Evaluation criterias

I. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на МИГ.
Yes
2.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на МИГ е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а. 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Yes
3.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
4.
Представена е декларация от законния представител на МИГ, че кандидата отговаря на изискванията на чл. 12, ал. 3 и 10 от Наредба № 22 от 2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” на мярка 19 „Водено от общностите местно развитие” от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 100 от 2015 г.).
Yes
5.
Представено е решение на колективния върховен орган на МИГ за кандидатстване по подмярката.
Yes
6.
Представено е подписано преди датата на подаване на формуляра за кандидатстване писмо/а за изразяване на интерес от потенциален/ни партньор/и.
Yes
7.
Представена е декларация за съгласие за предоставяне на данни за периода до приключване на програмата от Националния статистически институт на УО на ПРСР 2014 - 2020 г. и за разпространението им съгласно приложение № 5 от Условията за кандидатстване.
Yes
II. Group
ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е местна инициативна група, сключила споразумение за изпълнение на стратегия за ВОМР по реда на Постановление № 161 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на правила за координация между управляващите органи на програмите и местните инициативни групи, и местните инициативни рибарски групи във връзка с изпълнението на Подхода „Водено от общностите местно развитие» за периода 2014 – 2020 г. (обн., ДВ, бр. 52 от 2016 г.) или на Наредба № 22 от 2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие“ на мярка 19 „Водено от общностите местно развитие“  от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г.
Yes
2.
Предвижда се дейностите по проект за подготвителни дейности за вътрешнотериториално сътрудничество да се изпълняват на територията на действие на бенефициента и потенциалните партньори.
Yes
3.
Предвижда се дейностите по проект за подготвителни дейности за транснационално сътрудничество да се изпълняват както на територията на действие на бенефициента – местна инициативна група от Република България, така и на територията на действие на потенциалните партньори – на територията на страни от и извън Европейския съюз.
Yes
4.
Проектът: 
- цели развитието на териториите, на които се изпълняват стратегиите за ВОМР на МИГ, участващи в него;
- съответства на и да допринася за постигане целите и приоритетите на стратегията за ВОМР и на ПРСР 2014- 2020 г.
Yes
5.
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект за подготвителни дейности за проекти за вътрешнотериториално сътрудничество е в размер до левовата равностойност на 10 000 евро при курс на еврото от 1.9558 лева за едно евро.
Yes
6.
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект за подготвителни дейности за проекти за транснационално сътрудничество е в размер до левовата равностойност на 25 000 евро. при курс на еврото: 1.9558 лева за едно евро.
Yes
7.
Проектът съдържа всички или част от следните дейности:
- провеждане на срещи с потенциални партньори;
- провеждане на заседания и мероприятия за планиране на дейностите по проекта;
- подготовка и разработване на проект за вътрешнотериториално или транснационално сътрудничество;
- дейности по публичност и информираност;
- координация на изпълнението на подготвителните дейности.
Yes
8.
Кандидатът не изпълнява или няма два изпълнени проекта за подготвителни дейности за проекти за вътрешнотериториално и транснационално сътрудничество за програмния период 2014 - 2020 г.
Yes
9.
Срокът за изпълнение и отчитане на дейностите по проекта не надхвърля 7 месеца.
Yes
10.
МИГ отговаря на изискванията на чл. 12, ал. 3 и 10 от Наредба № 22 от 2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” на мярка 19 „Водено от общностите местно развитие” от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 100 от 2015 г.) съгласно представената декларация
Yes
III. Group
ДОПУСТИМОСТ И ОБОСНОВАНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът съдържа всички или част от изброените допустими разходи, свързани с изпълнение на дейности за:
1. организиране на срещи с потенциални партньори, заседания за планиране и събития;
2. предварителни проучвания и консултации, свързани с разработването на проект за сътрудничество, включително за издаване на становища;
3. външни експерти – физически или юридически лица за изпълнение на дейности по проекта;
4. командировки на служителите на МИГ, експерти по проекта, включително преводачи, членове на колективния управителен орган и членове на колективния върховен орган на МИГ съгласно Наредбата за командировките в страната, приета с Постановление № 72 на Министерския съвет от 1986 г. (ДВ, бр. 11 от 1987 г.) и Наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина, приета с Постановление № 115 на Министерския съвет от 2004 г. (ДВ, бр. 50 от 2004 г.);
5. възнаграждения, свързани с координацията по проекта;
6. информираност – публикации в регионални медии, информационни конференции; 
7. публичност – изготвяне и разпространение на информационни материали и осигуряване на публичност, в т. ч. информационни табели.
8. преводи (писмени и симултанни), комуникация, канцеларски материали, такси за издаване на документи и др.
Yes
2.
Проектът не съдържа някой от изброените недопустими разходи:
1. разходи за закупуване на дълготрайни материални и нематериални активи;
2. разходи, определени като недопустими в Постановление № 189 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014 - 2020 г. (ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189 от 2016 г.“;
3. разходи, за които е получено финансиране от националния бюджет или бюджета на Европейския съюз, в т.ч. по подмярка 19.4 „Текущи разходи и популяризиране на стратегия за Водено от общностите местно развитие“ от ПРСР 2014 – 2020 г.;
4. разходи за възнаграждения, свързани с координацията по проекта надвишаващи 10 на сто от стойността на проекта;
5. принос в натура;
6. банкови такси; 
7. заявени за финансиране разходи в частта им, която надвишава пределените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 от 2016 г. референтни стойности.
Yes
3.
Разходите по проекта са обосновани от гледна точка на:
а) целите и дейностите по проекта;
б) реалната пазарна стойност на предложените разходи.
Yes
IV. Group
При наличие на необосновани разходи или такива, които е необходимо да бъдат намалени, те се описват заедно с мотивите за това. Извършва се корекция в бюджета на проекта в съответствие с описаното.
Criteria Leads to rejection
1.
Описание на редукцията на разходите:
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021