|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
1. |
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите или е еквивалентно лице по смисъла на законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство.
|
Да
|
2. |
Кандидатът има минимум три приключени финансови години (2013, 2014, 2015 г.) преди датата на обявяване на настоящата процедура за подбор на проекти.
|
Да
|
3. |
Кандидатът е предприятие, което не отговаря на изискванията за микро, малко или средно предприятие по смисъла на чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средни предприятия и Приложение I на Регламент (ЕС) № 651/2014.
|
Да
|
4. |
Икономическата дейност съгласно Класификацията на икономическите дейности (КИД - 2008), за която заявява подкрепа кандидата е в един от следните сектори: сектор B „Добивна промишленост”, сектор C „Преработваща промишленост”, сектор D „Производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и газообразни горива”, сектор E „Доставяне на води; Канализационни услуги, управление на отпадъци и възстановяване” или сектор F „Строителство“ съгласно Класификацията на икономическите дейности (КИД - 2008)
|
Да
|
5. |
Кандидатът е пряко отговорен за изпълнението на дейностите по проекта, а не действа в качеството на посредник.
|
Да
|
6. |
Дейността, за която кандидатът кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области:
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) преработка и продажба на селскостопански продукти, в следните случаи:
− когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
− когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производи¬тели;
г) сектор стоманодобив в случай на регионална помощ;
д) сектор въгледобив в случай на регионална помощ;
е) сектор корабостроене в случай на регионална помощ;
ж) сектора за производство на синтетични влакна в случай на регионална помощ;
з) сектор транспорт, както и свързаната с него инфраструктура в случай на регионална помощ;
и) производство и дистрибуция на електроенергия и енергийните инфраструктури в случай на регионална помощ.
|
Да
|
7. |
В случай на регионална помощ проектното предложение не съдържа дейности за улесняване на закриването на неконкурентоспособни въглищни мини в съответствие с Решение 2010/787/ЕС на Съвета.
|
Да
|
8. |
В случай на заявени разходи за активи в режим минимална помощ същите не са свързани с придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват сухопътни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение
|
Да
|
9. |
Помощта не се предоставя на предприятия ( и на ниво група), които са закрили същата или подобна дейност (изцяло или частично) в Европейското икономическо пространство през двете години, предхождащи заявлението му за регионална инвести¬ционна помощ, или които към момента на подаване на заявлението за помощ имат конкретни планове да закрият такава дейност (изцяло или частично) в срок до две години след приключването на първоначалната инвестиция, за която се кандидатства за помощта, в съответния регион (в случай че се кандидатства по режим „регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 по Елемент А).
|
Да
|
10. |
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
|
Да
|
11. |
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
|
Да
|
12. |
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) - обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисията, с което дадена помощ се обявява за незаконосъобразна и несъвместима с общия пазар (в случай че се кандидатства за „регионална инвестиционна помощ“ или „инвестиционни помощи за мерки за повишаване на енергийната ефективност“съгласно Регламент (ЕС) № 651/2014)
|
Да
|
13. |
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) в затруднено положение (в случай че кандидатства за „регионална инвестиционна помощ“ или „инвестиционни помощи за мерки за повишаване на енергийната ефективност“ от Регламент (ЕС) № 651/2014) и по отношение на него не е изпълнено нито едно от следните обстоятелства:
В случай на акционерно дружество, дружество с ограничена отговорност, командитно дружество с акции или кооперация или други дружества по Приложение I към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато неговият записан акционерен капитал е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. Такъв е случаят, когато приспадането на натрупаните загуби от резервите (и всички други елементи, които по принцип се считат за част от собствения капитал на дружеството) води до отрицателен кумулативен резултат, който надхвърля половината от записания акционерен капитал. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество с ограничена отговорност" се разбира по-специално видовете дружества, посочени в приложение I към Директива 2013/34/ЕС, а понятието „акционерен капитал" включва, когато е уместно, премии от акции.
В случай на събирателно дружество или командитно дружество, или други лица по Приложение II към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато капиталът, вписан в баланса на дружеството, е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество, при което поне някои съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на дружеството", се разбира по-специално типовете дружества, посочени в приложение II към Директива 2013/34/ЕС.
Когато предприятието е в процедура по колективна несъстоятелност или отговаря на критериите на своето вътрешно право, за да бъде обект на процедура по колективна несъстоятелност по искане на неговите креди¬тори.
Когато предприятието е получило помощ за оздравяване и все още не е възстановило заема или не е прекратило гаранцията, или е получило помощ за преструктуриране и все още е обект на план за преструктуриране.
Когато предприятието не е МСП и през последните две години:
- съотношението задължения/собствен капитал на предприятието е било по-голямо от 7,5; и
- съотношението за лихвено покритие на предприятието, изчислено на основата на EBITDA, е било под 1,0.
|
Да
|
14. |
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
|
Да
|
15. |
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно КИД 2008 (Приложение У към Условията за кандидатстване) попадат в Сектор С - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код 11 „Производство на напитки”, както следва:
• 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
• 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
• 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
• 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
• 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
• 10.6 „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
• 10.81. „Производство на захар”;
• 10.83 „Преработка на кафе и чай”;
• 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“;
• 10.91 „Производство на готови храни за животни”;
• 11.02. „Производство на вина от грозде”;
• 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
• 11.06. „Производство на малц”.
|
Да
|
16. |
Кандидатът не е предприятие, което кандидатства за финансиране на дейности, които съгласно КИД 2008 (Приложение У към Условията за кандидатстване) попадат в сектор
търговия или услуги .
|
Да
|
17. |
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
а) е обявен в несъстоятелност;
б) е в производство по несъстоятелност;;
в) е в процедура по ликвидация;
г) е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) е преустановил дейността си;
е) се намира в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която е установен;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка са нарушили чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавите, в които кандидатите са установени;
з) е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) има задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година;
л) е изпаднал в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената му неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата или членовете на управителни и надзорни органи или други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи на кандидатите са правили опит да:
i) повлияят на вземането на решение от страна на УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
ii) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата или техни членовете на управителни и надзорни органи или други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
i) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
ii) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
o) лицата, които представляват кандидата или техни членовете на управителни и надзорни органи или други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
i) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
ii) не са предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
|
Да
|
|