|
|
Criteria |
Leads to rejection |
| 1. |
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез ИСУН и е подписан с валиден КЕП от лице, което е официален представляващ на кандидата и е вписан като такъв в ТР и регистъра на ЮЛНЦ, или от упълномощено от него лице.
В случаите, когато кандидатът се представлява само заедно от няколко физически лица, проектното предложението е подписано с валиден КЕП от всяко от тях при подаването.
|
Yes
|
| 2. |
Изрично пълномощно за подаване на проектното предложение - попълнено по образец (Приложение 1) и прикачено в ИСУН (ако е приложимо).
|
Yes
|
| 3. |
Декларация при кандидатстване на кандидата – попълнена по образец (Приложение 2) и прикачена в ИСУН, и/или обстоятелствата са декларирани в раздел „E-ДЕКЛАРАЦИИ” от Формуляра на кандидатстване (в зависимост от избрания начин на подаване на проектното предложение).
Декларацията се попълва и подписва от ВСИЧКИ лица, които са официални представляващи на кандидата и са вписани като такива в ТР и регистърa на ЮЛНЦ (вкл. прокурист/и, ако е приложимо), независимо дали представляват предприятието заедно и/или поотделно, и/или по друг начин.
|
Yes
|
| 4. |
Декларация за държавни/минимални помощи и свързаните с нея приложения – попълнена от кандидата по образец (Приложение 4) и прикачена в ИСУН, и/или са декларирани обстоятелствата в раздел „E-ДЕКЛАРАЦИИ” от Формуляра на кандидатстване (в зависимост от избрания начин на подаване на проектното предложение).
|
Yes
|
| 5. |
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена от кандидата по образец (Приложение 5) и прикачена в ИСУН и/или са декларирани обстоятелствата в раздел „E-ДЕКЛАРАЦИИ” от Формуляра на кандидатстване (в зависимост от избрания начин на подаване на проектното предложение).
Декларацията е приложима само за кандидати, които са микро, малки или средни предприятия по смисъла на чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия и Приложение I към Регламент 651/2014 относно определението за микро-, малки и средни предприятия.
|
Yes
|
| 6. |
Декларация за малки дружества със средна пазарна капитализация – попълнена по образец (Приложение 5.А) и прикачена в ИСУН и/или са декларирани обстоятелствата в т. „E-ДЕКЛАРАЦИИ“ на Формуляра на кандидатстване (в зависимост от избрания начин на подаване на проектното предложение).
Декларацията е приложима само за кандидати, които са малки дружества със средна пазарна капитализация.
|
Yes
|
| 7. |
Документи, доказващи наличието на права по интелектуална собственост , по отношение на които кандидатът е първоначален заявител (вписан в заявлението за издаване на патент) – издаден патент за изобретение или издадено свидетелство за регистрация на полезен модел, придружен от:
• Проучване за правен статус, издадено от Патентно ведомство на Република България, от което са видни валидността на документа, както и първоначалният заявител на издаден патент за изобретение или първоначалният заявител на свидетелство за полезен модел (съгласно код 71, вписан в заявлението за издаване на патент/полезен модел) от Международно признати кодове за означаване на библиографски данни – ИНИД кодове на патенти). Проучване за правен статус, издадено от Патентно ведомство на Република България или извлечение от Електронен регистър на Патентно ведомство на Република България, от което са видни валидността на документа, както и изобретателят (съгласно код 72 от Международно признати кодове за означаване на библиографски данни – ИНИД кодове на патенти).
или
• Аналогичен документ, издаден от еквивалентна организация в съответната държава, задължително придружен от превод на български език, от който да са видни валидността на документа, както и първоначалният заявител на издаден патент за изобретение или първоначалният заявител на свидетелство за полезен модел (съгласно код 71, вписан в заявлението за издаване на патент/полезен модел) от Международно признати кодове за означаване на библиографски данни – ИНИД кодове на патенти). Аналогичен документ, издаден от еквивалента организация в съответната държава или извлечение от аналогичен регистър на еквивалента организация в съответната държава, от който са видни валидността на документа, както и изобретателят (съгласно код 72, от Международно признати кодове за означаване на библиографски данни – ИНИД кодове на патенти).
|
No
|
| 8. |
Документи, доказващи опит на кандидата в изпълнението на сключени и изпълнени договори, финансирани по линия на ЕС и по национални програми в областта на НИРД и иновациите - копие от сключен/и и изпълнени договор/и, финансирани по линия на ЕС и по национални програми, вкл. документ за финално плащане по съответния договор.
|
No
|
| 9. |
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите или е еквивалентно лице по смисъла на законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство.
|
Yes
|
| 10. |
Кандидатът е регистриран не по-късно от 31.12.2020 г.
|
Yes
|
| 11. |
Кандидатът е реализирал нетни приходи от продажби за 2022-ва финансова година в зависимост от категорията на предприятието, както следва:
- в случаите, когато кандидатът е микро предприятие е реализирал за 2022-ва финансова година нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 80 000 лева.
- в случаите, когато кандидатът е малко предприятие е реализирал за 2022-ва финансова година нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 200 000 лева.
- в случаите, когато кандидатът е средно предприятие или малко дружество със средна пазарна капитализация е реализирал за 2022-ва финансова година нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 800 000 лева.
- в случаите, когато кандидатът е голямо предприятие е реализирал за 2022-ва финансова година нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 3 000 000 лева.
|
Yes
|
| 12. |
В случай че проектът се изпълнява самостоятелно, кандидатът е:
- микро, малко, средно предприятия по смисъла на чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия и Приложение I към Регламент 651/2014 относно определението за микро-, малки и средни предприятия;
- малко дружество със средна пазарна капитализация .
|
Yes
|
| 13. |
В случай че проектът се изпълнява в партньорство:
а) чрез ефективно сътрудничество с МСП, кандидатът е:
- микро, малко, средно предприятия по смисъла на чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия и Приложение I към Регламент 651/2014 относно определението за микро-, малки и средни предприятия;
- малко дружество със средна пазарна капитализация или голямо предприятие .
б) чрез ефективно сътрудничество с малко дружество със средна пазарна капитализация или голямо предприятие , кандидатът е:
- микро, малко, средно предприятия по смисъла на чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия и Приложение I към Регламент 651/2014 относно определението за микро-, малки и средни предприятия.
|
Yes
|
| 14. |
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация;
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си;
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301-305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към Столична община и към общината по седалището на кандидата, или аналогични задължения съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган, и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията, или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, или е повече от 50 000 лева;
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
i) повлияят на вземането на решение от страна на УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
ii) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда за:
i) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
ii) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
o) за лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
i) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
ii) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
|
Yes
|
| 15. |
Кандидатът не е предприятие, спрямо което е установено с влязъл в сила административен акт наличието на недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
|
Yes
|
| 16. |
Кандидатът НЕ е:
- предприятие (и на ниво група) - обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисията, с което дадена помощ се обявява за незаконосъобразна и несъвместима с общия пазар .
- предприятие (и на ниво група) в затруднено положение и по отношение на него НЕ е изпълнено нито едно от следните обстоятелства:
В случай на акционерно дружество, дружество с ограничена отговорност, командитно дружество с акции или кооперация или други дружества по Приложение I към Директива 2013/34/ЕС (различно от МСП, което съществува по-малко от три години), когато неговият записан акционерен капитал е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. Такъв е случаят, когато приспадането на натрупаните загуби от резервите (и всички други елементи, които по принцип се считат за част от собствения капитал на дружеството) води до отрицателен кумулативен резултат, който надвишава половината от записания акционерен капитал. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество с ограничена отговорност” се разбира по-специално видовете дружества, упоменати в приложение I към Директива 2013/34/ЕС на Европейския парламент и на съвета, а „акционерен капитал” включва, ако е уместно, всякакви премии от емисии.
В случай на събирателно дружество или командитно дружество или други лица по Приложение II към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува от по-малко от три години), когато капиталът, вписан в баланса на дружеството, е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество, при което поне някои негови съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на друже¬ството”, се разбира по-специално типовете дружества, посочени в приложение II към Директива 2013/34/ЕС.
Когато предприятието е в процедура по колективна несъстоятелност или отговаря на критериите на своето вътрешно право, за да бъде обект на процедура по колективна несъстоятелност по искане на неговите креди¬тори.
Когато предприятието е получило помощ за оздравяване и все още не е възстановило заема или не е прекратило гаранцията, или е получило помощ за преструктуриране и все още е обект на план за преструктуриране.
Когато предприятието не е МСП и през последните две години:
- съотношението задължения/собствен капитал на предприятието е било по-голямо от 7,5; и
- съотношението за лихвено покритие на предприятието, изчислено на основата на EBITDA, е било под 1,0.
|
Yes
|
| 17. |
Кандидатът не е:
- микропредприятиe по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, коeто има седалище или клон със седалище на територията на селски район и е заявилo за подпомагане дейности по проекта, които ще се осъществяват в община на територията на селските райони в Република България;
- микропредприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, кандидатстващо за финансиране на дейности, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I към Договора за функционирането на Европейския съюз (Приложение 11), или с производството на памук, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони.
- малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, кандидатстващо за финансиране на дейности, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I към Договора за функционирането на Европейския съюз, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони;
- голямо предприятия (вкл. малко дружество със средна пазарна капитализация), кандидатстващо за финансиране на дейности, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I към Договора за функционирането на Европейския съюз (Приложение 11), или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони.
|
Yes
|
| 18. |
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно КИД 2008 попадат в Сектор С - раздел 10 „Производство на хранителни продукти” и раздел 11 „Производство на напитки”, както следва:
- 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
- 10.2 „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
- 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
- 10.4 „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
- 10.5 „Производство на мляко и млечни продукти”;
- 10.6 „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
- 10.83 „Преработка на кафе и чай”, ограничението се отнася само в случаите, когато дейността на кандидата е свързана с производство на билков чай (мента, върбинка, лайка и други) ;
- 10.84 „Производство на хранителни подправки и овкусители“;
- 10.91 „Производство на готови храни (фуражи) за селскостопански животни ”;
- 11.02 „Производство на вина от грозде”;
- 11.03 „Производство на други ферментирали напитки”.
|
Yes
|
| 19. |
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти .
С оглед на горното ограничение и във връзка с код С 16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“ от КИД-2008 на НСИ, следва да се има предвид, че производството на дърва за горене, изделия от корк, слама и материали за плетене, както и производството на пелети (които са част от код С16.29 ) са недопустими за подкрепа с изключение на производството на пелети от дървесни отпадъци, получени от индустриалната преработка на дървесина (също част от код С16.29). Недопустим за подкрепа е и код С16.10 „Разкрояване, рендосване и импрегниране на дървен материал“ от КИД-2008, с изключение на производството на несглобени дървени паркетни дъски.
|
Yes
|
| 20. |
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности, които се отнася до:
• сектор Риболов и сектора на Рибарството и аквакултурите , уредени с Регламент (ЕС) № 1379/2013 и Регламент (ЕС) 2021/1139;
• сектора на първично производство на селскостопански продукти;
• сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:
- когато размерът на помощта е определен въз основа на цените или количествата на този вид продукти, изкупувани от първичните производители или предлагани на пазара от съответните предприятия; или
- когато помощта е свързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители.
• производството, преработката и продажбата на тютюн и тютюневи изделия;
• извеждането от експлоатация или изграждането на атомни електроцентрали;
• извършване на инвестиции в летищна инфраструктура;
• извършване на инвестиции за постигане на намаляване на емисиите на парникови газове от дейности, посочени в Приложение I към Директива 2003/87/ЕО;
• извършване на инвестиции за обезвреждане на отпадъците в депа за отпадъци, с изключение на инвестициите за извеждане от експлоатация, преобразуване или обезопасяване на съществуващи депа, при условие че тези инвестиции не увеличават капацитета им;
• извършване на инвестиции за увеличаване на капацитета на съоръжения за третиране на остатъчни отпадъци, с изключение на инвестициите в технологии за оползотворяване на материали остатъчни отпадъци за целите на кръговата икономика;
• извършване на инвестиции, свързани с производството, преработката, транспорта, разпространението, съхранението или изгарянето на изкопаеми горива, с изключение на: (1) замяната на отоплителни системи на твърди изкопаеми горива, а именно въглища, торф, лигнитни въглища, нефтени шисти, с газови отоплителни системи или (2) инвестиции в разширяването и промяната на предназначението, преобразуването или преоборудването на газопреносни и разпределителни мрежи, при условие че тези инвестиции подготвят мрежите за добавяне в системата на възобновяеми и нисковъглеродни газове, като водород, биометан и синтетичен газ, и позволяват заместването на инсталации за твърди изкопаеми горива.
|
Yes
|
| 21. |
Помощта за кандидата не се предоставя за дейности, свързани с:
- износ към трети държави или държави членки, по-конкретно помощи, които са пряко свързани с изнасяните количества, със създаването и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи, свързани с износа;
- не е поставена в зависимост от използване на местни (национално произведени стоки и услуги) за сметка на вносни стоки и услуги;
- не се предоставя за дейности, които са започнати преди подаването на формуляра за кандидатстване от кандидата, независимо дали всички свързани плащания са извършени.
|
Yes
|
| 22. |
Кандидатът не участва в други проектни предложения по настоящата процедура (като партньор/кандидат).
|
Yes
|
| 23. |
Кандидатът не попада в обхвата на член 5 л) от Регламент (ЕС) 2022/576 на Съвета от 8 април 2022 година за изменение на Регламент (ЕС) № 833/2014 относно ограничителни мерки с оглед на действията на Русия, дестабилизиращи положението в Украйна.
|
Yes
|
|