Evaluation criterias

I. Group
ПРОВЕРКА НА ОБСТОЯТЕЛСТВАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Заявлението за финансиране е подадено в срок.
No
2.
Заявлението за финансиране е подписано от представляващия конкретния бенефициент или упълномощено лице.
No
II. Group
ДОКУМЕНТИ КЪМ ЗАЯВЛЕНИЕТО ЗА ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Приложено е заверено копие на заповед/и за разпределение на отговорностите между кандидат и Управляващ орган, предвид спецификата на настоящата процедура.
No
2.
Приложена е декларация на кандидата за поемане на ангажимент за изпълнение на изисквания за допустимост към дейността по закупуване на хранителните продукти.
No
III. Group
ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е публичен орган.
Yes
2.
Кандидатът е структура на Управлавящия орган  Агенция за социално подпомагане.
Yes
3.
Определени са лица за полагане на първи и втори подпис за разпореждане със средствата от получената безвъзмездна финансова помощ по заявлението за финансиране и същите са надлежно упълномощени от кандидата.
No
4.
Отговорностите между Кандидат и Управляващ орган са разпределени.
No
IV. Group
ДОПУСТИМОСТ НА ЗАЯВЛЕНИЕТО ЗА ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Предвидената продължителност за реализиране на дейностите не надвишава периода на допустимост на операцията.
No
2.
Кандидатът е включил всички задължителни дейности в заявлението за финансиране и е описал механизмите за тяхното реализиране.
No
3.
Кандидатът е описал в дейността за закупуване на хранителни продукти как ще разходва общия бюджет на операцията по години.
No
4.
Предвидените дейности, описанието на механизмите за тяхното реализиране и времевия график за изпълнение на дейностите са реалистични и дават увереност, че за всяка от трите години ще бъде осигурено закупуване на определените видове хранителни продукти,  в количества, които осигуряват ежегодно подпомагане на най-малко 250 000 лица и семейства от допустимите целеви групи.
No
5.
Кандидатът е посочил подхода, който ще приложи, за да идентифицира броя на правоимащите лица и семейства за всяка от трите години на реализация на операцията и да планира разпределението по области на хранителните продукти за ежегодно предоставяне на най-малко 250 000 лица и семейства от допустимите целеви групи.
No
6.
Кандидатът е описал начина, по който ще гарантира закупуването на определените видове хранителни продукти.
No
7.
Кандидатът обосновава предлаганата промяна във видовете хранителни продукти                              /приложимо при промяна на първоначално определените видове хранителни продукти/.
No
8.
Приложената обосновка за промяна на видовете хранителни продукти съответства на предвиденото в Оперативната програма - базира се на надеждна информация и анализ на обратната връзка от крайните потребители на помощта и е съгласувана с Министерство на здравеопазването /приложимо при промяна на първоначално определените видове хранителни продукти/.
No
9.
Предложените промени във видовете хранителни продукти са в рамките на  първоначално определените пет основни групи храни /приложимо при промяна на първоначално определените видове хранителни продукти/.
No
10.
Обосновано и описано е извършването на закупуването на хранителните продукти по реда на националното законодателство и при гарантирано спазване на европейското законодателство  в сферата на обществените поръчки.
No
11.
Кандидатът е описал как ще гарантира национално покритие на мерките. Описан е  конкретно механизмът за доставка на храните до складовете на партньорската организация по операция тип 2.
No
12.
Кандидатът е предвидил и описал мерки по целесъобразност, свързани с прилагането на принципите, заложени в чл.5 от Регламент 223/2014.
No
13.
Описани са мерките за изпълнение на изискването за съответствие с приложимото право на Съюза и на националното право, свързано с безопасността на хранителните продукти.
No
14.
Предвидени и описани са мерки за гарантиране на количествени резултати - осигуряване закупуване на достатъчно количество хранителни продукти от всички посочени видове за гарантирано постигане на очакваните резултати, заложени в Изискванията за кандидатстване по процедурата.
No
15.
Предвиден е механизъм за избягване на разхищението на храни. Механизмът е описан и съдържа конкретни и точни изисквания към изпълнителя/ите, включително и в процеса на доставка до складовете на пратньорската организация по операция тип 2, както и конкретни мерки за контрол по спазване на изискванията.
No
16.
Кандидатът предвижда дейности и мерки, свързани с информиране и публичност на подкрепата от Фонда.
No
V. Group
ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Направена е обосновка на допустимостта на предвидените разходи за транспорт и съхраняване (ако е приложимо)
No
2.
Предвидените разходи за транспорт и съхраняване, отговарят на изискването да са в размер на 1% от стойността, предвидена за закупуване на хранителните продукти.(ако е приложимо).
No
3.
Общата стойност на бюджета на заявлението за финансиране не надвишава общия бюджет по операцията.
No
4.
Предвидените разходи са оптимални за своевременно, количествено и качествено осъществяване на планираните дейности и постигане на очакваните резултати за всяка от трите години от реализация на операцията.
No
5.
Количествата, заложени в дейностите, водят до извода, че разходите са планирани при най-добра цена.
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021