Evaluation criterias

I. Group
СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ И ФОРМУЛЯРА ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ С ОБЯВЕНАТА ПРОЦЕДУРА
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Yes
2.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти.
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.Когато кандидатът се представлява от няколко лица заедно, формулярът се подписва от всяко от тях с КЕП.
Yes
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат.
No
II. Group
ПРОВЕРКА НА ПРЕДСТАВЕНИТЕ ДОКУМЕНТИ, В СЪОТВЕТСТВИЕ С ПОСОЧЕНИТЕ ПО Т.24 ОТ УСЛОВИЯТА ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец на ДФЗ - Приложение №1 към Условията за кандидатстване.
Предоставя се във формат (.xls или .xlsx), и сканирана с подпис и печат от кандидата във формат .pdf или .PDF
Yes
2.
Представена е декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец - Приложение №2 към Условията за кандидатстване.
Yes
3.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му (документ по чл.61д от Наредба №22).
Yes
4.
Представена е декларация по чл. 24, ал. 1, т. 8 на Наредба 22/2015 г. - Приложение №3 към Условията за кандидатстване.
Yes
5.
Представена е декларация за нередности от представляващия/те кандидата, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидат – Приложение №4 към Условията за кандидатстване.
Yes
6.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/ писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/ МОСВ/ БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите.
No
7.
Представено е становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване. (когато е приложимо за проектното предложение).
No
8.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо за проектното предложение).
No
9.
Представен е Инженерен проект изготвен и заверен от строителен инженер, вписан в регистъра към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, правоспособен да проектира системи за напояване (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи).
No
10.
Представени са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък.
No
11.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг.
No
12.
Представен е бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи – за 10-годишен период – по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ – Приложение № 6 (текстови вариант) и Приложение № 6А (във формат xls) към Условията за кандидатстване.
Yes
13.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
No
14.
Представено е решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по Мярка 4.1 от стратегията за ВОМР на „МИГ. (Представя се само от кандидати – юридически лица.)
No
15.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци).
No
16.
Представена е декларация в оригинал по чл. 4а, ал.1 от Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, (изисква се от кандидати микро, малки и средни предприятия) - Приложение №5 към Условията за кандидатстване и Справка за обобщените параметри на предприятието – Приложение № 5.1
No
17.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014г., съгласно чл.21, ал.2, т.14 на Наредба №22, ведно с банкови извлечения.
No
18.
Представена е една оферта и/или извлечение от каталог на производител/ доставчик/ строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи – с предложена цена от производителя/ доставчика/ строителя.
Когато разходът е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни цени на ДФ „Земеделие”, към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът представя една оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/ доставчика/ строителя.
Приложените оферти следва да съдържат следните задължителни реквизити (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП) Име и адрес на оферента; Техническа спецификация, съответстваща на посочената в изпратеното запитване от страна на кандидата; Цена, включваща и описание на ДДС; Валидност на офертата.
No
19.
Представени са най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал.
Когато разходът не е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни цени на ДФ „Земеделие”, към датата на подаване на проектното предложение, обосноваността на разходите се преценява, чрез представянето на най-малко три съпоставими независими оферти. Приложените оферти следва да съдържат следните задължителни реквизити (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП) Име и адрес на оферента; Техническа спецификация, съответстваща на посочената в изпратеното запитване от страна на кандидата; Цена, включваща и описание на ДДС; Валидност на офертата.
No
20.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки). Представя се във формат „pdf“.
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представя се във формат „pdf“ или „xls”;
No
21.
Представени са документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки. (Когато е приложимо)
No
22.
Представена е декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР – Приложение 11
Yes
23.
Представен е формуляр за мониторинг - Приложение №8 към Условията за кандидатстване.
Yes
24.
Представена е регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП (Наредба №3 от 29.01.1999г., за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани), и анкетни формуляри към нея и/или извадка справка, генерирана от регистъра на земеделските стопани, съдържаща актуална заверка по реда на чл.5, ал.3 от Наредба №3 от 29.01.1999г., когато е приложимо. (Представя се за доказване допустимостта на кандидата, като регистриран земеделски производител в съответствие със ЗПЗП. Не се изисква за признати групи/организации на производители и юридически лица, кандидати за колективни инвестиции.)
No
25.
Представен е документ, удостоверяващ признаване на групата/организацията на производители – (Приложим за кандидати признати групи/организации на производители).
No
26.
Представена е декларация за липса или наличие на двойно финансиране на проекта и изкуствено създадени условия – Приложение № 10 към Условията за кандидатстване.
Yes
27.
Представен е документ за собственост или документ за ползване върху имота за срок не по-малък от 10 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж), вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
No
28.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (обн., ДВ, бр. 51 от 2001г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
No
29.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква, съгласно Закона за устройство на територията или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията.
No
30.
Представени са подробни количествени и количествено стойностни сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице.
No
31.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти.
No
32.
Представен е одобрен технически/ технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице – за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници, само за покриване на нуждите на земеделското стопанство.
No
33.
Представено е удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо.
No
34.
Представено е Удостоверение за тежести върху имота, издадено от служба по вписванията, към Агенция по вписванията в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. (Представя се в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост.)
No
35.
Представена е декларация, попълнена и подписана от продавача на земята или имота (сградата и/или земята), че същия не е придобити/и с публична безвъзмездна помощ, дори и частично в периода за последните 10 години преди подаване на проектното предложение. (Представя се в случай, че се проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост.)
No
36.
Представен е документ от сертифициран оценител или от съответно упълномощен служебен орган, удостоверяващ, че цената на придобиване не надвишава пазарната стойност. (Представя се в случай, че се проектът включва разходи за закупуване на земя.)
No
37.
Представена е оценка от независим оценител, регистриран съгласно Закона за независимите оценители, или от съответно упълномощен служебен орган, удостоверяващ, че сградата е построена в съответствие с националното законодателство, или са описани частите, които не са в съответствие и които ще бъдат приведени в съответствие по време на изпълнението на проекта; оценката трябва да удостовери, че цената на придобиване на недвижимия имот не надвишава пазарната стойност. (Представя се в случай, че проектът включва разходи за закупуване на застроен недвижим имот.)
No
38.
Представено е обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация изготвено по реда на Закона за енергийната ефективност. (когато е приложимо.)
No
39.
Представено е Удостоверение съгласно чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47 от 2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър (когато е приложимо).
No
40.
Представено е Копие от документ за собственост на животновъден обект и/или копие на документ за ползване на животновъдния обект или на земята, върху която са разположени пчелините (в случай на пчеларство).
No
41.
Представено е удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл. 137 от ЗВД /ако е приложимо/
No
42.
Представен е опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар
No
43.
Представена е справка за съществуващ и нает персонал; Приложение № 12. и отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година, заверена от кандидата и НСИ. Кандидатите, които са признати групи/организации на производители представят този документ за всеки един от членовете; /Документа се представя, в случай че се заявяват точки по критерий за оценка №4/
No
44.
Представена е Декларация за осигуряване на заетост; Приложение №13 (Документа се представя, в случай че се заявяват точки по критерий за оценка №4).
No
45.
Представена е Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (представя се за кандидати групи/организации на производители); Приложение №14
No
46.
Представена е декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството, придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника, и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника на възраст до 7 години – Приложение № 15 (представя се в случай, че кандидатът заявява финансиране на разходи за закупуване на земеделска техника).
No
47.
Представени са технически спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, с подпис от кандидата. /когато е приложимо/
No
48.
Представен е документ за завършено средно или висше образование в областта на селското стопанство или ветеринарната медицина, или икономическо образование със земеделска насоченост, или удостоверение за завършен курс в областта на селското стопанство или за завършено обучение по част от професия или получена степен на професионална квалификация по професии и специалности /Прилага се в случай, че кандидата заявява точки по критерий за оценка № 5 подкритерий „Кандидатът има подходящо образование или квалификация, курс за добри земеделски практики, курс по агроекология или др.”/
No
49.
Представена е декларация за наличието на суровини за периода на изпълнение на бизнес плана при производство на електроенергия от биомаса и/или при производство на биоенергия /когато е приложимо/
No
50.
Представен е договор за контрол по спазване правилата на биологичното производство, заедно с копие от сертификационно писмо или сертификат от контролиращо лице. Представя се във формат „pdf“. /прилага се за кандидати с биологично производство/
No
51.
Представени са други документи, доказващи съответствието с критериите за подбор на проекти.
No
52.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
III. Group
СЪОТВЕТСТВИЕ НА КАНДИДАТА И ПРОЕКТНИТЕ ДЕЙНОСТИ С КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ, ПОСОЧЕНИ В УСЛОВИЯТА ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът e:
земеделски производител (физическо или юридическо лице), регистриран в съответствие със Закона за подпомагане на земеделските производители.
Или
група или организация на производители, призната като такава в съответствие с националното и/или европейското законодателство за организации на производители и/или одобрена за финансова помощ по мярка 9 от ПРСР 2014 - 2020 „Учредяване на групи и организации на производители”, и представеното проектно предложение е за инвестиции свързани с основната земеделска дейност на членовете на организацията, която е основна и за организацията.
Yes
2.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ Свиленград ареал
Yes
3.
Кандидатът ФЛ има постоянен адрес, а кандидатът едноличен търговец и ЮЛ има седалище и адрес на управление на територията на „МИГ Свиленград ареал“;
КППП прикачват принтскрийн от извършената проверка в ТР
Yes
4.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно т. 18 от Насоките за кандидатстване. Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Yes
5.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът „Брой на създадените работни места или запазени съществуващи“ или „Брой проекти свързани с иновации“ и е количествено определен
Yes
6.
Кандидатът отговаря на критерии за допустимост на кандидатите, посочени в т. 11.1 от Условията за кандидатстване.
Yes
7.
При проверка на представените документи, както и при извършени служебни проверки в публични регистри (при необходимост), за кандидата и/или негов законен или упълномощен представител, не са установени обстоятелства за недопустимост, съгласно критериите за недопустимост на кандидатите, посочени в т. 11.2 от Условията за кандидатстване.
Представя се декларация Приложение № 3 и №11
Yes
8.
Проектното предложение е за инвестиции в материални и нематериални активи, имащи отношение към подобряване на производствената дейност на земеделското стопанство и същите са свързани с производството на селскостопански продукти, включени в приложение I на Договора за функциониране на Европейския съюз или памук, с изключение на риба и рибни продукти.
Yes
9.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности от обхвата на т. 13 „Дейности, допустими за финансиране” от Условията за кандидатстване.
Yes
10.
С проектното предложение не се подпомагат като самостоятелен проект:
– събарянето на стари сгради и производствени съоръжения;
– инвестициите в нематериални активи.
Yes
11.
Проектното предложение е в съответствие със заложените по процедурата хоризонтални политики.
Yes
12.
Максималният размер на допустимите разходи за кандидат за периода на прилагане на СВОМР не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро.
Съгласно условието в т. 9 от Условията за кандидатстване
Обстоятелството се декларира от кандидата в т. 11 от Формуляра за кандидатстване.
Yes
IV. Group
ПРОВЕРКА НА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ЗАЯВЕНИТЕ ЗА ПОДПОМАГАНЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
Минималният размер на общите допустими разходи по проекта е равна или по-голяма от 19 558 лева
Максималният размер на общите допустими разходи по проекта е равна или по-малко от 97 790 лева
Yes
2.
Интензитетът на помощта по проекта е в размер до 50 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи, съгласно СВОМР и т. 10 от Условията за кандидатстване
Yes
3.
Интензитетът на помощта по проекта е съгласно определения в СВОМР и Условията за кандидатстване за подмярка 4.1. и надвишава 50 %, но отговаря на условията за увеличаване на интензитета по т. 10 от Условията за кандидатстване и това е обосновано и доказано с представените документи.
1.Размерът на финансовата помощ се увеличава с 10 на сто за:
- проекти, представени от млади земеделски стопани;
- интегрирани проекти, включително и такива, свързани със сливания на организации на производителите;
- проекти, които се изпълняват в обхвата на необлагодетелствани райони;
- проекти за колективни инвестиции, представени от юридически лица, включващи от 6 до 10 земеделски стопани.
2.Финансовата помощ се увеличава с 10 на сто за инвестиции, изцяло свързани с изпълнявани от кандидата ангажименти по мярка 11 "Биологично земеделие" от ПРСР 2014 – 2020 г. или сходни ангажименти по мярка 214 "Агроекологични плащания", направление "Биологично земеделие" от ПРСР 2007 – 2013 г.
3. Финансовата помощ се увеличава с 10 на сто за проекти за колективни инвестиции, представени от юридически лица, включващи над 10 земеделски стопани и/или групи/организации на производители.
4. За проектите по т. 2 и т. 3 трябва да са изпълнени едновременно следните условия:
- дейностите, включени в заявлението за подпомагане, за които се кандидатства, се изпълняват на територията на населено място, чието землище попада в необлагодетелстван район съгласно Наредбата за определяне на критериите за необлагодетелстваните райони и териториалния им обхват, приета с ПМС № 30 от 2008 г.;
- най-малко 75 на сто от посочената в бизнес плана земя или площ се намира в необлагодетелстван район.
5. За кандидати с проекти за инвестиционни разходи, изцяло насочени в сектор "Животновъдство", както и инвестиции, свързани с трайни насаждения, оранжерии и гъбарници, е достатъчно изпълнението на едно от посочените условия по т. 4.
6. Максималният размер на финансовата помощ за проект, отговарящ на повече от едно от условията по т. 2 и/или т. 3, е не повече от 60 на сто от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи.
7. Максималният размер на финансовата помощ за проект за колективни инвестиции, представен от един кандидат/ползвател на финансова помощ, отговарящ на повече от едно от условията по т. 2, 3 и 4, е не повече от 70 на сто от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи.
Максималният размер на финансовата помощ за проект, отговарящ на всички условия не може да бъде повече от 70 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи.
Yes
4.
Разходите за закупуване/придобиване на сгради и друга недвижима собственост” и „разходи за закупуване на земя, необходима за изграждане/модернизиране на сгради, помещения и други недвижими активи предназначени за земеделските производствени дейности и/или за създаване/презасаждане на трайни насаждения не надвишават 10 % от общия размер на допустимите инвестиционни разходи.
No
5.
В случай, че проекта предвижда разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост, са представени документи доказващи наличието на условията описани в т. 14.1 в Общи правила за допустимост на разходите
No
6.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост, кандидатът е представил Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
No
7.
В случай, че проектът включва разходи за производство на пчелни майки, кандидатът представя удостоверение съгласно чл.25, ал.4 от Наредба № 47 от 2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър
No
8.
Проектното предложение не съдържа някой от разходите, определени като недопустими за финансиране в т.14.2 от Условията за кандидатстване.
No
9.
Проверката на всички представени документи към проектното предложение установи, че разходите по проекта са обосновани от гледна точка на:
а) целите и дейностите на проекта;
б) реалната пазарна стойност на предложените разходи.
Yes
10.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение, във формуляра за кандидатстване, в таблицата за допустими инвестиции и в бизнес плана съответстват на стойността, описана в представените от кандидата документи, с които е обоснован съответния разход.
No
11.
Разходите за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта.
No
12.
Разходите за консултации - разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии, предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта, не надхвърлят 5 % от общия размер на допустимите инвестиционни разходи по проекта
No
V. Group
РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Бизнес планът доказва подобряване дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности и отговаря на изискванията описани в т. 13.1 от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на стопанство или предприятието, както и икономическата жизнеспособност на проекта.
Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното:
1. Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2. Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6% (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3. Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4. Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана.
5. Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са
5.1. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2. Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 9 от Документи за информация към Условията за кандидатстване.
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ И ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът не е получил публична финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз, и/или други публични средства за разходите, за които кандидатства за финансиране за същия/те обект/ти:
Забележки:
Съгласно декларация - Приложение №10 към Условията за кандидатстване.
Проверка в публичния модул в ИСУН за двата програмни периода, липсват данни за двойно финансиране. Прикачен е „принт скрийн” на проверката.
(http://umispublic.government.bg/srchExtSearch.aspx) (http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary)
Yes
2.
Относно кандидатът и проектното предложение не са установени „изкуствено създадени условия”, по смисъла на §1, т.5 от ДР на Наредба №22 от 14.12.2015г., целящи получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и национално законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности по условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Забележка:
Кандидатът е декларирал липсата на „изкуствено създадени условия” с декларация - Приложение №10 към Условията за кандидатстване.
Проверка на представените документи към проектното предложение не установи наличие на „изкуствено създадени условия”.
Yes
VII. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Отговор „Да“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни, съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл.49, ал.2, т.4 от Наредба №22.
Отговор „Не” се нанася, ако е установено несъответствие.
Отговор „Неприложимо” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения.
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021