Evaluation criterias

I. Group
Административни критерии за допустимост:
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез ИСМ и е подписан с валиден КЕП от лице, което е официален представляващ на кандидата и е вписан като такъв в ТР и регистъра на ЮЛНЦ, или от упълномощено от него лице.
В случаите, когато кандидатът се представлява само заедно от няколко физически лица, предложението за изпълнение на инвестиция е подписано с валиден КЕП от всяко от тях при подаването.
Yes
2.
Изрично пълномощно за подаване на предложението за изпълнение на инвестиция - попълнено по образец (Приложение 1) и прикачено в ИСМ (ако е приложимо).
No
3.
Всички документи, които се изискват на етапа на кандидатстването са приложени
Yes
II. Group
Критерии за допустимост:
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон и да са регистрирани по реда на ТР и регистъра на ЮЛНС или еквивалентно лице, регистрирано в държава членка на Европейското икономическо пространство
Yes
2.
Кандидатът да е регистрирал надлежно информацията за своите действителни собственици съгласно изискванията на чл. 63 от Закона за мерките срещу изпирането на пари, освен ако попадат в изключенията.
Yes
3.
Декларация при кандидатстване и за приемане на условията на процедурата – попълнена по образец (Приложение 5) и прикачена в ИСМ.
Yes
4.
Декларация за държавни помощи – попълнена по образец (Приложение 2) и прикачена в ИСМ.
Yes
5.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по процедурата, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си;
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените по букви от а) до д) процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени (в случай че кандидатът е чуждестранно лице);
ж) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
з) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
и) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойност-та или обема на договора;
й) имат публични задължения по чл. 162, ал. 2, т. 1 (за данъци, акцизи, мита, задължителни осигурителни вноски и други вноски за бюджета) от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалище-то на възложителя и на кандидата или участника, или аналогични задължения съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган, и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията, или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот от икономическата им дейност за последната приключена финансова година, или е повече от 50 000 лева;;
к) е установено, че:
1) са представили документ с невярно съдържание, с който се доказва декларираната липса на основания за отстраняване или декларираното изпълнение на критериите за подбор;
2) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
л) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда, или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудова-та миграция и трудовата мобилност, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
м) не са изпълнили решение на Европейската комисия с разпореждане за възстановяване и влязъл в сила акт за установяване на публично вземане, когато това е приложимо, по смисъла на чл. 44 от Закона за държавните помощи и не е възстановило изцяло неправомерна и несъвместима държавна помощ или неправилно използвана държавна помощ;
н) лицата, които представляват кандидата, са осъждани с влязла в сила присъда за:
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, чл. 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза (буква н), т. 1)), в друга държава членка или трета страна.
о) за лицата, които представляват кандидата, е налице конфликт на интереси, във връзка с процедурата за предоставяне на средства, който не може да бъде отстранен;
п) лицата, които представляват кандидата, са опитали да:
1) повлияят на вземането на решение от страна на СНД на ПИТ, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на средства.
р) при които член на управителен или контролен орган, както и временно изпълняващ такава длъжност, включително прокурист или търговски пълномощник, е свързано лице по смисъла на § 1, т. 15 от допълнителните разпоредби на Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество с ръководителя на структурата за наблюдение и докладване.
Yes
6.
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) - обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисията, с което дадена помощ се обявява за незаконосъобразна и несъвместима с общия пазар
Yes
7.
Кандидатът не е предприятие в затруднено положение
Yes
8.
Предложението за изпълнение на инвестиция е в съответствие с:
- целите на процедурата;
- принципите на равнопоставеност на жените и мъжете и осигуряване на равни възможности за всички; и
- принципа за „ненанасяне на значителни вреди”
- съответното законодателство на ЕС и национално законодателство в областта на околната среда.
Yes
9.
Дейностите по предложението за изпълнение на инвестиция се изпълняват само на територията на Република България.
Yes
10.
Спрямо кандидата не е установено с влязъл в сила административен акт наличието на недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по предложения за изпълнение на инвестиции, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
Yes
11.
Декларация за потвърждаване и приемане на Условията по процедурата
Yes
12.
Неприложимост на чл. 3, т.14 ЗИФОДРЮПДР-  попълнена по образец
Yes
13.
Кандидата и неговите собственици не попадат в обхвата на ограниченията на Регламент на Съвета (ЕС) № 833/2014 от 31 юли 2014 година относно ограничителни мерки с оглед на действията на Русия, дестабилизиращи положението в Украйна или на други финансови санкции на Европейския съюз
Yes
14.
Предоставяне на подробен план, предложен за проекта, който включва, но не се ограничава до: 
(i)	подробности, свързани с източниците и използването на средствата,
(ii)	анализ на търсенето, в т.ч. алтернативни варианти и осъществимост,
(iii)	икономически анализ, вкл. социално-икономически аспекти,
(iv)	алтернативни варианти и осъществимост,
(v)	анализ на риска,
(vi)	влияние върху конкуренцията на регионално и национално ниво,
(vii)	публични и частни инвестиции и финансов ливъридж,
(viii)	информация за капацитета на безвъзмездната помощ да предизвика по-голяма инвестиция или да позволи други инвестиции.

Yes
15.
Общият размер на безвъзмездните средства, поискани по инвестиционното предложение е по-малък или равен на максимално определения за съответния район.
Yes
16.
Проектното предложение включва изграждането на широколентови мрежи, чиито технически характеристики отговарят на определението за ММГК, установено в чл. 2 Директива (EС) 2018/1972 на Европейския парламент и на Съвета от 11 декември 2018 г. за установяване на Европейски кодекс за електронни съобщения
Yes
17.
Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са допустими, обосновани и съответстват на дейностите, предвидени за изпълнение и отговарят на минималните технически изисквания (Приложение 8)
Yes
18.
Копие от разрешение за използване на спектър в честотни ленти 2,6 GHz, 3,6 GHz, 700 MHz, 800 MHz, 900 MHz, 26 GHz на името на бенефициера или на името на негов партньор, посочен изрично в проектното предложение.
Yes
19.
Проектното предложение предвижда поддръжка за осигурената свързаност за държавната мрежа за минимален период от 20 год.
Yes
20.
Проектното предложение предвижда преизползване на съществуваща инфраструктура.
Yes
21.
Ангажиран е технически мениджър на проекта при изграждането на широколентова инфраструктура, който да е работил по сходен проект, като сходността се определя комулативно от следните категории:
- Проект(и) с най-малко 150 км дължина на проектираната мрежа, в т.ч. дефиниране на обхват, RFP, избор на доставчик, преговори, управление и  настройка на процеси и др.;
- Разгръщане на FTTx мрежи;
- Внедряване на сливане и синергии на ниво мрежа, включително: MPLS NW, DWDM NW, Passive NW;
- Проектиране и разгръщане на 5G мрежи.
Yes
22.
Представена е банкова гаранция за участие в размер на 3% от безвъзмездното финансиране за което се кандидатства.
Yes
23.
Кандидатът, самостоятелно или чрез своя(ите) акционер(и)/съдружник(и), има собствен капитал от 6 млн. лв.
Изискването за собствен капитал може да бъде изпълнено само чрез директните акционерите/съдружниците на кандидата. Други лица, свързани с кандидата, не се вземат предвид при проверката на съответствието с изискването. 
Изискването за собствен капитал не може да бъде изпълнено чрез физическо лице – съдружник или акционер, което не изготвя финансови отчети в съответствие със Закона за счетоводството и приложимите счетоводни стандарти.
В случай на множество акционери или съдружници стойността на капитала ще бъде изчислена на базата на среднопретеглена стойност с позоваване на дяловото участие, притежавано от съответните акционери или съдружници в кандидата (напр. сумата от капитала × процент от собствения капитал за всеки акционер или съдружник). 
Ако даден акционер или съдружник е инвестиционен фонд или е мажоритарно притежаван или контролиран от него и в резултат на това не може да изпълни изискването за капитала, тогава капиталът за такъв фонд се изчислява като 20% от неотменимите ангажименти, които този инвестиционен фонд има от един или повече инвеститори, и този акционер трябва да представи писмо от главния финансов директор или еквивалентно лице на фонда, потвърждаващо наличието на обща сума в неангажирани средства, равна на дела от собствения капитал в проекта, който се разпределя твърдо за проекта в случай на успешно предложение.
Yes
III. Group Threshold for passing
Критерии за оценка:
0.00
Criteria Weight
32.00
1.
Зрялост: оценка на зрелостта на проектното предложение. Критерият ще измерва между другото i) готовността/способността на проекта да започне до предложената начална дата и да завърши до предложената крайна дата, ii) състоянието и планирането на процедурите за договаряне и необходимите разрешителни и iii) информация относно наличието на финансовите ресурси, необходими за допълване на инвестицията.
6.00
2.
Качество: оценка на надеждността на предложения план за изпълнение, както от техническа, така и от финансова гледна точка, подхода към архитектурата и дизайна, въведените (или предвидените) организационни структури за изпълнението, анализ на риска, процедури за контрол и качество управление и комуникационната стратегия на кандидата. Освен това ще се оцени и информацията, свързана със стратегията за експлоатация/поддръжка, предложена за завършения проект.
10.00
3.
Въздействие: оценка на икономическото, социалното, конкурентното и екологичното въздействие, включително въздействието върху климата и други съответни външни фактори. Този критерий може да бъде обоснован от анализ на разходите и ползите, в който случай оценката ще разгледа надеждността, изчерпателността и прозрачността на анализа, както и предложените средства за наблюдение на неговото въздействие. Критерият също така ще оценява безопасността, сигурността, киберсигурността на телекомуникационните мрежи, оперативната съвместимост и аспектите на достъпността на предложението, иновациите и цифровизацията, както и неговото териториално измерение и принос към мрежовата интеграция и териториалната достъпност.
8.00
4.
Каталитичен ефект: оценка на ефекта от финансовата помощ на върху реализацията на проекта, например чрез i) преодоляване на финансов дефицит, генериран от недостатъчна търговска жизнеспособност и високи първоначални разходи; и/или ii) увеличаване на капацитета за мобилизиране на диференцирани източници на инвестиции и справяне с липсата на пазарно финансиране; и/или iii) подобряване на качеството или обхвата/размера на проекта; и/или iv) ускоряване на инвестициите.
8.00
IV. Group Threshold for passing
Критерии за въздействие на проекта:
0.00
Criteria Weight
46.00
1.
Цялостна оценка на целевото покритие на зоната на интервенция, техническото ниво на решението и осигурена поддръжка (статус в края на проекта).
а) 	Съотношение на обхваната площ за интервенция
Ще се оцени процента на покритие, който субсидираната пасивна широколентова мрежова инфраструктура ще достигне и ще им присвои подходяща оценка, т.е. 100% покритие ще съответства на 30 точки, по-ниско покритие ще съответства пропорционално на по-ниски точки.
90% покритие на населението ще съответства на 27 точки, а 80 % покритие – на 24 точки. Недопустимо е по-малко покритие от 80%.
б)  Осигурени са връзки към базови станции с минимална скорост 10 Gpbs. 
 НЕ – коефициент 0,3
 ДА- коефициент 1

30.00
2.
Предложено техническо решение за свързване на базови станции в съответния район на крайния получател към мрежата за пренос.
8.00
3.
Енергийна ефективност на предложеното техническо решение
Проектът включва енергийно ефективни решения, за да се осигури алтернативно захранване на базови станции, за да се постигне непрекъснатост на услугите като същевременно се намали въглеродния отпечатък.
8.00
0.00
Threshold for passing:
78.00
Max weight total:
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021