|
Критерии за оценка
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Формулярът е подписан от представляващия конкретния краен получател или упълномощено лице. В случай на упълномощаване е представено:
- Заповед/копие на заповед за оправомощаване на лицето, което подписва с КЕП от името на кандидата документите за кандидатстване по предложението за изпълнение на инвестиция в Информационната система за Механизма (в случай, че е приложимо) - датирана и подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в Информационната система за Механизма.
|
Да
|
|
2. |
Конкретният краен получател не е получил финансиране от източник с публичен характер (друг проект/програма/бюджетна линия или друга финансова схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма) за същите разходи, за финансирането на които кандидатства по настоящата процедура – видно от декларираните обстоятелства от конкретния краен получател в Електронната декларация към Формуляра за кандидатстване (E-Декларация на кандидата, съдържа се в секция 10 „Е-Декларации“)
|
Да
|
|
3. |
Решение на Общинския съвет за кандидатстване с предложение за изпълнение на инвестиция по настоящата процедура, с което се декларира, че:
- създадените по процедурата социални услуги ще бъдат поддържани минимум 5 години след датата на приключване на дейностите по инвестицията и одобрение на искането за окончателно плащане от страна на СНД;
- предназначението на сградата/сградите, обект на интервенция по инвестицията, няма да бъде променяно за период не по-малък от 5 години след датата на приключване на дейностите по инвестицията и одобрение на искането за окончателно плащане от страна на СНД.
|
Не
|
|
4. |
Писмо за подкрепа от Агенцията за качеството на социалните услуги (АКСУ) за съгласуване на местоположението на сградния фонд (за всяка от предвидените в таблицата по т. 8.1. нови социални услуги), с оглед гарантиране на съответствие с изискванията по отношение на местоположението на услугите съгласно Наредбата за качеството на социалните услуги и функционалните изисквания и насоки за изграждане на новата инфраструктура.
|
Да
|
|
5. |
Работен/технически проект за обектите на интервенция, придружен от подробни количествени сметки по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка (КСС);
Работният/техническият/ проект е изготвен в пълно съответствие със ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, надлежно е съгласуван с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи, съгласно действащата нормативна уредба и одобрен от главния архитект на Общината, когато се изисква съгласно от ЗУТ.
Приложената подробна КСС, във формат Excel, е в пълно съответствие с количествените сметки на проектантите по отделните части на работния/техническия проект. Общата стойност на обобщената КСС съответства на сумата на разходите за СМР, посочена в бюджета на предложението.
|
Да
|
|
6. |
Оценка за съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвена като комплексен доклад от лицензирана фирма-консултант /независим строителен надзор/ или Решение на експертния съвет на одобряващата администрация, съгласно действащия към датата на издаване на разрешение за строеж чл. 142, ал. 6 от ЗУТ.
|
Да
|
|
7. |
Разрешителни и/или съгласувателни документи от съответните институции, в т.ч. и експлоатационни дружества (ако са необходими такива съгласно българското законодателство).
|
Не
|
|
8. |
Влязло в сила и валидно разрешение за строеж, издадено по реда на чл. 148-156а от ЗУТ.
В случай, че към момента на кандидатстване кандидатът не може да представи влязло в сила разрешение за строеж, то същото следва да се представи най-късно преди подписване на договор за предоставяне на средства от Механизма.
Без да бъде представено влязло в сила и валидно разрешение за строеж няма да е възможно подписване на договор за предоставяне на средства от Механизма.
|
Не
|
|
9. |
Приложен е остойностен списък с обзавеждане и оборудване (ако е приложимо)
|
Да
|
|
10. |
Копие от Акт за собственост или документ за учредяване право на ползване на общината, на сградата/помещенията, обект на интервенция.
|
Да
|
|
11. |
Конкретният краен получател е община, която фигурира в таблицата в т. 9 „Допустими кандидати“ от Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
12. |
Продължителността на предложението за изпълнение на инвестиция не надвишава максимално допустимата, съгласно т. 16 от Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
13. |
Целите на предложението за изпълнение на инвестиция са допустими.
|
Да
|
|
14. |
В проектното предложение са включени всички социални услуги (по вид и брой), посочени за конкретния краен получател в таблицата в т. 8.1 от Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
15. |
Дейностите са допустими.
Всяка услуга, която трябва да създаде ККП, съобразно таблицата в т.8.1 от УК е обособена и разграничена от другите услуги.
В случай че е предвидено доставка и инсталиране на ФЕЦ, то мощността на същата не е по-голяма от 30kW.
|
Да
|
|
16. |
Заложена е целева стойност на индикатор „Нови заведения, предоставящи услуги за лица с увреждания“ (RRP294)“. Целевата стойност е в съответствие с общия брой на предвидените за създаване в конкретната община нови социални услуги, съобразно колона „Общ брой услуги“ в таблицата по т. 8.1.
|
Да
|
|
17. |
Общият размер на средствата, за които кандидатства конкретният краен получател са в съответствие с размера на средствата, определени за него в таблицата в т. 8.1 от Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
18. |
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение, както и на изискванията в УК.
|
Да
|
|
19. |
Крайният получател разполага с необходимия административен, оперативен и финансов капацитет – извършва се служебна проверка в ИСУН2020 и ЗДБ
- За наличие на административен и оперативен капацитет ще бъде счетен опит на конкретния краен получател в управление на минимум два проекта по оперативните програми за периода 2014-2020.
- За наличие на финансов капацитет ще се приема, че конкретният краен получател разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета му за текущата година са по-високи от 20 % от размера на исканите средства.
|
Да
|
|
20. |
Специфични критерии:
- Включени мерки, свързани с подобряване на достъпа на хора с увреждания, в съответствие с изискванията на Наредба №РД-02-20-2/26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията.
- Спазени са изискванията на Наредба № РД-02-20-3 от 09.11.2022 г. за техническите изисквания към енергийните характеристики на сгради;
- Материалната база и оборудването/обзавеждането гарантират безопасна и сигурна среда за потребителите на услугите;
- Реализацията на проекти, които касаят ползване или водовземане от повърхностни или подземни водни тела, подлежат на разрешителен режим, съгласно Закона за водите (ако е приложимо).
- Не се допуска изграждане на резидентни социални услуги в сградите на закрити или предстоящи за закриване специализирани институции – сградите на бившите домове за деца с увреждания, бившите домове за деца, лишени от родителска грижа, бившите и функциониращите все още домове за медико-социални грижи за деца, бившите и функциониращите все още домове за пълнолетни лица, както и в лечебни заведения.
- По време на фазата на строителство при изпълнение на дейностите конкретния краен получател е предвидил:
• ефективно изпълнение на мерките и условията от издадените решения и/или становища по ЕО, ОВОС и ОС за етапа на строителство;
• от страна на конкретния краен получател да се осигури ефективен контрол за прилагането на релевантните за съответната дейност мерки за ограничаване на емисиите от прах и вредни вещества в атмосферата (оросяване на площадката, товарене, разтоварване и превозване на генерираните строителни отпадъци и строителни материали съобразно приложимите мерки и изисквания по чл. 70 от Наредба № 1 от 27 юни 2005 г. за норми за допустими емисии на вредни вещества (замърсители), изпускани в атмосферата от неподвижни източници на емисии), съответно да се докладва по какъв начин са изпълнени мерките;
• съхраняване на строителните материали и изхвърляне на отпадъци само на предназначените за това места, включително тяхното предаване за повторна употреба, рециклиране и оползотворяване (спазване на йерархията при управление на отпадъците);
• преди стартиране на строителния процес да се извърши анализ на източниците на шум на строителната площадка и описание на мерките за ограничаване на шума по време на строителството в зависимост от избраното местоположение на строежа, разстоянията до зони и обекти с нормиран шумов режим, продължителността и фазите на строителството, продължителността на работите през деня и през седмицата, както и от използваните строителни машини и транспортни средства.
|
Да
|
|
21. |
Спазени са функционалните изисквания по отношение на материално-техническата база на услугите РГПЛПР, РГПЛИЗ, РГПЛФУ, РГПЛД и РГПЛСУ;
|
Да
|
|
22. |
Спазени са функционалните изисквания по отношение на материално-техническата база на ЦСПЛУТС;
|
Да
|
|
23. |
Проектното предложение е в съответствие с приложимите хоризонтални принципи и принципа за „ненанасяне на значителни вреди“. Попълнен е Е-Формуляр за самооценка относно съблюдаване на принципа за ненанасяне на значителни вреди (DNSH).
|
Да
|
|
24. |
Извършена е проверка на място (ако е приложимо), чийто резултат е положителен и не са установени несъответствия или в случай на установени такива, същите са отстранени.
|
Да
|