Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а.
No
4.
Предстваена е ОСНОВНА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ във формат .pdf и .xls или .xlsx – по образец
Yes
5.
Представена е Таблица за допустими инвестиции във формат .pdf и .xls или .xlsx – по образец
Yes
6.
Предствена е Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни
Yes
7.
Предствена е Декларация за нередности
Yes
8.
Предствена е Декларация, че кандидатът не попада в някое от обстоятелствата за отстраняване - по образец
Yes
9.
Представен е Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ
Yes
10.
Предствено е Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата или заповед на кмета за кандидати общини
No
11.
Представено е Решение на общинския съвет за кандидатстване по подмярка 7.2 на СВОМР на МИГ Тервел-Крушари
Yes
12.
Представено е Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община
Yes
13.
Представена е Декларация по образец от председателя на Управителния съвет на местната инициативна група, че дейностите включени в проектите са съгласувани с одобрената стратегия.
Yes
14.
Представена е Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилни обекти)
No
15.
Представен е Влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (Обн., ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът/програмата/проектът и/ или разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите
No
16.
Представен е Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост).
No
17.
Представено е Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата
No
18.
Представен е Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията)
No
19.
Подробни количествени сметки заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация, количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство)
No
20.
Представено е Разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
No
21.
Представено е Становище на главния архитект, с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ).
No
22.
Представено е Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане)
No
23.
Представени са Заверени количествено-стойностни сметки във формат .pdf и .xls или .xlsx
Yes
24.
Представено е Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва - реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване)
No
25.
Съгласувано е с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти
No
26.
Представени са Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство
No
27.
Представено е Сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки процедура за изпълнение на дейностите по проекта (разходи за хонорари, архитекти, инженери и консултанти, свързани с проекта, извършени преди подаване на проектното предложение
No
28.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи в случай, че проектът включва разходи за  закупуване на активи чрез финансов лизинг)
No
29.
Представени са Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на офертата, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на офертата, техническо предложение, ценово предложение в лева с посочен ДДС – за разходи, които не са включени в референтния списък, като офертите са събрани чрез прилагане на принципа на пазарни консултации.
No
30.
Представено е Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора по предходната точка
No
31.
Представен е Анализ за социално-икономическите ползи за развитието на селският район и устойчивостта на инвестицията - по образец.
No
32.
Представена е Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 – 2020“ и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (само в случаите на подадени проектни предложения)
No
33.
Представена е Декларация за липса на двойно финансиране  и изкуствено създадени условия
Yes
34.
Представен е Формуляр за мониторинг по образец
Yes
35.
Представена е Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години считано от датата на сключване на договор за предоставяне на финансова помощ
No
36.
Представен е Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина.
No
37.
Представена е План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти)
No
38.
Представена е Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга
No
39.
Представено е Положително становище от Министерството на труда и социалната политика за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията, критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца.
No
40.
Представено е Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно-делегирана дейност
No
41.
Представена е Декларация за размера на получената държавна помощ
No
42.
Представено е Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община
No
43.
Представени са Доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност, съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради
No
44.
Представена е Заповед на министърът на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министърът на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган
No
45.
Представена е Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министърът на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
No
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът е насочен към  поне една от целите:
•	Да се подобри привлекателността на средата за живот в населените места на територията на МИГ;
•	Да се подобри достъпа на населението на територията до културни, спортни и свързани със свободното време и отдиха услуги;
•	Да се подобри достъпа на населението от територията до социални и образователни услуги;
•	 Чрез инвестициите в образователна инфраструктура се улеснява достъпа и качеството на предоставяното образование и се намалява броя на преждевременно напусналите процеса на обучение.
Yes
2.
Кандидатства се за инвестиции в инфраструктура, обзавеждане и/или оборудване за поне една от допустимите дейности:
2.1	Реконструкция и/или рехабилитация на съществуващи общински, улици, тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях;
2.2	Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от общинско значение;
2.3	Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства;
2.4	Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност;
2.5	Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура;
2.6	Реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;
2.7	Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони.
Yes
3.
Кандидатът не е получил публична финансова помощ от националния бюджет и/или от бюджета на Европейския съюз за същата инвестиция
Yes
4.
Кандидатът е:
община Тервел или община Крушари
Yes
5.
Кандидатът не попада в някое от обстоятелствата за отстраняване (съгласно Наредба №22 на МЗХГ)
Yes
6.
Дейностите, предмет на подпомагане се осъществят на територията на МИГ-а
Yes
7.
Дейностите по проекта съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община.
Yes
8.
Дейностите, включени в проекта са съгласувани с одобрената Стратегия.
Yes
9.
Проектът не оказва отрицателно въздействие върху околната среда.
Yes
10.
За проекти за дейностите по 2.1 (улици и …)
-	под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ
-	не включват само принадлежности, с изключение на енергозахранващите и осветителните съоръжения и тела.
No
11.
За проекти по 2.2 (площи за широко обществено ползване) при изграждане на площадки за игра, проектът отговаря на изискванията на Наредба № 1 от 2009 г. за условията и реда за устройството и безопасността на площадките за игра.
No
12.
За проекти за дейности по 2.3 (социална инфраструктура):
- се кандидатства за социални услуги съгласно чл. 36, ал. 2 или 5 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ДВ, бр. 133 от 1998 г.);
- дейностите, включени в проектите, са придружени с обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
- инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговарят на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.);
-  Министерството на труда и социалната политика е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на горните изисквания за социалните услуги, които ще се разкрият.
No
13.
За проектите по дейност 2.4 (свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност):
 - отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община 
- представен е доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр. 10 от 2016 г.).
No
14.
Проект по 2.7 (общинска образователна инфраструктура)  е за детски градини,  основни или средни училища, финансирани чрез бюджета на общините
No
15.
Дейностите, включени в проектите, не са физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение
Yes
16.
При СМР  непредвидените разходи са в размер до 5 % от стойността на одобрените разходи по прякото изпълнение на строително-ремонтните и строително-монтажните дейности.
No
17.
Разходите свързани с проекта, в това число разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на  проектното предложение, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта (без непредвидените).
No
18.
Разходите свързани с проекта не надхвърлят следните стойности:
1. за консултантски услуги, свързани с подготовката на проекта, не надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи по проекта; 
2. за консултантски услуги, свързани с управлението на проекта, не надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи по проекта;
3. разходите за изготвяне на технически и/или работен проект в случаите на строително-монтажни дейности, не надхвърлят 5 на сто от допустимите разходи свързани с прякото изпълнение на СМР;
4. разходите за строителен надзор не надхвърлят 2 на сто от допустимите разходи  свързани с прякото изпълнение на СМР;
5. разходите за авторски надзор не надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи  свързани с прякото изпълнение на СМР .
No
19.
Размерът на общите допустими разходи по проекта е не по-голям 300 000 лева и не по-малък от 10 000 лв.
Yes
20.
Кандидатът не е получил публична финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове и други публични средства за разходите, за които кандидатства за финансиране по същия обект/ти
Yes
21.
Не са установени изкуствено създадени условия (по смисъла на чл.60 от Регламент (ЕС) №1306/2013).
Yes
22.
Посещението на място установи,че представената в проектното предложение информация съответства на констатираното  действително състояние.
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021