Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
КЕП от кандидата, а за кандидати юридически лица - от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено от него лице и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език   .
Кандидатът подписва формуляра с валиден КЕП към датата на кандидатстване с титуляр и автор - физическото лице, което е законен представител на кандидата или КЕП с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е законен представител на предприятието-кандидат. Когато кандидатът е юридическо лице и се представлява от няколко лица ЗАЕДНО, формулярът се подписва от всяко от тях с КЕП. За целите на процедурата под „лице с право да представлява кандидата“ следва да се разбира официален представител на кандидата.
Yes
2.
В проектното предложение (Формуляра за кандидатстване и/или Основна информация на проектното предложение (Приложение 1 от документи за попълване към УК) и/или Таблица за допустими инвестиции и дейности (Приложение 2 от документи за попълване към УК) следва да се  съдържа следната  информация: 
 1. Наименование на проектното предложение; 
 2. Данни за кандидата: ЕИК, ЕГН, банкова сметка, правно-организационна форма на лицето, пол на собственика/управителя, възраст на собственика/управителя, брой на работните места, които ще бъдат осигурени чрез осъществяването на проекта (ако е приложимо), сектор на основната дейност по Класификацията на икономическите дейности (КИД) на юридическото лице; 
 3. Място на извършване на проектните дейности (област, община, населено място и др.); 
 4. Декларативна част в Основна информация на проектното предложение;
 5. Стойност на разходите, за които се кандидатства; 
 6. Стойност на субсидията, за която се кандидатства;
 7. Стойност на разходите и субсидията на междинното плащане, в случай че се кандидатства за такова; 
 8. Сектор на дейността, за която се кандидатства по КИД; 
 9. Код на референтен (опростен) разход, за който се кандидатства.
Yes
3.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата за предоставяне на БФП.
Yes
4.
Целите на проекта съответстват на: 
-Цел 3 на Регламент 1305/2013 г. на ЕС;
-Приоритети/области с поставен акцент от ПРСР 2014 -2020;
-Стратегията за ВОМР на МИГ
Yes
5.
Проектът е в съответствие с поне един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1. Равнопоставеност и недопускане на дискриминация - насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. Европейският съюз насърчава равнопоставеността както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи и се стреми да отстрани всички дейности, водещи до неравнопоставеност. В този контекст, настоящата процедура е отворена за всички кандидати, които отговарят на изискванията, посочени в Условията за кандидатстване, независимо от техния пол, етническа принадлежност или вид увреждане.
2. Устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях. 
Yes
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на  МИГ
Yes
7.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението съгласно УК -  продължителността на проекта е в рамките на 36  (тридесет и шест) месеца и е налице съответствие в продължителността на проекта, посочена от кандидата в  отделените чести  на проектното предложение.
Крайният срок по т. 1 е не по-късно от 30.06.2023 г.
Yes
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта. Заявените от кандидата общи допустими разходи са в границите.
Yes
9.
Заявеният от кандидата интензитет на помощта е в размер на:
До 100 % - когато получател е публично лице , читалище или юридическо лице с нестопанска цел и проектът не генерира приход съгласно „Анализ  разходи-ползи“ (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ;
 2. До 70 % - когато получател е публично лице и проектът генерира приход съгласно представения „Анализ разходи-ползи“ (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ;
Yes
10.
В проектното предложение са включени приложимите за проектното предложение индикатори за резултат и е налице съответствие относно представената информация за индикаторите/показателите, включени  в проектното предложение в различните части на ПП.
Yes
11.
В проектното предложение, кандидатът е описал механизми за устойчивост на резултатите след приключване на дейностите и/или тяхното мултиплициране
Yes
II. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Основна информация за проектното предложение (Приложение №1), с подпис и печат на кандидата, сканирана във формат „pdf” или „jpg“.. Информацията се подписва от представляващия кандидата.
Yes
2.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 (Приложение №1A), с подпис и печат на кандидата, сканиран във формат „pdf”
Yes
3.
Таблица за допустими инвестиции и дейности по подмярка 19.2. (Приложение №2), с подпис и печат на кандидата, сканирана във формат „pdf” или „jpg“. Представя се и във формат „xls“/„xlsх“.
Yes
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
5.
Решение на компетентния орган на кандидата за кандидатстване по реда на настоящата процедура. Представят се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
6.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни (Приложение № 3) и Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни, (Приложение № 3-А)  подписани от кандидата и сканирани. Представят се във формат „pdf“ или „jpg“.

Yes
7.
Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение № 4) -  подписана лично от представляващия/
представляващите кандидата, сканирана/и във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
8.
Свидетелство за съдимост, издадено не по-рано от 3 месеца преди датата на подаване на проектното предложение - на представляващия/представляващите кандидата. Представя/т се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
9.
Удостоверение за липса на публични задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК и Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им –  сканирани във формат „pdf“ или „jpg“.
No
10.
Декларация за нередности (Приложение № 5), подписана, сканирана във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
11.
Копие от учредителен акт, устав или друг учредителен документ на кандидата, във формат „pdf“ или „jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Yes
12.
Удостоверение за актуално правно състояние издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Yes
13.
Удостоверение, потвърждава-що, че кандидатът не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Yes
14.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидатът не е в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Yes
15.
Декларация по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (Приложение №7 и №7А) (по образец, утвърден от министъра на икономиката) с подпис/и, печат. Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (приложимо за кандидати – предприятия по смисъла на правилата в областта на държавните и минимални помощи).
No
16.
Декларация за икономическа/неикономическа дейност на кандидата (по образец Приложение №17 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване), вкл. отчитайки и характера на конкретните проектни дейности, които ще осъществяват и Годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово - счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност. Представя се  с подпис и печат, във формат „pdf или “jpg“.
Yes
17.
Декларация за минимални и държавни помощи (по образец Приложение № 8 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване). Представя с подпис/и, печат се във формат „pdf“ или “jpg“. Декларацията се подписва задължително от представляващия/представляващите кандидата.
Yes
18.
Справка за дълготрайните активи, приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (приложимо за новорегистрирани кандидати).  Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване).
No
19.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване).
No
20.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда и Закона за биологичното разнообразие (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. 
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган). 
No
21.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (ако е приложимо). Представят се във формат „pdf“ или “jpg“.
No
22.
Най-малко три съпоставими независими индикативни оферти, които имат следното минимално съдържание – наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, с вкл. техническа спецификация на активите/услугите, ценово предложение в левове с посочен ДДС (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП,  разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни (опростени) разходи и събират индикативни оферти чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП). Представят се във формат „pdf“ или “jpg“.
No
23.
Сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за възлагане на обществена поръчка, както и документи от проведено пазарно проучване, в  случай че е проведена процедура за възлагане на обществена поръчка  по реда на чл. 20, ал. 4 от ЗОП чрез директно възлагане (важи, в случай че проектът включва предварителни разходи по т. 8 от Раздел 14. „Допустими разходи”, договорени/извършени преди  датата на подаване на проектното предложение). Представят се във формат „pdf“ или “jpg“.
No
24.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение за разходи за консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения (ако е приложимо). Представят се във формат „pdf“ или “jpg“.
No
25.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.
No
26.
Една независима оферта, предварителен/предварителни или окончателен/окончателни договор/и за услуги  (приложимо в  случай че разходът е включен в списък с референтни (опростени) - Приложение №И3, стойността му е под праговете за провеждане на процедура за избор на изпълнител по реда но ПМС № 160/2016 г. и кандидатът няма да провежда процедура за избор на изпълнител след сключване на административен договор). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.
No
27.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат следното минимално съдържание – наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, с вкл. техническа спецификация на активите/услугите, срок за изпълнение, количество и начин на доставка, ценово предложение в левове или евро, с посочен ДДС, ведно със запитвания за представяне на оферти по образец Приложение №12 (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по чл.5 и 6 от ЗОП, разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни (опростени) разходи и събират оферти чрез запитвания за представяне на оферти по образец Приложение №12 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване. –Ако е приложимо. Представят се във формат „pdf“ или “jpg“.
No
28.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили изборът му (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и няма да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор. Ако е приложимо!Представят се във формат „pdf“ или “jpg“.
No
29.
Предварителни или окончателни договори за услуги/доставки – обект на инвестицията, с детайлно описание на техническите характеристики, включително с посочени марка, модел (когато е приложимо), и срок за изпълнение, количество и начин на доставка, цена в левове или евро с посочен ДДС (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и разходите не попадат в обхвата на ПМС  № 160/1.07.2016 г. и кандидатът няма задължение да провежда процедура за избор на изпълнител след сключване на административен договор. Ако е приложимо!
Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
30.
Документ за правосубектност съгласно националното законодателство на оферентите, в случаите, когато са чуждестранни лица. Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (ако е приложимо).
No
31.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) – Приложение № 6 и № 6А. Представят се във формат „pdf“ или “jpg“ и таблиците към анализа във формат „xls“/„xlsx“. Законният представител на кандидата задължително подписва собственоръчно всяка страница на Анализа, след което се същият се сканира във формат „pdf“/ “jpg“и прикачва в ИСУН 2020.
Забележка: В Приложения № 6 и № 6-А кандидатите, които ще провеждат процедура за избор на изпълнител с публична покана по реда на ПМС №160/2016 г. или процедура за избор на изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, не следва да посочват марка и модел на планираните за закупуване активи. В тези случаи кандидатите следва да посочат техническа спецификация с минимални технически параметри на планираните за доставка активи.
Yes
32.
Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020, Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 – 2020, Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" 2014 – 2020, Оперативна програма „Околна среда“  2014 – 2020 (Приложение № 14). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.
Yes
33.
Декларация за наличие/липса на двойно финансиране (Приложение №9). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. Декларацията се от представляващия/управляващия кандидата.
Yes
34.
Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия и недопускане създаването на такива при одобрение на проекта (Приложение №10). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.  Декларацията се от представляващия/управляващия кандидата.
Yes
35.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ (Приложение №11). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. Представя се от представляващия/управляващия кандидата.
Yes
36.
Декларация за свързаност (Приложение № 13). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.    
(Представя се от кандидати, които не са публично правни организации по смисъла на & 2, т. 43 от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки. 
Декларацията се попълва от представляващия/управляващия кандидата. Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговското дружество, всеки член на настоятелството на читалището или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел).
ВАЖНО! Декларацията следва да бъде попълнена и подписана от всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин). 
Когато Читалището или ЮЛНЦ не попада в хипотезите на & 2, т.43 ат ДР на ЗОП, членовете на неговото настоятелство имат задължение да попълват декларация съгласно Заповед № РД 09 - 647/03.07.2019 г. на Заместник-министъра на земеделието и Ръководител на УО на ПРСР, изменена със заповед № РД - 903/19.09.2020 г.
Yes
III. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА - СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ЗА ДЕЙНОСТИ СВЪРЗАНИ С НАРОДНИ ОБИЧАИ, ТРАДИЦИОННИ И ФОЛКЛОРНИ СЪБИТИЯ, ФЕСТИВАЛИ И ДР. ПОДОБНИ СЪБИТИЯ И СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ЗА ИНФОРМАЦИОННИ ДЕЙНОСТИ:
Criteria Leads to rejection
1.
График за провеждане на планираните дейности (Приложение №15). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. Графикът се представя подписан от представляващия/управляващия кандидата. (приложимо в случай, че в проектното предложение включва инвестиции за организиране на фестивали, събори и други подобни събития).
No
2.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. Обосновката се представя подписана от  представляващия/управляващия кандидата. (приложимо в случай на закупуване на закупуване на оборудване, необходимо за изпълнение на дейностите (носии, озвучителна техника, компютърна техника, техника за заснемане на филми и видео и др.).
No
3.
Писмено становище от сценограф/художник. Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (приложимо в случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване).
No
4.
Писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност (приложимо в случай че в проектното предложение включва инвестиции за организиране на фестивали, събори и други подобни събития). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.
No
5.
Учебна програма за всяка информационна дейност. (приложимо в случай че в проектното предложение да включва разходи за информационни дейности). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.
No
6.
График за провеждане на планираните дейности за всяка информационна дейност по проекта (приложимо в случай че в проектното предложение да включва разходи за информационни дейности). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.
No
IV. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията или Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за възстановяване, реставрация, ремонт и/или реконструкция на сгради и/или помещения, дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства, за които се изисква Разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията или Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за възстановяване, реставрация, ремонт и/или реконструкция на сгради и/или помещения, дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства, за които се изисква Разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията .
-КОГАТО Е ПРИЛОЖИМО!
No
2.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти  или Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.
-КОГАТО Е ПРИЛОЖИМО!
No
3.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно ЗУТ или Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ.
-КОГАТО Е ПРИЛОЖИМО!
No
4.
Заверени количествено-стойностни сметки, включително и във формат „xls“ (когато е приложимо).
-КОГАТО Е ПРИЛОЖИМО!
No
5.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности).
-КОГАТО Е ПРИЛОЖИМО!
No
6.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва – реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване).
-КОГАТО Е ПРИЛОЖИМО!
No
7.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане).
-КОГАТО Е ПРИЛОЖИМО!
No
8.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо.
-КОГАТО Е ПРИЛОЖИМО!
No
V. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е: 
1. Юридическо лице с нестопанска цел  (ЮЛНЦ) в обществена полза, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел;
2. Читалище, регистрирано по Закона за народните читалища;
3. Настоятелство, регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел, съгласно Закона за предучилищното и училищното образование (Обн. - ДВ, бр. 79 от 13.10.2015 г., в сила от 01.08.2016 г.).
4.Община- орган за местно самоуправление
Yes
2.
1. Кандидатът/получателят на финансова помощ трябва да има седалище и адрес на управление на територията на МИГ и планира да осъществява дейностите по проекта на територията на действие на същата МИГ.
2. Не е допустим получател на финансова помощ клон на юридическо лице, ако юридическото лице, открило клона, не отговаря на изискванията по т. 1.
Yes
3.
Кандидатът/представляващия/представляващите кандидата не попада/т по което и да е от условията, посочени в посочени в приложение към Заповед № РД 09-359 от 27.04.2020г., изменена със Заповед № РД 09-442 от 04.06.2020г. на Заместник-министъра на земеделието (Приложение №4)
Yes
4.
Собствениците и представляващите  по закон или пълномощие, техните управители (за юридическите лица), всеки от съдружниците в търговски дружества, членовете на Управителния съвет/Настоятелство (на ЮЛНЦ/Читалища) не са:
•	Свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или с кмета на съответните общини на територията на МИГ.
•	Член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не са свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
•	Свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
 (Приложимо за кандидати, които не са публично правни организации по смисъла на & 2, т.43 от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки.
No
VI. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТE ДЕЙНОСТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата, изброени в т. 13. от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на общите условия за допустимост на проектните дейности,  посочени в  точка 13. от Условията за кандидатстване Общи условия за допустимост на проектните дейности
Yes
3.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на специфичните условия за допустимост на проектните дейности,  посочени в  точка 13. от Условията за кандидатстване, т. II. Специфични изисквания за проекти, включващи дейности за организиране на фестивали, събори и други подобни събития и т. III. Специфични изисквания за проекти, включващи информационни дейности (ако е приложимо).
No
VII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ И ОСНОВАТЕЛНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14. от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост, посочени в т. 14. от Условията за кандидатстване.
Yes
3.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14. от Условията за кандидатстване.
Yes
VIII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите и разходите по проекта не са   финансирани със средства от ЕСИФ или чрез други инструменти на Европейския съюз, както и с други публични средства или донорски програми, различни от тези на бенефициента за дейностите.
Yes
IX. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
По проекта не са налице изкуствено създадени условия*
* „Изкуствено създадени условия“ е всяко установено условие по смисъла на чл. 60 от Регламент (ЕС) № 1306/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година относно финансирането, управлението и мониторинга на общата селскостопанска политика и за отмяна на регламенти (ЕИО) № 352/78, (ЕО) № 165/94, (ЕО) № 2799/98, (ЕО) № 814/2000, (ЕО) № 1290/2005 и (ЕО) № 485/2008 на Съвета.
Yes
X. Group
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът отговаря на изискванията за минимални помощи по Регламент (ЕС) №1407/2013  и финансовото подпомагане  представлява „минимална помощ“ по смисъл на чл.107, параграф 1 от ДФЕС и дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Потенциалните кандидати не могат да участват в процедура и да получат безвъзмездна финансова помощ, в случай че дейностите за които кандидатстват попадат в забранителните режими на Регламент на Комисията (ЕС) № 1407/2013 (приложимо за кандидати – предприятия по смисъла на правилата в областта на държавните и минимални помощи).
Yes
2.
Финансовата помощ за един кандидат/ползвател, заедно с другите получени минимални помощи не  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години, включително текущата (приложимо за кандидати – предприятия по смисъла на правилата в областта на държавните и минимални помощи)
Yes
XI. Group
ПРОВЕРКА НА АНАЛИЗ „РАЗХОДИ – ПОЛЗИ“
Criteria Leads to rejection
1.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения Анализ „Разходи – ползи“:
1. До 100 % - когато получател е публично лице , читалище или юридическо лице с нестопанска цел и проектът не генерира приход съгласно Анализ „Разходи-ползи“ (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ;
 2. До 70 % - когато получател е публично лице и проектът генерира приход съгласно представения Анализ „Разходи-ползи“ (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ;
3. Заявената от кандидата БФП е в съответствие с определения  интензитет на помощта, съгласно Анализ „Разходи  - ползи“.
4. Проверката на Анализ „Разходи – ползи“ се извършва по показатели, определени от ДФЗ.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021