Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Yes
2.
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан  с квалифициран електронен подпис от лице с право да представлява кандидата или упълномощено/
оправомощено лице
No
3.
Текстът  на  проектното  предложение  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква информация  на  английски език
No
4.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
No
5.
Целите на проекта съответстват на приоритетите и целите на СВОМР, целите на мярка 7.2 и на целите на процедурата за предоставяне на БФП
No
6.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС: 
1) Равенство между половете и липса на дискриминация;
2) Устойчиво развитие (защита на околната среда);
3) Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността.
No
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на  МИГ “Струма - Симитли, Кресна и Струмяни”
No
8.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението съгласно Условията за кандидатстване - продължителността на проекта не надхвърля 24 (двадесет и четири) месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30.06.2023 г.
No
9.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта. 
Общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 50 000.00  лева и по-нисък или равен на 340 000.00 лева  за проекти на общини и ВиК оператори, и 150 000.00 лева за проекти на читалища и неправителствени организации.
No
10.
Проектното предложение отговаря на изискванията за максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по проект. Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ по проект не може да надхвърля 340 000.00 лв. за проекти на общини и ВиК оператори и 150 000.00 лв. за проекти на читалища и неправителствени организации.
No
II. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Основна информация за проектното предложение във формат „pdf“, подписана и сканиран от кандидата – по образец  (Приложение № 1).
В документите (включително формуляра за кандидатстване) по обявата е попълнена следната минимална задължителна информация: 
1. наименование на проектното предложение; 
2. данни за кандидата: ЕИК, ЕГН, банкова сметка, правно-организационна форма на лицето, пол на собственика/управителя, възраст на собственика/управителя, брой на работните места, които ще бъдат осигурени чрез осъществяването на проекта, сектор на основната дейност по Класификацията на икономическите дейности (КИД) на юридическото лице; 3. място на извършване на инвестицията (област, община, УПИ, имот, парцел, отдел, подотдел и др.); 
4. декларативна част; 
5. стойност на разходите, за които се кандидатства; 
6. стойност на субсидията, за която се кандидатства; 
7. стойност на разходите и субсидията на междинното плащане, в случай че се кандидатства за такова; 
8. сектор на дейността, за която се кандидатства по КИД; 
9. код на референтен разход, за който се кандидатства.

Yes
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности подписана с КЕП от кандидата във формат „xls“ или „xlsx“ – по образец (Приложение № 2), както и сканирана във формат „pdf”, след като е подписна от кандидата на хартиен носител.
Yes
3.
Декларация  оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 3). Документът задължително се предоставя от всички лица, представляващи или управляващи кандидата. В случай на пълномощник декларацията се подписва и от него.
No
4.
Декларация за нередности в оригинал с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 4). Документът задължително се предоставя от всички кандидати. Декларацията се подписва задължително от представляващия/ представляващите кандидата. В случай че кандидатът е община декларацията се подписва от кмета на общината.  Когато кандидат е ЮЛ,  същите се предоставят и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация  се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ.
No
5.
Декларация за липса на основания за отстраняване в оригинал (Приложение към заповед № РД 09-365 от 27.04.2020 г., кандидатът декларира липсата на обстоятелства от т. 1 до т.13, а кандидати публично правни организации декларират обстоятелствата от т.1 до т.10) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ - по образец (Приложение № 5) и Декларация по чл.25, ал.2 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 6) -  подписана лично от представляващия/ представляващите кандидата, сканирана/и във формат „pdf“. Документите задължително се предоставя в от всички кандидати.
No
6.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата или заповед на кмета за кандидат община за подписване с КЕП на формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 (ако е приложимо) - във формат „pdf“.
No
7.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ, читалището или ВиК оператора за кандидатстване по реда на настоящата процедура, във формат „pdf“. Приложимо за кандидати ЮЛНЦ,  читалища и ВиК оператор.
No
8.
Копие от учредителен акт или устав, във формат „pdf“. Документът е приложим и се предоставя от всички - кандидати ЮЛНЦ,  читалища и ВиК оператор, с изключение на кандидати общини.
No
9.
Удостоверение за актуално правно състояние издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение, във формат „pdf“. Приложимо за кандидати – ЮЛНЦ, Читалища и ВиК оператор, В случай че същите не са регистрирани в  Търговски регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел към Агенция по вписванията. Не се изисква от кандидати общини, ЮЛНЦ и читалища регистрирани в Агенцията по вписванията.
No
10.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf ”.
No
11.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите Условия  за кандидатстване - приложимо за кандидат община. Представя се във формат „pdf“.
No
12.
Решение на общинския съвет, че целите и дейностите, включени в проектното предложение/проектните предложения, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община –приложимо само за кандидат община. Представя се във формат „pdf“.
No
13.
Удостоверение за липса на публични задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК (Документът се предоставя от всички кандидати във формат „pdf“, с изключение на кандидати общини) и Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата -  ЮЛНЦ, читалище и ВиK оператор, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им във формат „pdf“. За кандидат община удостоверението за липса на задължения към общината се представя от кмета на общината.
No
14.
Декларация по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката) с подпис/и, печат, във формат „pdf“ (Приложение №7). Документът се прилага ако е приложим за кандидати ЮЛНЦ, читалища и ВиК оператор. Не се изисква от кандидати общини.
No
15.
Декларация за дейността на кандидата за определяне на съответния режим на държавна/минимална помощ (Приложение № 8), както и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност на кандидата. Представя се  с подпис и печат, във формат „pdf. Декларацията е изискуема само, когато дейността попада в режим на държавна/минимална помощ, кандидатът действа като предприятие извършващо икономическа дейност. Неприложимо за проекти с режим на „непомощ“.
No
16.
Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилни обект. Представя се във формат „pdf“.
No
17.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/ писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
No
18.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията. Важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата. Не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост. В този случай кандидатите предоставят удостоверение по чл.56, ал.2 от Закона за общинската собственост. Документът се предоставя  във формат „pdf“.
No
19.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 10 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“.
No
20.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 10 години, считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“.
No
21.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи В случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат „pdf“.
No
22.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи В случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат „pdf“.
No
23.
Подробни количествени сметки заверени от правоспособно лице (важи В случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация, количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представят се във формат „pdf“ и „xls“или “xlsx”.
No
24.
Влязло в сила разрешение за строеж (важи В случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
No
25.
Становище на главния архитект, с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи В случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
No
26.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи В случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). Представя се във формат „pdf“.
No
27.
Подписани от кандидата количествено-стойностни сметки за разходи за строително-монтажни работи и/или количествено-стойностни сметки и/или технически спецификации за съоръженията и принадлежности/ оборудването и/или обзавеждането/ транспортни средства/ мобилни обекти, включени в проекта. Представя се във формат „pdf“ и в „xls“или “xlsx”.
No
28.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва - реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване). Не се представя за дейности включващи обекти ново строителство. Представя се във формат „pdf“ .
No
29.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“.
No
30.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“.
No
31.
Сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по  т. 4 и т.5 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение). Представя се във формат „pdf“.
No
32.
Предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. Представя се във формат „pdf“.
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП. КСС се предоставят във формат „pdf“ и в „xls“ или “xlsx”. КСС следва да съответстват на КС в проектната документация, изготвена съгласно ЗУТ и да са подписани от двете страни по договора.
No
33.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба 22 от 14 декември 2015г. , ведно с банкови извлечения. Представя се във формат „pdf“.
No
34.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи В случай че проектът включва разходи за  закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“.
No
35.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, с вкл. подробна техническа спецификация на активите/услугите, ценово предложение в левове с посочен ДДС (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“ и събират оферти чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП). Представят се във формат „pdf“.  В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“ и „xls”/„xlsx“.
No
36.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя” (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“ и В случай че възлагането на услугата на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права). Представят се във формат „pdf“.  В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“ и „xls”/ „xlsx“.
No
37.
Най-малко три съпоставими независими индикативни оферти за всяка отделна инвестиция в актив/ услуга/ строителство, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС, както и запитвания за представяне на оферти по образец (Приложение № 9). Важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП, ще провеждат процедура за избор на изпълнител  по ПМС № 160 и разходът, за който  кандидатстват не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”. Представят се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“  и „xls”/„xlsx“.
No
38.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП,  ще провеждат процедура за избор на изпълнител по ПМС № 160 и разходът, за който кандидатстват е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” и  В случай че възлагането на услугата на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права). Представят се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“ и „xls”/ „xlsx“.
No
39.
Анализ за социално-икономическите ползи за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията по образец (Приложение № 10). Представя се във формат „pdf“.
No
40.
Анализ разходи-ползи по образец (Приложение № 11а и 11б). Представя се във формат „pdf“ и "xls" или “xlsx”.
No
41.
Декларация за наличие/липса на двойно финансиране (Приложение № 12) Представя се във формат „pdf“. Декларацията се представя от представляващия/управляващия кандидата/ кмета на общината.
No
42.
Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност (Приложение №13). Представя се във формат „pdf“. Декларацията се представя от представляващия/управляващия кандидата/ кмета на общината.
No
43.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ (Приложение №14). Представя се във формат „pdf“. Декларацията се представя от представляващия/управляващия кандидата/ кмета на общината.
No
44.
Формуляр за мониторинг по образец (Приложение № 15). Представя се във формат „pdf“. Представя се от всички кандидати.
No
45.
Декларация за свързаност по образец (Приложение № 16). Представя се във формат „pdf“. Представя се от всички кандидати, които не са публични органи.
No
III. Group
Придружаващи специфични документи За дейност „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях“:
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години считано от датата на сключване на договор за предоставяне на финансова помощ. Документът е задължителен само за кандидати общини. Декларацията е свободен текст, представя се във формат „pdf“.
No
IV. Group
Придружаващи специфични документи За дейност „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост от който да е видно, че обектът притежава статут на парк или градина. В случай че в документа за собственост не е посочено, че обектът притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствени планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина. Представя се във формат „pdf“.
No
2.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти). Представя се във формат „pdf“.
No
V. Group
Придружаващи специфични документи За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства, В случай че тяхното предназначение и оборудване са за целите на инвестицията“:
Criteria Leads to rejection
1.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга - подписана от кандидата/кмета на общината. Представя се във формат „pdf“. Представя се в  свободна форма.
No
2.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията, критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца, за социалните услуги, които ще се разкрият. Представя се във формат „pdf“. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
No
3.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност. Представя се във формат „pdf“. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
No
4.
Декларация за минимална помощ  по образец (Приложение № 8). Представя се във формат „pdf“.
No
VI. Group
Придружаващи специфични документи За дейност „Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“:
Criteria Leads to rejection
1.
Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община. Представя се във формат „pdf“.
No
2.
Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Представя се във формат „pdf“.
No
VII. Group
Придружаващи специфични документи За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“ :
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация за минимална помощ  по образец (Приложение № 8). Представя се във формат „pdf“.
No
VIII. Group
Придружаващи специфични документи За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства“:
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация за минимална помощ  по образец (Приложение № 8). Представя се във формат „pdf“.
No
IX. Group
Придружаващи специфични документи За дейност „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение на територията на МИГ “:
Criteria Leads to rejection
1.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. Представя се във формат „pdf“.
No
2.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. Представя се във формат „pdf“.
No
X. Group
Придружаващи специфични документи За дейност  „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:
Criteria Leads to rejection
1.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на Плановете за управление на речните басейни. Представя се във формат „pdf“.
No
2.
Становище и съгласуване на техническата документация от съответния консолидиран ВиК оператор (изисква се от кандидат община). Представя се във формат „pdf“.
No
3.
Съгласие от дружеството, експлоатиращо/ стопанисващо ВиК мрежата, за приемане за бъдеща експлоатация и поддръжка на изградените по проекта мрежи и съоръжения. Представя се във формат „pdf“.
No
4.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (представя се само при ново строителство на водоснабдителни системи и съоръжения, както и за дейностите, свързани с разширяване на ВиК мрежи). Представя се във формат „pdf“.
No
5.
Решение на общинския съвет, с което кандидатът се задължава да спазва законодателството в областта на държавните помощи при сключване на договор за предоставяне на финансова помощ. Представя се във формат „pdf“.
No
6.
Декларация от консолидиран ВиК оператор за съгласие за участие във всеки етап на изпълнението на одобрен инвестиционен проект и извършване на мониторинг чрез наблюдение и оценка на изпълнението на проекта (изисква се от кандидат община). Представя се във формат „pdf“.
No
7.
Декларация, с която кандидатът се задължава да спазва законодателството в областта на държавните помощи при сключване на договор за предоставяне на финансова помощ. Декларацията е свободен текст, представя се във формат „pdf“.
No
XI. Group
Придружаващи документи, доказващи съответствие с критериите за подбор на проекти
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация от кандидата, с описание на предвидените в проектното предложение дейности по изграждането на достъпна архитектурна среда (инфраструктура) за хора с увреждания (ако е приложимо). Представя се във формат „pdf“. Декларацията е в свободен текст.
No
2.
Декларация от кандидата за поемане на ангажименти за създаване на нови работни места във връзка с изпълнение на допустимите дейности (ако е приложимо). Представя се във формат „pdf“. Декларацията е в свободен текст.
No
XII. Group
III. КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е община Симитли, община Кресна, община Струмяни, юридическо лице с нестопанска цел (ЮЛНЦ), регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или читалище, регистрирано по Закона за народните читалища на територията на общините Симитли, Кресна или Струмяни или ВиК оператор
No
2.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на МИГ "Струма - Симитли, Кресна и Струмяни" и предвижда да осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ
No
3.
Кандидатът/ представляващия/ представляващите кандидата не попада/т по което и да е от условията, посочени в чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162/2016 г., описани в Декларация съгласно Приложение № 6
No
4.
Кандидатът и/или негов законен представител, отговаря/т на условията за липса на основания за отстраняване, определени в раздел 11. Допустими кандидати от Условията за кандидатстване
No
5.
Кандидатите, които не са публични органи, отговарят на условията за несвързаност, описани в Декларация съгласно Приложение № 16
No
XIII. Group
IV. КРИТЕРИИ ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТE ДЕЙНОСТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата, изброени в раздел 13 от Условията за кандидатстване
No
2.
Дейностите, включени в проектното предложение, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община, удостоверено с решение на общинския съвет (приложимо само за кандидат община)
No
3.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на общите условия за допустимост на проектните дейности,  посочени в раздел 13 от Условията за кандидатстване.

No
4.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 1: Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях: 
1) Подпомагат се проекти за реконструкция и/или рехабилитация на съществуващи общински пътища и съоръженията и принадлежностите към тях ако са включени в Решение № 236 на Министерския съвет от 2007 г. за утвърждаване списък на общинските пътища и в последващите му изменения и допълнения (/приложимо за проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръженията и принадлежностите към тях).
2) Инвестиционните проекти включват изграждане на защитни тръби и защитени шахти, положени в подземна инфраструктура (приложимо за проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръженията и принадлежностите към тях). 
3) Под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на кандидатстване (приложимо за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на улици).
No
5.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 2: Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е. ж. в селските райони:
1) Проектните дейности  се осъществяват на територията на агломерации под 2000 е.ж.;
2) Проектните дейности  се осъществяват на територията на общините от селските райони, обслужвани от консолидирани ВиК оператори;
3) Проектните дейности  не противоречат на плановете за управление на речните басейни;
4) Проектните дейности са съгласувани от съответния консолидиран ВиК оператор в случай на кандидати общини.
No
6.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 3: Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение:  
1) Представен е документ за собственост, от който да е видно, че обектът притежава статут на парк или градина (представя се ако обект на проектни интервенции е парк или градина). В случай че в документа за собственост не е посочено, че обектът притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина
2) Представена е план схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения  (ако е приложимо).
3) В проекта е предвидено изграждане и/или обновяване на мрежи и съоръжения от техническата инфраструктура, включително такава обслужваща площите за широко обществено ползване, поддържане на зелена система, открити обекти за спортни дейности и площадки за игра (ако е приложимо).
No
7.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 4:  Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства, В случай че тяхното предназначение и оборудване са за целите на инвестицията: 
1) С проектното предложение се кандидатства за социални услуги съгласно чл. 36, ал. 2 и 5 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ДВ, бр. 133 от 1998 г.).
2) Представена е обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга.
3) Представеният инвестиционен  проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговаря на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговаря и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.).
4) Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият;

No
8.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 5: „Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“: Представено е обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от Закона за енергийната ефективност и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр. 10 от 2016 г.)
No
9.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 6: „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“.
No
10.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 7:  „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства“: 
1) Предвидените за закупуване мобилни обекти, свързани с културния живот не надхвърлят пазарната им стойност  и обектът е оборудван за целите на инвестицията.
No
11.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 8 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в на територията на МИГ“, която включва основно/и или средно/и училище/а, или детска/и градина/и, финансирани чрез бюджета на общината и за които е представена: основно или средно училище, или детска градина, финансирани чрез бюджета на общината: 
1) Представени са документи удостоверяващи статута на основното/те общинско/и училище/а, средното/ите общинско/и училище/а или на детската/те градина/и. 
No
12.
В проектното предложение не са включени дейности, посочени като недопустими съгласно Раздел 13. Дейности, допустими за финансиране от Условията за кандидатстване
No
XIV. Group
V. ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ И ОСНОВАТЕЛНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в Раздел 14.1. Допустими разходи от Условията за кандидатстване.
No
2.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост, посочени в Раздел 14.1. Допустими разходи от Условията за кандидатстване
No
3.
Проверка  на основателността на предложените за финансиране разходи, включени в проектното предложение чрез съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и/или други документи, при прилагане на методите посочени в Раздел 14.1. Допустими разходи от Условията за кандидатстване
No
4.
Проектното предложение не включва разходи, посочени като недопустими съгласно Раздел 14.2. Недопустими разходи от Условията за кандидатстване.
No
XV. Group
VI. ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Инвестицията, включена в проектното предложение или части от нея не са стартирали или завършени към момента на посещението на място (приложимо за проект,  включващи СМР).
No
2.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
No
XVI. Group
VII. ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
По проекта липсват изкуствено създадени условия*
*“Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.

No
XVII. Group
VIII. ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът отговаря на изискванията за минимални помощи по Регламент (ЕС) №1407/2013 и финансовото подпомагане  представлява „минимална помощ“ по смисъл на чл.107, параграф 1 от ДФЕС и дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013 (ако е приложимо).
No
2.
Финансовата помощ за един кандидат/ползвател, заедно с другите получени минимални помощи не  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години, включително текущата (ако е приложимо).
No
XVIII. Group
IX. ПРОВЕРКА НА АНАЛИЗ „РАЗХОДИ – ПОЛЗИ“
Criteria Leads to rejection
1.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „разходи – ползи“:
1. За всички допустими кандидати финансирането е 100% в случай че проектът не генерира нетни приходи или проектът генерира нетни приходи, но размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта не надхвърля 97 790,00 лв. /или 50 000 евро/.
1) 100 на сто от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, които след извършване на инвестицията не генерират нетни приходи;
2) 100 на сто от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, които след извършване на инвестицията ще генерират нетни приходи, но размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта не надхвърля левовата равностойност на 50 000 евро;
3) Размерът на финансовата помощ за проекти, които след извършване на инвестицията ще генерират нетни приходи се определя въз основа на анализ „разходи-ползи“;
4) Заявената от кандидата БФП е в съответствие с определения  интензитет на помощта, съгласно анализ „разходи  - ползи“.
5) Проверката на анализ „разходи – ползи“ се извършва по показатели, определени от ДФЗ.
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021