Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидата е едно от следните лица: 
•	ЮЛНЦ
•	Читалища
•	Общини Тутракан и Сливо поле
Yes
2.
Кандидатите трябва да отговарят на условията  :
1. Кандидатите за финансова помощ по СМР трябва да имат постоянен адрес – за физическите лица, и седалище и адрес на управление – за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ Тутракан – Сливо поле и да осъществяват дейностите по проект на територията на действие на МИГ. 

2.  Не са допустими за подпомагане юридически лица или еднолични търговци, имащи клон на територията на МИГ, ако юридическите лица или едноличните търговци, открили клона, не отговаря на изискванията за седалище и изпълнение на дейностите на територията на МИГ.

3. Кандидатът/получателят на помощта и/или негов законен или упълномощен представител трябва да отговаря на следните условия: 
3.1. не е обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си. Изискването не се прилага, когато член на колективния управителен орган и/или на контролния орган на МИГ е физическо лице, което не е търговец или е община;
3.2. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата или към община, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила; видът и размерът на задълженията следва да са установени с влязъл в сила акт на компетентен орган;
3.3. не е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
3.4. не е предоставил документ с невярно съдържание или не е представил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отказ за финансиране, критериите за подбор или изпълнението на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
3.5. не е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
3.6. не е нарушил правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
3.7. не е опитал, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияе на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ), свързано с одобрението за получаване на финансова помощ, чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получи информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да му даде неоснователно предимство, свързано с одобрението за получаване на финансова помощ;
3.8. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че е нарушил чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
3.9. не е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
3.10. не са констатирани при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, на договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, което е довело до предсрочното им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
3.11. не е извършил нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
3.12. няма изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ;
3.13. не е включен в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
3.14. не е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
3.15. не е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР до една година от прекратяване на правоотношението;
3.16. не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
3.17. не е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
3.18. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР.
Yes
3.
Кандидатите в качеството си на собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, както и всеки от съдружниците в търговското дружество, всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическото лице с нестопанска цел следва да имат в предвид, че са недопустими по настоящата процедура ако: 
1.Са  свързани лица по смисъла на §1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или кмета на съответната община на територията на МИГ.

2.Ако са  членове на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на §1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.

3.Ако са свързани лица по смисъла на §1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон или пълномощие член на контролния орган на МИГ.
No
4.
Приложените и предоставените документи към формуляра за кандидатстване носят необходимата информация и доказват, че кандидатът отговоря на критериите за допустимост и съответствие
Yes
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение се отнася  за обявената процедура за подбор на проекти.
Yes
2.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата за откриване на процедурата.
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване отговаря  на всички изисквания и на одобрения образец в системата ИСУН 2020
Yes
4.
Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Yes
5.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Yes
6.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Yes
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на МИГ.
Yes
8.
Проектното предложение включва поне една, допустима за финансиране  дейност.
Yes
9.
Размерът на безвъзмездната финансова помощ не е по-малък от минимално допустимия размер на безвъзмездна финансова помощ по схемата – 1 200  лв. и не е по-голям от максимално допустимият размер на  безвъзмездна финансова помощ по схемата – 20 000  лв.
Yes
III. Group
ДОПУСТИМОСТ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ПРОЕКТА
Criteria Leads to rejection
1.
Безвъзмездна финансова помощ е за някоя от следните допустими за подпомагане дейности:
•	Организиране на групи/школи за проучване, изучаване на местната култура и бит, кулинария, традиции, певческо и музикално изкуство, занаяти, обичаи, ритуали и тяхното документиране с изработване филми клипове, каталози със снимков материал, информационни материали, сбирки / например сбирки от носии, вещи от бита, инструменти и пособия характерни за определен занаят и др./

•	Популяризиране богатството на местното културно-историческо наследство посредством организиране възстановка на обичаи/ ритуали, организиране на приготвяне и дегустация на местна кухня, концерти, временнни и постоянни изложби и експозиции, организиране на местни празници – събори, панаири и др.

•	Организиране на групи /например от младежи/ по интереси, свързани с опазването на територии, животни, растения, природни образувания, свързани със селския фолклор и обичаи, или са част от селския пейзаж. Промотиране синергичната връзка между земеделие, опазване на околната среда и екотуризъм. Организиране на семинари, лекции, мероприятия за промотиране опазването на природните ресурси /вода, почви и др./, местата по Натура 2000, селския ландшафт. Организиране почистване от ТБО на територии извън населените места и др.

•	Организиране на демонстрационни събития, арт събития и фестивали и други инициативи, представящи наследството на територията, имащи потенциал за привличане на туристи.
Yes
2.
Проектното предложение НЕ включва някоя от посочените като недопустими дейности.                                       I. Безвъзмездна финансова помощ не се предоставя:
1. За дейности, допустими за подпомагане по подмярка 4.1. „Инвестиции в земеделски стопанства“; подмярка 4.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“; подмярка 4.1.2. „Инвестиции в земеделските стопанства по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.2.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.4. „Непроизводствени инвестиции“; подмярка 4.4.2. „Непроизводствени инвестиции по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“; подмярка 6.3. „Стартова помощ за развитието на малки стопанства“ подмярка 6.1. „Помощ при стартиране за млади земеделски стопани“; подмярка 6.2. „Помощ при стартиране за неселскостопански дейности в селските райони“; подмярка 6.4.1. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“; подмярка 6.4.2. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“; подмярка 7.2 Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура; подмярка 7.6. „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природно наследство на селата“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ или по мярка 16 „Сътрудничество“;

2. За дейности в сгради за здравеопазване на територията на цялата страна;
3. За дейности които включват обекти с предоставен от министъра на културата статут на недвижима културна ценност с категория „национално значение“ или „световно значение“; 
II. Безвъзмездната финансова помощ не се предоставя за финансиране на разходи, които вече са финансирани със средства от ЕСИФ или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета (ОВ, L 347/320 от 20 декември 2013 г.), както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента за дейностите, които се подпомагат по настоящата процедура и са за същия обект/и.
Yes
IV. Group
ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ ПО ПРОЕКТА
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение включва следните разходи, като задължително поне един от разходите :
•	Възнаграждения за физически лица, за дейности пряко свързани с изпълнението на проекта;

•	Разходи за командировки на територията на МИГ;
•	Разходи за материали, консумативи;

•	Разходи за закупуване на оборудване – до 20% от общата стойност на допустимите разходи;

•	Разходи за изработване на филми, клипове и др.

•	Разходи за създаване, съхраняване, обогатяване на сбирки;
•	Разходи за създаване и поддържане на интернет сайтове;

•	Разходи за семинари, срещи, групи по интереси, събития, мероприятия и други подобни;

•	Разходи за телефон, ел. енергия, отопление, почистване, ако са за помещения, в които се извършват дейностите по проекта – до 7% от общата стойност на допустимите разходи.

•	Други външни разходи, необходими за изпълнение на проекта: пощенски, за проучвания и др.
                                                                                     
Yes
2.
Представена е Таблица за допустими инвестиции в съответния формат.
Yes
3.
Разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение,  не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект.
Yes
4.
Разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Yes
5.
Проектното предложение не включва разходи, които вече са финансирани със средства от ЕСИФ или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета (ОВ, L 347/320 от 20 декември 2013 г.), както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента за дейностите, които се подпомагат по настоящата процедура и са за същия обект/и.
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
Заявеният за финансиране разход е обоснован  чрез някой от следните начини:
1.Кандидатът е представил една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен данък върху добавената стойност (ДДС). Важи в случаите, когато бенефициентът не е възложител по ЗОП и за заявеният разход има определена референтна цена.
2.Кандидатът е представил най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. Кандидатът е представил и решение за избор на доставчика/изпълнителя, запитване за оферта , а когато не е избрал най-ниската оферта – писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Важи в случаите, когато бенефициентът не е възложител по ЗОП и за заявеният разход няма определена референтна цена.
3.Кандидатите, възложители по ЗОП събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП, като публикуват на профила на купувача информация относно вида на инвестицията, която ще бъде заявена за финансиране, придружена от техническа спецификация с посочени минимални параметри или подробно описание на актива. Кандидатите определят подходящ срок за получаване на оферти, който не може да бъде по-кратък от 5 работни дни.
Ако кандидатите не са избрали най-ниската ценова оферта, представят решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му.

4.Кандидатът при подаване на проектното предложение е представил заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки процедура за избор на изпълнител/и. 
Важи в случаите когато кандидатът  се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки.
Yes
2.
Установено е, че разходите са необходими, обосновани  и основателни за изпълнение на проекта.
Yes
3.
За проектното предложение е/не е  направена корекция в бюджета.  Попълва се  Таблица  - одобрен размер на допустимите разходи.
No
VI. Group
ПРИЛОЖЕНИЯ КЪМ ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ -ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Таблица за допустими инвестиции във формат „pdf”,”, jpg“ подписан и сканиран от кандидата, както и във формат „xls“ или „xlsx“ –  по образец на ДФЗ (Приложение № 9).
Yes
2.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат - община - заповед на кмета. Представя се във формат „pdf“ .
No
3.
Учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища; Представя се във формат „pdf“ . (когато е приложимо)
No
4.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата. Представя се във формат „pdf”.
Yes
5.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата; издадено не по-късно от 3 месеца преди представянето му; Представя се във формат „pdf”.
Yes
6.
Декларация за нередности с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ .
 (Приложение № 2).
Yes
7.
Декларация съгласно Приложение № 6 от наредба 22 с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ .  (Приложение № 4).
Yes
8.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ . (Приложение № 3).
Yes
9.
Декларация за  липса двойно финансиране и изкуствено създадени условия с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“.(Приложение № 5)
No
10.
Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат представени от НСИ на УО и ДФЗ-РА с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ . (Приложение № 1)
Yes
11.
Декларация за дейността на кандидата (неикономическа) и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност с подпис/и печат и сканирана във формат„pdf“ .
Yes
12.
Декларация за неприложими документи с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ . (Приложение № 6)
Yes
13.
Декларация за непублични бенефициенти с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ . (Приложение №12)
No
14.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по МИГ „ТУТРАКАН – СЛИВО ПОЛЕ” и ПРСР.
Представя се във формат „pdf“ .
(когато е приложимо) 
No
15.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на общината.   Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
No
16.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите Условия за кандидатстване /приложимо за кандидат община/. Представя се във формат „pdf“ .(когато е приложимо)
No
17.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо);Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
No
18.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък/когато е приложимо. Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
No
19.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг;/когато е приложимо Представя се във формат „pdf“ .(когато е приложимо)
No
20.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството; Представя се във формат „pdf“ .
Yes
21.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица ; Представя се във формат „pdf“
Yes
22.
Анализ разходи –ползи (финансов анализ) (Приложение № 7). Представя се във формат „pdf“ . (когато е приложимо)
No
23.
Анализ разходи –ползи - таблица (Приложение № 8) Представя се във формат „excel“ 
(когато е приложимо)
No
24.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения; Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.(важи в случаите , когато бенефециентът не се явява възложител по ЗОП)Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
(когато е приложимо)
No
25.
Номерирано в долния десен ъгъл сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по т. 4 от Раздел 14 „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение и бенефициентът се явява възложител по ЗОП). Представя се във формат „pdf“ .
(когато е приложимо)
No
26.
Една независима оферта, в случаите, когато разходът, за който се кандидатства, е включен в списъка с референтни цени, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС (важи в случаите когато за всеки заявен за финансиране разход, към датата на подаване на заявлението за подпомагане, има определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат "pdf'/"(когато е приложимо)
No
27.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно (Приложение № 14) (важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане, няма определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представят се във формат "pdf'/"(когато е приложимо)
No
28.
Кандидатите, възложители по ЗОП събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП, като публикуват на профила на купувача информация относно вида на инвестицията, която ще бъде заявена за финансиране, придружена от техническа спецификация с посочени минимални параметри или подробно описание на актива. Кандидатите определят подходящ срок за получаване на оферти, който не може да бъде по-кратък от 5 работни дни.
Ако кандидатите не са избрали най-ниската ценова оферта, представят решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му.

No
29.
Удостоверение за актуално състояние и удостоверение за ликвидация и несъстоятелност – за физически и юридически лица, чиито данни не подлежат на вписване в Регистър БУЛСТАТ и за юридически лица, чийто данни не подлежат на вписване в Търговски регистър и регистъра на Юридическите лица с нестопанска цел. Представя се във формат “pdf” .(когато е приложимо)
No
30.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по – рано от един месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение към Стратегията за ВОМР. Представя се във формат “pdf” .
Yes
31.
Други документи за доказване на изисквания от стратегията за ВОМР (когато е приложимо).Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
No
32.
Формуляр за мониторинг по под мярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на Стратегии за ВОМР“ от наредба 22 / Приложение № 10/ Представя се във формат „pdf“ .
Yes
33.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за СВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР; Представя се във формат „pdf“ .(когато е приложимо)
No
34.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Представят се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
No
35.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ и  съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата за обекти недвижими културни ценности;
Представя се във формат „pdf“ .
(когато е приложимо)
No
36.
Разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“. (когато е приложимо)
No
37.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“ 
(когато е приложимо)
No
38.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения). Представя се в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни съоръжения и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
No
39.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице.  Представя се във формат „pdf“ и „xls“ .(когато е приложимо)
No
40.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности); Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
No
41.
Графично и фотозаснемане  на обекта и/или архитектурен план на сградата, обекта, когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата;  Представя се във формат „pdf“ .(когато е приложимо)
No
42.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице когато включват обекти недвижими културни ценности , за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица вписани в регистъра  по чл.165 от Закона за културното наследство. (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи).  Представя се във формат „pdf“, когато е приложимо)
No
43.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (не се представя за дейности включващи обекти ново строителство), когато е приложимо. Представя се във формат „pdf“ .(когато е приложимо)
No
44.
Документ за собственост и/или ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение - в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
No
45.
За оборудване и/или обзавеждане  подробни технически спецификации. Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
No
46.
График за провеждане на планираните дейности; Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
No
47.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност); Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
No
48.
В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване – писмено становище от сценограф/художник; Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
No
49.
В случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития – писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност. Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
No
VII. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или наличие на функционална несамостоятелност.
Yes
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
VIII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране.
Yes
IX. Group
ПРИЛОЖИМ РЕЖИМ НА МИНИМАЛНИ/ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ:
Criteria Leads to rejection
1.
Подпомаганите дейности по Мярка 21 „Съхраняване и популяризиране културно-историческо и природно наследство на територията на МИГ „Тутракан – Сливо поле“, извън Регламент (EC) № 1305/2013, но отговаряща на целите на ЕЗФРСР“ на СВОМР на МИГ Тутракан - Сливо поле, описани в т. 13 на настоящите Условия ще бъдат допустими само когато представляват „непомощ“.
Кандидатите по настоящите Условия за кандидатстване са длъжни да спазват законодателството в областта на обществените поръчки и държавните помощи и да не допускат средствата, получени по административния договор да бъдат предоставени на трети лица в нарушение на режима на държавни помощи.
Кандидатите следва да представят декларация за дейността си, декларация в свободен текст, че по проекта ще се финансират само нестопански дейности, както и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност.
Определяне на финансовото подпомагане като „непомощ“.
В	случай на финансово подпомагане, когато:
•	интервенциите са върху публични общински сгради, които са общинска собственост;
•	дейностите в тези обекти са организирани по нетърговски начин и са от нестопанско естество;
•	и интервенцията има изключително локално въздействие и е предназначена за ползване само от населението в границите на населени места от общината от територията на МИГ.
В	случай на финансово подпомагане само за нестопански дейности от бенефициенти - лица, регистрирани по реда на Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища, съгласно чл. 10, ал. 3 от Наредба № 22, чл. 107 и 108 от ДФЕС не се прилагат. Финансовото подпомагане по горецитираните дейности няма да представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС.
Подпомагането по тези дейности в рамките на стратегията за Водено от общностите местно развитие има изключително локално въздействие и води до подобряване на условията за живот само на територията на МИГ –Тутракан-Сливо поле.
Публичното подпомагане на предприятията представлява държавна помощ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС, само доколкото „засяга търговията между държавите членки“. В случай  на такова подпомагане, то има чисто местно въздействие и следователно не оказва въздействие върху търговията между държавите членки. В тези случаи бенефициентът доставя стоки и услуги в ограничен район на дадена държава членка и е малко вероятно да привлече клиенти от други държави членки и мярката няма влияние върху условията на трансграничните инвестиции (съгласно точка 196 от Известие на Комисията).
Yes
X. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СМР
Criteria Leads to rejection
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка по образец  от документи към Условията за кандидатстване  наетап АСД. 
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения
No
XI. Group
Проектното предложение отговаря на критериите за  административно съответствие и допустимост
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение отговаря на критериите за  административно съответствие и допустимост
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021