Evaluation criterias

I. Group
ОЦЕНКА НА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът е подписан от представляващия конкретния бенефициент или упълномощено лице
No
2.
В случай, че кандидатът е район на община, Формулярът за кандидатстване е подписан от кмета на района или упълномощено лице и към документите за кандидатстване е прикачена Декларация от кмета на общината – Приложение IV
No
3.
Декларация на партньор/асоцииран партньор (само за бюджетни организации) – попълнена по образец -ПРИЛОЖЕНИЕ I – попълнена и представена от всеки един от партньорите и асоциираните партньори по проекта
No
4.
Декларация на партньора (само за партньори различни от държавни/бюджетни администрации) - попълнена по образец  - ПРИЛОЖЕНИЕ ІІ- подписана и представена от всички лица, които са овластени да представляват партньора
No
5.
Декларация за минимални и държавни помощи е подписана от поне едно от лицата, представляващи партньора/ите и е представена от всеки партньор  - Приложение III (неприложимо за партньорите, които няма да разходват средства и за общински/държавни детски градини и училища)
No
6.
Декларация за предоставяне на данни от НСИ е подписана и представена от кандидата и всички партньори - Приложение V
No
7.
Декларация за разграничаване на икономическата от неикономическата дейност на партньора е попълнена и подписана от представляващия партньора и е представена от всички партньори, които ще изпълняват дейности по ОП НОИР - Приложение VI.  Декларацията не се попълва от партньори общини
No
8.
Споразумение за партньорство с партньор/и - Приложение VІI е подписано от кандидата и всички партньори по проекта и е одобрено от съответния ОбС.
No
9.
Представено е Решение на Общинския съвет за: 
•	подаване на проектно предложение по конкретната процедура;
•	одобряване на споразумение за сътрудничество с конкретния/те партньор/и по проекта, съгласно чл. 59 и сл. от ЗМСМА
No
10.
Приложено е заверено копие на заповед за упълномощаване на лицето, което ще представлява конкретния бенефициент по конкретния проект и ще подписва всички документи, свързани с подаването на проекта (ако е приложимо)
No
11.
Актуализиран общински план за интеграция на ромите за периода 2015-2020 г. (за периода на изпълнение на проекта и до одобряване на окончателния доклад по проекта)
No
12.
Актуализирана общинска стратегия за развитие на социалните услуги за периода 2015-2020 г.
No
13.
Приложени са документи доказващи, че всеки от партньорите е избран на база публична и прозрачна процедура - напр. обява във вестник, на интернет страницата на кандидата и др. по преценка на кандидата. (Такива доказателства не трябва да се представят единствено за партньор- община)
No
II. Group
ОЦЕНКА НА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Конкретният бенефициент по процедурата е общинa/район на общинa, който успешно е преминал предварителния подбор на концепции към ЦКЗ, в съответствие с посочените в т. 9 от Условията за кандидатстване
Yes
2.
Общината-кандидат не участва като партньор в проектно предложение, подадено по Компонент 1 на настоящата процедура
No
3.
Спазено е изискването за задължително партньорство по ОП РЧР - с поне една неправителствена организация и един работодател
No
4.
Спазено е изискването за задължително партньорство по ОП НОИР – с поне една организация с нестопанска цел и едно училище (или детска градина)
No
5.
Кандидатът е описал как ще се разграничават и надграждат проектите, в случай че той и/или партньорите му са  участници в проекти по процедури BG05M2OP001-3.002 „Образователна интеграция на учениците от етническите малцинства и на учениците, търсещи или получили международна закрила“ и BG05M2OP001-3.001 „Подкрепа за предучилищното образование и подготовка на деца в неравностойно положение“ по ОП НОИР
No
6.
Като партньори по проекта са включени допустимите, съгласно т. 10 от Условията за кандидатстване:

За ОП РЧР:
1. Неправителствени организации; 
2. Центрове за информация и професионално ориентиране; 
3. Читалища;
4. Работодатели ; 
5. Доставчици на социални и здравни услуги; 
6. Социални предприятия и кооперации на хора с увреждания; 
7. Обучителни организации и институции; 
8. Общини; 
9. Национално представителни организациите на работниците и служителите и на работодателите.

За ОП НОИР:
1. Детски градини
2. Училища
3. ЮЛНЦ за общественополезна дейност
No
7.
В т. 16.12 от формуляра за кандидатстване е описан и  обоснован  избора на всеки партньор.
No
8.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
No
9.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (неприложимо за партньори, които няма да разходват средства по проекта и за партньори общини и партньори, участващи само в дейностите по ОП НОИР )
No
10.
Партньорът е доставчик на социални услуги, в т.ч. и на деца – ако е приложимо
No
11.
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението, в случай че ще извършва обучение по професионална квалификация по проекта
No
12.
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за информация и професионално ориентиране към НАПОО, в случай че ще извършва професионално информиране и консултиране по проекта.
No
13.
Партньорът е регистриран в Агенция по заетостта, в случай че ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта.
No
14.
Партньорът е вписан в регистъра на Агенция за хората с увреждания в случай, че е кооперация на хора с увреждания  или е социално предприятие.
No
15.
Партньорът е училище, детска градина или ЮЛНЦ за общественополезна дейност.
No
16.
Удостоверение за актуално състояние на партньора /приложимо само за партньори различни от бюджетни организации/ или друг еквивалентен документ според правно-организационната форма на партньора (когато удостоверение за актуално състояние не се издава) - издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел (ЗТРРЮЛНЦ), това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Удостоверение не трябва да се представя за партньор община и партньори – бюджетни организации.
No
17.
Счетоводен баланс за 2018 г. – изготвен и подписан, съгласно изискванията на Закона за счетоводството.
No
18.
За партньори по ОП НОИР - ЮЛНЦ и частни детски градини и училища(ако е приложимо)  Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс за последната приключила финансова година (2017) и за текущата година.
No
19.
Удостоверение за кодовете на икономическа дейност на предприятието (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност), издадено от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година - сканирано и прикачено в ИСУН 2020. Удостоверение не трябва да се представя от новорегистрирани/новосъздадени организации , общини, както и от партньори, които не разходват средства по проекта и партньори, които участват само в дейностите по ОП НОИР.
No
20.
Партньорът притежава Активна лицензия, издадена от Националната агенция за професионално образование и обучение (НАПОО) – приложимо за обучаващи организации, регистрирани по Закона за професионалното образование и обучение (центрове за професионално обучение или центрове за информация и професионално ориентиране) и когато партньор самостоятелно ще извършва професионално образование и обучение или професионално информиране и консултиране по проекта. Информацията ще бъде проверена по служебен път.
No
21.
Когато обучителната организация/институция действа в съответствие с други нормативни актове (училище, детска градина, висше училище, професионални училища, професионален колеж и пр.) – представя се съответния учредителен документ, сканиран и прикачен в ИСУН 2020. Във връзка с изискването по ОП НОИР е необходимо за партньор ЮЛНЦ за общественополезна дейност – документ, от който да бъде видно това обстоятелство. 
В случай, че информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
No
22.
Валидно удостоверение за регистрация за извършване на посредническа дейност по наемане на работа, издадено от Агенция по заетостта – приложимо за организации, предоставящи посреднически услуги на пазара на труда и когато партньор самостоятелно ще извършва посредническа дейност по наемане на работа по проекта. 
Информацията ще бъде проверена по служебен път.
No
23.
В случаите, в които се предвижда предоставяне на социална услуга:
Удостоверение за вписване в регистъра на Агенция за социално подпомагане (АСП).
Информацията ще бъде проверена по служебен път.
No
24.
В случаите, в които се предвижда предоставяне на социална услуга на деца:

-	Лиценз, издаден от Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД
и
-	Удостоверение за вписване в регистъра на АСП, издадено въз основа на лиценза от ДАЗД 
Информацията ще бъде проверена по служебен път.
No
25.
Партньорът е вписан в регистъра на Агенция за хората с увреждания в случай, че е кооперация на хора с увреждания или е социално предприятие. Информацията ще бъде проверена по служебен път.
No
26.
Асоциираният/ите партньор/-ите е/са:
1. Агенцията по заетостта, Агенцията за социално подпомагане, Държавна агенция за закрила на детето и техни звена (дирекции); 
2. Регионални здравни инспекции; 
3. Областни администрации; 
4. Неправителствени организации (за дейности по ОП РЧР); 
5. Министерство на образованието и науката;
6. Юридически лица с нестопанска цел, определени за извършване на общественополезна дейност (за дейности по ОП НОИР)
No
27.
В проекта са включени като задължителни асоциирани партньори Министерство на образованието и науката, Агенция по заетостта, Агенция за социално подпомагане и Регионална здравна инспекция.
No
28.
Продължителността на проекта не надвишава максимално допустимата, съгласно т. 16 от Условията за кандидатстване.
No
29.
Целите на проекта са допустими, съгласно т. 6 от Условията за кандидатстване
No
30.
Проектното предложение отговоря на изискванията за териториален обхват.
No
31.
Проектът съдържа дейности от направление I.„Подобряване достъпа до заетост“ и направление III.„Подобряване достъпа до социални и здравни услуги” по ОП РЧР.
No
32.
Дейностите по проекта са съобразени с представения актуализиран общински план за интеграция на ромите за периода след 2015 г., и по отношение на дейностите, финансирани от ОП РЧР и по отношение на дейностите, финансирани по ОП НОИР
No
33.
Дейностите по проекта са съобразени с представената актуализирана общинска стратегия за развитие на социалните услуги по отношение на дейностите, финансирани от ОП РЧР
No
34.
В проектното предложение е описан механизма за участие на общността в изпълнението и мониторинга на дейностите по проекта и по отношение на дейностите, финансирани от ОП РЧР и по отношение на дейностите, финансирани по ОП НОИР (т. 16.10 от Формуляра за кандидатстване)
No
35.
Целевата група е допустима
No
36.
Сумата на исканата безвъзмездна финансова помощ е допустима, съгласно т. 8.1 от Условията за кандидатстване.
No
37.
Заложени са целеви стойности за всички индикатори по ОП РЧР и ОП НОИР
No
III. Group
ТЕХНИЧЕСКА И ФИНАНСОВА ОЦЕНКА - КАПАЦИТЕТ
Кандидатът разполага с достатъчен капацитет  за изпълнение на проекта, в съответствие с т. 9 от Условията за кандидатстване.
Criteria Leads to rejection
1.
Административен капацитет  – екипът за изпълнение на проекта е съобразен със спецификата и обема на заложените дейности  по проекта
No
2.
Финансов капацитет   - Кандидатът може да осигури необходимото финансиране за изпълнение на дейностите по проекта. В случай, в който партньор/и са различни от държавните администрации - първостепенни и второстепенни разпоредители с бюджет се оценява финансов капацитет и за всеки партньор поотделно.
No
3.
Оперативен капацитет – Кандидатът има поне 1 година опит в управление/изпълнение на проекти и/или опит в изпълнение на дейности, подобни на тези, включени в проектното предложение.
No
4.
Партньорите  притежават поне 1 година опит в управление/изпълнение на проекти и/или опит в изпълнение на дейности, подобни на тези, включени в проектното предложение.
No
5.
Партньорът разполага с оперативен капацитет за изпълнение на проекти на местно ниво (приложимо в случай, че организацията е партньор в повече от едно проектно предложение)
No
IV. Group
ТЕХНИЧЕСКА И ФИНАНСОВА ОЦЕНКА - СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Описание и обосновка на целите на проекта
	Формулирани са обща и специфична цел на проекта и е описано съответствието на проекта с целите и приоритетите на процедурата и програмата; 
	Целите са насочени към решаване проблемите на целевите групи, съобразно идентифицираните нужди; 
	Връзката между целите и предвидените резултати е аргументирана.
No
2.
Описание на целевите групи по проекта и техните нужди
	Целевите групи са конкретизирани – посочени са специфичните им характеристики  съгласно Условията за кандидатстване;
	Целевите групи са количествено определени;
	Нуждите на целевите групи са идентифицирани и анализирани.
No
V. Group
ТЕХНИЧЕСКА И ФИНАНСОВА ОЦЕНКА - МЕТОДИКА И ОРГАНИЗАЦИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Съответствие на дейностите с целите и очакваните резултати
	Дейностите са  насочени към постигане на целите; 
	Очакваните резултати от изпълнение на дейностите ще допринесат за постигане на заложените в проекта показатели;
	Описани са детайлно дейностите, начините и етапите за изпълнението им и в случай на приложимост е обоснована нуждата от закупуване на оборудване и обзавеждане.
No
2.
Яснота на изпълнение на дейностите
	В описанието на дейностите са посочени начало и продължителност за изпълнение на всяка дейност;
	Времевият обхват на всяка дейност е реалистичен;
	Има логическа последователност в изпълнението на дейностите.
No
3.
Готовност за стартиране на проекта
	Изпълнени са всички предпоставки за стартиране на проекта; 
	Идентифицирани са ключовите рискове, които биха повлияли върху изпълнението на проекта и са описани мерките, които ще бъдат предприети за намаляване или преодоляване на тяхното въздействие.
No
4.
Устойчивост на резултатите от проекта
	Предвидено е резултатите от изпълнението на проектното предложение да окажат трайно въздействие върху целевата група.
No
VI. Group
ТЕХНИЧЕСКА И ФИНАНСОВА ОЦЕНКА - БЮДЖЕТ И ЕФЕКТИВНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Ефективност, ефикасност и икономичност на разходите и структурираност на бюджета

-  Налице е съответствие и логическа връзка между дейности и разходи като всички разходи съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнението им.
- Предвидените разходи водят до своевременното, количествено и качествено осъществяване на планираните дейности и постигане на очакваните резултати по проекта.
- Заложените ограничения на разходите по схемата са спазени при формиране на бюджета. 
- Заложените стойности са планирани в съответствие с разходите, предвидени по дейности. 
-В проектното предложение не са заложени недопустими разходи, както и дублиране на разходи.
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021