Evaluation criterias

I. Group
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице с КЕП на физическото лице автор или с титуляр юридическото лице кандидат.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език .
Yes
3.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване – попълнена по образец (Приложение В)
Yes
4.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и чл. 7 от ПМС 162/2016 г., попълнена по образец (Приложение Г) и подписана от всички лица, оправомощени да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин)
Yes
5.
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение Д)
Yes
6.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение Е)
Yes
7.
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за  последната приключила финансова година  – прикачено в ИСУН 2020.
Декларация за неактивност, подадена към НСИ – прикачена в ИСУН 2020 – за кандидати, които не са осъществявали дейност през 2017/2018година
Yes
8.
Оферта от производител или първи доставчик  за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена от производителя/доставчика
No
9.
Декларация от производител/оторизационно писмо от първи доставчик/договор за търговско представителство между производител и първи доставчик или друг относим документ, от който да е видно, че е спазено изискването за предоставяне на оферта от производител или първи доставчик
No
10.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА  – попълнена по образец (Приложение А)
No
11.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) - попълнено, датирано и подписано на хартиен носител от лице/лицата с право да представлява/т кандидата
Yes
12.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти
No
13.
Сравнителен анализ на разработваната иновация (Приложение Б)
Yes
14.
Документи, доказващи наличието на професионален опит на екипа на кандидата в изпълнението на договори за разработване на иновации, сходни с дейностите, за които се кандидатства.
No
15.
Документи, доказващи наличието на образователно-квалификационно ниво на екипа на кандидата в областта на разработваната иновация.
No
16.
Декларация за участие в проектно предложение – попълнена по образец (Приложение У)
No
17.
Документи, доказващи наличието на придобити права по интелектуална собственост от кандидата, управителя и/или съдружниците  (валиден патент за изобретение или валидно свидетелство за регистрация на полезен модел)
No
18.
Декларация за ненарушаване на чужди права върху интелектуална собственост (Приложение Ф)
Yes
II. Group
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът има постоянен адрес (в случай на ЕТ), седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Марица и осъществяват дейностите по проекта на територията на действие на МИГ Марица
Yes
2.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите
Yes
3.
Кандидатът е малко или средно предприятие съгласно ЗМСП
Yes
4.
Кандидатът е пряко отговорен за изпълнението на дейностите по проекта, а не действа в качеството на посредник.
Yes
5.
Кандидатът има по-малко от три приключени финансови години към датата на подаване на проектното предложение.
Yes
6.
Основната дейност на кандидата или дейността, за която кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) преработка и продажба на селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
−	когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители;
Yes
7.
Проектното предложение не съдържа дейности за придобиване на товарни автомобили за сухопътен транспорт.
Yes
8.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Yes
9.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
Yes
10.
Кандидатът не е предприятиe, извършващo основната си икономическа дейност или кандидатстващo за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
Yes
11.
Кандидатът не е малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от ЗМСП, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора за създаване на европейската общност (Приложение О към Условията за кандидатстване), или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия.
Yes
12.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, съгласно Класификацията на икономическите дейности – 2008 /КИД 2008 – Приложение C към Насоките за кандидатстване/ в сектор С, код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и 11 „Производство на напитки”, както следва: 
•	10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
•	10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
•	10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
•	10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
•	10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
•	10.6 „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
•	10.81. „Производство на захар”;
•	10.83 „Преработка на кафе и чай”;
•	10.9 „Производство на готови храни за животни”;
•	11.01. „Производство на спиртни напитки”;
•	11.02. „Производство на вина от грозде”;
•	11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
•	11.04. „Производство на други недестилирани алкохолни напитки”;
•	11.06. „Производство на малц”.
Yes
13.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация;
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си;
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен; 
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социално осигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година;
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
i) повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация,
или
ii) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
i) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
ii) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна.
o) лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
i) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
ii) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Yes
III. Group
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Изпълнението на проектите следва да води до постигане на заложените цели в одобрената стратегия за местно развитие и постигане на положителен ефект върху развитието на устойчива пазарна конкурентоспособност на МСП на територията на МИГ с цел насърчаване на предприемачеството, подобряване на производствените процеси, повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на предприятията.
Yes
2.
По проекта се подкрепя разработването на иновация - въвеждане в употреба на някакъв нов или значително подобрен продукт (стока или услуга) или производствен процес, които създават пазарни предимства и при това повишават конкурентоспособността на фирмите.
Yes
3.
По проекта се подкрепя разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена (процесова) иновация.
Yes
4.
Изпълнението на проектите следва да води до разработване на продукт (стока или услуга) или процес, попадащи  в обхвата на изброените по-долу приоритетни направления на тематичните области на  Иновационната стратегия за интелигента специализация (ИСИС):

•	ИКТ и информатика: 
−	производства, особено Fabless и нови подходи за дизайн и/или асемблиране;
−	ИКТ подходи в машиностроене, медицина и творчески индустрии (във връзка с другите три тематични области), вкл. дигитализация на културно-историческо наследство, развлекателни и образователни игри, „инбедид“ софтуер;
−	3D дигитализация, визуализация и прототипиране;
−	Big Data, Grid and Cloud Technologies;
−	безжични сензорни мрежи и безжична комуникация/управление;
−	езикови технологии;
−	уеб, хибридни и "native" приложения, уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги и продукти;
−	използване на нови възможности във връзка с аутсорсинг и ИКТ-базирани услуги и системи.

•	мехатроника и чисти технологии: 
−	производство на базови елементи, детайли, възли и оборудване, вграждани като част от мехатронен агрегат или самостоятелно съставляващи такъв агрегат;
−	машиностроене и уредостроене, вкл. части, компоненти и системи, с акцент върху транспорта и енергетиката;
−	инженеринг, реинженеринг и продължаване на жизнения цикъл на индустриални машини, уреди и системи;
−	системи за автоматизирано и софтуерно подпомагано управление с приложение в производството;
−	вграждане на ВЕИ в роботизирани системи с изкуствен интелект;
−	създаване на съвременни информационни комплекси за автономни енергийни системи;
−	роботика и автоматизация на процеси, в т.ч. 3-D моделиране на роботизирани автоматизирани системи;
−	проектиране и производство на високо-технологични продукти и/или участие в над-национална производствена верига, вкл. в аеро-космическата индустрия;
−	био-мехатроника;
−	интелигентни системи и уреди, „интелигентни домове“ – „интелигентни градове“;
−	чисти технологии с акцент върху транспорта и енергетиката (съхранение, спестяване и ефективно разпределение на енергия, електрически превозни средства и еко-мобилност, водород-базирани модели и технологии, безотпадни технологии, технологии и методи за включване на отпадъчни продукти и материали от производства в други производства).

•	индустрия за здравословен живот и биотехнологии:
−	методи за чисто производство, съхранение, преработка и достигане до крайния потребител на специфични български съставки, средства и продукти (вкл. кисело мляко, мед и пчелни продукти, хляб, вино, млечни и месни продукти, етерични масла, бира, билки и билкови продукти, козметични средства и продукти);
−	производство на специализирани храни и напитки (бебешки и детски, „космически“ храни);
−	производство на инструменти, оборудване, консумативи за медицинска и дентална диагностика и терапия и/или участие в над-национална производствена верига;
−	персонална медицина, диагностика и индивидуална терапия, лечебни и лекарствени форми и средства;
−	медицински и лечебен туризъм с акцент върху възможностите за персонализация (немасов, а персонален туризъм);
−	нано-технологии в услуга на медицината;
−	био-технологии с пряко приложение за здравословен начин на живот;
−	„сини“ технологии и приложение на нови методи и технологии в устойчивото ползване на речни и морски ресурси;
−	производство на инсталации за добиване на екологично чиста електроенергия и промишлена вода;
−	зелена икономика. 

•	нови технологии в креативните и рекреативните индустрии:
−	културните и творческите индустрии (според дефиниция на ЕК: архитектура, архивно дело и библиотекарство, артистични занаятчийство, аудио-визуални форми (филми, ТВ, видео игри и мултимедия), културно наследство, дизайн, вкл. моден дизайн, фестивали, музика, сценични и визуални изкуства, издателска дейност, радио;
−	компютърни и мобилни приложения и игри с образователен, маркетинг и/или развлекателен характер;
−	алтернативен (селски, еко-, културен и фестивален) и екстремен туризъм и спорт (за стимулиране на несезонен, немасов, а постоянен нишов туризъм);
−	производство на стоки и съоръжения с пряко приложение в тези сфери (напр. национални (регионални) носии, велосипеди, стени за катерене и др. стоки за алтернативни и екстремни спортове, костюми, декори, материали за исторически възстановки, специализирана екипировка и оборудване, печатни издания).
Yes
5.
Проектът включва минимум една от дейностите по т. 1 - 4:
1/ Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт или процес;
2/ Проучване, придобиване и прилагане на резултати от научни изследвания, технологии, know-how, непатентовани открития, права по интелектуална собственост;
3/ Защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище (вкл. такси за регистрация на патент, полезен модел или промишлен дизайн);
4/ Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии;
5/ Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка (вкл. инвестиционен бизнес план) на разработвания иновативен продукт или процес;
6/ Разработване на технологии за производство на иновативния продукт или процес;
7/ Изработване на пазарни анализи и проучвания, маркетингови планове за пазарна реализация на иновативния продукт или процес; 
8/ Организиране на промоционални събития в България, свързани с популяризиране на иновативния продукт или процес; 
9/ Визуализация на проекта.
Yes
6.
Продължителността на проекта не надхвърля 24 (двадесет и четири) месеца.
Yes
7.
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Yes
8.
Целите на проекта съответстват на целите на настоящата процедура.
Yes
9.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
- Равнопоставеност и недопускане на дискриминация - насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация.
- Устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Yes
10.
Минималният размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 54 000 лв.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021