Критерии за оценка

I. Група
Финансов, оперативен и административен капацитет
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансов капацитет: Кандидатът има стабилни и достатъчни източници на финансиране, позволяващи да се изпълнят предложените дейности (на база годишни финансови отчети – когато е приложимо)
Да
2.
Оперативен капацитет:
Кандидатът има успешно реализиран поне един проект през последните три години, който е от типа или с финансовите особености или с обхват като настоящия проект или по-голям; и/или има поне 1 година опит в изпълнението на дейности, подобни на тези, включени в проектното предложение.
Да
3.
Административен капацитет:
Изборът на експерти в екипа за управление на проекта на централно ниво е в съответствие с Указанието на УО на ОП НОИР за конкретни бенефициенти относно изискванията за сформиране на екипите за организация и управление на проекти. Членовете на екипа за управление на проекта на централно ниво имат опит в управлението и/или изпълнението на проекти и/или сходни дейности.

Кандидатът следва да опише минималните изисквания за заемане на длъжността на всички членове на екипа на централно ниво.
Да
II. Група
Описание на дейностите и организация на изпълнението
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулирани са конкретни и реалистични цели, които съответстват на целите на процедурата. Налице е връзка между целите и предвидените дейности и резултати.
Да
2.
Целевите групи са описани и са количествено определени.  Нуждите им са ясно идентифицирани.
Да
3.
Дейностите са описани детайлно, включително начините за изпълнението им и резултатите от тях.

В случай, че проектното предложение съдържа недопустима/и дейност/и, оценителната комисия следва да ги отстрани, както и предвидените за тях разходи.
Да
4.
Заложените дейности допринасят за постигане на индикаторите за изпълнение и резултат на операцията.
Да
5.
Кандидатът е  предоставил информация относно начина и методите за идентифициране на целевата група, която ще бъде включена в дейности за подкрепа на дуалната система на обучение.
Да
6.
В проектното предложение е представен механизъм, който включва обективни изисквания за подбор на училища, гарантиращи балансирано териториално разпределение на средствата по процедурата и предвижда най-малко следното: 
•	Ежегодна покана за всички училища, които имат възможност да провеждат дуална система на обучение, в съответствие със Закона за професионалното образование и обучение. 
•	Функциите на РУО и конкретния бенефициент в процеса на подбор на училища.  
•	Процеса на подбор на училища, който следва да включва представяне на съвместно заявление от училище и поне един негов асоцииран партньор - работодател, придружени от съответната обосновка на нуждите за осъществяване на дейности, свързани с дуалната система на обучение и  споразумение за асоциирано партньорство между съответното училище и партниращия му работодател.
•	Изисквания за формиране на бюджета на съответното училище за изпълнение на дейности по операцията. Изискванията гарантират прозрачност при разпределянето на бюджетите на участващите училища. Бюджетът за дейности, изпълнявани от съответното училище се базира на броя ученици в дуална система на обучение от конкретното училище, включени в проекта и съответства на представената обосновка за нуждите на училището и асоциирания партньор.
Да
7.
Конкретният бенефициент  е планирал единствено дейности свързани с паралелки за професионална подготовка по професии:
• Включени в списъка със защитени специалности от професии;
• Включени в списъка със специалности от професии, по които е налице очакван недостиг от специалисти на пазара на труда;
• Които са свързани с тематичните области на Иновационната стратегия за интелигентна специализация на Република България 2014-2020 г. (ИСИС).
Да
8.
Планът за изпълнение/Дейностите по проекта са балансирани и  реалистични, съобразени са със спецификата на дейностите и продължителността на проекта и отразяват логическата връзка на целите и дейностите.
Да
9.
Планът за  изпълнение/Дейностите по проекта отразяват предвидимите рискове при изпълнението на проекта (напр. евентуални закъснения при процедури по ЗОП/ЗУСЕСИФ, при проверка за недопускане на финансиране на икономически дейности, проверки за двойно финансиране, проверки за режим на държавни помощ и др., когато е приложимо).
Да
10.
Проектното предложение допринася за реализиране на хоризонталните принципи на ОП НОИР (устойчиво развитие; равни възможности и недопускане на дискриминация; равенство между половете).
Да
11.
Планираното оборудване по проекта е обосновано и пряко свързано с целите на дуалното обучение и е необходимо за изпълнение на дейностите.
Да
12.
Работата със заинтересованите страни като част от дуалната система на обучение предвижда дейности за подобряване на връзката ученик -  училище - работодател.
Да
III. Група
Устойчивост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът създава модел, който е подходящ да бъде мултиплициран.
Да
2.
Устойчивост на въздействието върху целевите групи след приключване на проекта /Предвидена е възможност ползите от проекта за целевите групи да продължат да съществуват и след края на финансирането/.
Да
3.
Кандидатът е идентифицирал методи за осигуряване на ефективност и устойчивост на предоставения ресурс за подпомагане на учениците за участие в дуална система на обучение.
Да
4.
Финансова устойчивост след приключване на проекта /Кандидатът e посочил потенциалните източници за финансиране след приключване на проекта и те са реалистични и надеждни/.
Да
5.
Институционална устойчивост след приключване на проекта -  Кандидатът е посочил конкретни ангажименти във връзка с осигуряване на устойчивост на дейностите и техните резултати след приключване на проекта.
Да
IV. Група
Бюджет и ефективност на разходите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Налице е съответствие и логическа връзка между дейности и разходи (всички предвидени разходи съответстват на планираните дейности).
Да
2.
Заложените суми са съобразени с наложилите се в страната пазарни цени (ако е приложимо) и/или заложените ограничения на разходите по процедурата са спазени при формиране на бюджета. Разходите са допустими и не се дублират.

В случай че проектното предложение съдържа недопустими разходи или  разходи, които се дублират, оценителната комисия следва да ги отстрани.
Да
3.
Планираните разходи са съобразени с количеството, качеството и своевременното изпълнение на дейностите за постигане на  резултатите при най-добра цена – икономичност.
Да
4.
Заложените количества за изпълнение на дейностите са планирани при възможно най-добро съотношение разходи/резултати - ефикасност.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.