Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или оправомощено за целите на подаването на проектното предложение лице.
Yes
2.
Представена е Заповед за оправомощаване на лице, което да представлява конкретния бенефициент и да подписва всички документи, свързани с подаването, оценката на подаденото проектно предложение (включително комуникация с оценителната комисия), предоставянето на документи, необходими за подписването на административния договор за предоставяне на БФП и изпълнението на проекта.      
Прилага се, в случай че проектното предложение е подадено от лице, различно от официалния представител на кандидата.
No
3.
Представена е Декларация на кандидата, попълнена по образец (Приложение I към Условията за кандидатстване).
Yes
4.
Представени са Автобиографии на следните 5 основни членове на екипа за управление на проекта на централно ниво (ръководител на проекта; заместник-ръководител на проекта/водещ координатор; счетоводител на проекта/ финансов координатор; координатор на териториалните екипи; експерт видимост, прозрачност и комуникация), попълнени по образец (Приложение II към Условията за кандидатстване) и документ/и от извършения подбор на членовете на екипа.
Yes
5.
Конкретният бенефициент e поел ангажимент в проектното предложение да предостави възможност на всички  държавни, общински и частни училища на територията на страната, които желаят, да бъдат включени в изпълнението на дейностите по настоящата операция.  
Информацията е представена в секция „План за изпълнение/Дейности по проекта“ от Формуляра за кандидатстване.
Yes
6.
В рамките на непреките дейности кандидатът е предвидил:
- да осъществява мониторинг на резултатите от дейностите по проекта;
- да извършва необходимите дейности/прояви за видимост, прозрачност и комуникация за операцията от стратегическо значение;
- да сформира и организира дейността на Експертната група за наблюдение по операцията от стратегическо значение;
- да представя регулярно, след края на всяка учебна година, информация за напредъка и постигнатите резултати по проекта на Експертната група за наблюдение за обсъждане, препоръки и съгласуване на текущия напредък, както и на Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество в областта на средното образование, като предоставя информация и кани за участие представител/и на УО.  
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Непреки дейности“.
Yes
7.
Кандидатът е пряко отговорен за подготовката, управлението и изпълнението на дейностите по проекта.  
В съответствие с §6 от Допълнителните разпоредби на ЗУСЕФСУ, регионалните управления на образованието, държавните, общинските и частни училища могат да участват в техническото и/или финансовото изпълнение, включително да извършват разходи по проекта с конкретния бенефициент - Министерството на образованието и науката, при спазване на правилата за избягване на двойно финансиране и за допустимост на разходите.
Yes
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват, съгласно т. 5 от Условията за кандидатстване.
Yes
9.
Проектното предложение съдържа всички допустими дейности съгласно т. 13 от Условията за кандидатстване и не съдържа недопустими дейности. 
В случай че проектното предложение не съдържа всички  дейности, следва да бъде върнато на КБ за отстраняване на несъответствията и пропуските, съгласно т. 13 от Условията за кандидатстване. 
В случай че проектното предложение съдържа една или повече недопустими дейности, тези дейности, както и предвидените разходи за тях, следва да бъдат отстранени.
Yes
10.
Дейностите по проекта НЕ са били физически завършени или изцяло осъществени преди подаването на проектното предложение за финансиране по програмата, независимо дали всички свързани плащания са направени от конкретния бенефициент или не.
Проверява се въз основа на декларация – Приложение I към Условията за кандидатстване.
Yes
11.
Проектното предложение и дейностите в обхвата на чл. 7в, ал. 2, т. 10 от Закона за електронното управление са преминали проверка и са утвърдени от министъра на електронното управление.
Проверява се въз основа на Документ за утвърждаване на проектното предложения от Министъра на електронното управление в съответствие с чл. 7в, ал. 2, т. 10 от Закона за електронното управление.
Yes
12.
В проектното предложение са заложени стойности на всички индикатори за изпълнение и за резултат, които съответстват като минимум на посочените в т. 7 от Условията за кандидатстване.
Yes
13.
Административен капацитет:
Изборът на експерти в екипа за управление на проекта на централно ниво е в съответствие с Указания на УО на ПО за конкретния бенефициент МОН относно изискванията за сформиране на екипите за организация и управление на проекти. Членовете на екипа за управление на проекта на централно ниво, за които са представени автобиографии (5-те основни членове на екипа за управление на проекта на централно ниво) имат най-малко 1 година опит в управлението и/или изпълнението на проекти и/или сходни с настоящите дейности. В съответствие с Указанията на УО на ПО кандидатът е обосновал необходимостта от експерти за организация и управление на териториално ниво.
Кандидатът  е описал минималните изисквания за заемане на длъжността на всички позиции на екипа на централно ниво. Информацията се представя в секция „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Административен капацитет/Екип за управление“.
Yes
14.
Формулирани са конкретни и реалистични цели на проекта, които съответстват на целите на процедурата.
Yes
15.
Налице е връзка между целите, предвидените дейности и резултатите по проекта.
Yes
16.
Целевите групи са описани и са количествено определени. Кандидатът е предоставил информация относно методите за идентифицирането им и начина, по който ще бъдат включени в дейностите по проекта. Нуждите им са ясно идентифицирани и описани. 
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Целеви групи“.
Yes
17.
Дейностите са описани детайлно, включително начините за изпълнението им и резултатите от тях.
Yes
18.
Предвидените дейности допринасят за постигане на индикаторите за изпълнение и за резултат по процедурата.
Yes
19.
Планът за действие отразява логическата връзка на целите и дейностите, спецификата на дейностите и продължителността на проекта, и предвижда балансирано разпределение на дейностите във времето (с възможност за паралелно изпълнение съобразно идентифицираните нужди).
Yes
20.
Проектното предложение допринася за реализиране на хоризонталните принципи на Програма „Образование“ 2021-2027 (устойчиво развитие; вкл. принос към зелени умения и работни места и „зелена“ икономика; принос към развитие на цифрови умения и работни места; равни възможности и недопускане на дискриминация; равенство между половете) и прилагането на Хартата на основните права на ЕС и на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания.
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване поле, „Принос на проектното предложение за реализиране на хоризонталните принципи на ПО“ и поле „Механизъм за ефективно прилагане и изпълнение по проекта на принципите на Хартата на основните права на ЕС и на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания“.
Yes
21.
Устойчивост:
Кандидатът е описал в проектното предложение начините, чрез които ще осигури възможност ползите от проекта за целевите групи да продължат да съществуват и след края на финансирането по проекта. Посочени са потенциалните източници за финансиране след приключване на проекта и те са реалистични и надеждни.
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Устойчивост“.
Yes
22.
Демаркация и допълняемост:
Кандидатът е посочил по какъв начин изпълнението на проекта ще осигури надграждащ ефект спрямо предходни проекти по ОПНОИР или други програми, вкл. национални. Посочено е и по-какъв начин ще се следи за демаркация и избягване на двойно финансиране с други проекти и програми. Посочен е принос на проектното предложение към релевантните програми от рамка на политиката, разработени от Световна банка и към препоръките на ОИСР от прегледа и оценката на системата на образованието и резултатите от ученето в началното, основното и средното образование.
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Демаркация и допълняемост“.
Yes
23.
Налице е съответствие и логическа връзка между дейности и разходи. Предвидените разходи са необходими за изпълнение на дейностите по проекта и за постигане на заложените индикатори.
Информацията се проверява в секция „Бюджет“, секция „План за изпълнение/Дейности по проекта“, секция „Индикатори“.
Yes
24.
Всички заложени по проекта разходи са допустими съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване и съответстват на планираните дейности.
В случай че проектното предложение съдържа недопустими разходи, тези разходи следва да бъдат отстранени.
Yes
25.
Заложените суми са съобразени с наложилите се в страната пазарни цени (ако е приложимо) и/или заложените ограничения на разходите по процедурата са спазени при формиране на бюджета. Спазени са размерите на единичните разходи/еднократните суми по процедурата. Разходите не се дублират.
Yes
26.
Максимум 48 161 582 лв. от общия размер на безвъзмездната финансова помощ по проектното предложение (преки и непреки разходи) е планиран към категория Регион в преход (Югозападен район). Останалите средства са планирани към категория По-слабо развити региони (Северозападен район, Северен централен район, Североизточен район, Югоизточен район, Южен централен район).
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021