Критерии за оценка

I. Група
Критерии за оценка
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът е подписан от представляващия конкретния краен получател или упълномощено лице. В случай на упълномощаване е представено:
 - Заповед/копие на заповед за оправомощаване на лицето, което подписва с КЕП от името на кандидата документите за кандидатстване по предложението за изпълнение на инвестиция в Информационната система за Механизма (в случай, че е приложимо) - датирана и подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в Информационната система за Механизма.
Да
2.
Конкретният краен получател не е получил финансиране от източник с публичен характер (друг проект/програма/бюджетна линия или друга финансова схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма) за същите разходи, за финансирането на които кандидатства по настоящата процедура – видно от декларираните обстоятелства от конкретния краен получател в Електронната декларация към Формуляра за кандидатстване (E-Декларация на кандидата, съдържа се в секция 10 „Е-Декларации“)
Да
3.
Решение на Общинския съвет за кандидатстване с предложение за изпълнение на инвестиция по настоящата процедура, с което се декларира, че:
-	създадените по процедурата социални услуги ще бъдат поддържани минимум 5 години след датата на приключване на дейностите по инвестицията и одобрение на искането за окончателно плащане от страна на СНД;
-	предназначението на сградата/сградите, обект на интервенция по инвестицията, няма да бъде променяно за период не по-малък от 5 години след датата на приключване на дейностите по инвестицията и одобрение на искането за окончателно плащане от страна на СНД.
Не
4.
Писмо за подкрепа от Агенцията за качеството на социалните услуги (АКСУ) за съгласуване на местоположението на сградния фонд (за всяка от предвидените в таблицата по т. 8.1. нови социални услуги), с оглед гарантиране на съответствие с изискванията по отношение на местоположението на услугите съгласно Наредбата за качеството на социалните услуги и функционалните изисквания и насоки за изграждане на новата инфраструктура.
Да
5.
Работен/технически проект за обектите на интервенция, придружен от подробни количествени сметки по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка (КСС);
Работният/техническият/ проект е изготвен в пълно съответствие със ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, надлежно е съгласуван с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи, съгласно действащата нормативна уредба и одобрен от главния архитект на Общината, когато се изисква съгласно от ЗУТ.
Приложената подробна КСС, във формат Excel, е в пълно съответствие с количествените сметки на проектантите по отделните части на работния/техническия проект. Общата стойност на обобщената КСС  съответства на сумата на разходите за СМР, посочена в бюджета на предложението.
Да
6.
Оценка за съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвена като комплексен доклад от лицензирана фирма-консултант /независим строителен надзор/ или Решение на експертния съвет на одобряващата администрация, съгласно действащия към датата на издаване на разрешение за строеж чл. 142, ал. 6 от ЗУТ.
Да
7.
Разрешителни и/или съгласувателни документи от съответните институции, в т.ч. и експлоатационни дружества (ако са необходими такива съгласно българското законодателство).
Не
8.
Влязло в сила и валидно разрешение за строеж, издадено по реда на чл. 148-156а от ЗУТ.
В случай, че към момента на кандидатстване кандидатът не може да представи влязло в сила разрешение за строеж, то същото следва да се представи най-късно преди подписване на договор за предоставяне на средства от Механизма.
Без да бъде представено влязло в сила и валидно разрешение за строеж няма да е възможно подписване на договор за предоставяне на средства от Механизма.
Не
9.
Приложен е остойностен списък с обзавеждане и оборудване (ако е приложимо)
Да
10.
Копие от Акт за собственост или документ за учредяване право на ползване на общината, на сградата/помещенията, обект на интервенция.
Да
11.
Конкретният краен получател е община, която фигурира в таблицата в т. 9 „Допустими кандидати“ от Условията за кандидатстване.
Да
12.
Продължителността на предложението за изпълнение на инвестиция не надвишава максимално допустимата, съгласно т. 16 от Условията за кандидатстване.
Да
13.
Целите на предложението за изпълнение на инвестиция са допустими.
Да
14.
В проектното предложение са включени всички социални услуги (по вид и брой), посочени за конкретния краен получател в таблицата в т. 8.1 от Условията за кандидатстване.
Да
15.
Дейностите са допустими.
Всяка услуга, която трябва да създаде ККП, съобразно таблицата в т.8.1 от УК е обособена и разграничена от другите услуги.
В случай че е предвидено доставка и инсталиране на ФЕЦ, то мощността на същата не е по-голяма от 30kW.
Да
16.
Заложена е целева стойност на индикатор „Нови заведения, предоставящи услуги за лица с увреждания“ (RRP294)“. Целевата стойност е в съответствие с общия брой на предвидените за създаване в конкретната община нови социални услуги, съобразно колона „Общ брой услуги“ в таблицата по т. 8.1.
Да
17.
Общият размер на средствата, за които кандидатства конкретният краен получател са в съответствие с размера на средствата, определени за него в таблицата в т. 8.1 от Условията за кандидатстване.
Да
18.
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение, както и на изискванията в УК.
Да
19.
Крайният получател разполага с необходимия административен, оперативен и финансов капацитет – извършва се служебна проверка в ИСУН2020 и ЗДБ
- За наличие на административен и оперативен капацитет ще бъде счетен опит на конкретния краен получател в управление на минимум два проекта по оперативните програми за периода 2014-2020.
- За наличие на финансов капацитет ще се приема, че конкретният краен получател разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета му за текущата година са по-високи от 20 % от размера на исканите средства.
Да
20.
Специфични критерии:
- Включени мерки, свързани с подобряване на достъпа на хора с увреждания, в съответствие с изискванията на Наредба №РД-02-20-2/26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията.
- Спазени са изискванията на Наредба № РД-02-20-3 от 09.11.2022 г. за техническите изисквания към енергийните характеристики на сгради;
- Материалната база и оборудването/обзавеждането гарантират безопасна и сигурна среда за потребителите на услугите;
- Реализацията на проекти, които касаят ползване или водовземане от повърхностни или подземни водни тела, подлежат на разрешителен режим, съгласно Закона за водите (ако е приложимо).
- Не се допуска изграждане на резидентни социални услуги в сградите на закрити или предстоящи за закриване специализирани институции – сградите на бившите домове за деца с увреждания, бившите домове за деца, лишени от родителска грижа, бившите и функциониращите все още домове за медико-социални грижи за деца, бившите и функциониращите все още домове за пълнолетни лица, както и в лечебни заведения.
- По време на фазата на строителство при изпълнение на дейностите конкретния краен получател е предвидил:
•	ефективно изпълнение на мерките и условията от издадените решения и/или становища по ЕО, ОВОС и ОС за етапа на строителство;
•	от страна на конкретния краен получател да се осигури ефективен контрол за прилагането на релевантните за съответната дейност мерки за ограничаване на емисиите от прах и вредни вещества в атмосферата (оросяване на площадката, товарене, разтоварване и превозване на генерираните строителни отпадъци и строителни материали съобразно приложимите мерки и изисквания по чл. 70 от Наредба № 1 от 27 юни 2005 г. за норми за допустими емисии на вредни вещества (замърсители), изпускани в атмосферата от неподвижни източници на емисии), съответно да се докладва по какъв начин са изпълнени мерките;
•	съхраняване на строителните материали и изхвърляне на отпадъци само на предназначените за това места, включително тяхното предаване за повторна употреба, рециклиране и оползотворяване (спазване на йерархията при управление на отпадъците);
•	преди стартиране на строителния процес да се извърши анализ на източниците на шум на строителната площадка и описание на мерките за ограничаване на шума по време на строителството в зависимост от избраното местоположение на строежа, разстоянията до зони и обекти с нормиран шумов режим, продължителността и фазите на строителството, продължителността на работите през деня и през седмицата, както и от използваните строителни машини и транспортни средства.
Да
21.
Спазени са функционалните изисквания по отношение на материално-техническата база на услугите РГПЛПР, РГПЛИЗ, РГПЛФУ, РГПЛД и РГПЛСУ;
Да
22.
Спазени са функционалните изисквания по отношение на материално-техническата база на ЦСПЛУТС;
Да
23.
Проектното предложение е в съответствие с приложимите хоризонтални принципи и принципа за „ненанасяне на значителни вреди“. Попълнен е Е-Формуляр за самооценка относно съблюдаване на принципа за ненанасяне на значителни вреди (DNSH).
Да
24.
Извършена е проверка на място (ако е приложимо), чийто резултат е положителен и не са установени несъответствия или в случай на установени такива, същите са отстранени.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.