Evaluation criterias

I. Group
Критерии за административно съответствие и допустимост – критерии за оценка на допустимостта на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с валиден КЕП от кандидата, а за кандидати юридически лица – от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено/оправомощено лице. Когато кандидатът е юридическо лице и се представлява ЗАЕДНО от няколко лица, формулярът се подписва от всяко от тях с КЕП.
Yes
2.
Всички раздели на електронния формуляр за кандидатстване са попълнени и съдържат коректната информация. 
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Yes
3.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС посочени в раздел 17 от Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват – дейностите се изпълняват на територията на община Костенец.
Yes
5.
Продължителността на проекта не надвишава 36 месеца. Налице е съответствие в продължителността на проекта, посочена от кандидата в  отделените части  на проектното предложение.
No
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта и максимален размер на БФП: общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 5867,40 лева (3000 евро) общия размер на допустимите разходи и БФП и по-нисък или равен на  391 160 лева (200 000 евро).
Yes
7.
1. Спазени са ограниченията за размера на интензитета. 
(Приложимо за проекти с потенциал за генериране на нетни приходи)  
За проекти с потенциал за генериране на приходи интензитетът е в размер, определен на база Анализ разходи – ползи. За да получи проектът финансиране в размер на 100% е необходимо Финансовата нетна настояща стойност (FNPV) да е отрицателна или равна на нула.  Ако FNPV е по-голяма от нула това води до намаляване на интензитета на подпомагане. 
(За проекти които не генерират приходи, както и за проекти с установен потенциал за генериране на приходи, когато размерът на допустимите разходи по инвестициите е в размер до 50 000 евро /97 790 лева/,  интензитетът на подпомагане е до 100%) 
2. За проекти генериращи нетни приходи (печалба), Финансовата вътрешна норма на възвръщаемост на инвестицията (FRR) следва да бъде по-малка или равна на дисконтовата норма /4%/.
Yes
8.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура.
Yes
II. Group
Проверка за наличие на изискуеми документи прикачени в секция 12 на  формуляра за кандидатстване
Criteria Leads to rejection
1.
Информация относно критериите за подбор
Попълнена по образец, подписана от представляващия кандидата.
No
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности (ТДИД) 
Попълнена по образец. Представя се във формат „xls“/„xlsх“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено/оправомощено лице – и във формат „pdf”, подписана от кандидата и сканирана.
Yes
3.
Формуляр за мониторинг
Попълнен по образец, подписан от представляващия  кандидата.
Yes
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат – община – заповед на кмета на общината
(Представя се, когато проектното предложение се подава от упълномощено/оправомощено лице)
Yes
5.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни
Попълнена по образец, подписана от представляващия кандидата.
Yes
6.
Декларация за липса на основания за отстраняване
Попълнена по образец. Декларации се представят от представляващия/ представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ, същите се предоставят и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице декларациите се представят от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава длъжност, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ. За кандидат – община, декларацията се подписва от кмета на общината.
Yes
7.
Декларация за нередности. 
Попълнена по образец. Декларацията се представя от представляващия/ите и управляващия кандидата. Когато управляващите кандидата са повече от едно лице, декларацията се представя от всички лица от управителните органи на кандидата, а в случай че членове са юридически лица – от техния представител в съответния управителен орган и от прокуристите и търговските пълномощници, когато има такива. За кандидат – община, декларацията се подписва от кмета на общината.
Yes
8.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от от ЗМСП придружена, когато е приложимо, със справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията.
Попълнена по образец, подписана от представляващия кандидата.
Представя се от кандидати регистрирани по ЗЮЛНЦ и Закона за народните читалища, в случаите когато кандидатстват за държавна помощ в режим de minimis.
Yes
9.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта
Попълнена по образец, подписана от представляващия кандидата.
Yes
10.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност
Попълнена по образец, подписана от представляващия кандидата
Yes
11.
Декларация за свързаност
Попълнена по образец. Декларацията се попълва от всеки собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговско дружество, всеки член на настоятелството на читалището или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел. Декларацията не се представя от публичноправни организации по смисъла на § 2 т. 43 от  Закона за обществените поръчки, включително община, и когато кандидат е самата МИГ.
Yes
12.
Декларация за съгласие за предоставяне на информация от НСИ и съгласие с условията на процедурата 
Попълнена по образец, подписана от представляващия кандидата.
Yes
13.
Декларация за икономическата и неикономическа дейност на кандидата
Попълнена по образец, подписана от представляващия кандидата.  
Представя се от кандидати, регистрирани по ЗЮЛНЦ и ЗНЧ, които кандидатстват за финансово подпомагане в режим „непомощ“ с проекти за инвестиции в социалната, културна или спортна инфраструктура.
Yes
14.
Декларация за минимални и държавни помощи 
Попълнена по образец, подписана от представляващия кандидата.
Декларацията се представя само от кандидати за подпомагане в режим на минимална помощ – de minimis  за инвестиции в социалната, културна или спортна инфраструктура.
Yes
15.
Свидетелство за съдимост, издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение
Представя се за представляващия/ представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава длъжност, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ. За кандидат – община се представя от кмета на общината
Yes
16.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от Национална агенция по приходите, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проектното предложение
Или 
Удостоверение от Националната агенция за приходите за наличие на задължения и доказателства, че размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв. (ОПР или годишната данъчна декларация по чл. 50 ЗДДФЛ, вкл. приложенията към нея)  или Споразумение или друг документ с НАП, от което да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения. 
Документът не се представя от кандидат община.
Yes
17.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище/постоянен адрес на кандидата, издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение 
Или  
Удостоверение от общината за наличие на задължения и доказателства, че размерът на неплатените дължими данъци е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв. (ОПР или годишната данъчна декларация по чл. 50 ЗДДФЛ, вкл. приложенията към нея) или Споразумение или друг документ с общината, от което да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения.
Документът не се представя от кандидат община.
Yes
18.
Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”, че за кандидата не са налице обстоятелствата по чл. 54, ал.1, т. 6 от ЗОП.
Yes
19.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец.
(Приложение № 12-1) с подпис/печат на всяка страница във формат „pdf“ и таблиците към анализа (Приложение № 12-2) във формат „xls“ или „xlsx“.
Yes
20.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ, Читалището или ВиК оператора или решение на общинския съвет (за кандидат – община) за кандидатстване по реда на настоящата процедура
Yes
21.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда /решение по оценка на въздействие върху околната среда /решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка /становище по екологична оценка /решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие /решение по оценка за съвместимостта /писмо разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите
(представя се в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС, Закона за биологичното разнообразие, Закона за защитените територии  и/или по Закона за водите, съответно подзаконовите актове по тяхното прилагане)
Yes
22.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектното предложение/проектните предложения, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на община Костенец
(приложимо за всички кандидати)
Yes
23.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
(Представя се в случаите, в които подпомаганата дейност се упражнява от кандидата към датата на подаване на проектното предложение. Не се представя ако е наличен публичен регистър, в който оценителната комисия може да извърши служебна проверка за съответствие с изискването).
Yes
24.
Копие от учредителен акт или устав
Изисква се за кандидати регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища.
Представят се само ако документите не са налични в ТР и Регистъра на ЮЛНЦ или друг публичен регистър
Yes
25.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване 
Представя се за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилни обекти.
Yes
26.
Минимум една независима оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи/услуги, която съдържа минимум наименование, адрес и ЕИК на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, срока на валидност на офертата, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. 
Представя се във формат „pdf“ или електронно подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП) на издателя. В случаите на инвестиции за СМР към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls“/“xlsх“. 
Представя се  в случаите, когато разходът е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура.
No
27.
Най-малко три съпоставими независими оферти от проведено пазарно проучване, които съдържат минимум наименование, адрес и ЕИК на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, срока на валидност на офертата, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти с минимално съдържание, определено в Приложение № 16.
Представя се във формат „pdf“ или електронно подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП) на издателя. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”. 
Представят се в случаите, когато разходът не е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура.
No
28.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а в случай че избраната оферта не е с най-ниска цена с включена обосновка на мотивите за избор на офертата. 
Представя се в случай че разходите не са включени в списъка с референтни цени, кандидатът не е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП (с изключение на общите разходи, възложени преди подаване на проекта) или кандидатът няма да провежда публична покана по правилата на ПМС № 160/01.07.2016 г. за съответния разход след одобрение на проекта.
No
29.
Предварителни или окончателни договори за строителство /услуги /доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, количество и начин на доставка и срок за изпълнение. 
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”.
Представя се в случай че разходите не са включени в списъка с референтни цени и кандидатът не е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП или кандидатът няма да провежда публична покана по правилата на ПМС № 160/01.07.2016 г. за съответния разход след одобрение на проекта.
No
30.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски 
Важи в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг и закупуването на актива няма да се възлага по реда на ЗОП или ПМС 160/2016г.
No
31.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта и/или сключените договори с изпълнители
Прилага се, в случай че проектът включва разходи, възложени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки.
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения за извършени разходи преди подаване на проектното предложение 
Представяе се в случаите на общи разходи, свързани с проекта, в т.ч. хонорари на архитекти, инженери, консултант и др., извършени след 1 януари 2014 г. и преди подаване на проектното предложение.
No
32.
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения за извършени разходи преди подаване на проектното предложение 
Представяе се в случаите на общи разходи, свързани с проекта, в т.ч. хонорари на архитекти, инженери, консултант и др., извършени след 1 януари 2014 г. и преди подаване на проектното предложение.
No
33.
Декларация от представляващия МИГ, че изпълнител или подизпълнител на дейностите на проекта отговарят на изискванията на чл. 19, ал. 5, т. 2 от Наредба № 22 от 14.12.2015 г.
Важи в случаите, когато кандидат е самата МИГ и има избрани изпълнители преди подаване на проектното предложение за общите разходи, свързани с проекта. За дейностите за които изпълнителите ще бъдат определяни след одобрение на проекта в декларацията се включва текст, че ще бъдат възлагани при спазване на горепосоченото изискване.
Yes
34.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията.
Представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата. 
Документът не се изисква при кандидатстване за подпомагане за закупуване на транспортни средства, допустими по процедурата /обслужващи социална инфраструктура или мобилни обекти, свързани с културния живот/, както и за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост
No
35.
Документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж)
Важи в случаите по т. 5.1. от раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите – когато имотът, върху който ще се изпълнява проектът, не е собственост на кандидата и се кандидатства за разходи за СМР за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване, за които се изисква разрешение за строеж, съгласно ЗУТ. 
Документът не се изисква при кандидатстване за подпомагане за закупуване на транспортни средства, допустими по процедурата /обслужващи социална инфраструктура или мобилни обекти, свързани с културния живот/, както и за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост
No
36.
Документ за ползване на имота (земя, сграда или помещение), валиден за срок не по-малък от 6 години считано от датата на подаване на проектно предложение – когато имотът, върху който ще се изпълнява проектът, не е собственост на кандидата и са изпълнени условията, посочени в  т. 5.2 от раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите. Документът за ползване трябва да е вписан в служба по вписванията към Агенцията по вписванията. Договорите за наем следва да са с нотариална заверка на подписите. 
Документът не се изисква при кандидатстване за подпомагане за закупуване на транспортни средства, допустими по процедурата /обслужващи социална инфраструктура или мобилни обекти, свързани с културния живот/, както и за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост
No
37.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява 
Важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи за които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. 
За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, освен графично се представя и фотозаснемане на обекта. Документите следва да са съгласувани с Министерството на културата. 
Изготвянето на инвестиционните проекти за обекти недвижими културни ценности, в които ще се извършват дейности по реставрация, се осъществяват от лица или под непосредственото ръководство на лица, вписани в регистъра по чл. 165 от ЗКН.
No
38.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти 
Представя се в случай че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.  
Когато обектите са недвижими културни ценности, се изисква заверка с печат върху графичните материали на проектната документация от Министерството на културата, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти.
Изготвянето на инвестиционните проекти за обекти недвижими културни ценности, в които ще се извършват дейности по реставрация, се осъществяват от лица или под непосредственото ръководство на лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство (ЗКН).
No
39.
Подробни количествени сметки за предвидените строително – монтажни работи, заверени от правоспособно лице
Важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи.
Представя се задължително в два формата – „pdf“ и „xls”/„xlsх”.
За обекти недвижими културни ценности, в които ще се извършват дейности по реставрация, КС трябва да е заверена от  лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство (ЗКН).
No
40.
Количествено-стойностни сметки – подписани от кандидата
Важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи.
Представя се задължително в два формата – „pdf“ и „xls”/„xlsх”.
No
41.
Технически спецификации 
Важи в случай на  инвестиции в съоръжения и принадлежности, оборудване и/или обзавеждане и транспортни средства/мобилни обекти.
 Представят се подписани от кандидата, във формат pdf , като и във формат „xls“/„xlsx“.
No
42.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство (НИНКН) за статута на обекта като недвижима културна ценност
Важи в случай на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи на обекти недвижими културни ценности.
No
43.
Писмено становище за съгласуване на проектната документация от Министерството на културата 
Важи в случай на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи на обекти недвижими културни ценности.
No
44.
Разрешение за строеж 
Важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ.
No
45.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж 
Важи, в случай че проектът включва разходи за СМР, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ.
No
46.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ 
Важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти.
No
47.
Декларация от кмета на общината (в свободен тект), че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ
Представя се за проекти, включващи инвестиции за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях.
No
48.
Становище на Басейнова дирекция, че инвестициите по проекта не противоречат на плановете за управление на речните басейни
Представя се за проекти, включващи инвестиции за изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони; инвестиции за доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа (в т.ч. и съоръжения за пречистване на отпадъчни води) в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони.
No
49.
Съгласувателно писмо от съответния консолидиран ВиК оператор, включително за съгласуване на техническата документация
Представя се в случай на кандидат община, за проекти, включващи инвестиции за изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони; инвестиции за доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа (в т.ч. и съоръжения за пречистване на отпадъчни води) в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони.
No
50.
Решение на общински съвет за съгласуване на проекта и инвестицията
Представя се в случай на кандидат ВиК оператор, за проекти, включващи инвестиции за изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони; инвестиции за доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа (в т.ч. и съоръжения за пречистване на отпадъчни води) в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони.
No
51.
Документ, удостоверяващ че ВиК оператора е поел ангажимент да участва във всеки важен етап от строителството като извършва мониторинг на изпълнението на проекта
Представя се в случай на кандидат община, за проекти, включващи инвестиции за изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони; инвестиции за доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа (в т.ч. и съоръжения за пречистване на отпадъчни води) в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони.
No
52.
Разрешително за заустване на отпадни води
Представя се само за проекти, включващи дейности за доизграждане на канализационна мрежа, в т.ч. пречиствателни съоръжения.
No
53.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта, включително начина на финансиране, на съответната социалната услуга след изграждане/оборудване на инфраструктурата
Представя се подписана от кандидата/кмета на общината за проекти, включващи инвестиции за изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства.
No
54.
Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради
Представя се за проекти, включващи инвестиции за реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност.
No
55.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган.
Представя се, в случай че обектът не фигурира в някой от регистрите по чл. 345 и 346 от ЗПУО.
Приложимо за проекти, включващи инвестиции за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони
No
56.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина
Представя се, в случай че обектът не фигурира в някой от регистрите по чл. 345 и 346 от ЗПУО.
Приложимо за проекти, включващи инвестиции за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони
No
III. Group
Критерии за допустимост на кандидатите
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е едно от изброените лица и кандидатства за дейност, за която е допустим: 
1. Община Костенец – за всички допустими дейности по подмярката;
2. Юридически лица с нестопанска цел – за дейности, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот;
3. Читалища – за ремонтни дейности (СМР) на съществуващи сгради, свързани с културния живот;
4. ВиК оператори – за изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони и дейности, с доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа (в т.ч. и съоръжения за пречистване на отпадъчни води) в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони.
5. Местна инициативна група Костенец 2010 – само при условията, посочени в раздел 11.1. „Допустими кандидати по процедурата“  от УК
No
2.
1. Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Костенец 2010 (община Костенец).
В случай че кандидат е клон на юридическо лице, юридическото лице открило клона, има седалище и адрес на управление на територията на МИГ Костенец 2010 и осъществява дейност на територията на действие на МИГ.
2. Кандидатите читалища са регистрирани по Закона за народните читалища.  Кандидати ЮЛНЦ, вкл. читалища, са вписани в ТР и РЮЛНЦ към Агенция по вписванията.
Yes
3.
За кандидата не е налице някое от основанията за отстраняване, посочени в Раздел 11, подраздел 11.3. „Критерии за недопустимост“ т. 2 от Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Кандидатът не е:
1) член на колективния управителен орган или контролния орган на МИГ Костенец 2010;
2) свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон  с член на колективния управителен и/или контролен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен и/или контролен орган на МИГ Костенец 2010 или с кмета на община Костенец.
(Изискванията не се прилагат за публичноправни организации по смисъла на § 2 т. 43 от  Закона за обществените поръчки, включително общини, както и когато кандидат е самата МИГ)
Yes
5.
За кандидата или членове на неговите органи не е установено наличие на изкуствено създадени условия след 1 януари 2014 г. и/или функционална несамостоятелност на инвестицията, целящи получаване на предимство в противоречие с целите и условията на мярката, включително получаване на финансова помощ в размер, надвишаващ посочените в Условията за кандидатстване максимални размери.
Yes
IV. Group
Критерии за допустимост на дейностите и разходите по проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение съдържа поне една от допустимите за подпомагане дейности, посочени в подраздел 13.1. „Допустими дейности“ от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Дейностите в проектното предложение отговарят на изисквания, посочени в т. 13.2.1. „Общи условия за допустимост” от Условията за кандидатстване.
No
3.
Дейностите в проектното предложение отговарят на изисквания, посочени в т. 13.2.2. „Специфични условия за допустимост” от Условията за кандидатстване.
(Приложимо за проекти за дейности върху обекти: 1. общински пътища, улици, тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях; 2. водоснабдителни системи и съоръжения, канализационната мрежа (в т.ч. и съоръжения за пречистване на отпадъчни води); 3. социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни; 4. общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“; 5. общинска образователна инфраструктура с местно значение.)
No
4.
Проектното предложение не включва недопустими дейности, посочени в подраздел 13.3. „Недопустими дейности” от Условията за кандидатстване, в т.ч. дейности, които са стартирали преди подаване на проектното предложение (с изключение на общите разходи за подготовка на проекта).
No
5.
Проектното предложение не включва разходи, посочени като недопустими, съгласно подраздел 14.3 „Недопустими разходи“ от Условията за кандидатстване, в т.ч. разходи, за които са налице изкуствено създадени условия или двойно финансиране. 

Двойно финансиране е налице, когато инвестиционните разходи по проекта са финансирани/ се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
No
6.
Проектното предложение включва категории разходи, допустими  за финансиране  по процедурата съгласно подраздел 14.1. „Допустими разходи“ и същите са в съответствие изискванията в подраздел 14.2. Условия за допустимост на разходите от Условията за кандидатстване. Видовете разходи съответстват на предвидените допустими дейности.
No
7.
Планът за възлагане на дейностите по проекта отговаря на изискванията на ЗОП или на чл. 2 ал. 5 от ПМС 160/2016 г.
No
V. Group
Проверка за съответствие със изискванията за държавни помощи
Criteria Leads to rejection
1.
Спазени са изискванията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis и изискванията за получаване на минимална помощ, посочени в  раздел 16. Приложим режим на минимални/ държавни помощи от Условията за кандидатстване.

(Приложимо за проекти за инвестиции в социална, културна и спортна инфраструктура, когато бенефициентът кандидатства за финансиране в режим „минимална помощ“)

1. Не се финансират дейности, които водят до осъществяване на селскостопанска дейност или резултата от дейността е продукт, включен в Приложение I от ДФЕС;
Основната дейност на кандидата или дейността, за която кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области попадащи извън приложното поле на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г., както следва: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 717/2014;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти („селскостопански продукти“ са продукти, изброени в приложение I към Договора (ДФЕС), с изключение на продуктите на рибарството и аквакултурите, включени в приложното поле на Регламент (ЕС) № 717/2014);
в) сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
-	когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители;
2. Помощта не е поставена в зависимост от използване на национални продукти  за сметка на вносни такива.
3. Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
4. Проектното предложение не съдържа дейности за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение.
5. Общият размер на помощта de minimis, предоставена на едно и също предприятие, не може да надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три бюджетни години (текущата и предходните две). Общият размер на помощта de minimis, предоставяна на територията на Република България на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, не надхвърля левовата равностойност на  100 000 евро, за период от три бюджетни  години.
Yes
2.
Спазени са условията, посочени в  раздел 16. Приложим режим на минимални/ държавни помощи от Условията за кандидатстване, когато подпомагането по проекта не представлява „държавна помощ“ 

(Приложимо за проекти, за които бенефициентът кандидатства за финансиране на дейностите в режим „непомощ“)
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021