|
BG-RRP-11.018-Q017 (15.10.2024 г.)
|
Уважаеми дами и господа,
бихме искали да Ви зададем следния въпрос, а именно:
Възможно ли е да възложим 3 % от преките разходи за организция и управление на външен изпълнител съгласно разпоредбите на ЗОП, тъй като не разполагаме с капацитет да администрираме проекта.
Също така ако позволите бихме искали и разяснение какво именно се разбира под организиция и управление. По наше скромно разбиране се има предвид управлението на бъдещия Административен договор в т.ч. подаване на Технически и финансови отчети, както и искания за плащане в ИСУН 2020.
Благодарим Ви предварително за отделеното време.
|
Уважаема госпожо/Уважаеми господине,
В съответствие с ПМС № 114/08.06.2022 г. и съгласно т. 21 „Краен срок за подаване на предложения за изпълнение на инвестиции“ от Условията за кандидатстване, конкретен краен получател може да иска разяснения, в срок до 21 дни преди изтичането на срока за кандидатстване, т.е. до 10.10.2024 г. включително. Писмени разяснения се дават в срок до 10 дни от получаване на искането, но не по-късно от 14 дни преди изтичането на срока за кандидатстване – 17.10.2024 г. (включително).
В тази връзка, срокът за искане на разяснения изтече.
Моля да се запознаете с вече дадените отговори, по отношение на Вашето запитване, по-конкретно с отговор № 10.
|
|
BG-RRP-11.018-Q016 (10.10.2024 г.)
|
Здравейте, имаме следното запитване:
Във връзка с т.20 от УК всеки от кандидатите трябва да представи Оценка за съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвена като комплексен доклад. За да бъде напълно готов комплексният доклад изисква съгласуване с различни инстанции, които от своя страна имат съответните нормативни срокове и времето до 31.10.2024 г. ще бъде недостатъчно за съгласуването и представянето на комплексния доклад.
Въпрос: Допустимо ли е комплексен доклад да бъде представен на по- късен етап?
|
Уважаема госпожо/Уважаеми господине,
Във връзка с отговора на въпрос № 15 и конкретно на Вашия въпрос – допустимо е (в случая) комплексен доклад да бъде представен на по-късен етап. В случай че по време на оценителния процес се установи нередовност, непълнота или несъответствие, включително това, че даден документ липсва, т.е. не е представен/приложен към предложението за изпълнение на инвестиция, структурата за изпълнение и докладване ще изпрати на конкретния краен получател уведомяване за установената нередовност, непълнота или несъответствие, като ще бъде определен разумен срок за тяхното отстраняване, не по-кратък от една седмица.
|
|
BG-RRP-11.018-Q015 (05.10.2024 г.)
|
Здравейте,
Не се ли предвижда удължаване на срока за подготовка на проектните предложения предвид необходимостта да възлагаме проектиране, което изисква време, включително и ако няма обжалване на процедурите - както, за да влязат в сила решениятаза избор на изпълнител, да се подготвят документи за скючване на договор, да се осигурят средства за финансиране на проектирането, да се съгласуват техническите проекти, да се извършат пазарни консултации?
|
Уважаема госпожо/Уважаеми господине,
Крайният срок за подаване на предложенията за изпълнение на инвестиции от конкретните крайни получатели, съгласно Условията за кандидатстване, няма да бъде удължаван. При процедури чрез директно предоставяне на средства, съгласно чл. 24, ал. 4 от ПМС № 114/08.06.2022 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на средства на крайни получатели от Механизма за възстановяване и устойчивост, при установяване на нередовности, непълноти или несъответствия в предложението, структурата за наблюдение и докладване изпраща на конкретния краен получател уведомяване за установените нередовности, непълноти или несъответствия и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В тази връзка, в случай че оценителната комисия, по време на оценката на предложенията за изпълнение на инвестиции, установи липса на документ/и и/или други нередовности, непълноти или несъответствия в съответния формуляр за кандидатстване, ще се предостави възможност на всеки един краен получател на средства да коригира констатираните пропуски.
С цел спазване на крайния срок, всеки конкретен краен получател трябва да подаде предложението си за изпълнение на инвестиции чрез информационната система за Механизма (ИСУН) до 17 часа на 31.10.2024 г., като препоръчваме подаването на предложението да не се извършва в последния момент
|
|
BG-RRP-11.018-Q014 (17.09.2024 г.)
|
Въпрос № 1: Във връзка с дадените разяснения в Отговор №3 / 08.08.2024г. и Отговор №9/27.08.2024г. в секция Въпроси и отговори по процедура BG-RRP-11.018. " Изграждане и оборудване на нови социални и интегрирани здравно-социални услуги за резидентна грижа и специализирани социални услуги за лица с увреждания", моля да бъде направено следното уточнение:
В отговор №3 е посочено, че е допустимо частично осигуряване на финансирането, като окончателното плащане е възможно да бъде направено, едва след осигуряване на средствата от УО. Едновременно с това в Отговор № 9 е посочено, че изпълнението на договора е възможно, едва след осигуряване на пълното финансиране от страна на Възложителя, съгласно разпоредбите на чл.114 от ЗОП. Съответно, ако при откриване на процедурата и сключване на договор с избран Изпълнител, Възложителят е посочил, че е осигурил частично финансиране и договора се сключва под условието на чл.114 за неосигурената част, възможно ли е да бъде обявена обществена поръчка и започнато реално проектирането, с цел осигуряване на технически проект за подаване на проектно предложение. Осигуряването на цялото финансиране за проектиране от бюджета на Възложителя, би затруднило и забавило реализирането на проектирането.
Въпрос №2: Във връзка с получен отговор №9/27.08.2024г. моля да бъде направено уточнение дали ангажимент на Възложителите при подаване на проектните предложения е да са направили пазарни проучвания за оборудването/обзавеждането или да са направили предварително пазарни консултации по смисъла на чл.44 от ЗОП.
С уважение!
|
Уважаема госпожо/Уважаеми господине,
1. Ако при откриване на процедурата и сключване на договор с избран Изпълнител, Възложителят е посочил, че е осигурил частично финансиране и договора се сключва под условието на чл. 114, то следва да бъдат спазени разпоредбите на ал. 2 от същия член, съответно изпълнението започва след потвърждение от възложителя за осигурено финансиране и представяне от изпълнителя на определената гаранция за изпълнение. В случай, че сключеният между Възложителя и избрания изпълнител договор не е под условието на чл. 114, то реалното му изпълнение би могло да стартира преди сключването на договора за предоставяне на средства по ПВУ.
Ангажимент на Крайния получател е да направи пазарно проучване за цени на обзавеждане/ оборудване преди подаване на проектно предложение, за да бъдат обосновани единичните цени на описаните в предложението артикули.
|
|
BG-RRP-11.018-Q013 (17.09.2024 г.)
|
Уважаеми госпожи и господа,
Съгласно условията за кандидатстване по процедурата за директно предоставяне на средства, както и дадените до момента разяснения от СНД кандидатите следва да отчитат максимално допустимата стойност за изграждането на всяка една социална услуга, като осигурят пълно съответствие с нормативните и функционални изисквания. Това включва и изграждането/обособяването на необходимите сгради/помещения за персонала на съответната услуга. В случаите, в които един кандидат/краен получател следва да изгради две или повече услуги от един вид, които ще бъдат разположени в рамките на общо пространство, то е логично и функционално сградата за персонала на услугите да бъде една обща.
В тази връзка въпросът ни е допустим ли е подобен подход и ако да – следва ли при описанието на дейностите по проекта разходите за изграждането и обзавеждането на сградата/помещенията за персонала да бъдат съотнесени пропорционално на броя на съответните резидентни услуги (напр. две услуги за РГЛФУ за по 15 потребители с обща сграда за персонала, разходите за която се разделят наполовина при определяне на максимално допустимата сума за всяка от двете услуги)?
С уважение,
|
Уважаема госпожо/Уважаеми господине,
Разходът, посочен от Вас, е част от допустимите разходи за СМР. Подходът, който ще изберете, за да опишете дейностите, е по Ваш избор. Разходът може да бъде разделен пропорционално на броя на съответните услуги или може да бъде обособен като отделен/общ разход (до максимално допустимия размер за всички услуги), например най-накрая в описанието на дейностите или в начина на изпълнение. При всички случаи трябва да бъде направено така, че да бъде ясно на този, който ще извърши оценката на предложението за изпълнение на инвестицията.
|