Evaluation criterias

I. Group
Критерии за административно съответствие и допустимост – критерии за оценка на допустимостта на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с валиден КЕП от кандидата, а за кандидати юридически лица – от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено/оправомощено лице. Когато кандидатът е юридическо лице и се представлява ЗАЕДНО от няколко лица, формулярът се подписва от всяко от тях с КЕП.
Yes
2.
Всички раздели на електронния формуляр за кандидатстване са попълнени и съдържат коректната информация. 
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Yes
3.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС посочени в раздел 17 от Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват – дейностите се изпълняват на територията на община Костенец.
Yes
5.
Продължителността на проекта не надвишава 36 месеца. Налице е съответствие в продължителността на проекта, посочена от кандидата в  отделените части  на проектното предложение.
No
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи: общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 1955,80 лева (1000 евро) и е по-нисък или равен на  391 160 лева (200 000 евро).
Yes
7.
Спазени са ограниченията за размера на интензитета и размерът на БФП. 
1. За проекти с потенциал за генериране на приходи (съгласно анализа разходи – ползи) интензитетът на подпомагане е в размер 75% от общите допустими разходи. 
(Приложимо за проекти с потенциал за генериране на нетни приходи, при които размерът на допустимите разходи е над 50 000 евро /97 790 лева/)  
2. Общият размер на БФП е по-висок или равен на 1955,80 лева (1000 евро) и е по-нисък или равен на 146 687,25 лева или наличния бюджет по процедурата по съответния краен срок за кандидатстване.
Yes
8.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура.
Yes
II. Group
Проверка за наличие на изискуеми документи
Criteria Leads to rejection
1.
Информация относно критериите за подбор.
Попълнена по образец (Приложение № 1), подписана от представляващия кандидата.
No
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности (ТДИД).
Попълнена по образец (Приложение № 2). Представя се във формат „xls“/„xlsх“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено/оправомощено лице – и във формат „pdf”, подписана от кандидата и сканирана.
Yes
3.
Формуляр за мониторинг.
Попълнен по образец (Приложение № 3), подписан от представляващия  кандидата.
Yes
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат – община – заповед на кмета на общината.
(Представя се, когато проектното предложение се подава от упълномощено/оправомощено лице).
Yes
5.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни.
Попълнена по образец (Приложение № 4), подписана от представляващия кандидата.
Yes
6.
Декларация за липса на основания за отстраняване.
Попълнена по образец (Приложение № 5). Декларации се представят от представляващия/ представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ, същите се предоставят и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице декларациите се представят от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава длъжност, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ. За кандидат – община, декларацията се подписва от кмета на общината.
Yes
7.
Декларация за нередности. 
Попълнена по образец (Приложение № 6). Декларацията се представя от представляващия/ите и управляващия кандидата. Когато управляващите кандидата са повече от едно лице, декларацията се представя от всички лица от управителните органи на кандидата, а в случай че членове са юридически лица – от техния представител в съответния управителен орган и от прокуристите и търговските пълномощници, когато има такива. За кандидат – община, декларацията се подписва от кмета на общината.
Yes
8.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта.
Попълнена по образец (Приложение № 7), подписана от представляващия кандидата.
Yes
9.
Декларация за свързаност.
Попълнена по образец (Приложение № 9). Декларацията се попълва от всеки собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговско дружество, всеки член на настоятелството на читалището или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел. Декларацията не се представя от публичноправни организации по смисъла на § 2 т. 43 от Закона за обществените поръчки, включително община, и когато кандидат е самата МИГ.
Yes
10.
Декларация за разделяне на икономическата от неикономическа дейност.
Попълнена по образец (Приложение № 13), подписана от представляващия кандидата.  
Представя се от кандидати, за които финансирането няма да представлява държавна помощ.
Yes
11.
Декларация за минимални и държавни помощи.
Попълнена по образец (Приложение № 14), подписана от представляващия кандидата.
Декларацията се представя само от кандидати за подпомагане в режим на минимална помощ – de minimis.
Yes
12.
Свидетелство за съдимост, издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение.
Представя се за представляващия/ представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава длъжност, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ. За кандидат – община се представя от кмета на общината.
Yes
13.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от Национална агенция по приходите, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проектното предложение
Или 
Удостоверение от Националната агенция за приходите за наличие на задължения и доказателства, че размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв. (ОПР или годишната данъчна декларация по чл. 50 ЗДДФЛ, вкл. приложенията към нея)  или Споразумение или друг документ с НАП, от което да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения. 
Документът не се представя от кандидат община и местно поделение на вероизповеданията.
Yes
14.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище, издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение 
Или  
Удостоверение от общината за наличие на задължения и доказателства, че размерът на неплатените дължими данъци е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв. (ОПР или годишната данъчна декларация по чл. 50 ЗДДФЛ, вкл. приложенията към нея) или Споразумение или друг документ с общината, от което да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения.
Документът не се представя от кандидат община и местно поделение на вероизповеданията.
Yes
15.
Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”, че за кандидата не са налице обстоятелствата по чл. 54, ал.1, т. 6 от ЗОП.
Yes
16.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец.
(Приложение № 11-1) с подпис/печат на всяка страница във формат „pdf“ и таблиците към анализа (Приложение № 11-2) във формат „xls“ или „xlsx“.
Yes
17.
Решение на компетентния орган на кандидата или решение на общинския съвет (за кандидат – община) за кандидатстване по реда на настоящата процедура.
Yes
18.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), ЗБР, ЗЗТ и/или Закона за водите. 
Представя се само за проекти, които включват инвестиционни разходи по смисъла на чл. 45 ал. 1 и 2 от Регламент (ЕС) № 1305/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 година и когато издаването на документа се изисква по ЗООС, Закона за биологичното разнообразие, Закона за защитените територии и/или по Закона за водите, съответно подзаконовите актове по тяхното прилагане.
Yes
19.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектното предложение/проектните предложения, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на община Костенец
Приложимо за кандидати общини.
Yes
20.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Представя се в случаите, в които подпомаганата дейност се упражнява от кандидата към датата на подаване на проектното предложение. Не се представя ако е наличен публичен регистър, в който оценителната комисия може да извърши служебна проверка за съответствие с изискването.
Yes
21.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. За кандидати местни поделения на вероизповеданията се представя справка за имуществото на кандидата, заверена от съответното им висшестоящо управление. 
Представя се за проекти, включващи инвестиции за закупуване на дълготрайни активи.
Yes
22.
Копие от учредителен акт или устав.
Изисква се за кандидати регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища.
Представят се само ако документите не са налични в ТР и Регистъра на ЮЛНЦ или друг публичен регистър.
Yes
23.
Заповед, протокол за избор или решение, издадени или утвърдени от съответния компетентен орган, които да доказват легитимността на органа за управление на местно поделение на вероизповеданието. 
Представя се само от кандидат местно поделение на вероизповеданията.
Yes
24.
Копие на удостоверение от съответния окръжен съд за вписване на местно поделение на вероизповеданието, регистрирано по чл. 20 от ЗВ. 
Представя се само от кандидати местни поделения на вероизповеданията, регистрирани по чл. 20 от ЗВ.
Yes
25.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на общинско училище или държавно училище или държавна детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута на институцията (за кандидати училища). Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута на детската градина (за кандидати детски градини). 
Приложимо за кандидати училища или детски градини, само в случай че не фигурират в някой от публичните регистри по чл. 345 и чл. 346  от ЗПУО.
Yes
26.
Документ удостоверяващ длъжността на директора на училището или детската градина (трудов договор или заповед за назначаване). 
Приложимо за кандидати училища или детски градини, само в случай че представляващия кандидата, не фигурира в регистър БУЛСТАТ.
Yes
27.
Най-малко три съпоставими независими оферти от проведено пазарно проучване, които съдържат минимум наименование, адрес и ЕИК на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, срока на валидност на офертата, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти с минимално съдържание, определено в Приложение № 15.
Представя се във формат „pdf“ или електронно подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП) на издателя. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”.
No
28.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а в случай че избраната оферта не е с най-ниска цена с включена обосновка на мотивите за избор на офертата. 
Представя се в случай че кандидатът не е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП или кандидатът няма да провежда публична покана по правилата на ПМС № 160/01.07.2016 г. за съответния разход след одобрение на проекта.
No
29.
Предварителни или окончателни договори за строителство /услуги /доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, количество и начин на доставка и срок за изпълнение. 
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”.
Представя се в случай че кандидатът не е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП или кандидатът няма да провежда публична покана по правилата на ПМС № 160/01.07.2016 г. за съответния разход след одобрение на проекта.
No
30.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. 
Важи в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг и закупуването на актива няма да се възлага по реда на ЗОП или ПМС 160/2016г.
No
31.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта и/или сключените договори с изпълнители.
Прилага се, в случай че проектът включва разходи, възложени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки.
No
32.
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения за извършени разходи преди подаване на проектното предложение. 
Представя се в случаите на общи разходи, свързани с проекта, в т.ч. хонорари на архитекти, инженери, консултанти и др., извършени след 1 януари 2014 г. и преди подаване на проектното предложение.
No
33.
Декларация от представляващия МИГ, че изпълнител или подизпълнител на дейностите на проекта отговарят на изискванията на чл. 19, ал. 5, т. 2 от Наредба № 22 от 14.12.2015 г.
Важи в случаите, когато кандидат е самата МИГ и има избрани изпълнители преди подаване на проектното предложение за общите разходи, свързани с проекта. За дейностите за които изпълнителите ще бъдат определяни след одобрение на проекта в декларацията се включва текст, че ще бъдат възлагани при спазване на горепосоченото изискване.
Yes
34.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията.
Представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата. 
Документът не се изисква, когато проектното предложение не включва разходи за СМР или предвидените за закупуване активи не са трайно прикрепени към земята/ сградите/помещенията.
No
35.
Документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж).
Важи в случаите по т. 5.1. от раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите – когато имотът, върху който ще се изпълнява проектът, не е собственост на кандидата и се кандидатства за разходи за СМР за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване, за които се изисква разрешение за строеж, съгласно ЗУТ. 
Документът не се изисква, когато проектното предложение не включва разходи за СМР или предвидените за закупуване активи не са трайно прикрепени към земята/ сградите/помещенията.
No
36.
Документ за ползване на имота (земя, сграда или помещение), валиден за срок не по-малък от 6 години считано от датата на подаване на проектно предложение – когато имотът, върху който ще се изпълнява проектът, не е собственост на кандидата и са изпълнени условията, посочени в  т. 5.2 от раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите. Документът за ползване трябва да е вписан в служба по вписванията към Агенцията по вписванията. Договорите за наем следва да са с нотариална заверка на подписите. 
Документът не се изисква, когато проектното предложение не включва разходи за СМР или предвидените за закупуване активи не са трайно прикрепени към земята/ сградите/помещенията.
No
37.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. 
Важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи за които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. 
За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, освен графично се представя и фотозаснемане на обекта.
No
38.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти.
Представя се в случай че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.  
Когато обектите са недвижими културни ценности, се изисква заверка с печат върху графичните материали на проектната документация. 
Изготвянето на инвестиционните проекти за обекти недвижими културни ценности, в които ще се извършват дейности по реставрация, се осъществяват от лица или под непосредственото ръководство на лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство (ЗКН).
No
39.
Подробни количествени сметки за предвидените строително – монтажни работи, заверени от правоспособно лице.
Важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи.
Представя се задължително в два формата – „pdf“ и „xls”/„xlsх”.
За обекти недвижими културни ценности, в които ще се извършват дейности по реставрация, КС трябва да е заверена от  лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство (ЗКН).
No
40.
Количествено-стойностни сметки – подписани от кандидата.
Важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи.
Представя се задължително в два формата – „pdf“ и „xls”/„xlsх”.
No
41.
Технически спецификации. 
Важи в случай на  инвестиции за инвентар, съоръжения, оборудване, обзавеждане.
Представят се подписани от кандидата, във формат pdf , като и във формат „xls“/„xlsx“.
No
42.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство (НИНКН) за статута на обекта като недвижима културна ценност. 
Важи за проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи на обекти недвижими културни ценности. Представя се само ако обектът не фигурира в публично достъпен официален регистър на компетентен орган.
No
43.
Писмено становище за съгласуване на проектната документация от Министерството на културата. 
Важи в случай на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи на обекти недвижими културни ценности, за които се изготвя инвестиционен проект по ЗУТ.
No
44.
Разрешение за строеж. 
Важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ.
No
45.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж.
Важи, в случай че проектът включва разходи за СМР, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ.
No
46.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ. 
Важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти.
No
47.
График на планираните дейности и обосновка на предвидените за закупуване артикули. 
Приложим когато в проекта са включени разходи за организиране на събития/мероприятия по дейност 1 и 2 от раздел 13.1. „Допустими дейности“. Попълнен по образец (Приложение № 16).
No
48.
Писмено становище от сценограф/художник.
Приложимо в случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване, предназначени за организиране на народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални постановки и др.).
No
49.
Писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност (приложимо в случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития).
No
III. Group
Критерии за допустимост на кандидатите
Criteria Leads to rejection
1.
I. Кандидатът е едно от изброените лица: 
1. Юридическо лице с нестопанска цел (ЮЛНЦ), включително читалище, регистрирано по Закона за читалищата, училище или детска градина;
2. Община Костенец;
3. Местно поделение на вероизповеданията;
4. Местна инициативна група Костенец 2010 – само при условията, посочени в раздел 11.1. „Допустими кандидати по процедурата“  от УК.
II. Кандидатът отговарят на относимите специфични изисквания на точки от 2 до 4  на раздел 11.2. „Общи критерии за допустимост на кандидатите“.
Yes
2.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Костенец 2010 (община Костенец).
В случай че кандидат е клон на юридическо лице, юридическото лице открило клона, има седалище и адрес на управление на територията на МИГ Костенец 2010 и осъществява дейност на територията на действие на МИГ.
Yes
3.
За кандидата не е налице някое от основанията за отстраняване, посочени в Раздел 11, подраздел 11.3. „Критерии за недопустимост“ т. 2 от Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Кандидатът не е:
1) член на колективния управителен орган или контролния орган на МИГ Костенец 2010;
2) свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон  с член на колективния управителен и/или контролен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен и/или контролен орган на МИГ Костенец 2010 или с кмета на община Костенец.
(Изискванията не се прилагат за публичноправни организации по смисъла на § 2 т. 43 от  Закона за обществените поръчки, включително общини, както и когато кандидат е самата МИГ).
Yes
5.
За кандидата или членове на неговите органи не е установено наличие на изкуствено създадени условия след 1 януари 2014 г. и/или функционална несамостоятелност на инвестицията, целящи получаване на предимство в противоречие с целите и условията на мярката, включително получаване на финансова помощ в размер, надвишаващ посочените в Условията за кандидатстване максимални размери.
Yes
IV. Group
Критерии за допустимост на дейностите и разходите по проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение съдържа поне една от допустимите за подпомагане дейности, посочени в подраздел 13.1. „Допустими дейности“ от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Дейностите в проектното предложение отговарят на изисквания, посочени в т. 13.2.1. „Общи условия за допустимост” от Условията за кандидатстване.
No
3.
Дейностите в проектното предложение отговарят на изисквания, посочени в т. 13.2.2. „Специфични условия за допустимост” от Условията за кандидатстване.
No
4.
Проектното предложение не включва недопустими дейности, посочени в подраздел 13.3. „Недопустими дейности” от Условията за кандидатстване, в т.ч. дейности, които са стартирали преди подаване на проектното предложение (с изключение на общите разходи за подготовка на проекта).
No
5.
Проектното предложение не включва разходи, посочени като недопустими, съгласно подраздел 14.3 „Недопустими разходи“ от Условията за кандидатстване, в т.ч. разходи, за които са налице изкуствено създадени условия или двойно финансиране. 
Двойно финансиране е налице, когато инвестиционните разходи по проекта са финансирани/ се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
No
6.
Проектното предложение включва категории разходи, допустими за финансиране по процедурата съгласно подраздел 14.1. „Допустими разходи“ и същите са в съответствие изискванията в подраздел 14.2. Условия за допустимост на разходите от Условията за кандидатстване. Видовете разходи съответстват на предвидените допустими дейности.
No
7.
Планът за възлагане на дейностите по проекта отговаря на изискванията на ЗОП или на чл. 2 ал. 5 от ПМС 160/2016 г.
No
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА СЪОТВЕТСТВИЕ СЪС ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Спазени са изискванията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis и изискванията за получаване на минимална помощ, посочени в  раздел 16. Приложим режим на минимални/ държавни помощи от Условията за кандидатстване.

(Приложимо, когато бенефициентът действа като „предприятие“ и извършва икономически дейности и кандидатства за финансиране в режим „минимална помощ“)

1. Не се финансират дейности, които водят до осъществяване на селскостопанска дейност или резултата от дейността е продукт, включен в Приложение I от ДФЕС;
Основната дейност на кандидата или дейността, за която кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области попадащи извън приложното поле на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г., както следва: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 717/2014;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти („селскостопански продукти“ са продукти, изброени в приложение I към Договора (ДФЕС), с изключение на продуктите на рибарството и аквакултурите, включени в приложното поле на Регламент (ЕС) № 717/2014);
в) сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
-	когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители;
2. Помощта не е поставена в зависимост от използване на национални продукти  за сметка на вносни такива.
3. Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
4. Проектното предложение не съдържа дейности за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение.
5. Общият размер на помощта de minimis, предоставена на едно и също предприятие, не може да надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три бюджетни години (текущата и предходните две). Общият размер на помощта de minimis, предоставяна на територията на Република България на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, не надхвърля левовата равностойност на  100 000 евро, за период от три бюджетни  години.
Yes
2.
Спазени са условията, посочени в  раздел 16. Приложим режим на минимални/ държавни помощи от Условията за кандидатстване, когато подпомагането по проекта не представлява „държавна помощ“. 
(Приложимо за проекти, за които бенефициентът кандидатства за финансиране на дейностите в режим „непомощ“)
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021