Критерии за оценка

I. Група
ОЦЕНКА НА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът е подписан от представляващия конкретния бенефициент или упълномощено/оправомощено лице.
Не
2.
Приложение I: Декларация на кандидата е представена, попълнена и подписана от лицето, представляващо съответната община.
Не
3.
Приложение II: Декларация на асоциирания партньор (ако е приложимо).
Декларацията се изисква от УО на ОП РЧР по служебен път от МЗ и 11 ДПБ. 
Не е приложима за следните общини: Варна, Габрово, Димитровград, Казанлък, Пловдив, Провадия, Свищов и Смолян.
Не
4.
Приложение III: Информация пазарни цени – попълнено е във формат excel и съдържа необходимата информация за извършване на оценката (оборудване и обзавеждане за центровете, брой, единична цена, общо стойност и 3 бр. „принт скрийн“/посочено име на файл/посочен активен линк) - ако е приложимо
Не
5.
В секция 12 на Формуляра за кандидатстване са прикачени три броя „принт-скрийн“/оферти за заложените разходи (ако е приложимо).
Не
6.
Заповед за оправомощаване на лицето, което ще представлява конкретния бенефициент по конкретния проект, ще подаде проектното предложение и ще подписва всички документи, свързани с изпълнението на проекта (ако е приложимо). В случай, че формулярът за кандидатстване е подписан от оправомощено/упълномощено лице, то за това лице е представено Приложение I Декларация на кандидата, попълнена и подписана от оправомощеното/упълномощеното лице.
Не
7.
Препис на Решение на Общинския съвет:
- за подаване на проектно предложение по настоящата процедура;
- за създаване на функционираща услуга (за съответния вид услуга) по вид и брой, за чието изграждане е получила финансиране по ОПРР
- за принципно одобряване на асоциирано партньорство съгл. ЗМСМА по проекта (когато е приложимо). Този текст не е приложим за общините: Варна, Габрово, Димитровград, Казанлък, Пловдив, Провадия, Свищов и Смолян.
Не
8.
Конкретният бенефициент е изразил съгласие с т. 11.8 „Декларация на конкретния бенефициент“ от Формуляра за кандидатстване.
Не
II. Група
ОЦЕНКА НА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Конкретен бенефициент по процедурата е ОБЩИНА, в съответствие с посочените в т. 9.1 от Условията за кандидатстване, допустими конкретни бенефициенти.
Да
2.
Като асоциирани партньори са посочени МЗ и ДПБ в съответствие с т. 10 от Условията за кандидатстване (ако е приложимо). 
В случай че асоциираното партньорство не е приложимо, конкретният бенефициент е отбелязал „Неприложимо“ .
Информацията е посочена в т. 11.2 от формуляра за кандидатстване.
Не
3.
Конкретният бенефициент е получил финансиране, въз основа на сключен договор по процедура BG16RFOP001-5.002 „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания“ – информацията е посочена в т. 11.4 от формуляра за кандидатстване.
Да
4.
Конкретният бенефициент в проектното си предложение е включил услугите, съгласно Картите на услугите за подкрепа в общността и на резидентните услуги, чието изграждане на инфраструктурата се финансира по ОПРР – съгласно таблицата в т. 11 от Условията за кандидатстване.
Не
5.
Продължителността на проекта не надвишава максимално допустимата, съгласно т. 16 от Условията за кандидатстване.
Не
6.
Целите на проекта са допустими.
Не
7.
Проектното предложение отговоря на изискванията за териториален обхват.
Не
8.
Дейностите са допустими. 
В случай че:
- Конкретният бенефициент е предвидил подготвителен период за наемане на персонал, разработване на вътрешни правила и преместване на лицата от специализираните институции и ДПБ; 
Това е допустимо за общините: Велики Преслав, Велико Търново, Враца, Дряново, Кърджали, Кюстендил, Ловеч, Малко Търново, Нови пазар, Перник, Русе, Своге, Силистра, Сливен, Столична, Струмяни, Троян Търговище, Хасково и Шумен;

- Конкретният бенефициент е предвидил подготвителен период за наемане на персонал и разработване на вътрешни правила.
Това е допустимо за общините: Варна, Габрово, Димитровград, Казанлък, Пловдив, Провадия, Свищов и Смолян;
Не
9.
Целевата група е допустима.
Не
10.
Сумата на исканата безвъзмездна финансова помощ (БФП) е допустима и е до определения максимален размер на БФП за съответната община съгласно таблицата в т. 8.1. от Условията за кандидатстване.
В случай че:
- Конкретният бенефициент е предвидил подготвителен период за наемане на персонал, разработване на вътрешни правила и преместване на лицата от специализираните институции и ДПБ  и заложената сума е в размер до 2 000,00 лева.
Това е допустимо за общините: Велики Преслав, Велико Търново, Враца, Дряново, Кърджали, Кюстендил, Ловеч, Малко Търново, Нови пазар, Перник, Русе, Своге, Силистра, Сливен, Столична, Струмяни, Троян Търговище, Хасково и Шумен;

- Конкретният бенефициент е предвидил подготвителен период за наемане на персонал и разработване на вътрешни правила  и заложената сума е в размер до 1 000,00 лева.
Това е допустимо за общините: Варна, Габрово, Димитровград, Казанлък, Пловдив, Провадия, Свищов и Смолян;
Не
11.
Заложени са целеви стойности на индикаторите съгласно Условията за кандидатстване.
Не
III. Група
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО - КАПАЦИТЕТ
Конкретният бенефициент разполага с достатъчен капацитет за изпълнение на проекта, в съответствие с т. 9 от Условията за кандидатстване.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Административен 
– екипът за изпълнение на проекта е съобразен със спецификата и обема на заложените дейности по проекта. Посочени са предвидените квалификации и отговорности за заемане на всяка позиция, както и:
- Ръководителят има минимум една година опит в организация и/или управление/изпълнение на сходен тип дейности и/или проекти;
- Останалите членове на екипа имат опит в организация и/или управление/изпълнение на сходен тип дейности и/или проекти.

Това обстоятелство се проверява, чрез информацията, предоставена в т. 9 във Формуляра за кандидатстване, където е описан екипът на проекта по позиции и функции, както и предвидените квалификации и отговорности за заемане на всяка позиция.
Не
2.
Финансов 
- Конкретният бенефициент може да осигури необходимото финансиране за изпълнение на дейностите по проекта.

За конкретния бенефициент – община се счита, че разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета на общината са минимум 20 % от размера на исканата БФП.

Това обстоятелство се проверява служебно от оценителния екип към момента на кандидатстване в Закона за държавния бюджет.
Да
3.
Оперативен 
- Конкретният бенефициент има поне 1 година опит в управление/изпълнение на проекти и/или опит в изпълнение на дейности, като тези, включени в проектното предложение.

Това обстоятелство се проверява чрез предоставената информация в т. 11.1 във Формуляра за кандидатстване.
Не
IV. Група
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО - СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Описание и обосновка на целите на проекта
- Формулирани са обща и специфична цел на проекта и е описано съответствието на проекта с целите и приоритетите на процедурата и програмата; 
- Целите са насочени към решаване проблемите на целевите групи, съобразно идентифицираните нужди; 
- Връзката между целите и предвидените резултати е аргументирана.
Не
2.
Описание на целевите групи по проекта и техните нужди
- Целевите групи са конкретизирани – посочени са специфичните им характеристики съгласно Условията за кандидатстване;
- Целевите групи са количествено определени;
- Нуждите на целевите групи са идентифицирани.
Не
V. Група
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО - МЕТОДИКА И ОРГАНИЗАЦИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съответствие на дейностите с целите и очакваните резултати
- Дейностите са насочени към постигане на целите;
- Очакваните резултати от изпълнение на дейностите ще допринесат за постигане на заложените в проекта показатели;
- Описани са детайлно дейностите, начините и етапите за изпълнението им и в случай на приложимост е обоснована нуждата от закупуване на обзавеждане и оборудване извън закупеното по процедура BG16RFOP001-5.002 по ОП РР.
Не
2.
Яснота на изпълнение на дейностите
- В описанието на дейностите са посочени начало и продължителност за изпълнение на всяка дейност;
- Времевият обхват на всяка дейност е реалистичен;
- Има логическа последователност в изпълнението на дейностите.
Не
3.
Готовност за стартиране на проекта
- Изпълнени са всички предпоставки за стартиране на проекта; 
- Идентифицирани са ключовите рискове, които биха повлияли върху изпълнението на проекта и са описани мерките, които ще бъдат предприети за намаляване или преодоляване на тяхното въздействие.
Не
4.
Устойчивост на резултатите от проекта
- Предвидено е резултатите от изпълнението на проектното предложение да окажат трайно въздействие върху целевата група.
Не
VI. Група
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО - БЮДЖЕТ И ЕФЕКТИВНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
- Налице е съответствие и логическа връзка между дейности и разходи като всички разходи съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнението им.
- Предвидените разходи водят до своевременното, количествено и качествено осъществяване на планираните дейности и постигане на очакваните резултати по проекта.
- Заложените ограничения на разходите по схемата са спазени при формиране на бюджета. 
- Заложените стойности са планирани в съответствие с разходите, предвидени по дейности и в съответствие с пазарните цени /когато е приложимо/. 
- В проектното предложение не са заложени недопустими разходи, както и дублиране на разходи.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.