Evaluation criterias

I. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец.
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран 
електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено изрично нотариално/и заверено/и пълномощно/и във формат „рdf“, От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра. - Заповед на кмета за кандидати общини, в случай че документите не се подават лично от него.
Yes
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат.
Yes
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил
Yes
II. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Основна информация за проектното предложение. Представя се във формат „pdf“./Приложение 11 от Документи за попълване/
Yes
2.
Таблица за допустими инвестиции по образец на ДФЗ за Мярка 19.2 формат „xls“ или “xlsx”. /Приложение 12 от Документи за попълване/
Yes
3.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ. Представя се във формат „pdf“.
No
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата, или заповед на кмета за кандидати общини, в случай че документите не се подават лично от него. Представя се във формат „pdf“.
Yes
5.
Копие от учредителен акт или устав, или дружествен договор когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел  или по Закона за народните читалища (не се изисква за кандидати общини). Представя се във формат „pdf“. Когато кандидатът е вписан в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към Агенцията по вписванията, проверката се извършва служебно. КППП прикачат в ИСУН принтскрийн от извършената проверка.  Когато кандидатът не е вписан в горепосоченият регистър следва да представи посочените документи.
No
6.
Декларация Приложение 5, по образец. /когато кандидатът е ЮЛНЦ декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата/. Представя се във формат „pdf“;
Yes
7.
Декларация Приложение 6, по образец. /когато кандидатът е ЮЛНЦ декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата/. Представя се във формат „pdf
Yes
8.
Декларация Приложение 10, по образец. /когато кандидатът е ЮЛНЦ декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата/. Представя се във формат „pdf“;
Yes
9.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата-     издадено не по-късно от 6 месеца от представянето им. Представя се сканирано във формат „pdf“. Когато кандидат е община се представя от кмета на общината. Когато кандидат е ЮЛНЦ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛНЦ, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му.
Yes
10.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите .(когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“;
Yes
11.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf"
Yes
12.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“;
Yes
13.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“;
Yes
14.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“;
Yes
15.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по образец утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, вкл. и във формат  Excel. /Финансовият анализ се изготвя в съответствие с чл. 61 от Регламент 1303/2013 и чл. 15 от Делегиран Регламент 480/2014
Yes
16.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“;
Yes
17.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период /за юридически лица/. Представя се във формат „pdf“;
Yes
18.
Решение на компетентния орган: решение на общинския съвет – за кандидати общини, решение на компетентния орган на читалището или ЮЛНЦ за кандидатстване по мярката. Представя се във формат „pdf“;
Yes
19.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община. (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“;
Yes
20.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения. (когато е приложимо). Представят се във формат „pdf“;
Yes
21.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“;
а) В случаите на разходи, включени в списъка с референтни разходи: Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Представя се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представя се във формат „pdf“ или „xls”; 
б) В случаите на разходи, които не са включени в списъка с референтни разходи: Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатът представя запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 21 към условията за кандидатстване - Документи за информация. Представя се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител. Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „xls”. 
в) Кандидатите представят решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му във формат „pdf“.
Yes
22.
Документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.когато оферентите са чуждестранни лица, (когато е приложимо);
Yes
23.
Заверено от възложителя копие на всички документи документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки. Кандидатите, които НЕ СА ВЪЗЛОЖИТЕЛИ по реда на ЗОП представят, запитване за оферта до най-малко трима потенциални изпълнители, най- малко 3 независими съпоставими оферти, решение за избор на изпълнител, договор с избрания изпълнител. Кандидатът представя писмена обосновка с мотивите за избор на изпълнител в случаите, когато кандидатът не е избрал изпълнителя предложил най-ниска цена. Представя се във формат „pdf“
Yes
24.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, когато е приложимо (важи за кандидати читалища и ЮЛНЦ). Представя се във формат „pdf“;
Yes
25.
Декларация за минимална помощ (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“; Декларацията е изискуема само, когато дейността попада в режим на държавна помощ „помощ“ (кандидата действа като предприятие извършващо икономическа дейност).
Yes
26.
Декларация за държавни помощи (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“; Декларацията е изискуема само, когато дейността попада в режим на държавна помощ „помощ“ (кандидата действа като предприятие извършващо икономическа дейност).
Yes
27.
Декларация НСИ. Представя се във формат „pdf“;
Yes
28.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия. Представя се във формат „pdf“;
Yes
29.
Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 13 към чл. 47, ал. 2, т.3 от Наредба № 22. Представя се във формат „pdf“;
Yes
30.
Декларация по образец на Държавен фонд „Земеделие“ удостоверяваща неприложимост на документи . Декларацията се подава в случаите, когато документите, включени в „Списък с общи документи“ от Условия за кандидатстване, не са приложими за проектното предложение.
Yes
31.
Удостоверение от НАП, че кандидата няма просрочени задължения по смисъла на чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК , издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“;
Yes
32.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата, вкл. представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане / за кандидати общини се изисква от кмета/ издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение Представя се във формат „pdf"
Yes
33.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидата не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в Търговския регистър). Представя се във формат „pdf“;
Yes
34.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидата не е в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в Търговския регистър). Представя се във формат „pdf“;
Yes
35.
Удостоверение за актуално състояние, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в Търговския регистър). Представя се във формат „pdf“;
Yes
36.
Анализ за социално-икономическите ползи за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията съгласно Приложение № 26. Представя се във формат „pdf“ .
Yes
37.
Подписани технически спецификации на предвиденото за закупуване оборудване и/или обзавеждане /За проекти които включват разходи за закупуване оборудване и/или обзавеждане/. Представя се във формат „pdf“
Yes
38.
Копие от регистрация по БУЛСТАТ от всички кандидати. Представя се сканирано във формат „pdf“.
Yes
III. Group
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ НАЛИЧИЕ НА СМР (строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация):
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими
 имоти, обект на инвестицията (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост). Представя се във формат „pdf“.
Yes
2.
Когато проектът ще се изпълнява в имот, който не е собственост на кандидата: 
а) учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж - в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
б) документ за ползване на имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“, 
Yes
3.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията) Представя се във формат „pdf“.
Yes
4.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат „pdf“
Yes
5.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“.
Yes
6.
Подробни количествени сметки (КС) за предвидените строително-монтажни работи (СМР), заверени от правоспособно лице. Представят се във формат „xls“ и сканирани във формат „pdf“.
Yes
7.
Подписани подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи. За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представят се във формат „xls“ и сканирани във формат „pdf“.
	
Yes
8.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“.
Yes
9.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т. 8. Представя се във формат „pdf“.
Yes
10.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). Представя се във формат „pdf“ .
Yes
IV. Group
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ НАЛИЧИЕ НА дейности по Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях/
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях. Представя се във формат „pdf
Yes
V. Group
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ НАЛИЧИЕ НА дейности по Изграждане, обновяване на паркове, площади, градинки, улично озеленяване;
/за проекти които включат парк или градина/ 
 
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост, от който да е видно, че обектът притежава статут на парк или градина. В случай, че в документът за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствени планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина. Представя се във формат „pdf“.
Yes
2.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти). Представя се във формат „pdf“
Yes
VI. Group
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ НАЛИЧИЕ НА дейности по Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства/
Criteria Leads to rejection
1.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга. Представя се във формат „pdf“.
Yes
2.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият. Представя се във формат „pdf“.
Yes
3.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност. Представя се във формат „pdf“.
Yes
VII. Group
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ НАЛИЧИЕ НА дейности Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност
Criteria Leads to rejection
1.
Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Представя се във формат „pdf“.
Yes
2.
Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община. Представя се във формат „pdf"
Yes
VIII. Group
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ НАЛИЧИЕ НА дейности по Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура
Criteria Leads to rejection
1.
За инвестиции в основно общинско училище или средното общинско училище: 
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката
Yes
2.
За инвестиции в професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование: 
Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община или двустранно споразумение между съответната община и Министерство на земеделието, храните и горите, с което се дава съгласие да се извърши реконструкция и ремонт на образователната инфраструктура. Представя се във формат „pdf“ 
Yes
3.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. Представя се във формат „pdf“
Yes
4.
При инвестиции в спортна инфраструктура в общински паркове: 
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина. Представя се във формат „pdf“
Yes
IX. Group
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ НАЛИЧИЕ НА дейности по Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони
Criteria Leads to rejection
1.
За основно общинско училище или средното общинско училище: 
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. Представя се във формат „pdf“.
Yes
2.
За професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование: 
Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община или двустранно споразумение между съответната община и Министерство на земеделието, храните и горите, с което се дава съгласие да се извърши реконструкция и ремонт на образователната инфраструктура. Представя се във формат „pdf". 
Yes
3.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. Представя се във формат „pdf“
Yes
X. Group
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ НАЛИЧИЕ НА инвестиции за закупуване на машини, съоръжения
Criteria Leads to rejection
1.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес). Представя се във формат „pdf“ .
Yes
XI. Group
Обща допустимост
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение  попада в обхвата на мярка 7.2. и може да бъде включено в категория интервенции, заложени в ПРСР
Yes
2.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа
Yes
3.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в Стратегията за Водено от общностите местно развитие по Мярка 7.2
Yes
4.
Допустимите разходи за проекта са определени в съответствие със Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 7.2
Yes
5.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място
Yes
XII. Group
Допустимост на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
•	Общини Котел, Сунгурларе и Върбица за всички дейности;
•	Юридическо лице с нестопанска цел от територията на МИГ за дейности, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот;
•	Читалища - за дейности, свързани с културния живот;
•	МИГ е допустим получател на финансова помощ, ако: проектът, за който кандидатства за финансиране, е в обществена полза.
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ
Yes
3.
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител отговарят на условията, определени в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Yes
XIII. Group
Допустимост на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовата помощ по проекта е в размер 100% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, които след извършване на инвестицията не генерират нетни приходи.
Yes
2.
Интензитетът на заявената финансова помощ е в съответствие с определения в т. 10 „Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатстване
Yes
3.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на =10 000лева.
Yes
4.
Размерът на общите допустими разходи проекта е по-малък или равен на < = 390 000лева
Yes
5.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Котел, Сунгурларе, Върбица и селата Крайгорци и Чернооково.
Yes
6.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Yes
7.
Целите на проекта са в съответствие и допринасят за постигане на поне една от целите на съответната процедура за предоставяне на БФП.
Yes
8.
Във формуляра за кандидатстване задължително са въведени   индикатори за изпълнение и резултат , които ще постигне с изпълнение на проекта.
Yes
9.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Yes
10.
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия.
Yes
XIV. Group
Допустимост на  дейностите по проектa
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът включва/отговаря на дефиницията за дребна по мащаби инфраструктура/:
•	Строителство, реконструкция, рехабилитация на улици, тротоари и съоръженията към тях;
•	Изграждане, обновяване на паркове, площади, градинки, улично озеленяване;
•	Изграждане, реконструкция, ремонт на социална инфраструктура извън процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства;
•	Енергийна ефективност в общински сгради, в които се предоставят обществени услуги;
•	Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване, обзавеждане на спортна инфраструктура;
•	Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, оборудване, обзавеждане на обекти, свързани с културния живот вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;
•	Реконструкция, ремонт, оборудване, обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение на територията на МИГ «Котел, Сунгурларе и Върбица».
Yes
XV. Group
Допустимост на разходите
Criteria Leads to rejection
1.
Разходите се свеждат до :
Разходи за строителство, реконструкция, рехабилитация, изграждане, обновяване, ремонт и/или реставрация на сгради и/или помещения и/или друга недвижима собственост, съгласно допустимите за подпомагане дейности
Yes
2.
.Изграждането, включително отпускането на лизинг, или подобренията на недвижимо имущество
Yes
3.
Закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване, обзавеждане до пазарната цена на актива;
Yes
4.
Закупуване и или разработване на софтуер, включително чрез финансов лизинг
Yes
5.
За ноу-хау, придобиване на патентни права и лицензи, за регистрация на търговски марки и др.;
Yes
6.
Разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 1, 2 и 3.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021