Evaluation criterias

I. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от упълномощено от него лице, в случаите на упълномощаване. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице
Yes
2.
Текстът  на  проектното  предложение въведен в ИСУН 2020  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква  информация  на  английски език
Yes
3.
Проектното предложение отговаря	на изискванията за териториален обхват - дейностите  се изпълняват  на  територията на МИГ Исперих
Yes
II. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Основна информация за проектното предложение – подписана от представляващия кандидата/кмета на общината  (Приложение № 1 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). Информацията се подписва от представляващия кандидата/кмета на общината
No
2.
Таблица за допустими инвестиции във формат .pdf или .PDF и xls или .xlsx  по образец на ДФЗ (Приложение № 2 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване).Декларацията се подписва от всички лица, представляващи или управляващи кандидата. В случай на пълномощник декларацията се подписва и от него.
No
3.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни; прикачена в ИСУН 2020 (Приложение № 3 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване).
No
4.
Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение 4 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване) от представляващия/те кандидата, когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
No
5.
Декларация за нередности (Приложение № 5 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване), когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата подписана от представляващия/те кандидата.
No
6.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, за проекти, чиито допустими разходи надхвърлят левовата равностойност на 50 000 евро и за проекти включващи дейности по т. 13 от указанията (Приложение№ 6 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване).
Yes
7.
Приложение № 6А, Таблици към анализ разходи – ползи прилага се в .xls или .xlsx; В случай, че проектът генерира приходи анализът се попълва за референтен период от 10 години. В противен случай се попълват данни само за референтна година "n" (или години "n+1", "n+2" и т.н.), в която (в които) се извършват дейностите по проекта.
Yes
8.
Декларация в оригинал по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) Приложимо за кандидати читалища и ЮЛНЦ (Приложение№ 7 и Приложение№ 7А  от Документи за попълване към Условия за кандидатстване
No
9.
Декларация за размера на получените минимални и държавни помощи (приложение № 8 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). Декларацията се представя от представляващия кандидата/ кмета на общината.
No
10.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 9 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване. Декларацията се представя от представляващия кандидата/ кмета на общината.
No
11.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от статистическите изследвания, провеждани от НСИ  (Приложение № 11 от Документи за попълване  към  Условия за кандидатстване). Декларацията се представя от представляващия кандидата/ кмета на общината
No
12.
Декларация за свързаност, съгласно Заповед № 09-647 03.07.2019г. (Приложение 12 от Документи за попълване  към  Условия за кандидатстване).  Декларацията не е приложима за кандидат Община.
No
13.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност (Приложение № 13 от Документи за попълване  към  Условия за кандидатстване). Декларацията се представя от представляващия кандидата/ кмета на общината.
No
14.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" Приложение № 15 от Документи за попълване  към  Условия за кандидатстване).
No
15.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, или заповед на кмета за кандидати общини.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всички от тях и се прикачва в ИСУН 2020. От текста на пълномощното следва да става ясно, че:
- лицето/лицата с право да представлява/т кандидата упълномощават пълномощника да подаде от тяхно име проектното предложение и го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
16.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Когато кандидат е община се представя от кмета на общината. Когато кандидат е ЮЛНЦ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛНЦ, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му.
No
17.
Решение на компетентния орган: решение на общинския съвет (за кандидати общини), или решение на компетентния орган на читалището или юридическото лице с нестопанска цел, за кандидатстване по Стратегията за ВОМР на МИГ финансирана от ПРСР.
No
18.
Учредителен акт или устав на ЮЛНЦ или Читалище. Когато кандидатът не е вписан в Търговския регистър следва да представи посочените документи заедно с документ за актуално правно състояние, издаден не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение .
No
19.
Решение на общинския съвет, че дейностите по проекта съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на община Исперих; (приложимо за проекти подадени от Община Исперих)
No
20.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите по чл.162, ал.2, т.1 от ДОПК, за липса задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане за:
-	Кандидат ЮЛНЦ/ Читалище;
-	Представляващият и лицата с правомощия за вземане на решения на ЮЛНЦ/ Читалище;
-	Кмет на община като ФЛ
No
21.
Документ за липса задължения, издаден от община Исперих не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане за:
-	Кандидат ЮЛНЦ/ Читалище;
-	Представляващият и лицата с правомощия за вземане на решения на ЮЛНЦ/ Читалище;
-	Община Исперих
-	Кмет на община като ФЛ
No
22.
Декларация за неикономическа дейност/ дейността на кандидата, както и Годишен финансово счетоводен отчет, от който да е видно финасово счетоводното /в т. ч. аналитично/ обособяване на икономическата и неикономическата дейност на кандидата. (Декларацията и ГФО са изискуеми само, когато дейността попада в режим на държавна/минимална помощ, кандидатът действа като предприятие извършващо икономическа дейност.) (Неприложимо за проекти с режим на „не помощ“).
No
23.
Справка за дълготрайните активи към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (в случаи на разходи, които представляват ДМА)
No
24.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (в случаи на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството)(когато е приложимо).
No
25.
Решение за преценяване на необходимостта за извършване на ОВОС/Решение по ОВОС/ Решение за преценяване н необходимостта за извършване на екологична оценка/ Становище по ЕО/ Решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ Решение по оценка за съвместимостта/ Писмо/ Разрешително от компетентния орган по ОС/РИОСВ, МОСВ, Басейнова дирекция/ издадени по реда на ЗООС, Закон за биологичното разнообразие и/или Закона за водите/когато е приложимо/
No
26.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията прикачен в ИСУН 2020 (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост, важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата)
No
27.
Документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж - прикачено в ИСУН 2020- в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията
No
28.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане - в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията.
No
29.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата.
No
30.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект", в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията )
No
31.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство
No
32.
Разрешение за строеж (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
No
33.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
No
34.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане)
No
35.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва - реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване) не се представя за ново строителство САМО ЗА ОБЕКТИ  свързани с културна инфраструктура.
No
36.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи, свързани с обекти които представляват недвижими културни ценности, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията).
No
37.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
No
38.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с платежни нареждания и банкови извлечения (когато е приложимо).
No
39.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо) 

а) В случаите на разходи, включени в списъка с референтни разходи: Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Към офертата се прилага запитване за оферта (Приложение 10 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки (Приложение 16 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). КСС се представя във формат „pdf“ или „PDF” и „xls“ или „xlsx ”;
б) В случаите на разходи, които не са включени в списъка с референтни разходи: Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал за възложители по ПМС 160 или проведени пазарни консултации за възложители по ЗОП, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Към всяка оферта се прилага запитване за оферта (Приложение 10 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки (Приложение 16 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). КСС се представя във формат „pdf“ или „PDF” и „xls“ или „xlsx”;
No
40.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а в случай, че избраната оферта не е с най – ниска цена да има обосновка на мотивите за избор на оферта, след проведено пазарно проучване, преди сключване на предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки.
No
41.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки - важи в случай че проектът включва разходи по т. т.4 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“ от Условията за кандидатстване (когато е приложимо).
No
42.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг).
No
43.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки (по образец съгласно Приложение  16 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване).
No
44.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност)
Документът се представя когато в проектното предложение са включени дейности от група А „Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства, на сгради, свързани с културния живот и обществени дейности (вкл. мобилни такива) като читалища,  младежки и общностни центрове, музейни сбирки и експозиции; обзавеждане на центровете за изкуство, занаяти и наследство, ако основната цел на проекта е разнообразяване на услугите за местното население“.
No
45.
В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване - писмено становище от сценограф/художник.
Документът се представя когато в проектното предложение са включени дейности от група А „Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства, на сгради, свързани с културния живот и обществени дейности (вкл. мобилни такива) като читалища,  младежки и общностни центрове, музейни сбирки и експозиции; обзавеждане на центровете за изкуство, занаяти и наследство, ако основната цел на проекта е разнообразяване на услугите за местното население“.
No
46.
За проекти по Схемата за малки инфраструктурни проекти към Стратегията на МИГ Исперих (обединени в общ проект /пакет микропроекти, всеки микропроект в размер до 15000.00 лв.), включващи дейности, посочени в т. А и Б на раздел 13. „Дейности, допустими за финансиране“ от Условията за кандидатстване:
1.Протокол/и за проведено публично обсъждане на проектни идеи, представени от граждански групи и предложените проектни идеи са приети с консенсус 50%+1 от присъстващите.
2.Декларация/ списък  на лица - доброволци (неплатен доброволен труд) с ангажимент за участие в дейности, при изпълнение на проекта, или след неговото изпълнение.
Документите  са достъпни чрез Уеб сайта на кандидата и посочен във Формуляра за кандидатстване линк.
No
47.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане по дейност В„Изграждане, реконструкция, ремонт, разширяване на местни пазари, включително мобилни конструкции“)
No
48.
Удостоверение за полезен модел и/или сертификат и или Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда или с повишаване на ресурсната ефективност, смекчаване последиците от изменение на климата и др. (представя, се в случай че кандидата е заявил точки по  подкритерий 2.5.)
No
49.
Удостоверение от Главна Инспекция по труда, във връзка с доказване на наличие или липса на обстоятелствата по чл. 12, ал. 3, т. 8 от Наредба № 22 от 14 декември 2015 г.
Yes
III. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/Общо изискване към всички съпътстващи документи прикачени в ИСУН 2020
Criteria Leads to rejection
1.
Документите прикачени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Когато документите се придружават от  многоезични стандартни формуляри, във връзка с прилагане на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/1191 от 6 юли 2016 година за насърчаване на свободното движение на гражданите чрез опростяване на изискванията за представяне на някои официални документи в Европейския съюз и за изменение на Регламент (ЕС) № 1024/2012,  изискването за апостил отпада.
Yes
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ Проверка за допустимост на кандидатите
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
1. Община Исперих;  
2. Читалища за дейности, свързани с културния живот;
3. Юридически лица с нестопанска цел включително МИГ Исперих за дейности, свързани със социалната, спортната инфраструктура и културния живот, и пазарната инфраструктура.
Yes
2.
Кандидатът е със седалище и адрес на управление на територията на МИГ  Исперих.
Когато кандидат е клон на ЮЛНЦ със седалище и адрес на управление на територията на “МИГ  Исперих”, ЮЛНЦ открило клона също е  със седалище и адрес на управление на територията на МИГ  Исперих.
Yes
3.
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител отговарят на условията, определени в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Yes
4.
Кандидатът е попълнил цялата изискуема информация в секция 11 от формуляра за кандидатстване.
No
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/Проверка за допустимост на проектното предложение
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Yes
2.
Общата продължителност на проекта е до 24 месеца, или 36 месеца за проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Yes
3.
Целите на проектното предложение са в съответствие и допринасят за постигане на поне една от целите на процедурата за предоставяне на БФП.
Yes
4.
Проектът е в съответствие с принципите на хоризонталните политики, описани в раздел 17 „Хоризонтални политики” от Условията за кандидатстване.
Yes
5.
Във формуляра за кандидатстване задължително са въведени индикатори:
• „Населени места, които се ползват от подобрените услуги“
• „Население, което се ползва от подобрената среда“
•	„Обекти, реализирани като част от схемата за малки инфраструктурни проекти“, в случай че е приложимо.
No
6.
Проектът включва  инвестиции в  една или повече от изброените по-долу дейности:
 А. Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства, на сгради, свързани с културния живот и обществени дейности (вкл. Мобилни такива) като читалища, младежки и общностни центрове, музейни сбирки и експозиции. Допустимо е инвестициите да са свързани с обзавеждане на центровете за изкуство, занаяти и наследство, ако основната цел на проекта е разнообразяване на услугите за местното население. 
Б. Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на инфраструктура за спорт и отдих, вкл. дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства (спортни и детски площадки, зали стадиони, места за отдих на открито и зони за пикник, и други подобни);
В. Изграждане, реконструкция, ремонт, разширяване на местни пазари, включително мобилни конструкции.
Yes
7.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13.1.  от Условията за кандидатстване.
Yes
8.
Проектното предложение не включва дейности посочени като недопустими, съгласно т. 13.3. от Условията за кандидатстване.
Yes
9.
Извършване на проверка за двойно финансиране:

Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Yes
10.
Обектът/ обектите, предмет на инвестицията в проекта(сграда или място/площ) не се подпомага/т едновременно по мярка 7.4 от Стратегията на МИГ и по мерки на националната ПРСР 2014-2020 г.
Yes
11.
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия.
Yes
12.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи, стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, енергийно обследване.
Yes
13.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Yes
14.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите:
1. Изграждане или подобрения на недвижимо имущество, включително:
     1.1.	Разходи за строителство, реконструкция, рехабилитация, изграждане, обновяване, ремонт и/или реставрация на сгради и/или помещения и/или друга недвижима собственост съгласно допустимите за подпомагане дейности по настоящите Условия за кандидатстване, които са свързани с прякото изпълнение на строително-монтажните работи; 
    1.2.	Непредвидени разходи в размер до 5 на сто от стойността на одобрените разходи по т.1.1.
2. Закупуване, включително чрез финансов лизинг на нови машини и оборудване, обзавеждане до пазарната цена на актива, включващи: 
    2.1. Разходи за закупуване на оборудване и обзавеждане до пазарната им стойност включително чрез финансов лизинг, съгласно допустимите за подпомагане дейности по настоящите Условия за кандидатстване. Закупуването чрез финансов лизинг на активите е допустимо, при условие че бенефициентът стане собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искането за междинно или окончателно плащане за същия актив;
3. Нематериални инвестиции: придобиването или развитието на компютърен софтуер и придобиването на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки, включващи:
    3.1.  Разходи за придобиване на компютърен софтуер, патентни и авторски права, лицензи, регистрация на търговски марки, до пазарната им стойност, съгласно допустимите за подпомагане дейности по настоящите Условия за кандидатстване;
4. Общи разходи, свързани с изброените по-горе, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост, включващи;
Yes
15.
Общите разходи,свързани с проекта, в това число разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, енергийно обследване, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на проектното предложение, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в раздел 14.1. т. 1.1, т. 2.1 и т. 3.1. от Условията за кандидатстване.
No
16.
Разходите за консултанти и консултации за икономическа устойчивост, посочени се състоят от попълване на анализ-разходи-ползи (финансов анализ), извършване на пред проектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта и не надхвърлят 5  на сто от стойността на допустимите разходи по т. 1.1, т. 2.1 и 3.1., от раздел 14.1.  „Допустими разходи” от Условията за кандидатстване.
No
17.
Проектното предложение включва разход за невъзстановим данък добавена стойност, който е  допустим разход.
No
18.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в раздел 14.2. от Условията за кандидатстване.
Yes
19.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно раздел 14.3. от Условията за кандидатстване.
No
20.
Проектното предложение отговоря на условията за минимален и максимален размер на БФП:
-	Минималният размер на безвъзмездна финансова помощ (БФП) за един проект е 20 000 лв. 
-	Максималният размер на безвъзмездна финансова помощ (БФП) за един проект е 391 000 лв.
Yes
21.
Подаденото проектно предложение е по Схема за малки инфраструктурни проекти:
а) Размерът на допустимите разходи за микро проектите, когато са част от обединен проект по Схемата за малки инфраструктурни проекти е от 5 000 лв. до  15 000 лв.
б) Общият размер на разходите на безвъзмездна финансова помощ (БФП) за проекта  по Схемата за малки инфраструктурни проекти не надхвърля 130 000.00 лв.
No
22.
Размер на допустимите разходи за микро проектите, когато са част от обединен проект по Схемата за малки инфраструктурни проекти е от 5 000 лв. до  15 000 лв.
Yes
23.
Безвъзмездната финансова помощ/ Интензитет на помощта е в размер на: 
1.	Интензитетът на помощта е 100% от общата стойност на допустимите разходи по проекта, в случай, че не е налично генериране на приходи след извършване на инвестицията; 
2.	Когато при конкретен проект се установи потенциал за генериране на нетни приходи след извършване на инвестицията, размерът на финансиране се определя въз основа на анализ разходи и ползи; 
3.	В случаите, когато размерът на допустимите разходи по инвестициите е в размер до 50 000 евро за един обект, който е с установен потенциал за генериране на приходи се предвижда финансиране в размер на 100%.
No
24.
Интензитетът на помощта,заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „разходи – ползи“:
1. За всички допустими кандидати – община, ЮЛНЦ и читалища финансирането е 100% в случай че проектът не генерира нетни приходи или проектът генерира нетни приходи, но размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта не надхвърля 97 790,00 лв. /или 50 000 евро/.
2. В случай че проектът генерира нетни приходи и размерът на допустимите за финансово подпомаган е разходи за проекта надхвърля 97 790,00 лв. /или 50 000 евро/, размерът на финансовата помощ се определя въз основа на анализ „разходи – ползи“ (финансов анализ).
3. Заявената от кандидата БФП е в съответствие с определения  интензитет на помощта, съгласно анализ „разходи  - ползи“/.
4. Проверката на анализ „разходи – ползи“ се извършва по показатели, определени от ДФЗ.
Yes
25.
Необходимо е извършване на корекции в бюджета на проектното предложение
No
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът отговаря на изискванията за минимални помощи по Регламент (ЕС) №1407/2013 и финансовото подпомагане представлява „минимална помощ“ по смисъл на чл.107, параграф 1 от ДФЕС и дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013 (ако е приложимо).
Yes
2.
Финансовата помощ за един кандидат/ползвател, заедно с другите получени минимални помощи не  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години, включително текущата(ако е приложимо).
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021