|
Общи критерии за допустимост
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
|
Да
|
|
2. |
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език, с изключение на т.1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език - подписан с КЕП и прикачена в ИСУН 2020
|
Да
|
|
3. |
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване – попълнена по образец (Приложение 1) - подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020
|
Да
|
|
4. |
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и чл.7 от ПМС 162/2016г.– попълнена по образец (Приложение 2) към Условията за кандидатстване – подписана с КЕП от всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин) и прикачена в ИСУН 2020.
|
Да
|
|
5. |
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение 3) към Условията за кандидатстване – подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020.
|
Да
|
|
6. |
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение 4) към Условията за кандидатстване – подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020;
|
Да
|
|
7. |
Бизнес план, по образец (Приложение 5). В случай, че бизнес планът не е представен в изискуемия образец или не са попълнени всички таблици, същият не може да бъде допълнително изискван от кандидатите и проектното предложение ще бъде отхвърлено, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ.
|
Да
|
|
8. |
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за последната приключила финансова година – 2016г./2017г.
|
Да
|
|
9. |
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена от производителя/доставчика – прикачен в ИСУН 2020.
|
Не
|
|
10. |
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение 6) - прикачена в ИСУН 2020.
|
Не
|
|
11. |
Пълномощно за подаване на проектното предложение, подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата и прикачено в ИСУН 2020. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва с КЕП от всеки от тях и прикачено в ИСУН 2020.
|
Не
|
|
12. |
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – прикачени в ИСУН 2020.
|
Не
|
|
13. |
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности за последните три приключенифинансови години (2014г./2015г., 2015г./2016г. и 2016г./2017г.) (индивидуален) – прикачени в ИСУН 2020, в случай че е приложимо.
|
Не
|
|
14. |
Справка за група предприятия за последните три години (2014г./2015г., 2015г./2016г. и 2016г./2017г.) – прикачена в ИСУН 2020, вслучай че е приложимо.
- В случай че кандидатът не съставя посочената справка, същият следва да е представил списък на предприятията, с които формира група предприятия
(В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър)
|
Не
|
|
15. |
Счетоводен баланс за последните три години (индивидуален) за последните три приключени финансови години (2014г./2015г., 2015г./2016г. и 2016г./2017г.) - прикачен в ИСУН 2020, в случай, че е приложимо.
(В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.)
|
Не
|
|
16. |
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три приключени финансови години (2014г./2015г., 2015г./2016г. и 2016г./2017г.) – прикачен в ИСУН 2020, в случай, че е приложимо.
|
Не
|
|
17. |
Справка за нетекущите (дълготрайните) активи за последните три приключени финансови години (2014г./2015г., 2015г./2016г. и 2016г./2017г.) – прикачена в ИСУН 2020, в случай че е приложимо.
(В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър)
|
Не
|
|
18. |
Копие на въвежданата добра производствена практика, издадена и утвърдена от организация/група лица, организирани на браншови принцип, което следва да съдържа информация относно: наименование на организацията, име на лицето, което я издава от името на организацията, подпис на лицето, дата на издаване, описание на ДПП (приложимо, в случай че по проекта се предвижда изпълнението на дейности за въвеждане на добри производствени практики) - прикачена в ИСУН 2020
|
Не
|
|
19. |
Сертификат за вече приложения стандарт за управление, който е обект на ре- сертификация, който не е изтекъл към датата на подаване на проектното предлогжение (приложимо, в случай че по проектното предложение са включени дейности за ре- сертификация)
|
Не
|
|
20. |
В случаите когато кандидатът е заявил въведени международно признати стандарти, и/или СЕ маркировка, и/или съответствие на продуктите, и/или добри производствени практики, и/или специализирани софтуерни системи за управление(съгласно т. 11 от Формуляра за кандидатстване), той следва да представи поне един от следните документи - копие, заверено от кандидата:
- сертификат, който е валиден към датата на кандидатстване - когато кандидатът е заявил наличие на въведени стандарти за качество, други международно признати стандарти или системи за управление;
- декларация или сертификат за съответствие или протоколи от изпитване на произведени продукти, за които е въведена CE маркировката - когато кандидатът е заявил въведени СЕ маркировки;
- документи, издадени съгласно нормативната уредба, поставяща изискванията по отношение на добри производствени практики в областите, в които те се прилагат, а именно: хранително-вкусова промишленост (вкл. производство на опаковки влизащи в контакт с храни), фармация, козметична промишленост и производството на ветеринарно-медицински продукти - когато кандидатът е заявил наличие на въведени добри производствени практики;
- лицензионни договори предоставящи конкретни права на кандидата по отношение на съответната специализирана софтуерна система и/или договор с доставчика/производителя на конкретната система за нейното въвеждане, чието успешно изпълнение е удостоверено с приложен към договора приемо-предавателен протокол и/или ръководство отнасящо се до въвеждането на специализираната софтуерна система при конкретния кандидат – когато кандидатът е заявил въведени специализирани софтуерни системи за управление.
(Документите по точки 13, 14, 15, 16 и 17 следва да бъдат представени във формат идентичен на този, в който са подадени към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието.)
|
Не
|
|
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата (При несъответствие с някое от посочените изисквания проектното предложение се отхвърля).
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Кандидатът има постоянен адрес, седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Троян, Априлци, Угърчин
|
Да
|
|
2. |
Кандидатът осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ Троян, Априлци, Угърчин
|
Да
|
|
3. |
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите
|
Да
|
|
4. |
Кандидатът е малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия.
|
Да
|
|
5. |
5.1. Проверка на кандидата относно изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие”:
а) дадено предприятие притежава мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в друго предприятие и/или
б) дадено предприятие има право да назначава или отстранява мнозинството от членовете на административния, управи¬телния или надзорния орган на друго предприятие и/или
в) дадено предприятие има право да упражнява доминиращо влияние спрямо друго предприятие по силата на договор, сключен с това предприятие, или на разпоредба в неговия устав или учредителен акт и/или
г) дадено предприятие, което е акционер или съдружник в друго предприятие, контролира самостоятелно, по силата на спораз¬ умение с останалите акционери или съдружници в това пред¬ приятие, мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в това предприятие.
5.2. Проверка на Член на управителния орган на предприятието относно изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие”.
а) дадено предприятие притежава мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в друго предприятие и/или
б) дадено предприятие има право да назначава или отстранява мнозинството от членовете на административния, управи¬телния или надзорния орган на друго предприятие и/или
в) дадено предприятие има право да упражнява доминиращо влияние спрямо друго предприятие по силата на договор, сключен с това предприятие, или на разпоредба в неговия устав или учредителен акт и/или
г) дадено предприятие, което е акционер или съдружник в друго предприятие, контролира самостоятелно, по силата на спораз¬ умение с останалите акционери или съдружници в това пред¬ приятие, мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в това предприятие.
5.3. Кандидатът и/или член на управителния орган на предприятието отговаря на изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие”.
|
Да
|
|
6. |
6.1. Проверка на предприятието за получена помощ de minimis
а) предприятието – кандидат е получило помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
б) в случай, че предприятието отговаря на изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие” е получило помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
6.2. Общият размер на помощта de minimis, предоставяна на „едно и също предприятие”, не надхвърля 200 000 EUR за период от три бюджетни години
|
Да
|
|
7. |
Кандидатът оперира в секторите на икономическа дейност съгласно тяхната технологична интензивност, изведени като приоритетни съгласно Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 (НСНМСП), както следва:
7.1 Високотехнологични и средно високотехнологични промишлени производства:
С20 „Производство на химични продукти“
C21 „Производството на лекарствени вещества и продукти“
C26 „Производството на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“
С27 „Производство на електрически съоръжения“
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“
7.2 Интензивни на знание услуги:
J58 „Издателска дейност“
J59 „Производството на филми и телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика“
J60 „Радио- и телевизионна дейност“
J61 „Далекосъобщения“
J62 „Дейности в областта на информационните технологии“
J63 „Информационни услуги“
М72 „Научноизследователска и развойна дейност“
7.3 Нискотехнологични и средно нискотехнологични промишлени производства:
С10 „Производство на хранителни продукти“, с изключение на посочените дейности като недопустими
С11 „Производство на напитки“, с изключение на посочените дейности като недопустими
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“
С14 „Производство на облекло“
С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм“
С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“
С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон“
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“
С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти“
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“
С24 „Производство на основни метали“
С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване“
С31 „Производство на мебели“
С32 „Производство, некласифицирано другаде“
С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване“
|
Да
|
|
8. |
Кандидатът има минимум три приключени финансови години (2014г./2015г., 2015г./2016г., 2016г./2017г.) преди датата на обявяване на процедурата за подбор на проекти
|
Да
|
|
9. |
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие трябва да е реализирал общо през последните три приключени финансови години (2014г./2015г., 2015г./2016г., 2016г./2017г.) нетни приходи от продажби равни на или надвишаващи 750 000 лв.
|
Да
|
|
10. |
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие трябва да е реализирал общо през последните три приключени финансови години (2014г./2015г., 2015г./2016г., 2016г./2017г.) нетни приходи от продажби равни на или надвишаващи 3 000 000 лв.
|
Да
|
|
11. |
Кандидатът развива дейността, за която кандидатства, в определените в Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 сектори, посочени по-горе.
|
Да
|
|
12. |
Потенциалните кандидати не могат да участват в процедурата за подбор на проекти и да получат безвъзмездна финансова помощ, в случай че:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация;
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си;
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка са нарушили чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавите, в които кандидатите са установени;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година;
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
1) повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
о) лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
1) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
2) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
|
Да
|
|
13. |
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти
|
Да
|
|
14. |
Кандидатът не е микропредприятие, по смисъла на чл. 3- 4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за създаване на европейската общност, или с производството на памук, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на МИГ Троян, Априлци, Угърчин.
|
Да
|
|
15. |
Кандидатът не е малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3–4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за създаване на европейската общност, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на МИГ Троян, Априлци, Угърчин.
|
Да
|
|
16. |
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
|
Да
|
|
17. |
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
|
Да
|
|
18. |
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно Класификацията на икономическите дейности – 2008 (КИД 2008) попадат в Сектор C - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код на икономическа дейност 11 „Производство на напитки”, както следва:
• 10.1. „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
• 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
• 10.3. „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
• 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
• 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
• 10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
• 10.81. „Производство на захар”;
• 10.83. „Преработка на кафе и чай”;
• 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители”;
• 10.91.„Производство на готови храни за животни”;
• 11.02. „Производство на вина от грозде”;
• 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
• 11.06. „Производство на малц”.
|
Да
|
|
19. |
Кандидатът не може да участва в процедура и да получи безвъзмездна финансова помощ, в случай че попада в забранителните режими на Регламент на Комисията (ЕС) № 1407/2013 и по-конкретно, ако:
А. Неговата основна дейност или дейността, за която кандидатства се отнася до:
• сектора на рибарството и аквакултурите, обхванати от Регламент (ЕО) № 104/2000;
• сектора на първичното производство на селскостопански продукти;
• сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:
- когато размерът на помощта е определен въз основа на цените или количествата на този вид продукти, изкупувани от първичните производители или предлагани на пазара от съответните предприятия; или - когато помощта е свързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители. и/или
Б. Финансирането представлява:
• помощи за дейности, свързани с износ за трети държави или държави членки, по- конкретно помощите, пряко свързани с изнасяните количества, със създаването и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи, свързани с износа;
• помощ, поставена в зависимост от преференциално използване на национални продукти спрямо вносни такива;
• помощ, която ще се използва за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт.
|
Да
|
|
Критерии за оценка на допустимостта на проекта (При несъответствие с някое от посочените изисквания проектното предложение се отхвърля).
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Проектът съответства на избраните мерки/операции и целите на стратегията за ВОМР
|
Да
|
|
2. |
Продължителността на проекта не надхвърля 18 (осемнадесет) месеца.
|
Да
|
|
3. |
Проектът се изпълнява само на територията на МИГ Троян, Априлци, Угърчин
|
Да
|
|
4. |
Изпълнението на проекта води до постигане на заложените цели в одобрената стратегия за ВОМР и постигане на положителен ефект върху развитието на устойчива пазарна конкурентоспособност на МСП на териториите на МИГ с цел насърчаване на предприемачеството, подобряване на производствените процеси, повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на предприятията.
|
Да
|
|
5. |
Кандидатите задължително трябва да са с код на основна икономическа дейност по Класификация на икономическите дейности (КИД - 2008) и да развиват дейността, за която кандидатстват в една от определените групи сектори на икономическа дейност съгласно тяхната технологична интензивност съгласно НСНМСП.
|
Да
|
|
6. |
Проектът НЕ се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
|
Да
|
|
7. |
Проектът е насочен към постигане на минимум една от следните цели:
7.1.Подобряване на производствените процеси в предприятието;
7.2.Преминаването към високо технологични и базирани на знанието технологии за усъвършенстване на производството;
7.3.Управление на качеството и повишаване на възможностите за експортна ориентация и достъпа до международни пазари.
|
Да
|
|
8. |
Проектът включва минимум една от следните дейности:
8.1.Подкрепа за общи производствени инвестиции за подобряване на производствения капацитет за растеж чрез ефективното и ефикасно използване на факторите на производство и чрез изграждането на възможности за възприемане и адаптиране на европейски и международни знания и технологии;
8.2.Подкрепа за специализирани услуги за МСП за развитие и укрепване на управленския капацитет;
8.3.Подкрепа за растеж на предприятието чрез подобряване на качеството и насърчаване на използването на ИКТ и услуги.
|
Да
|
|
9. |
Всички дейности, включени в проектното предложение са пряко свързани с изпълнението на проекта.
|
Да
|
|
10. |
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е не по-малко от 30 000 лева.
|
Да
|
|
11. |
Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро, в случай на едно и също предприятие, което осъществява шосейни товарни превози за чужда сметка за период от три бюджетни години.
|
Да
|
|
12. |
В случаите, когато:
- кандидатът е малко предприятие, общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 273 000 лева.
- кандидатът е средно предприятие, общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 234 000 лева.
|
Да
|
|
13. |
В случай на дейности за подкрепа за специализирани услуги за МСП за развитие и укрепване на управленския капацитет, обхватът на дейностите НЕ включва само инвестиции в ново оборудване и/или специализирани софтуерни приложения
|
Да
|
|
14. |
В случай на дейности за подкрепа за растеж на предприятието чрез подобряване на качеството и насърчаване на използването на ИКТ и услуги, обхватът на дейностите НЕ включва само инвестиции в ново оборудване и/или специализирани софтуерни приложения
|
Да
|
|
15. |
Проектът е в съответствие с минимум един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1.Тематична концентрация – проектът включва дейности в области, свързани с европейски и регионални предизвикателства и секторите на „Националната стратегия за насърчаване на малки и средни предприятия” 2014 - 2020.
2. Финансиране, основано на нуждите – избраните дейности следва да отговарят на основните предизвикателствата пред бизнеса/икономиката, които са идентифицирани на определената територия и съгласно Споразумението за партньорство, Стратегията на ОПИК, приложимите стратегически документи и документите в изпълнение на специфичните предварителни условия.
3. Принцип на устойчиво развитие – при финансирането ще се търси устойчивост на постигнатите резултати и дългосрочност на ефектите върху целевите групи.
4. Ефективност и ефикасност на инвестициите – избраните дейности следва да отговарят в пълна степен на целите на програмата, при най-адекватното съотношение между очакваните разходи и ползи.
5. Релевантност - избраните операции следва да допринасят за изпълнението на индикаторите за продукт и резултат.
6. Принцип на равните възможности – насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите задостъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация.
|
Да
|