Evaluation criterias

I. Group
1.	Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения – форма и наличие на изискуеми документи
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в  ИСУН 2020 в срока, определен в обявата за откриване на процедурата
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от кандидата (за физически лица), а за кандидати юридически лица - от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено от него лице и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език   .
Кандидатът подписва формуляра с валиден КЕП към датата на кандидатстване с титуляр и автор - физическото лице, което е законен представител на кандидата или КЕП с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е законен представител на предприятието-кандидат. Когато кандидатът е юридическо лице и се представлява от няколко лица заедно, формулярът се подписва от всяко от тях с КЕП. 
Yes
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата –прикаченo в ИСУН 2020. Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
В случай че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всички от тях и се прикачва в ИСУН 2020. От текста на пълномощното следва да става ясно, че лицето/лицата с право да представлява/т кандидата упълномощават пълномощника да подаде от тяхно име проектното предложение.
No
4.
Таблица за допустими инвестиции по образец на ДФЗ (Приложение № 1 към Условията за кандидатстване). Представя се във формат “pdf” или „jpg“ и формат „xls“ или “xlsx”.
Yes
5.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 2 към Условията за кандидатстване) с подпис/и, печат и сканирана във формат “pdf” или „jpg“ – прикачена в ИСУН 2020. 
Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Yes
6.
Декларация съгласно приложение № 6 от Наредба №22/14 декември 201 5г. на МЗХГ (Приложение № 3 към Условията за кандидатстване) – прикачена в ИСУН 2020. Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Yes
7.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“  (Приложение № 4 към Условията за кандидатстване) – прикачена в ИСУН 2020. 
Декларацията се попълва и се подписва от всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
Yes
8.
Декларация съгласно приложение № 10 от Наредба №22/14 декември 2015г. на МЗХГ (Приложение № 5 към Условията за кандидатстване) – прикачена в ИСУН 2020. Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Yes
9.
Декларация по образец за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване с подпис/и, печат и сканирана във формат “pdf” или „jpg“ (Приложение № 6 към Условията за кандидатстване). (не се представя от признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти и юридически лица, които не са земеделски стопани). 
Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът предоставя и декларация с данни за предходната стопанска година, в този случай минималният стандартен производствен обем трябва да е достигнат и за предходната стопанска година и се доказва с документите от раздел 11.1 за предходната стопанска година – не се изисква за признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти.
No
10.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията с подпис/и, печат и сканирана във формат “pdf” или „jpg“. (Приложение № 7 към Условията за кандидатстване) (представя се за кандидати групи/организации на производители).
No
11.
Декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната или текущата финансова година – за кандидати юридически лица (Приложение № 8 към Условията за кандидатстване). Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
12.
Таблица за изчисляване на икономическия размер на  земеделските стопанства (Приложение № 19 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване). Представя се във формат „xls“ или “xlsx”.
Yes
13.
Удостоверение за признаване на групата/организацията производители – важи за кандидати групи/организации производители. Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
14.
Удостоверение за вписване в Регистъра на вероизповеданията – важи за юридическите лица, регистрирани по Закона за вероизповеданията. Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
15.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни (не се представя от юридически лица, които не са земеделски стопани, а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове). Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
16.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Представя се в случай, че няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година. Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
17.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
Yes
18.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
19.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (когато е приложимо). Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
20.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо). Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
21.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" (Приложение № 9 към Условията за кандидатстване). Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
Yes
22.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" в електронен формат (Приложение № 9А към Условията за кандидатстване). Представя се във формат „xls“ или “xlsx”.
Yes
23.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
24.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР (изисква се за кандидати юридически лица). Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
25.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение – важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител  по реда на ПМС № 160 или възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП. Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
26.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
27.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката (Приложение № 10 към Условията за кандидатстване), когато е приложимо. Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
28.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения. Представя/t се във формат “pdf” или „jpg“.
No
29.
Eдна независима оферта, която съдържа наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. Представя се във формат “pdf” или „jpg“. В случай че разходът, за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списък с референтни цени, публикуван на интернет страницата на ДФЗ.
No
30.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 29. Представят се във формат “pdf” или „jpg“. Важи в случаите, когато се кандидатства за разходи, които не са от Списъка с референтни стойности;
No
31.
Документ за правосубектност съгласно националното законодателство на оферентите чуждестранни лица (когато е приложимо). Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
32.
Декларация за информираност на оферентите (Приложение № 11 към Условията за кандидатстване) (когато е приложимо). Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
33.
Формуляр за мониторинг съгласно приложение № 13 към чл.47, ал.2, т.3 от Наредба №22/14 декември 2015г. на МЗХГ (Приложение № 12 към Условията за кандидатстване). Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
Yes
34.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение № 13 към Условията за кандидатстване). Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
Yes
35.
Удостоверение от НАП, че кандидата няма просрочени задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
Yes
36.
Удостоверение от Общините Долни Чифлик или Бяла (в зависимост от седалището на юридическото лице-кандидат или постоянния адрес на физическото лице, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
Yes
37.
Учредителен акт или устав на юридическото лице, когато кандидат/получател е юридическо лице, което не е регистрирано по реда на Търговския закон. (приложимо само за кандидати-юридически лица, които не са регистрирани по реда на Търговския закон и за тях не може да се извърши справка в Търговския регистър.
Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
Yes
38.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране (Приложение № 17 към Условията за кандидатстване). Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
Yes
39.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия (Приложение № 18 към Условията за кандидатстване). Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
Yes
40.
Декларация за свързаност - по образец съгласно т. 1, буква ”б”  от Заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020. (Приложение № 21 към Условията за кандидатстване). Представя се във формат „pdf” или „jpg“
Yes
41.
Декларация за липса на основания за отстраняване - Приложение № 34 към Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
II. Group
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ЗА ПРОЕКТ, ВКЛЮЧВАЩ СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ: СТРОИТЕЛСТВО, РЕКОНСТРУКЦИЯ, РЕМОНТ, РЕХАБИЛИТАЦИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
2.
Документ за ползване на имота, вписан в районна служба по вписванията,  за срок не по-малко от 6 години,  считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване за разходи за:
а) закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ, 
б) строително-монтажни работи извън случаите на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ).
Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
3.
Документ за ползване на сградата/помещението, вписан в районна служба по вписванията, за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение за проектите, включващи само заявени за подпомагане разходи за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството, за които съгласно технологичен проект се изисква поставяне в затворени помещения. Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
4.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ), вписан в районна служба по вписванията. Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
5.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
6.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
7.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно ЗУТ или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
8.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат “pdf” или „jpg“. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
No
9.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения). Представя се във формат “pdf” или „jpg“. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
No
10.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице, включително и във формат Excel (Приложение № 16 към Условията за кандидатстване). Представят се във формат “pdf” или „jpg“ и формат „xls“ или “xlsx”.
No
11.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице – за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
12.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане – важи в случай, че се проектът включва разходи за закупуване на земя. Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
III. Group
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ЗА ПРОЕКТ, ВКЛЮЧВАЩ МАШИНИ, СЪОРЪЖЕНИЯ, ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството, придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника, и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника на възраст до 7 години (Приложение № 14 към Условията за кандидатстване). (Приложимо при кандидатстване за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата и в случай че към датата на подаване на проектното предложение, в стопанството на кандидата е налична земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата на възраст до 7 години).
Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
2.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (приложимо, когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес). Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
3.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Представя се във формат “pdf” или „jpg“.
No
IV. Group
2.	Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът има седалище и адрес на управление (за ЕТ и юридически лица) и постоянен адрес (за физически лица) на територията на действие на МИГ Долни Чифлик и Бяла.
Yes
2.
Кандидатът е земеделски стопанин, отговарящ на условията, посочени в СВОМР и Условията за кандидатстване:
1. да са регистрирани като земеделски стопани съгласно чл. 7, ал. 1 от Закона за подпомагане на земеделските производители; 
2. минималният стандартен производствен обем на земеделското им стопанство е не по-малко от левовата равностойност на 8000 евро;
3. ако са юридически лица, трябва да са: 
а) получили за предходната или текущата финансова година приход от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ; 
б) регистрирани по Търговския закон, Закона за кооперациите, Закона за вероизповеданията или създадени по Закона за Селскостопанската академия.
в) признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 „Учредяване на групи и организации на производители“ от ПРСР 2014 – 2020 г.
Yes
3.
За кандидата не са налице обстоятелства в Декларация съгласно приложение № 6 от Наредба №22/14 декември 2015г. на МЗХГ /Приложение 3 към Условията за кандидатстване/ и обстоятелства в Декларация по чл.25, ал.2 от ЗУСЕСИФ /Приложение 2 към Условията за кандидатстване/.
Yes
4.
Кандидатът не е получил финансиране за същите дейности със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента.
Yes
5.
Кандидатът е микро-, малко или средно предприятие по смисъла на чл.3, ал.2 и ал.3 от Закона за малките и средните предприятия. 
Кандидатът не е голямо предприятие, съгласно ЗМСП.
Yes
V. Group
3.	Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в рамките на крайния срок, описан в  Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти.
Yes
3.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 (тридесет и шест месеца.
Yes
4.
Дейностите по проекта се изпълняват само на територията на МИГ Долни Чифлик и Бяла.
Yes
5.
Проектът е насочен към постигане на целите на мярката и приоритетите на одобрената стратегия за водено от общностите местно развитие.
Yes
6.
Общият размер на допустимите разходи по проекта е от 39 116,60 лв. до 293 374,50 лв.
Yes
7.
Проектът съдържа Бизнес план по образец.
Yes
8.
В бизнес плана е посочен размерът на земята, за която техниката ще бъде използвана.
No
9.
Техническите характеристики и капацитетът на земеделската техника, за която се предоставя финансова помощ съответстват на площта на обработваната от кандидата земя, с отглежданите култури и/или нуждите на животновъдния обект.
Yes
10.
Капацитетът на съоръжения и сгради за съхранение на продукция, за които се предоставя финансова помощ, трябва да съответства на прогнозния размер на произведената от кандидата собствена продукция.
No
11.
Параметрите и капацитетът на напоителните системи, за които се предоставя финансова помощ, трябва да съответстват на площта на обработваната от кандидата земя и отглежданите култури.
No
12.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и/или Закона за водите.
No
13.
Проектите, които включват разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане, се придружават с разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ.
No
14.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
No
15.
Всички дейности по проекта са ясно и последователно описани, като са посочени причините за избора на всяка една дейност, нейният принос за постигане на очакваните резултати.
Yes
16.
Във формуляра за кандидатстване са включени индикаторите, съгласно т.7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Yes
17.
В случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи, кандидатът е приложил документи съгласно ЗУТ.
No
18.
Представени са съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрация, когато проектът включва дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
No
19.
Кандидатът/ползвателят на помощта не е създал изкуствено условията, необходими за получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и българското законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности.
Yes
20.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС.
Yes
21.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, водят до подобряване на цялостната дейност на земеделското стопанство чрез поне едно от описаните в раздел 13.1:
•	внедряване на нови продукти, процеси и технологии и обновяване на наличните производствени материални и/или нематериални активи;
•	и/или опазване на компонентите на околната среда, включително с намаляване на вредните емисии и отпадъци и прилагане на устойчиви земеделски практики;
•	и/или повишаване на енергийната ефективност в земеделските стопанства;
•	и/или подобряване условията на труд, подобряване на хигиенните, ветеринарните, фитосанитарните, екологичните и други условия на производство;
•	и/или подобряване качеството на произвежданите земеделски продукти;
и/или осигуряване на възможностите за производство на биологични земеделски продукти. 
Yes
22.
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение.
Yes
23.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021