|
|
Criteria |
Leads to rejection |
1. |
Кандидатът е оператор на индустриален парк/зона.
|
Yes
|
2. |
Кандидатът е предприятие, което е:
1. търговско дружество с над 50 на сто държавно или общинско участие в капитала или в което държавата или съответната/ите община/общини по друг начин упражнява доминиращо влияние, включително чрез дъщерно дружество на такова дружество или на държавно предприятие, създадено със специален закон на основание чл. 62, ал. 3 от Търговския закон, ако чрез това дъщерно дружество държавата/съответната/ите община/и контролира повече от 50 на сто от дяловете/акциите с право на глас или по друг начин упражнява доминиращо влияние (публично предприятие по смисъла на чл. 2, ал. 1, т. 1 или т. 2 от Закона за публичните предприятия) или
2. юридическо лице, регистрирано като търговец по смисъла на Търговския закон, извън хипотезата по т. 1, или еквивалентно лице по смисъла на законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство.
|
Yes
|
3. |
Кандидатът е микро-, малко или средно предприятие по смисъла на Приложение I на Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014 и чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро-, малки и средни предприятия (ОВ L 124, 20.5.2003 г., стр. 36)
|
Yes
|
4. |
Кандидатът е голямо предприятие и не отговаря на изискванията за малко и средно предприятие по смисъла на Приложение I на Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014, и чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро-, малки и средни предприятия (ОВ L 124, 20.5.2003 г., стр. 36)
|
Yes
|
5. |
В случаите, когато кандидатът е микро предприятие, включително с предприятията, с които кандидатът образува група предприятия, и има/т приключили най-малко три финансови години, е/са реализирало/и общо за 2020 -та, 2021-ва и 2022-ра финансови години нетни приходи от продажби , равни на или надвишаващи 210 000 лева.
|
Yes
|
6. |
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие, включително с предприятията, с които кандидатът образува група предприятия, и има/т приключили най-малко три финансови години, е/са реализирало/и общо за 2020 -та, 2021-ва и 2022-ра финансови години нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 750 000 лева.
|
Yes
|
7. |
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие, включително с предприятията, с които кандидатът образува група предприятия, и има/т приключили най-малко три финансови години, е/са реализирало/и общо за 2020 -та, 2021-ва и 2022-ра финансови години нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 3 000 000 лева.
|
Yes
|
8. |
В случаите, когато кандидатът е голямо предприятие, включително с предприятията, с които кандидатът образува група предприятия, и има/т приключили най-малко три финансови години, е/са реализирало/и общо за 2020 -та, 2021-ва и 2022-ра финансови години нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 5 500 000 лева.
|
Yes
|
9. |
В случаите, когато кандидатът е микро предприятие, включително с предприятията, с които кандидатът образува група предприятия, е/са реализирало/и за 2022-ра финансова година нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 52 000 лева.
|
Yes
|
10. |
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие, включително с предприятията, с които кандидатът образува група предприятия, е/са реализирало/и за 2022-ра финансова година нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 187 000 лева.
|
Yes
|
11. |
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие, включително с предприятията, с които кандидатът образува група предприятия, е/са реализирало/и за 2022-ра финансова година нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 750 000 лева.
|
Yes
|
12. |
В случаите, когато кандидатът е голямо предприятие, включително с предприятията, с които кандидатът образува група предприятия, е/са реализирало/и за 2022-ра финансова година, равни на или надвишаващи 3 000 000 лева.
|
Yes
|
13. |
В случаите, когато кандидатът е новообразувано предприятие, което няма приключила финансова година, същият е предвидил в своя Бизнес план (Приложение 9), изискуемите нетни приходи от продажби да бъдат постигнати, съобразно декларираната към момента на кандидатстване категория предприятие, за периода 2023-2025 финансова година, както следва:
Микро предприятие ≥ 210 000 лева
Малко предприятие ≥ 750000 лева
Средно предприятие ≥ 3 000 000 лева
Голямо предприятие ≥ 5 500 000 лева
За финансовата 2025 година изискуемите нетни приходи от продажби да бъдат постигнати, съобразно декларираната към момента на кандидатстване категория предприятие, както следва:
Микро предприятие ≥ 52 000 лева
Малко предприятие ≥ 187 000 лева
Средно предприятие ≥ 750 000 лева
Голямо предприятие ≥ 3 000 000 лева
|
Yes
|
14. |
Икономическа дейност, за която кандидатът заявява подкрепа, не е в някоя от следните области:
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) преработка и продажба на селскостопански продукти, в следните случаи:
− когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
− когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производи¬тели;
г) сектора на стоманата - приложимо за регионална инвестиционна помощ;
д) сектора на лигнита и въглищата - приложимо за регионална инвестиционна помощ;
е) сектор транспорт, както и свързаната с него инфраструктура – приложимо за регионална инвестиционна помощ.
ж) помощи за производство, съхранение преноса и разпространение на енергия и за енергийни инфраструктури – приложимо за регионална инвестиционна помощ.
з) сектора на широколентовия интернет - приложимо за регионална инвестиционна помощ.
|
Yes
|
15. |
В случай на режим „помощ“, предложението за изпълнение на инвестиция не съдържа дейности за улесняване на закриването на неконкурентоспособни въглищни мини в съответствие с Решение 2010/787/ЕС на Съвета.
|
Yes
|
16. |
По дейност 4 „Изграждане на екологична вътрешна инфраструктура“ (de minimis) предложението за изпълнение на инвестиция не съдържа дейности за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение.
|
Yes
|
17. |
В случай на „регионална инвестиционна помощ“, помощта не се предоставя на предприятие (и на ниво група), което е извършило преместване към предприятието, в което предстои да бъде осъществена първоначалната инвестиция през двете години, предхождащи заявлението му за регионална инвести¬ционна помощ или което към момента на подаване на заявлението за помощ възнамерява да направи това в период до две години след приключването на първоначалната инвестиция.
|
Yes
|
18. |
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
|
Yes
|
19. |
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни (национално произведени стоки и услуги) за сметка на вносни стоки.
|
Yes
|
20. |
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) - обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисията, с което дадена помощ се обявява за незаконосъобразна и несъвместима с общия пазар .
|
Yes
|
21. |
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) в затруднено положение и по отношение на него не е изпълнено нито едно от следните обстоятелства:
В случай на акционерно дружество, дружество с ограничена отговорност, командитно дружество с акции или кооперация или други дружества по Приложение I към Директива 2013/34/ЕС (различно от МСП, което съществува по-малко от три години) и отговаря на условията за инвестиции за рисково финансиране въз основа на извършен от избрания финансов посредник финансов и правен анализ), когато неговият записан акционерен капитал е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. Такъв е случаят, когато приспадането на натрупаните загуби от резервите (и всички други елементи, които по принцип се считат за част от собствения капитал на дружеството) води до отрицателен кумулативен резултат, който надвишава половината от записания акционерен капитал. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество с ограничена отговорност“ се разбира по-специално видовете дружества, упоменати в приложение I към Директива 2013/34/ЕС на Европейския парламент и на Съвета, а „акционерен капитал“ включва, ако е уместно, всякакви премии от емисии.
В случай на събирателно дружество или командитно дружество или други лица по Приложение II към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува от по-малко от три години) и на условията за инвестиции за рисково финансиране въз основа на извършен от избрания финансов посредник финансов и правен анализ), когато капиталът, вписан в баланса на дружеството, е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество, при което поне някои негови съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на дружеството“, се разбира по-специално типовете дружества, посочени в приложение II към Директива 2013/34/ЕС.
Когато предприятието е в процедура по колективна несъстоятелност или отговаря на критериите на своето вътрешно право, за да бъде обект на процедура по колективна несъстоятелност по искане на неговите креди¬тори.
Когато предприятието е получило помощ за оздравяване и все още не е възстановило заема или не е прекратило гаранцията, или е получило помощ за преструктуриране и все още е обект на план за преструктуриране.
Когато предприятието не е МСП и през последните две години:
- съотношението задължения/собствен капитал на предприятието е било по-голямо от 7,5 и
- съотношението за лихвено покритие на предприятието, изчислено на основата на EBITDA, е било под 1,0.
|
Yes
|
22. |
В случай на „регионална инвестиционна помощ“ дейностите по предложението за изпълнение на инвестиция имат за свой основен предмет осъществяването на една от следните първоначални инвестиции в материални активи:
• създаване на нов стопански обект ;
• увеличаване на капацитета на съществуващ стопански обект;
|
Yes
|
23. |
В проектното предложение е описан начина за използване и предоставяне на изградената по дейност 3 научноизследователска (иновативна) инфраструктура.
|
Yes
|
24. |
Кандидатът не е микропредприятие по смисъла на Приложение I на Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014, и чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, което има седалище или клон със седалище на територията на селски райони съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони (Приложение 14) и не е заявил за подпомагане дейности по предложението за изпълнение на инвестиция, които ще се осъществяват в община на територията на селските райони.
|
Yes
|
25. |
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти .
|
Yes
|
26. |
Кандидатът не е микропредприятие, по смисъла на Приложение I на Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014, и чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора за създаване на европейската общност (Приложение 12), или с производството на памук, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони (Приложение 14).
|
Yes
|
27. |
Кандидатът не е малко и средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора за създаване на европейската общност (Приложение 12), или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони (Приложение 14).
|
Yes
|
28. |
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно КИД 2008 (Приложение 13) попадат в Сектор С - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код 11 „Производство на напитки”, както следва:
• 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
• 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
• 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
• 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
• 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
• 10.6 „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
• 10.81. „Производство на захар”;
• 10.83 „Преработка на кафе и чай”;
• 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“;
• 10.91 „Производство на готови храни за животни”;
• 11.02. „Производство на вина от грозде”;
• 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
11.06. „Производство на малц”.
|
Yes
|
29. |
Кандидатът/партньорът/ите не попадат под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите/партньорът/ите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация;
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си;
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените по букви от а) до д) процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
з) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
и) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
й) имат публични задължения по чл. 162, ал. 2, т. 1 (за данъци, акцизи, мита, задължителни осигурителни вноски и други вноски за бюджета) и т. 8 (за недължимо платени и надплатени суми, както и за неправомерно получени или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от средства на Европейския съюз) от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата или участника, или аналогични задължения съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен, и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията, или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот от икономическата им дейност за последната приключена финансова година или е повече от 50 000 лева;
к) е установено, че:
1) са представили документ с невярно съдържание, с който се доказва декларираната липса на основания за отстраняване или декларираното изпълнение на критериите за подбор;
2) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
л) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда, или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
м) не са изпълнили решение на Европейската комисия с разпореждане за възстановяване и влязъл в сила акт за установяване на публично вземане, когато това е приложимо, по смисъла на чл. 44 от Закона за държавните помощи и не е възстановило изцяло неправомерна и несъвместима държавна помощ или неправилно използвана държавна помощ;
н) лицата, които представляват кандидата, са осъждани с влязла в сила присъда за:
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, чл. 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза (буква н), т. 1)), в друга държава членка или трета страна;
о) за лицата, които представляват кандидата, е налице конфликт на интереси, във връзка с процедурата за предоставяне на средства, който не може да бъде отстранен;
п) лицата, които представляват кандидата, са опитали да:
1) повлияят на вземането на решение от страна на СНД, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на средства;
р) при които член на управителен или контролен орган, както и временно изпълняващ такава длъжност, включително прокурист или търговски пълномощник, е свързано лице по смисъла на § 1, т. 15 от допълнителните разпоредби на Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество с ръководителя на структурата за наблюдение и докладване.
с) които не са изпълнили решение на Европейската комисия по смисъла на чл. 44 от Закона за държавните помощи.
|
Yes
|
30. |
Кандидатът не попада в забранителния режим по член 5л от Регламент (ЕС) № 2022/576, а именно, че с предложението за изпълнение на инвестиции, всякакви установени в Русия юридически лица, образувания или органи с над 50 % публична собственост или публичен контрол, няма да получат пряка или непряка подкрепа, включително финансиране и финансова помощ или всякаква друга полза по национална програма и договори на Съюза, Евратом или на държава членка по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046
|
Yes
|
31. |
Прединвестиционното проучване (ПИП) съдържа:
- Прогнозен график за изпълнение на инвестиционното намерение, в който реалистично (съгласно нормативно определените срокове) са разписани сроковете за възлагането и избора на изпълнител за планираните дейности и сроковете за последващо им изпълнение;
- извършено е остойностяване на строителното намерение, съдържащо количествено-стойностна/и сметка/и (КСС) по окрупнени показатели за включените в проекта инвестиционни дейности, отговаряща/и на изискванията в Условията за кандидатстване и изясняваща/и в достатъчна степен начина на образуване на сумите, заложени в бюджета;
- графична част в подходящ мащаб, изясняваща предлаганите варианти на инвестиционното строително намерение, а именно: ситуационно решение, разпределения, разрези и други чертежи, при необходимост в зависимост от вида и спецификата на обекта.
|
Yes
|
32. |
Представена е допълнителна информация, обосноваваща необходимостта от получаване на подкрепа за изпълнение на инвестиция, която се отнася за Компонент 1 за съществуващи Индустриални паркове/зони преди 28.04.2022 г. и Компонент 2 за стартиращи Индустриални паркове/зони, създадени след 28.04.2023 г.
|
Yes
|
33. |
Кандидатът е декларирал, че в хода на изпълнение на предложението за изпълнение на инвестицията ще бъдат изпълнени необходимите непреки дейности: Дейности за организация и управление и Дейности за информация, комуникация и публичност, съгласно чл. 34, ал. 2 от Регламент (ЕС) 2021/241 за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост.
|
Yes
|
34. |
В случай на Дейност 1 „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на довеждаща техническа инфраструктура до индустриалния парк/зона“, съобразно съответния елемент на техническата инфраструктура, предвидена за изпълнение в инвестиционния проект за съответния индустриален парк/зона, е/са привлечен/и като партньор/и:
• Община/район на община в градовете с районно деление, при изграждане на общинската техническа инфраструктура;
• Агенция „Пътна инфраструктура“, при изграждане на пътна инфраструктура от републиканската пътна мрежа;
• Национална компания Железопътна инфраструктура, при изграждане на железопътна инфраструктура;
• ВиК оператор или собственик на съответната ВиК инфраструктура при изграждане на нови, реконструкция или рехабилитация на водоснабдителните и канализационните системи и съоръжения;
• „Електроенергиен системен оператор“ ЕАД (ЕСО ЕАД) при развитие и/или реконструкция на електропреносната мрежа на страната;
• „Булгартрансгаз“ ЕАД, при развитие и/или реконструкция на газопреносната инфраструктура и съпътстващи съоръжения до границата на съответния индустриален парк/зона;
• Оператори на електроразпределителни мрежи (ОЕРМ), при развитие и реконструкция на електроразпределителни мрежи и съоръжения към тях;
• Оператори на газоразпределителни мрежи (ОГРМ), при развитие и реконструкция на газоразпределителни мрежи и съоръжения към тях.
|
Yes
|
35. |
В случай на Дейност 2 „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на вътрешна техническа инфраструктура, в границите на индустриалния парк/зона“ и Дейност 3 „Изграждане на иновативна инфраструктура за осъществяване на научно-изследователска и развойна дейност“ (чл. 13, чл. 14 и чл. 56 от Регламент (ЕС) № 651/2014), е налице стимулиращ ефект на държавната помощ по смисъла на чл. 6, параграфи 1 и 2 от Регламент (ЕС) № 651/2014, като кандидатът е подал предложението за изпълнение на инвестиции преди работата по Дейности 2 и 3 да е започнала.
„Започване на работите по проекта“, по смисъла на чл. 2, т. 23 от Регламент (ЕС) № 651/2014, означава първото от следните събития: започване на строителните работи, свързани с инвестицията, или поемане на първия правнообвързващ ангажимент за поръчка на оборудване или всеки друг ангажимент, който прави инвестицията необратима. Купуването на земя и подготвителните дейности като получаването на разрешителни и провеждането на проучвания на осъществимостта, не се считат за започване на работите по проекта. При поглъщания на предприятия „започване на работите по проекта“ означава момента на придобиване на активите, пряко свързани с придобития стопански обект
|
Yes
|
36. |
Предвидените дейности по Дейност 2 „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на вътрешна техническа инфраструктура, в границите на индустриалния парк/зона“ са в съответствие с изискванията на Глава I и чл. 56 от Регламент (ЕС) № 651/2014.
|
Yes
|
37. |
В проектното предложение в Дейност 2 не са предвидени помощите за инфраструктури, които влизат в обхвата на други раздели от глава III от Регламент 651/2014, с изключение на раздел 1 „Регионални помощи“, а именно не са допустими за финансиране научноизследователски инфраструктури, публично достъпна инфраструктура за зареждане с електроенергия или гориво с нулеви и ниски емисии, енергийни инфраструктури, широколентови инфраструктури, инфраструктура за 4G и 5Gмобилни мрежи, транс европейската инфраструктура за цифрова свързаност, културни, спортни и мултифункционални инфраструктури за отдих, пристанищна и летищна инфраструктура и инфраструктури, допустими по ОРГО по линия на фонд InvestEU и т.н. Не са предвидени и помощи за летищна и пристанищна инфраструктура.
|
Yes
|
38. |
Предвидените дейности по Дейност 3 „Изграждане на иновативна инфраструктура за осъществяване на научно-изследователска и развойна дейност“ са в съответствие с изискванията на Глава I и чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014.
|
Yes
|
39. |
Предвидените дейности по Дейност 4 „Изграждане на екологична вътрешна инфраструктура“ са в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. или на регламента, който ще го замени.
|
Yes
|
40. |
Площта на индустриалния парк/зона отговаря на някой от следните подкритерии:
- Територията на индустриален парк/зона е по-голяма или равна на 300 дка или
- Територията на индустриален парк/зона е под 300 дка, но не по-малка от 100 дка, когато индустриалният парк/зона е специализиран за високотехнологични дейности по смисъла на § 1, т. 11 от допълнителните разпоредби на Закона за насърчаване на инвестициите и е обособен в територия от разновидност „високотехнологична производствена зона“ по смисъла на наредбата по чл. 13, ал. 1 от Закона за устройство на територията или
- Територията на индустриален парк/зона е под 100 дка, но не по-малко от 10 дка, когато индустриалният парк/зона е специализиран за високотехнологични дейности по смисъла на § 1, т. 11, буква „б“ от допълнителните разпоредби на Закона за насърчаване на инвестициите.
|
Yes
|
41. |
По компонент 1 и компонент 2 на настоящата процедура е подадено едно предложение за изпълнение на инвестиции за посочения индустриален парк/зона, като изрично е посочено по кой компонент е подадено предложението. При подаване на повече от едно предложение за изпълнение на инвестиции за един и същ индустриален парк/зона, се разглежда само последното подадено предложение, като предходните се считат за оттеглени.
В случай, че един и същ кандидат (оператор), който е предприятие с най-малко една приключила финансова година, е кандидатствал с две проектни предложения, то са спазени кумулативно следните условия:
- подадени са две предложения за изпълнение на инвестиции за два отделни индустриални парка/зони, от които поне единият е на територията на Северна България, и
- кандидатът доказва финансова стабилност (на ниво група, където е приложимо) за изпълнението на инвестиционните проекти и за двата парка/зони, като отговаря съвкупно (двукратно) на изискванията за икономическо и финансово състояние съобразно вида на предприятието-кандидат, както следва:
1) За предприятия, които имат приключени 3 финансови години: реализирани нетни приходи от продажби общо за 2020-та, 2021-ва и 2022-ра финансови години в зависимост от категорията на предприятието-кандидат, както следва:
Категория на предприятието Нетни приходи от продажби
Микро предприятие ≥ 420 000 лева
Малко предприятие ≥ 1 500 000 лева
Средно предприятие ≥ 6 000 000 лева
Голямо предприятие ≥ 11 000 000 лева
2) Кандидатът, включително с предприятията, с които кандидатът образува група предприятия, е/са реализирало/и нетни приходи от продажби за 2022-ра финансова година, в зависимост от категорията на предприятието-кандидат, както следва:
Категория на предприятието Нетни приходи от продажби
Микро предприятие ≥ 104 000 лева
Малко предприятие ≥ 374 000 лева
Средно предприятие ≥ 1 500 000 лева
Голямо предприятие ≥ 6 000 000 лева
|
Yes
|
|