на ре- сертификация, който не е изтекъл към датата на подаване на проектното предлогжение (приложимо, в случай че по проектното предложение са включени дейности за ре- сертификация)
Не
20.
В случаите когато кандидатът е заявил въведени международно признати стандарти, и/или СЕ маркировка, и/или съответствие на продуктите, и/или добри производствени практики, и/или специализирани софтуерни системи за управление(съгласно т. 11 от Формуляра за кандидатстване), той следва да представи поне един от следните документи - копие, заверено от кандидата:
- сертификат, който е валиден към датата на кандидатстване - когато кандидатът е заявил наличие на въведени стандарти за качество, други международно признати стандарти или системи за управление;
- декларация или сертификат за съответствие или протоколи от изпитване на произведени продукти, за които е въведена CE маркировката - когато кандидатът е заявил въведени СЕ маркировки;
- документи, издадени съгласно нормативната уредба, поставяща изискванията по отношение на добри производствени практики в областите, в които те се прилагат, а именно: хранително-вкусова промишленост (вкл. производство на опаковки влизащи в контакт с храни), фармация, козметична промишленост и производството на ветеринарно-медицински продукти - когато кандидатът е заявил наличие на въведени добри производствени практики;
- лицензионни договори предоставящи конкретни права на кандидата по отношение на съответната специализирана софтуерна система и/или договор с доставчика/производителя на конкретната система за нейното въвеждане, чието успешно изпълнение е удостоверено с приложен към договора приемо-предавателен протокол и/или ръководство отнасящо се до въвеждането на специализираната софтуерна система при конкретния кандидат – когато кандидатът е заявил въведени специализирани софтуерни системи за управление.
(Документите по точки 13, 14, 15, 16 и 17 следва да бъдат представени във формат идентичен на този, в който са подадени към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието.)
Не
II. Група
	
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата (При несъответствие с някое от посочените изисквания проектното предложение се отхвърля).
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът има постоянен адрес, седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Троян, Априлци, Угърчин
Да
2.
Кандидатът осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ Троян, Априлци, Угърчин
Да
3.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите
Да
4.
Кандидатът е малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия.
Да
5.
5.1. Проверка на кандидата относно изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие”:
а) дадено предприятие притежава мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в друго предприятие и/или
б) дадено предприятие има право да назначава или отстранява мнозинството от членовете на административния, управи¬телния или надзорния орган на друго предприятие и/или
в) дадено предприятие има право да упражнява доминиращо влияние спрямо друго предприятие по силата на договор, сключен с това предприятие, или на разпоредба в неговия устав или учредителен акт и/или
г) дадено предприятие, което е акционер или съдружник в друго предприятие, контролира самостоятелно, по силата на спораз¬ умение с останалите акционери или съдружници в това пред¬ приятие, мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в това предприятие.

5.2. Проверка на Член на управителния орган на предприятието относно изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие”.
а) дадено предприятие притежава мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в друго предприятие и/или
б) дадено предприятие има право да назначава или отстранява мнозинството от членовете на административния, управи¬телния или надзорния орган на друго предприятие и/или
в) дадено предприятие има право да упражнява доминиращо влияние спрямо друго предприятие по силата на договор, сключен с това предприятие, или на разпоредба в неговия устав или учредителен акт и/или
г) дадено предприятие, което е акционер или съдружник в друго предприятие, контролира самостоятелно, по силата на спораз¬ умение с останалите акционери или съдружници в това пред¬ приятие, мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в това предприятие.

5.3. Кандидатът и/или член на управителния орган на предприятието отговаря на изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие”.
Да
6.
6.1. Проверка на предприятието за получена помощ de minimis
а) предприятието – кандидат е получило помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
б) в случай, че предприятието отговаря на изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие” е получило помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;

6.2. Общият размер на помощта de minimis, предоставяна на „едно и също предприятие”, не надхвърля 200 000 EUR за период от три бюджетни години
Да
7.
Кандидатът оперира в секторите на икономическа дейност съгласно тяхната технологична интензивност, изведени като приоритетни съгласно Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 (НСНМСП), както следва: 
7.1 Високотехнологични и средно високотехнологични промишлени производства:
С20 „Производство на химични продукти“
C21 „Производството на лекарствени вещества и продукти“ 
C26 „Производството на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“ 
С27 „Производство на електрически съоръжения“
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“
7.2 Интензивни на знание услуги:
J58 „Издателска дейност“
J59 „Производството на филми и телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика“ 
J60 „Радио- и телевизионна дейност“ 
J61 „Далекосъобщения“
J62 „Дейности в областта на информационните технологии“
J63 „Информационни услуги“
М72 „Научноизследователска и развойна дейност“
7.3 Нискотехнологични и средно нискотехнологични промишлени производства:
С10 „Производство на хранителни продукти“, с изключение на посочените дейности като недопустими
С11 „Производство на напитки“, с изключение на посочените дейности като недопустими
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“
С14 „Производство на облекло“
С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм“
С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“
С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон“
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“
С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти“
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“
С24 „Производство на основни метали“
С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване“
С31 „Производство на мебели“
С32 „Производство, некласифицирано другаде“
С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване“
Да
8.
Кандидатът има минимум три приключени финансови години (2014г./2015г., 2015г./2016г., 2016г./2017г.) преди датата на обявяване на процедурата за подбор на проекти
Да
9.
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие трябва да е реализирал общо през последните три приключени финансови години (2014г./2015г., 2015г./2016г., 2016г./2017г.) нетни приходи от продажби равни на или надвишаващи 750 000 лв.
Да
10.
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие трябва да е реализирал общо през последните три приключени финансови години (2014г./2015г., 2015г./2016г., 2016г./2017г.) нетни приходи от продажби равни на или надвишаващи 3 000 000 лв.
Да
11.
Кандидатът развива дейността, за която кандидатства, в определените в Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 сектори, посочени по-горе.
Да
12.
Потенциалните кандидати не могат да участват в процедурата за подбор на проекти и да получат безвъзмездна финансова помощ, в случай че:
a) са обявени в несъстоятелност; 
б) са в производство по несъстоятелност; 
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон; 
д) са преустановили дейността си; 
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени; 
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка са нарушили чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавите, в които кандидатите са установени;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието; 
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган; 
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора; 
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година; 
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ; 
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да: 
1) повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или 
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за: 
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс; 
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
о) лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен; 
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП); 
р) е установено, че: 
1) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор; 
2) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Да
13.
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти
Да
14.
Кандидатът не е микропредприятие, по смисъла на чл. 3- 4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за създаване на европейската общност, или с производството на памук, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на МИГ Троян, Априлци, Угърчин.
Да
15.
Кандидатът не е малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3–4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за създаване на европейската общност, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на МИГ Троян, Априлци, Угърчин.
Да
16.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Да
17.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
Да
18.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно Класификацията на икономическите дейности – 2008 (КИД 2008) попадат в Сектор C - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код на икономическа дейност 11 „Производство на напитки”, както следва: 
•	10.1. „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
•	10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
•	10.3. „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
•	10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
•	10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
•	10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
•	10.81. „Производство на захар”;
•	10.83. „Преработка на кафе и чай”;
•	10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители”;
•	10.91.„Производство на готови храни за животни”;
•	11.02. „Производство на вина от грозде”;
•	11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
•	11.06. „Производство на малц”.
Да
19.
Кандидатът не може да участва в процедура и да получи безвъзмездна финансова помощ, в случай че попада в забранителните режими на Регламент на Комисията (ЕС) № 1407/2013 и по-конкретно, ако: 
А. Неговата основна дейност или дейността, за която кандидатства се отнася до: 
• сектора на рибарството и аквакултурите, обхванати от Регламент (ЕО) № 104/2000; 
• сектора на първичното производство на селскостопански продукти; 
• сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи: 
- когато размерът на помощта е определен въз основа на цените или количествата на този вид продукти, изкупувани от първичните производители или предлагани на пазара от съответните предприятия; или - когато помощта е свързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители. и/или 
Б. Финансирането представлява: 
• помощи за дейности, свързани с износ за трети държави или държави членки, по- конкретно помощите, пряко свързани с изнасяните количества, със създаването и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи, свързани с износа; 
• помощ, поставена в зависимост от преференциално използване на национални продукти спрямо вносни такива;
• помощ, която ще се използва за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт.
Да
III. Група
Критерии за оценка на допустимостта на проекта (При несъответствие с някое от посочените изисквания проектното предложение се отхвърля).
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът съответства на избраните мерки/операции и целите на стратегията за ВОМР
Да
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 18 (осемнадесет) месеца.
Да
3.
Проектът се изпълнява само на територията на МИГ Троян, Априлци, Угърчин
Да
4.
Изпълнението на проекта води до постигане на заложените цели в одобрената стратегия за ВОМР и постигане на положителен ефект върху развитието на устойчива пазарна конкурентоспособност на МСП на териториите на МИГ с цел насърчаване на предприемачеството, подобряване на производствените процеси, повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на предприятията.
Да
5.
Кандидатите задължително трябва да са с код на основна икономическа дейност по Класификация на икономическите дейности (КИД - 2008) и да развиват дейността, за която кандидатстват в една от определените групи сектори на икономическа дейност съгласно тяхната технологична интензивност съгласно НСНМСП.
Да
6.
Проектът НЕ се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Да
7.
Проектът е насочен към постигане на минимум една от следните цели:
7.1.Подобряване на производствените процеси в предприятието;
7.2.Преминаването към високо технологични и базирани на знанието технологии за усъвършенстване на производството;
7.3.Управление на качеството и повишаване на възможностите за експортна ориентация и достъпа до международни пазари.
Да
8.
Проектът включва минимум една от следните дейности:
8.1.Подкрепа за общи производствени инвестиции за подобряване на производствения капацитет за растеж чрез ефективното и ефикасно използване на факторите на производство и чрез изграждането на възможности за възприемане и адаптиране на европейски и международни знания и технологии;
8.2.Подкрепа за специализирани услуги за МСП за развитие и укрепване на управленския капацитет;
8.3.Подкрепа за растеж на предприятието чрез подобряване на качеството и насърчаване на използването на ИКТ и услуги.
Да
9.
Всички дейности, включени в проектното предложение са пряко свързани с изпълнението на проекта.
Да
10.
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е не по-малко от 30 000 лева.
Да
11.
Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро, в случай на едно и също предприятие, което осъществява шосейни товарни превози за чужда сметка за период от три бюджетни години.
Да
12.
В случаите, когато:
-	кандидатът е малко предприятие, общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 273 000 лева.
-	кандидатът е средно предприятие, общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 234 000 лева.
Да
13.
В случай на дейности за подкрепа за специализирани услуги за МСП за развитие и укрепване на управленския капацитет, обхватът на дейностите НЕ включва само инвестиции в ново оборудване и/или специализирани софтуерни приложения
Да
14.
В случай на дейности за подкрепа за растеж на предприятието чрез подобряване на качеството и насърчаване на използването на ИКТ и услуги, обхватът на дейностите НЕ включва само инвестиции в ново оборудване и/или специализирани софтуерни приложения
Да
15.
Проектът е в съответствие с минимум един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1.Тематична концентрация – проектът включва дейности в области, свързани с европейски и регионални предизвикателства и секторите на „Националната стратегия за насърчаване на малки и средни предприятия” 2014 - 2020. 
2. Финансиране, основано на нуждите – избраните дейности следва да отговарят на основните предизвикателствата пред бизнеса/икономиката, които са идентифицирани на определената територия и съгласно Споразумението за партньорство, Стратегията на ОПИК, приложимите стратегически документи и документите в изпълнение на специфичните предварителни условия. 
3. Принцип на устойчиво развитие – при финансирането ще се търси устойчивост на постигнатите резултати и дългосрочност на ефектите върху целевите групи. 
4. Ефективност и ефикасност на инвестициите – избраните дейности следва да отговарят в пълна степен на целите на програмата, при най-адекватното съотношение между очакваните разходи и ползи. 
5. Релевантност - избраните операции следва да допринасят за изпълнението на индикаторите за продукт и резултат. 
6. Принцип на равните възможности – насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите задостъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.