|
|
Criteria |
Leads to rejection |
1. |
Проектното предложение допринася за постигане на следната цел: Целта на предоставяната безвъзмездна финансова помощ е устойчиво и ефективно използване и съхраняване на местните ресурси, развитие на териториална идентичност и маркетинг на база на специфичния териториален потенциал.
Извършва се оценка на приноса на проектното предложение към целите на мярката. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
|
Yes
|
2. |
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа.
Извършва се проверка на Анализ разходи / ползи и в случай, че проектното предложение не показва необходимост от подкрепа, то се отхвърля.
|
Yes
|
3. |
Кандидатът е:
1. Общините от територията на МИГ;
2. Юридически лица с нестопанска цел, със седалище на територията на МИГ;
3. Читалища от територията на МИГ;
4. Стопански субекти от територията на МИГ, в т.ч. регистрирани ЗП или по ТЗ или Закона за кооперациите.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
4. |
За кандидата не са налице обстоятелствата в Декларацията за липса на основания за отстраняване, описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Обстоятелствата се доказват с Декларация приложение 1, свидетелство за съдимост и Удостоверения по чл. 87, ал. 6, във връзка с чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от НАП, Община Радомир и Община Земен, Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”. В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Комисията извършва служебна справка на кандидата за наличие-липса на задължения в Регистъра на задължените лица – Национална агенция за приходите.
|
Yes
|
5. |
За кандидата не са налице обстоятелствата в Декларация за свързаност (Приложение № 4 от Документи за попълване)
(Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговски дружество, всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел)
|
Yes
|
6. |
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица на територията на действие на МИГ.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
7. |
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и в Приложение 1 към него на мястото на инвестиция – дали е на територията на МИГ. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
8. |
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
9. |
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение е не по-малък от 1 000,00 евро (1 955,80 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
10. |
Максималният размер на допустимите разходи на проектното предложение е до левовата равностойност на 15 000,00 евро (29 337,00 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
11. |
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проектното предложение е не по-малък от, както следва:
• Минимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е левовата равностойност на 1 000,00 евро (1 955,80 лева) – при интензитет на помощта 100 %.
• Минимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е левовата равностойност на 700,00 евро (1 369,06 лева) – при интензитет на помощта 70 %.
• Минимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е левовата равностойност на 600,00 евро (1 173,48 лева) – при интензитет на помощта 60 %.
|
Yes
|
12. |
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проектно предложение е до левовата равностойност на, както следва:
• Максимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е левовата равностойност на 15 000,00 евро (29 337,00 лева) – при интензитет на помощта 100 %.
• Максимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е левовата равностойност на 10 500,00 евро (20 535,90 лева) – при интензитет на помощта 70 %.
• Максимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е левовата равностойност на 9 000,00 евро (17 602,20 лева) – при интензитет на помощта 60 %.
|
Yes
|
13. |
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ-Радомир-Земен и Насоките за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
14. |
Във формуляра за кандидатстване е въведен изискуемият съгласно Условията за кандидатстване индикатор и същият е количествено определен. Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него.
|
Yes
|
15. |
Проектът включва поне една от следните дейности:
1. Дейности за проучване, идентифициране и съхраняване на типични местни услуги и продукти;
2. Съхраняване, възстановяване и поддържане на обекти с местно значение от културно-историческото наследство на района, свързани с местната памет и териториална идентичност, както и на терените около тях;
3. Маркетингови, промоционални и информационни дейности, свързани със създаването и популяризиране на местен туристически продукт, включително, но не изчерпателно:
• подпомагане на провеждането на местни празници, обичаи и традиции;
• създаване, съхраняване или обогатяване на сбирки - исторически, етнографски и др.;
• провеждане на специални промоционални и информационни кампании за новия туристически продукт;
4. Дейности по съхраняване, идентифициране, възстановяване, дигитализиране и обновяване на природното и културно наследство на територията.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
16. |
В случай на проект на кандидат община, дейностите по проекта съответстват на приоритетите на общинския план за развитие (решение на съответния Общински съвет) (когато е приложимо)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
17. |
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване.
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
18. |
Проектът се изпълнява върху имот – собственост на кандидата или е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение или право на ползване на имота за срок не по-малко от 6 години при спазване изискванията на т. 5 от раздел 13.2 на УК.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено.
|
Yes
|
19. |
Проектите, които включват разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане, се придружават с разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено.
|
Yes
|
20. |
Дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство, се подпомагат само ако са представени съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено.
|
Yes
|
21. |
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства:
1. има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение / плана / програмата / проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон;
3. по които дейностите по настоящите Условия за кандидатстване, включени в проектите, са били физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени;
4. след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
5. които не доказват социално-икономическите ползи за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията;
6. включват инвестиции, които не отговарят на европейското и национално законодателство.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него.
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
22. |
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране:
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
23. |
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХГ.
|
Yes
|
24. |
Извършва се проверка дали финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „не помощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони 2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него и съгласно раздел 16 от Условията за кандидатстване. Оценката се извършва на базата на информацията в проектното предложение и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство (когато е приложимо)
|
No
|
25. |
В случай, че проектното предложение отговаря на условията на ІІ.2. Определяне на финансовото подпомагане като „помощ“ от Раздел 16 на Условията за кандидатстване, се извършва проверка за размера на помощта по режим de minimis: Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не може да надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро, в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три бюджетни години.
Следва да се провери и потвърди, че проектното предложение отговаря и на всички останали приложими изисквания на Регламент (ЕС) № 1407/2013 г.
Определя се на базата на представената декларация за минимални помощи и от Информационна система „Регистър на минималните помощи“ (когато е приложимо)
В случай, че се установи, че с финансовата помощ, за която се кандидатства, ще бъде надхвърлен прагът на допустимите минимални помощи, Комисията намалява служебно размера на безвъзмездната финансова помощ до максимално допустимия размер. Намаляването се прехвърля като сума в лева към собствения принос на кандидата.
|
No
|
26. |
Съгласно протокола от посещение на място (Приложение 7 ПРОТОКОЛ ОТ ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО, към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
27. |
Проектното предложение включва следните разходи:
1. Разходи за закупуване на оборудване и обзавеждане във връзка с маркетинг, популяризиране и сертифициране на местното наследство, изделия и храни;
2. Закупуване и реставрация на експонати и оборудване за етнографски, исторически и други експозиции;
3. Разходи за закупуване на материали, консумативи, оборудване, обзавеждане, инвентар и облекла за местните фолклорни състави
4. Разходи, свързани със проучване, съхраняване, идентифициране, възстановяване и обновяване на природното и културно наследство на територията(паметници на културата с местно значение).
5. Разходи за организация и провеждане на различни събития, популяризиращи и утвърждаващи местната териториална идентичност, във връзка с местни обичаи и традиции - провеждане на фестивали, събори, празници, обичаи и други събития, свързани с местното наследство.
6. Разходи за маркетингови и информационни дейности, свързани с популяризиране на местното наследство, фолклор, изделия и храни ( проучвания, издаване на брошури, дипляни, публикации, филми, семинари, и др.)
7. Разходи за външни услуги;
• наем на помещения и апаратура;
• други разходи за външни услуги, необходими за изпълнението на дейностите по проекта
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
Yes
|
28. |
Разходите за външни свързани с консултации по попълване на анализ-разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта, по т. 7 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” от УК са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди 1 януари 2014 г., Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
29. |
В случай на разходи за външни услуги свързани с консултации по попълване на анализ-разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта, по т. 7 от раздел 14.1 от Условията за кандидатстване, извършени преди датата на подаване на проектното предложение, кандидатът - в случай, че е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП, са представили заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за възлагане на обществена поръчка. (когато е приложимо)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи.В случай, че не е представено заверено копие на процедурата по ЗОП, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
30. |
В случай на разходи по т. 7 от раздел 14.1 от Условията за кандидатстване,
свързани с консултации по попълване на анализ-разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта, те не надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи над 5 на сто от общия размер на допустимите разходи, Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
31. |
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1. определени като недопустими в ПМС № 189 от 2016 г.;
2. за инвестиция или дейност, получила финансиране от друг ЕСИФ;
3. за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт съгласно чл. 3, т. 2 и 3, както и други, за които са посочени ограничения в Регламент № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ОВ, L 352/1 от 24 декември 2013 г.);
4. определени като недопустими в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 от 2016 г. за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират по съответните програми;
5. за лихви по дългове;
6. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
7. за обикновена подмяна и поддръжка;
8. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
9. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
10. за режийни разходи;
11. за застраховки;
12. за закупуване на оборудване втора употреба;
13. извършени преди 1 януари 2014 г.;
14. за принос в натура;
15. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
16. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
17. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
18. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
19. надвишаващи определените референтни разходи;
20. определени като недопустими в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 – 19.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
32. |
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи.В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
33. |
Предложените за финансиране разходи по т. 1, 2, 3, 4, 5, 6 и 7 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2 от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
|